bolekatepl Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Witam Czy może mi ktoś kto przerabiał ten temat dokładnie wyjaśnić o co chodzi z silnikami 75 km W punto silnik 1,2 75km ma oznaczenie 176A8000 i był produkowany do 1999r W palio/siena ten sam silnik ma oznaczenie 176B5000 i był produkowany do 2003r Czy te silniki konstrukcyjnie sa identyczne ? Tzn chodzi mi głownie o głowice i czy podejdzie taka głowica P&P z punto oraz o mocowania czy sa takie same? Mam u siebie silnik punto 1,2 75km ale juz umiera i czas na zmiane silnika. Miałem robic kapitalny remont ale to sie nie kalkuluje i chce kupic drugi silnik ale zostawić swoja głowice bo jest przerobiona przez p. Chojnackiego i ma sportowy wałek. Chce kupić w miare zdrowy silnik ewentualnie wymienic pierścienie uszczelnic go założyć swoją głowice i śmigac kolejne kilka lat . Szukałem w necie informacji ale sa sprzeczne bo niby konstrukcyjnie sa takie same ale spotkałem sie z opiniami że róznia sie tłokami. Srednica jest ta sama ale denko tłoka ma inna budowe czy to prawda. Wszelkie sprawdzone informacje i opinie mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Jeśli pamięć mnie nie myli (a może) w palio jest inny króciec wyjścia na przewód podciśnienia z kolektora dolotowego i chyba (bardzo mocno odkreślam chyba) inny czujnik temperatury na tym kolektorze. Poza tym inna wiązka silnika chyba od kątem ilości bezpieczników i przekaźników. Ale tu też mogłem coś pomylić, bo przerabiałem ten temat z jakieś 15 lat temu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Tak jak pisałem najbardziej interesuje mnie to czy głowica z PI (która mam) będzie pasowac P&P do bloku z palio/sieny wtedy kolektory i cały osprzet zostaje ten co mam wiec temat wiązki i innych czujników odpada . Zastanawiaja mnie te opinie o tłokach ? Czy na pewno sa inne bo na logike jesli są inne to w takim razie komora spalania w głowicy jest też inna a to juz zmienia postać rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Będzie pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Głowice są zamienne, w palio po 2001 roku zastosowali podobnie jak w sc mpi inne tłoki , z innego odlewu, ale wymiar i kształt jest identyczny pierścienie zamienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 6 godzin temu, Pawel1984 napisał: Głowice są zamienne, w palio po 2001 roku zastosowali podobnie jak w sc mpi inne tłoki , z innego odlewu, ale wymiar i kształt jest identyczny pierścienie zamienne. czyli jednym słowem dali te tłoki z plasteliny, które się przycierały tak pięknie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 3 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Czyli lepiej szukac silnika przed 2001r i wszystko bedzie pasowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 3 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Zamiar był właśnie odwrotny, bo wsc spi się przycierały, w mpi miały nie wyszło jak wyszło, dopiero w 600 ogarneli problem. W Palio nic mi nie wiadomo o przycierających się tłokach po zmianie wynikających z ww. zmiany,problem przycierania się tłoków nie wynika z ich budowy/materiału, tylko różnic w luzach wzgledem tolerancji fabrycznych.Sam miałem ten problem po doprężeniu 1.1spi i po dokładnym pomiarze i wymianie na tłoki panda-600 mpi i jeszcze większym doprężeniu problem znikł i nie wraca po 50kkm już. Natomiast objawem pierwszym bo na serii takiej poprawionej nie było słychać było delikatne pukanie które ustępowało po rozgrzaniu. co do dołu z Palio/siena/punto, to kierował bym się stanem nie rocznikiem, czy kastą którą napędzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 3 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Nie zaleznie w jakim stanie kupil bym blok to i tak zastanawiam sie nad wymiana pierscieni na nowe a jak pierscienie to skoro juz bede odkrecal korby to i moze panewki bosa dosc tanie. Jak sadzicie warto pierscienieni panewki wymienic ? Moze same pierscienie albo nic nie ruszac jak sadzicie ? Auto ma mi sluzyc prywatnie i dlugo ten silnik wytrzymal 17 lat i ponad 300 tys pewnie dalej by sie kulal ale dolewanie 0,5l oleju przy kazdym tankowaniu zaczyna byc kosztowne i uciazliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 ja to zawsze robie gdy