Skocz do zawartości

Vw Polo 9n3 1.4 16v 2008r nie odpala


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

auto jak z tematu, do tej pory jeździło bez problemu. Dziś rano nie odpaliło, silnik kręci raz za jakiś czas jakby chciał odpalić ale bez rezultatu. Podpiąłem VAG401 błędów brak. Na szybko sprawdziłem:

- rozrząd, zdjąłem obudowę oba paski całe kręcą się oba wałki paski napięte więc raczej odrzucam przeskoczenie któregoś paska rozrząd

- zdjąłem obudowę filtra, podczas odpalania przepustnica zamyka się całkowicie. Próbowałem przy odpalaniu wymusić ręcznie uchylenie przepustnicy i silnik prawie odpalił.

 

I tutaj jest trop, czy uszkodzona/zapchana odma może w ten sposób unieruchomić silnik? Czy może przepustnica jest uszkodzona? Da się tam wykonać autoadaptację przeustnicy takim Vagiem jakim dysponuje? Sprawdzę jutro kompresję, bo mam wrażenie jakby dziwnie kręcił nierówno. Auto bez lpg, przebieg 130kkm. Miał ktoś podobny problem? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem świece, od razu poszły do wymiany ze względu na zużycie. Już ktoś wcześniej sklepał elektrody zeby zachować prawidłowy odstęp. Sprawdziłem kompresję na zimnym silniku i tak:

1 cylinder - 8Bar

2 cylinder - 4Bar

3 cylinder - 11Bar

4 cylinder - 10Bar

 

lekko zrezygnowany wkręciłem nowe świece NGK, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpalił. Pracował nierówno przez pierwszą minutę, tak jakby na tym 2 cylindrze miał problem z zapłonem wskutek niskiej kompresji. W miarę rozgrzewania silnik zaczął normalnie pracować. Po zagrzaniu silniku znów zmierzyłem kompresję i się zdziwiłem:

1 cylinder - 14Bar

2 cylinder - 14Bar

3 cylinder - 13,5Bar

4 cylinder - 13,5Bar

 

tym wzrostem kompresji zwłaszcza na drugim cylindrze. Jest opcja że pierścienie już nie domagają, lub podczas odpalania oderwał się kawałek nagaru z denka tłoka i podszedł pod któryś zawór. Póki co klient ma obserwować co się bedzie działo przy porannym odpalaniu. Przy tym wszystkim została wyczyszczona odma jeszcze. Błąd pomiaru raczej wykluczam, bo jak na zimnym mierzyłem i wychodziło mi niskie ciśnienie to końcówkę wkręcaną w gniazdo świecy poprawiałem lub wykręcałem i wkręcałem od nowa. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny do końca, ale na 90% hydraulika. Też jakiś trop:ok: olej zmieniany w tamtym tygodniu Valvoline 5W-30, wcześniej jeździł na tym samym. Jak problem będzie nadal występował, zmierzę kompresje znów na zimnym silniku a później wleje trochę oleju na tłok czy kompresja wzrośnie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Tam masz hydrauliczne popychacze czy na śrubkę regulacja, bo wygląda na niedomykające się zawory...

Hydraulika. Mozliwe ze przez nagar zawor sie zawiesil. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SebeKK napisał:

Hydraulika. Mozliwe ze przez nagar zawor sie zawiesil. 

 

O tym samym pomyślałem. Jeśli próba olejowa nie wykaże uszkodzonych pierścieni, to ja bym zalał jakąś płukankę do oleju na początek. Ale porządną - coś z Wynn's lub LM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
37 minut temu, steyr napisał:

Dziś temat powrócił, auta nie odpala do tego przy próbie odpalania piszczy kontrolka ciśnienia oleju. Tyle wiem co się dowiedziałem przez telefon. Ciekawa sprawa.

W VAGach jest tak jezeli dlugo krecisz i auto nie odpala wlacza sie alarm niskiego cisnienia oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cordobie 1.8t miałem tak że auto nie chciało odpalić a za np. 5 godzin odpaliło normalnie . Przyczyną był popsuty przyjaźnik "wypadkowy " nir pamiętam dokładnie jego nazy ale, on w czasie wypadku odcina paliwo . Samochód można kręcić aż padnie akumulator i nie odpali.  Poczytaj w necie napewno znajdziesz który to.  Możesz go wyjąć i zmostkowac i sprawdzić czy pomoże żeby od razu w ciemno nie kupować nowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.