Skocz do zawartości

Do znawców świec zapłonowych.


sebaM25

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie zaśmiecać koledze wątku obok, zakładam nowy.

Takie świece wykręciłem. Co można powiedzieć o silniku. Zdrowy? Jeszcze troche pociągnie? ;]

 

No i pytanie trudniejsze.

2 foto to dwie różne świece. Która jest prawidłowa do silnika 350A1000 w Grande Punto 1,4 8V ??

DCPR7E czy ZKR7A-10?

 

20171031_142902.jpg

20171031_142714.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, na czwartej gorsze spalanie, do sprawdzenia luzy zaworowe na początek. Do tego silnika powinny być zkr7a10, po pierwsze mają odstęp elektrod 1mm, a po drugie mają wysunięte elektrody na 5mm wgłąb komory spalania, natomiast te, co były włożone dcpr7e mają odstęp 0,8mm i przeskok iskry 2mm wyżej w komorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te nowe są dłuższe i troche się zdziwiłem jak zobaczyłem co wykręciłem.

A opinie na necie są podzielone co tam powinno siedzieć i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy te nowe sie nadają czy nie.

Niektórzy twierdzą że NGK się myli co do modelu świecy do tego silnika.

 

Co do tej czwartej świecy, to ona jest najbliżej przepustnicy, która jest dość mocno zaolejona z odmy. Może dlatego tak wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sebaM25 napisał:

No właśnie te nowe są dłuższe i troche się zdziwiłem jak zobaczyłem co wykręciłem.

A opinie na necie są podzielone co tam powinno siedzieć i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy te nowe sie nadają czy nie.

Niektórzy twierdzą że NGK się myli co do modelu świecy do tego silnika.

 

Co do tej czwartej świecy, to ona jest najbliżej przepustnicy, która jest dość mocno zaolejona z odmy. Może dlatego tak wygląda?

To nie NGK wymyśliło sobie taką świecę. Producent silnika określa, jaka ma być iskra, w jakim położeniu i akurat Fiat zlecił firmie NGK, jaką świecę mają zrobić do tego silnika. Taką zrobili i Fiat zastosował ją na pierwszy montaż, więc tego się trzymaj. Ktoś wcześniej włożył dcpr7e, bo tańsza na sztuce 4zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, romano11 napisał:

 

I co: odstępu elektrod nie można zmienić? 8]

Pewnie że można, ale nie po to się kupuje świece co mają 1mm, żeby je zbijać na 0,8

 

5 godzin temu, kaczorek79 napisał:

 Taką zrobili i Fiat zastosował ją na pierwszy montaż, więc tego się trzymaj. Ktoś wcześniej włożył dcpr7e, bo tańsza na sztuce 4zł.

Właśnie ciekawe co tam w ogóle wsadzali na 1 montaż.

Wcale bym sie nie zdziwił, jak te co wyciągnąłem teraz są z 1 montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebaM25 napisał:

Pewnie że można, ale nie po to się kupuje świece co mają 1mm, żeby je zbijać na 0,8

 

Czekaj, czekaj: jeden typ świecy jest produkowany tylko i wyłącznie do konkretnej jednostki silnikowej? No nie wydaje mi się i sądzę, że ta sama świeca w różnych silnikach może wymagać różnego odstępu elektrod. Co wtedy?

To tak samo, jakby wlewać do każdego silnika 4litry oliwy - no przecież nie po to się kupuje 4 litry, by np.0,5l zostało do smarowania łańcucha w rowerze :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, romano11 napisał:

 

Czekaj, czekaj: jeden typ świecy jest produkowany tylko i wyłącznie do konkretnej jednostki silnikowej? No nie wydaje mi się

Mi też się nie wydaje, bo tą moją nową podobno też wkręca się np. do Pandy 1,2 i wielu innych.

 

5 godzin temu, romano11 napisał:

 

 sądzę, że ta sama świeca w różnych silnikach może wymagać różnego odstępu elektrod. Co wtedy?

 

A ja sądzę że ta sama świeca w innym silniku też ma taki sam odstęp, a jak musi mieć inny, to już nie jest ta sama świeca.

Tzn jest praktycznie taka sama, ale już ma inny nr. i odstęp.

 

Co więcej, taka sama jak moja ZKR7A-10 jest np. DCPR7E-N-10

Akurat NGK ma na tyle dużo numerów, że nie trzeba brać byle czego i se odstępu samemu poprawiać.

 

No ale nie ważne.

Gdybym nie wykręcił krótszych niż te nowe, to w ogóle tematu bym nie zakładał.

Sprawdziłem przed wkręceniem i tylko jedną lekko puknąłem, bo szczelinomierz wchodził bez wyczuwalnego oporu.

 

Może mi ktoś jeszcze powie o tej 4 świecy, czy ona tak może wyglądac od oleju z tej zapyziałej przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sebaM25 napisał:

Może mi ktoś jeszcze powie o tej 4 świecy, czy ona tak może wyglądac od oleju z tej zapyziałej przepustnicy?

 

Nie wydaje mi się, nie sądzę, by "syf" pokrywający przepustnicę dostawał się tylko do jednego cylindra. Sam też miałem jedną świecę okopconą (3. cylinder) i stawiam na konsumpcję oleju. Tematu nie drążyłem, bolid zmienił właściciela w takim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sebaM25 napisał:

 

 

Co więcej, taka sama jak moja ZKR7A-10 jest np. DCPR7E-N-10

Akurat NGK ma na tyle dużo numerów, że nie trzeba brać byle czego i se odstępu samemu poprawiać.

 

Nie są takie same. Pierwsza ma wysunięcie elektrod na 5mm, druga na 3mm. Na pierwszy montaż po świece Fiat zgłosił się właśnie do NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, romano11 napisał:

 

Czekaj, czekaj: jeden typ świecy jest produkowany tylko i wyłącznie do konkretnej jednostki silnikowej? No nie wydaje mi się i sądzę, że ta sama świeca w różnych silnikach może wymagać różnego odstępu elektrod. Co wtedy?

To tak samo, jakby wlewać do każdego silnika 4litry oliwy - no przecież nie po to się kupuje 4 litry, by np.0,5l zostało do smarowania łańcucha w rowerze :phi:

Niekiedy jeden typ świecy pasuje konkretnie do jednego silnika, często do jednej rodziny silników, a zdarza się tak popularna świeca, że może pasować nawet do silników różnych producentów. NGK, Bosch i Denso robią setki różnych referencji, jeśli chodzi o świece, jak któryś silnik potrzebuje zwiększonej przerwy, to robią świecę do tego silnika i oznaczają innym numerem katalogowym. Sama przerwa to nie wszystko, jest uzależniona od komory spalania, stopnia sprężania, układu zapłonowego (cewka, przewody). Ważne jest też położenie elektrod, grubość igły, sposób przejścia iskry (pełzające, półpełzające), ciepłota i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.