Skocz do zawartości

Przechowywanie opon letnich


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że należy je przechowywać na stojąco (bez felg). Ale w jakich temp.?

Mam szopę, gdzie zimą będzie mróz.

Czy na zimę schować letnie opony do ogrzewanego pomieszczenia, czy zostawić na mrozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, shapyr napisał:

I będziesz je nosił zależnie od temperatury w tę i z powrotem? Schować raz w ogrzewanym miejscu i zapomnieć aż do kolejnej zmiany.

W domu nie mam za bardzo miejsca :)

Żona mnie goni z takimi rzeczami z pomueszczenia gospodarczego ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

Wiadomo, że należy je przechowywać na stojąco (bez felg). Ale w jakich temp.?

 

Tak? Link jakiś? 

 

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mam szopę, gdzie zimą będzie mróz.

Czy na zimę schować letnie opony do ogrzewanego pomieszczenia, czy zostawić na mrozie?

 

Temperatura  powinna być chyba pow. -5C :nie_wiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rwIcIk napisał:

Wiadomo, że należy je przechowywać na stojąco (bez felg). Ale w jakich temp.?

Mam szopę, gdzie zimą będzie mróz.

Czy na zimę schować letnie opony do ogrzewanego pomieszczenia, czy zostawić na mrozie?

 

Zostaw w szopie i nie cuduj ;]

Skoro ludzie jezdza zima na letnich, gdzie sa narazone na sol, mroz, snieg, wode itp to w suchej szopie tym bardziej nic im nie bedzie.

Chyba, ze to jakies wypasione slicki do bicia rekordow na torze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

Patrz link podany wyżej.

 

W linku nie ma sugestii, że należy je przechowywać bez felg, co wywnioskowałem z Twojej wypowiedzi, stąd pytanie :)

 

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

Ogólna zasada - opony pionowo, całe koła leżąc dopompowane mocnej.

 

Z tym to akurat :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03/11/2017 o 14:36, rwIcIk napisał:

Wiadomo, że należy je przechowywać na stojąco (bez felg). Ale w jakich temp.?

Mam szopę, gdzie zimą będzie mróz.

Czy na zimę schować letnie opony do ogrzewanego pomieszczenia, czy zostawić na mrozie?

Przechowywać na stojąco i co parę tygodni przekręcić o ćwierć obrotu. Ważne by nie było za wilgotno i za gorąco - tak naprawdę tylko to szkodzi. Mróz nie jest taki straszny.

Odpowiedz sobie na jedno ważne, ale to za.. ważne pytanie - czy jak jeździsz to chronisz opony przed mrozem? :phi:

Mój wulkanizator ma przechowalnie w wielkim blaszaku za zakładem - nie sądzę by go ogrzewał. Ja kiedyś opony trzymałem w nieogrzewanym garażu w domu - zdarzało się że było w środku -10 i mimo tego prędzej się bieżnik zużył niż co innego stało. Kilka lat temu ltnie na zimówki zmieniałem w styczniu jak było -20C, a wcześniej jeździłem na nich w mróz (dało radę, bo było sucho).... no i nie spękały, nie stwardniały. Wyrzuciłem je jak się bieżnik wytarł.

Nie ma co filozofować - trzymaj w szopie, byle nie było tam za wilgotno (bo zapleśnieją) :ok:

To że poprzednie Ci stwardniały po paru latach to normalny proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Kupic felgi i nie cudowac. Wiekszosc gumiarzy nie uwaza przy wymianie. A teraz to zostaw w szopie niech leza po 2 miesiacach bym je przekrecil tylko i juz.

 

Tak - to jak dużą trzeba by mieć tę szopę i ile wydać na te dodatkowe felgi?  Litości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, futrzak napisał:

 

Tak - to jak dużą trzeba by mieć tę szopę i ile wydać na te dodatkowe felgi?  Litości...