jakis dol kupuje i nigdy zle na tym nie wyszedlem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Panewki i pierscienie czy tylko pierscienie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Ja bym wymienił komplet.jeżeli chcesz posmigav dłużej. Przynajmniej masz spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 To w takim razie jakiej firmy pierścienie i panewki kupic ? Jesli chodzi o pierścienie to znalazłem 4 firmy: SCHOTTLE, MAHLE, GOETZE, PRIMA, ceny mniej wiecej porównywalne ale które wybrac Co do panewek to wogóle znalazłem tylko jedna aukcje na alldrogo i niby oryginalne fiata koszt 40pln komplet na 4 korbowody . Zastanawiam sie tylko czy na pewno wymieniac i czy beda tak trwałe jak fabryczne bo nie ukrywam że mam ponad 300tys i z panewkami nic sie nie dzieje a na tym silniku juz chyba tyle nie zrobie bo mi życia braknie wiec nie wiem mam dylemat. Chce silnik zrobic jak najlepiej bo auto robie dla siebie i nie zamierzam go sprzedawac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 goetze a nastepnie prima lodz. Spytaj sie o cene w ASO bo kiedys tam kupowalem bo cena byla relatywnie niska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 To wymień kpl. pierścieni i panewek na fabryczne ew. Goetze, uszelniacze wału, i zobacz stan głodzi cylindrów czy widać ślady honowania, a w tych silnikach nawet po 200kkm normalnej jazdy widać.,a często same doły stojące pod płotem po obróceniu wałem mają już wżery na gładziach co dyskwalifikuje je do dotykania palcem. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 7 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Zaczynam poszukiwania silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 18 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Żeby nie zakładac nowego tematu zapytam tu Zaczełem porównywać parametry naprawcze silników punto i palio w książkach WKŁ sam naprawiam...... bo jak twierdzicie silniko o kodach 176a8000 i 176b5000 to te same silniki. Natrafiłem na 3 rozbieżności 1 luz zaworów punto 0,35 i 0,40 i palio 0,40 i 0,40 i to akurat jest malo istotna róznica ale jest 2 szerokośc pierścienia zgarniającego punto 3,49mm palio 2,475mm i to jest znaczaca róznica bo to ponad 1mm róznicy 3 dlugość korbowodu też jest inna bo według książki ten z palio jest dłuższy o 2 mm błąd autora książki a właściwie 3 błedy czy rzeczywiście silnik z palio nie jest jednakowy jak w punto? Może mi to ktos potwierdzić bo teraz nie wiem czy nadal te silniki sa takie same czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 19 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 Nie wiem na ile chcesz wnikać w ich budowę, ale miałem taki i taki w swoich maluchach i jeśli cokolwiek podlegało wymianie to mierzyłem to na poczekaniu i kupowałem zgodnie w wykonanymi pomiarami (np właśnie pierścienie). Poza tym nie zagłębiałem się aż tak w długość korb, bo po co? Chcesz zakuć mu dół i potrzebujesz te informacje? Nawet jeśli jeden z nich ma korby dłuższe to sprawdź czy stopień sprężania mają taki sam, ale wydaje mi się, że jeśli mają taką sama moc to muszą mieć to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 19 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 Zakuwał nic nie będe Jeśli chodzi po pozostałe parametry tzn średnice cylindrów wysokośc tłoka wymiary panewek stopień sprężania czy komore spalania to wszystko jest to samo. Nawet jak przegladałem aukcje z pierścieniami to palio/punto jest to samo ale podana jest wartość 2,5mm wiec mysle ze to moze byc bląd autora ksiązki ale wolałem zapytac. Masz racje z tym ze najlepiej pomierzyc i tez tak zrobie bo najpierw kupie silnik a póxniej go rozbiore i bede składał wiec wszysto bede miał na wierzchu. Poza tym cały czas w aucie mam swój silnik na ktorym dalej jeżdze wiec nie mam noża na gardle i czas mnie nie nagli az tak zeby wszystko pomału robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Silnik kupiony z punto o kodzie 176a8000 czyli taki jak mój ma miec 150tys przejechane i wyjety z rozbitego niemca zobaczymy mam nadzieje że bedzie OK bo dopiero idzie i bedzie u mnie w poniedziałek. Pierścienie kupione firmy prima uszczelniacze kupie jak rozbiore silnik bo okazuje sie że na necie sa rózne i niby do tego silnika wiec wole