ZUBERTO Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Pacjent to Astra H z podpisu, A16XER z LPG, 117kkm. W zbiorniczku deko sciemnial plyn, mam wrazenie, na wierzchu plynu na sciance zbiornika pojawil sie osad (jakby olej). Nie wyglada to jak na fotach z netu, gdzie ewidentnie plyn ma kolor czarny. Mam wrazenie, ze olej na bagnecie zrobil sie czerwonawy (od plynu chlodniczego?), po wytarciu bagnetu w papier, plama nie przypomina oleju lecz wlasnie płyn. Jak pomysle, to dochodze do wniosku, ze plyn brudnawy to juz mam jakis czas (strzelam, ze ok roku i 20kkm), ale na oleju nic nie zauwazylem do tej pory. W tym czasie dolalem moze ze 200ml plynu, oleju raczej nie ubywalo (od wymiany do wymiany co 15kkm 1 kreska, co odpowiada chyba 250ml). Jak zwykle w takim przypadku moj mechanik na urlopie. Inny upiera sie, ze od razu kapitalka i nie ma co gdybac, bo A16XER nie ma chlodniczki. Poczytalem sobie neta i oczywiscie wersje od optymistycznej do pesymistycznej to: chlodniczka oleju, uszczelka, glowica. Net mowi jednak, ze owa chlodniczka jest i ponoc czesty przypadek, ze kleka. Dodatkowo nadszedl moment na rozrzad i chyba pora tez sprawdzic luzy zaworowe, co moze popchnac i tak ku remontowi. W sumie to nie wiem co chcialem osiagnac tym postem, pozalic sie czy pocieszenie znalezc. Pocieszcie mnie moze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 zlać olej i płyn do czystego pojemnika i zweryfikować. jeżeli jest chłodniczka oleju to wymienić uszczelkę i obserwować co się będzie działo. w astrze j jest na pewno bo wymieniałem ale w h to nie wiem, wg. katalogu jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 31 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2017 29 minut temu, trychu napisał: zlać olej i płyn do czystego pojemnika i zweryfikować. jeżeli jest chłodniczka oleju to wymienić uszczelkę i obserwować co się będzie działo. w astrze j jest na pewno bo wymieniałem ale w h to nie wiem, wg. katalogu jest W necie są manuale jak się do chłodniczki dobrac w Z16XER, a jak tam jest to w A16XER też na bank jest (on w J-ce też siedział). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Podjedź na jakąś SKP i spytaj się, czy mogą "powąchać" analizatorem spalin wnętrze zbiorniczka wyrównawczego. Upewnij ich, że chodzi tylko o gaz nad płynem. Nie wolno zasysać sondą cieczy, bo to spowoduje uszkodzenie analizatora. Odkręcasz delikatnie korek zbiorniczka, podsuwasz w to miejsce sondę i patrzysz na wskazania. Jeśli pokaże więcej niż kilkanaście ppm HC, to na pewno spaliny, albo olej. Odstawienie płynów w pojemniku do weryfikacji, jak napisał kol. trychu - też dobry pomysł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 po nocy odpal silnik i odkrec korek zbiorniczka płynu jak w płynie zabulgocze powietrze to UPG do wymiany. ps ogólnie uważam ze to UPG poszła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.