Jump to content
bratPit

Co za 50kzł zamiast A4B7 ?

Recommended Posts

Lexus GS430...

 

U siebie w A4 mam 312/255 i powiem tak: ten samochód nie hamuje. Nie wiem dlaczego, czy kwestia masy (ponad 1700kg), czy klocków/tarcz. 

Edited by mazi

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, bratPit napisał:

Lexus GS? Fakt, piękne auto, ale przecież to wielki sedan z wielkim silnikiem z tylnym napędem, nie pojadę tym na narty w góry etc. Kompletnie nie nadaje się do moich potrzeb.

 

ZTCW to klocki nie mają dużego znaczenia jeżeli chodzi o skuteczność hamowania (przynajmniej w obrębie klocków mających zastępować OE - nie biorąc pod uwagę klocków sportowych).

Jeżeli chodzi o hamulce w A4 warto zmienić tarcze z tyłu - z pozoru mała zmiana w praktyce ogromna różnica (ja płaciłem ok 1kzł za tarcze, klocki, zaciski i osłony). Jeżeli chodzi o skuteczność to nie jest to tylko moja opinia ale moim autem jechał m.in. kolega, który wcześniej jeździł Saabem 93 1.9d z automatem, a obecnie ma roczne X3 i inny kolega, który dorabia naprawiając auta i obaj mówią, że hamulce w tym aucie to rewelacja. Spokojnie mogę odhamowywać się na zjeździe z autostrady ze 160-180km/h i mam poczucie bezpieczeństwa. Gdyby jeszcze zmienić tarcze przód na 320mm to już chyba by gałki oczne wylatywały na szybę przy hamowaniu.

 

Narty zmieścisz. Przejedź się GSem, lubisz ciszę, pokochasz GSa.

 

U mnie hamuje to średnio-słabo, ja tam nie jestem zadowolony. W Mondeo czy Focusie hamulce są o wiele skuteczniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale GS za 50kPLN to bedzie juz staroc...

To juz chyba lepiej poszukac IS250 lub 300.

 

Warunku na rocznik nie było, a jednak GS a IS to dwa różne światy jeśli idzie o komfort jazdy... no i V8 :-)

W przypadku GS'a 50k to jakis 2006-2007 rocznik, IS o dziwo patrząc po cenach z ogłoszeń dużo młodszy nie będzie za te pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.11.2017 o 10:47, bratPit napisał:

Panowie wyluzujmy, GS zawsze mi się podobał ale pytanie padło o typowo praktyczne kombi - to tak jakbym zapytał o wiatrówkę do strzelania w puszki i odstraszania ptaków w sadzie, a dostał odpowiedź, że najlepsza będzie flinta ładowana od przodu do polowań na słonie ;):hehe:

ta sugestia GS'a nie była przypadkowa - to chyba jedno z nielicznych aut w którym nie narzekałbyś na hałas podczas jazdy :hehe:

Aczkolwiek jak musi być kombi to szedłbym w Toyotę Avensisa T27, z benzynowym 1.8 lub 2.0, założył LPG i tłukł kilometry. Te silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i jak się okazuje dużo lepiej znoszą zasilanie LPG od starszych VVTi.

Do tego jest duża szansa, ze będzie to jeździć bezproblemowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.11.2017 o 13:50, bratPit napisał:

 

Byłem dziś na pomiarze ciśnienia sprężania, na gorąco wyszło po 11 Barów na każdym z cylindrów poza 2-gim gdzie jest 10 Barów i gdzie wolniej nabija ciśnienie - widać, że tam jest coś nie tak - ale trzeba by zrobić pomiar na zimno + próba olejowa.

 

Teraz pytanie do Was Panowie - sprzedawać to auto z uwaloną głowicą obniżając cenę o 3 tys złotych czy zrobić i wystawić za cenę nominalną?

 

Szukam Laguny III bo o ile C5 mi się bardziej podoba od LIII to boję się jednak, że będzie bardziej kłopotliwy - i nie myślę tu o hydro, a o elektronice/elektryce. A LIII to solidne auto. Mondeo nie chcę bo widziałem takie z okolic 2010/2011 i jest całe pordzewiałe pod spodem - widać Ford nic nie robi w zakresie lepszego zabezpieczania przed korozją.

 

Aktualnie kolega walczy z podobnym problemem w 1.8T BEX. Notoryczne wypadanie zapłonów, szczególnie na zimnym.

Wychodzi, ze UPG szlak trafia, albo głowica pęknięta. Pomiar ciśnienia pokazał, UWAGA, że drugi cylinder kuleje. 

 

Tak jak pisałem zerknij na Toyotę, niekoniecznie z dieselem pod maską. Z kolei Audi zrób i sprzedaj, co wsadzisz w remont podnieś cenę. Akurat B7 z 1.8T pod maską oraz pakietem s-line to dość poszukiwane auta i powinno sprzedać się za dobre pieniądze (od 25 w górę).

Edited by mazi

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, bratPit napisał:

 

Pisałem z  jednym człowiekiem z forum i u niego były upalone zwory wydechowe. Jak potwierdzę, że faktycznie znika sprężanie na zimnym to zostawiam auto i niech mechanik zrzuca głowicę. Może uda mi się w tzw. międzyczasie kupić LIII.

Myślisz, że B7 z takim przebiegiem sprzeda się za 25kzł?

 

 

Z 1.8T i 2x S-Line (a chyba tak jest u Ciebie), porządnie serwisowany, z LPG dobrej klasy zaczynałbym od 28-30kPLN, żeby nie okazało się że ogłosisz za 25 i po godzinie będziesz podpisywał umowę KS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do 1.8T - zacznij od tematów pobocznych typu zmiana zaworka PCV zanim zrzucisz głowicę. Te 10bar na jednym cylindrze nie powinno być bezpośrednim powodem wypadania zaplonów. To nadal jest wartość wyższa od minimum jakie przyjmuje VAG dla tych silników.

Zanim wpędzisz się w koszty wyeliminuj tematy poboczne.

 

W temacie Kia/Hyundai - na wysokie przebiegi roczne chyba najlepszą opcją będzie nowe, ale nie spodziewaj się, że takie i30 będzie cichym autem przy prędkościach autostradowych. Będziesz kleił je matami podobnie jak Astrę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.