zmierzyc i dopiero kupic . Problem mam z panewkami bo nie znalazłem nominalnych tylko nad wymiar a to wiazało by sie ze szlifem wału czego nie chce robić . Jak by ktos miał jakis namiar na nominalne to było by fajnie link mile widziany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 spytaj w ASO, swego czasu tam kupowalem bo byly tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Jedno niech cię zainteresuje tylko-pierścienie i panewki muszą być do tego silnika o tym kodzie,bo palio faktycznie ma inne tłoki i inne pierścionki,ten po 2001r.jak piszesz,z a czy korba ma 2mm mniej czy więcej nie sprawdzałem,możliwe ale jak masz puntowski to w Aso ori panewki po Vinie na 200tys wystarczą i podobnie pierścionki,szczególnie jak jest doprężony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 25 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Ja w swoim mam ponad 300 tys idalej jezdzi poza tym ze olej bierze strasznie wiec mysle ze jak dam nowe panewki i pierscienie to spokojnie do konca zywota autka wystarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 25 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2017 Górę też warto oblookać po takim przebiegu nawet jeżeli dotykał ją sam Chojnacki-zawory,gniazda, prowadnice, szklanki,uszczelniacze. Jak sam widzisz proste 8v fire po tuningu i to nie takim chyba + 5 koni z dolotu/wydechu 300tys wytrzymuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 26 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2017 Oczywiście że głowica idzie do regeneracji nie widze tego inaczej. Plan jest po prostu taki ze z uwagi iż codziennie autem ganiam do pracy i nie ma opcji zeby np na tydzien byc bez auta to kupiłem drugi silnik. Sam go rozbiore i poskładam na nowych częściach bez ruszania głowicy Nastepnie wkładam ten silnik do auta bo operacja zajmie 1 dzien Ze swojego wykrecam głowice i daje do regeneracji a w tym czasie latam do pracy jak głowica wróci z regeneracji wkładam do tego kupionego silnika i mam całość. Wiem ze to moze nie profesjonalne ale niestety nie mam innej możliwości bo nie moge sie unieruchomić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Dziś silnik rozebrany w mak Jutro zaczynam składanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 No i narobilem sobie bałaganu bo nie wytrzymałem i chciałem wszystko szybko zrobić Nie ponumerowałem stopek korbowodów i mam problem jak je założyć .tzn komplety mam posegregowane tylko nie wiem jak były stopki zamkiem do zamka czy zamki na przeciwko bo można założyć i tak i tak wał obraca sie tak samo nie zależnie jak przykręce stopki . W książce nic na ten temat nie pisze jedynie tylko zeby nie pomylić kompletów stopka korbowód. Pomoże ktoś ? Czy to ma wogóle znaczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Nie we wszystkich silnikach Fiat numerował korbowody, ale ja w 1.2 spotkałem się z numeracją. Obejrzyj dokładnie z latarką, mogą być słabo widoczne. Miejsca gdzie mogą być oznaczenia zaznaczone czerwonymi kółkami. Oznaczenia są po jednej stronie na korbowodzie i na "przykrywce", zamkami do siebie, numerki też powinny być po tej samej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Zamki do siebie czyli dobrze skręciłem Numerów nie ma tam jak pokazałes ale z boku mam takie jak by narysowane chioneczki lub nie wiem jak to nazwac wyczytałem ze to musi byc w strone rozrządu i tak jest wiec raczej OK Dziś cały silniczek umyty w ON a nastepnie w benzynie nagarów było masakrycznie duzo Pierścienie , tłoki i korbowody poskładane Przy składaniu niestety jedne pierścien olejowy połamałem i musiał zostac stary ale mam nadzieje że da rade. Miska wyczyszczona i pomalowana podkładem .Blok umyty czeka na pomalowanie bo juz dzis nie mialem siły dłubac. Jutro do roboty wiec 2 dni przerwy w pracach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Nie zakładam nowego tematu zeby nie zaśmiecac forum wiec bede pytał i pisał tu Tak jak pisałem rozebrałem silnik w mak umyłem wszystko do czysta bo był strasznie brudny od nagarów w niektórych miejscach wrecz jak by ktos smoły nalał i powstał problem Mianowicie wał po umyciu wszystkiego ma luz osiowy ok 0,8mm (mniej wiecej bo sprawdzałem szczelinomierzem) ale to i tak znacznie za dużo bo przesuwa