Nie rozumiem czemu mam sie litowac? Kupujesz drugi komplet felg i zostawiasz w przechowalni u gumiarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2017 o 09:59, wujekcybul napisał:

Nie rozumiem czemu mam sie litowac? Kupujesz drugi komplet felg i zostawiasz w przechowalni u gumiarza.

 

Znaczy jeździsz do gumiarza i je sam przekręcasz? ("A teraz to zostaw w szopie niech leza po 2 miesiacach bym je przekrecil tylko i juz")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2017 o 21:26, karolchyla napisał:

Same opony tylko leżące jedna na drugiej.

Całe koła na sztorc.

Całe koła na odpowiednim stojaku, najlepiej takim, aby opony nie stykały się ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2017 o 21:26, karolchyla napisał:

Same opony tylko leżące jedna na drugiej.

Całe koła na sztorc.

Wprowadzasz ludzi w błąd. Jest zupełnei odwrotnie i jest na to logiczne wytłumaczenie:

- całe koła leżąco jedno na drugim- nigdy na stojąco. Dlaczego: nie stawiamy na sztorc, bo jeśli będą stały długo w jednej pozycji, to teoretycznie może się opona trwale odkształcić pod ciężarem opony i felgi. Jak będą leżeć jedna na drugim to nic im się nie stanie, bo ciężar idzie na felgę, ponadto ciśnienie powietrza wewnątrz koła utrzyma prawidłowy kształt opony.

- same opony na stojąco i optymalnie byłoby je obrócić o ćwierć obrotu z 1-2 razy w trakcie ich urlopu zimowego. Dlaczego: nie kładziemy na stosie, bo pod ciężarem całego stosu opona na samym dole może się w dłuższym okresie zdeformować. Opona nie ma wsparcia felgi ani powietrza w środku, więc nic jej normalnego kształtu nie utrzymuje, przez co może się trwale wybrzuszyć bieżnik. Żeby zapobiec owalizacji od zbyt długiego stania na sztorc, warto z 1-2 razy w okresie zimowym taką oponę przekręcić o ćwierć obrotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.11.2017 o 11:51, krowka napisał:

Całe koła na odpowiednim stojaku, najlepiej takim, aby opony nie stykały się ze sobą.

Stojaki są dobre jak sam sobie zrobisz, albo jak masz samochód z małymi kołami (max 17 cali i opona do 205 mm). W każdym inym przypadku szkoda kasy, bo to niesolidne i na ogół do wąskich kół. Jeden model mi się połamał (popękały łączenia słupka z podstawą) jak wrzuciłem na niego 18" od SUVa - potem doczytałem że max masę koła sporo przekroczyłem. Drugi który kupiłem jest bez sensu, bo opony 225 mm nie wchodzą (i tak jedna leży na drugiej, tyle, że jest słupek pośrodku ;) ) Sprawdza się tylko jeden na którym leżą 15" z oponą 185 mm od miejskiego malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Manx napisał:

Stojaki są dobre jak sam sobie zrobisz, albo jak masz samochód z małymi kołami (max 17 cali i opona do 205 mm). W każdym inym przypadku szkoda kasy, bo to niesolidne i na ogół do wąskich kół. Jeden model mi się połamał (popękały łączenia słupka z podstawą) jak wrzuciłem na niego 18" od SUVa - potem doczytałem że max masę koła sporo przekroczyłem. Drugi który kupiłem jest bez sensu, bo opony 225 mm nie wchodzą (i tak jedna leży na drugiej, tyle, że jest słupek pośrodku ;) ) Sprawdza się tylko jeden na którym leżą 15" z oponą 185 mm od miejskiego malucha.

Wszystko zależy od stojaka. Dobrałem tak, żeby dobrze było dla aktualnie wiszących 18", z oponami 225/55 (500X suv-em co prawda nie jest, ale małych kółek nie ma) - szczelina pomiędzy kołami jest ;) Stojak wytrzymał jeden sezon zimowy z letnimi 18" oraz z zimowymi 17" (215/55), teraz rozpoczął drugi. Na drugim identycznym, który ma już kilka lat, wiszą 185/65 R15 od Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.