Skocz do zawartości

Wskaznik lambda i 2 gen.jak ma byc?


Tolonu

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Tolonu napisał:

Wskaznik sondy lambda pokazuje ze silnik krokowy reguluje tak ok.20 sekund co 5 minut.Czy tak ma być czy coś jest zepsute np.silnik krokowy sie blokuje w jakims polozeniu i nie moze regulować.Mam stag L plus.

Co rozumiesz przez: 20sekund co 5 minut?  Na mój gust, w ustalonych warunkach pracy to powinno zmieniać ustawienia co kilka sekund.

Masz tu link do dyskusji o regulowaniu tego Staga: http://lpg-forum.pl/ustawienie-stag-l-plus-t14988.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade autostrada ze stala predkoscia i diody od zielonej do czerwonej lataja przez kilkanascie sekund a po tym przez jakies 5 minut caly czas na zielonym a ostatnio na czerwonym.I nie mam w takiej sytuacji pewnosci czy komputerek sie wylaczyl na te 5-7 minut czy podaje prad do krokowca a krokowiec nie ma sily ruszyc i stoi albo jest ulamany kabelek i wlasnie od drgan silnika sie tak ulozyl ze powstala przerwa w przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie coś się zawiesza. No to, albo do gazownika, albo sam musisz macać.  Nie znasz kogoś kto miałby taki sam sterownik? Wtedy podmiana silnika krokowego lub samego sterownika mogła by coś powiedzieć. Ewentualne, sprawdzenie kabli i czyszczenie silnika krokowego mógłbyś zrobić samodzielnie. Można by też popróbować wymontować krokowca  z przewodu gazowego i symulować sygnał sondy lambda dochodzący do sterownika. Powinien stosownie otwierać i zamykać zawór, pewnie w jakichś ustalonych w pamięci sterownika granicach.  Jeśli bedą zacięcia, to mając silnik krokowy w rękach łatwiej będzie stwierdzić, czy to on siada, czy sterownik.

P.S. Tylko nie wiem czy warto się w ogóle bawić w dogłębne sprawdzanie. Na popularnym portalu aukcyjnym nowy zestaw sterownika kosztuje 150zł, a używane elementy po kilkadziesiąt zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zeszlifowalem tłoczek w silniczku krokowym i się duzo polepszylo.Mam silnik krokowy ze śrubą,tłoczek ma na srodku cieki walek w moim wystajacy na 5 mm niepozwalajacy tloczkowi sie całkiem zamknac. Zeszlifowalem to o 1 mm.Wolne obroty nie dostaja juz za duzo lpg i silnik przestal gasnąć.Przy 100 km/h jeszcze zaleznie z której strony wiatr wieje za duzo paliwa dostaje.Znaczy że według mnie brak regulowania mieszanki powstal z powodu znalezienia sie ustrojstwa poza zakresem regulacji.Zamontowanie wiekszego miksera poprawiło by dzialanie instalacji , na ale to koszt a szlifowanie tloczka nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.11.2017 o 22:26, Makar25 napisał:

czasem tłoczki się zawieszały z czasem od zasyfienia i był taki objaw. Cewka grzała i po pewnym czasie puszczało na chwilę, pomagało wkręcenie wkręta tak aby tłoczek nigdy nie osiągał minimum

Kupilem na allegro uzywany silniczek.Nazwy producenta brak.Z zewnatrz wygladaja tak samo jednak po rozkreceniu wmiary tloczka obudowy i zakres ruchu tloczka inne.Majac dwa moglem przelozyc wtyczke by zobaczyc jak pracuje a potem zamienic.Ten co uzywalem tloczek nie do konca sie wysuwa a ten co kupilem do konca.Zamontowalem troche pojezdzilem.Silniczek reguluje caly czas bez przerw takich co wczesniej zamontowany.Czyli po wymianie silniczka sie polepszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.