sie palcem. Nawet pytałem w warsztatach to przy prawidłowym luzie nie ma prawa ręka przesunąc wału na boki. I teraz zastanawiam sie czy przypadkiem ten silnik nie był zatarty na panewkach? Jak go kupiłem kreciłem kołem pasowym i chodził luźno tzn dało sie obracac i tłoki normalnie chodziły . Pierścienie nie były zapieczone itp. Martwi mnie tylko wygląd wału a konkretnie miejsc gdzie chodza panewki (wszystkie głowne i korowodowe) miejsca te nie sa świecące tylko szare matowe. Nie ma żadnych rys w tym miejscu przynajmniej wyczuwalnych lub widocznych gołym okiem. Nie rozbierałem jeszcze silnika fiata i nie mam porównania a nie chciał bym kupic wszystkich panewek wymienic i zeby okazało sie że 150pln wyrzucone w błoto bo wał jest do wyrzucenia i po kilku tysiacach szlag trafi silnik i moja robote. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 A panewki w jakim stanie byly? Wal sprawdzales wogole czy nie ma bicia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Nom własnie panewki nie były porysowane ani jakos wytarte tzn nie miały żadnych przebarwień idealnie metaliczny kolor na całej powierzchni. Czy wał nie ma bicia nie sprawdzałem bo w garażu bez sprzetu to cięzko cos sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 2 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 Kolejne pytanie techniczne Czy pompe oleju i obudowe uszczelniacza wału (ta aluminiową) moge skręcić na silikon dirko czy musze gdzies szukac uszczelki bo według książki tam ida uszczelki papierowe ale na allegro nie ma takich uszczelek a w sklepie jak byłem robią oczy i nie brdzo wiedza o czym mówie. Pompe wody skreca sie na silikon to mysle że to tez da rady jak sadziecie robił ktos to na silikon ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 To idz do innego sklepu. Za komplet uszczelek na fol silnika placilem chyba 60zl. Na silikon tez da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 14 godzin temu, bolekatepl napisał: Nom własnie panewki nie były porysowane ani jakos wytarte tzn nie miały żadnych przebarwień idealnie metaliczny kolor na całej powierzchni. Czy wał nie ma bicia nie sprawdzałem bo w garażu bez sprzetu to cięzko cos sprawdzić No w garazu nie ale jak juz robisz to podjedz gdzies z walem to go od razu przepoleruja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 2 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 Rozmawialem z gosciem od ktorego kupilem silnik i w ramach reklamacji moze mi wyslac kompletny wal z panewkami niby sprawdzoby i w idealnym stanie tylko ze z P2 z silnika o kodzie 188a4000 sprawdzilem w ksiazkach i wymiary czopow oraz panewek sa takie same bie ma tylko podabych wymiarow srednicy walu od strony pompy oleju i sprzegla orientuje sie ktos czy te wymiary sa takie same zeby znow nie bylo jaj z kolem zamachowym i pompom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Kolo zamachowe bylo inne w tylko w pierwszych silnikach fire do 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Czyli wszystkie wały z 1,2 8V sa takie same jesli chodzi o mocowanie koła zamachowego i pompy oleju ? Mówie o wałach z P 1 i 2 ale nie GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Dzis poskładałem wał na nowych panewkach i pomalowałem blok teraz czekam az farba wyschnie kilka dni i działam dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Zamiast silikonu ja używam pasty Reinz-a, idealna do takich rzeczy jak nie występują fabryczne uszczelki. Ostatnio montowałem na tej paście pompę oleju i misę oleju w 1.2 16v Fire. Zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2017 Silnik poskładany zalany olejem i czeka na montaż po świetach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 27 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 Silnik juz w aucie przejechane ok 300km wszystko jak narazie działa. Auto nie kopci i nie widać żeby brało olej choc na razie jest stara seryjna głowica. Za kilka dni wymienie głowice na swoja usportowiona i wtedy bedzie komplet tak jak miało byc . Mam nadzieje że bede miał spokój na przynajmniej 10 lat bo zakładam ze nie jest to fabrycznie nowy silnik wiec raczej 300tys km nie zrobi ale jak zrobi ze 150 to akurat 10 lat minie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.