Skocz do zawartości

Tesla padnie?


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Abstrahując od problemów firmy ze zwiększaniem mocy produkcyjnych Modelu 3 i tempem wydawania pieniędzy które za kilka miesięcy spowoduje skończenie się gotówki, problemem jest co innego - wyglada na to ze od 1 stycznia zniknie federalny prezent dla kupujących samochody elektryczne. Do niedawna można było sobie odliczyć $7500 od podatków jakie się zapłaciło. Od 1 stycznia ma tego nie być. Dzwoniłem do Tesli i powiedzieli ze jak chce ten rabat to muszę zamówić najpóźniej w przyszły weekend - wtedy gwarantują dostawę przed 31 grudnia. Powiedzmy ze kupujący S czy X jakoś za bardzo się nie zniechęca - w końcu to tylko kilka % ceny samochodu. Jednak w przypadku 3 to spory problem - to 1/4-1/5 ceny nowego egzemplarza. To może spowodować ze wiele osób zrezygnuje z zakupu. A jednocześnie firma zamiast dostarczać ile się da w tym roku nadal produkuje je ręcznie.

 

 

Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to? Nie wypuści kolejnych obligacji (taki żart). Ja się zastanawiam od dawna jak to jest, ze firma od początku jedzie na ogromnych stratach a mimo to inwestorzy walą drzwiami i oknami aby kasę spalić? Taki hype, ze to Elon Musk to to paść nie może?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak napisał:

 

Abstrahując od problemów firmy ze zwiększaniem mocy produkcyjnych Modelu 3 i tempem wydawania pieniędzy które za kilka miesięcy spowoduje skończenie się gotówki, problemem jest co innego - wyglada na to ze od 1 stycznia zniknie federalny prezent dla kupujących samochody elektryczne. Do niedawna można było sobie odliczyć $7500 od podatków jakie się zapłaciło. Od 1 stycznia ma tego nie być. Dzwoniłem do Tesli i powiedzieli ze jak chce ten rabat to muszę zamówić najpóźniej w przyszły weekend - wtedy gwarantują dostawę przed 31 grudnia. Powiedzmy ze kupujący S czy X jakoś za bardzo się nie zniechęca - w końcu to tylko kilka % ceny samochodu. Jednak w przypadku 3 to spory problem - to 1/4-1/5 ceny nowego egzemplarza. To może spowodować ze wiele osób zrezygnuje z zakupu. A jednocześnie firma zamiast dostarczać ile się da w tym roku nadal produkuje je ręcznie.

 

 

Odpowiedz sobie na zajebiście ważne pytanie. Czy Ciebie to 7500USD zniechęci do kupna Tesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Odpowiedz sobie na zajebiście ważne pytanie. Czy Ciebie to 7500USD zniechęci do kupna Tesli?


Na pewno spowoduje opóźnienie decyzji żeby zobaczyć jak firma i rynek zareagują.


Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Florydziak napisał:

Na pewno spowoduje opóźnienie decyzji żeby zobaczyć jak firma i rynek zareagują.

 

Będziesz przez to dłużej dotknięty nieszczęściem ujeżdżania Mercedesa. Nie wiem czy pisać czy to dobrze czy źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie opanują produkcji modelu 3, to myślę, że to bardzo realne że Tesla padnie.. chyba że się sprzeda jakiemuś bogatemu inwestorowi, co ją urtuje. Jeżeli ten projekt padnie, to Elon Musk będzie miał ogromne problemy - po pierwsze będzie musiał oddać wpłacone zaliczki. Po drugie, bo to wygląda jak piramida finansowa tj. obiecuję ludziom dostaę samochodu, ci wpłacają zliczki i zamawiają, ja pieniądze inwestuję i potem dochodzimy do tego że przygotowanie samochodów dla pierwszych zamawiajacych, jest finansoweane przez tych ostatnich... a kiedy przychodzi na nich kolejka, to okazuje się ż kasa pusta i nic nie dostaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

Jeżeli nie opanują produkcji modelu 3, to myślę, że to bardzo realne że Tesla padnie.. chyba że się sprzeda jakiemuś bogatemu inwestorowi, co ją urtuje. Jeżeli ten projekt padnie, to Elon Musk będzie miał ogromne problemy - po pierwsze będzie musiał oddać wpłacone zaliczki. Po drugie, bo to wygląda jak piramida finansowa tj. obiecuję ludziom dostaę samochodu, ci wpłacają zliczki i zamawiają, ja pieniądze inwestuję i potem dochodzimy do tego że przygotowanie samochodów dla pierwszych zamawiajacych, jest finansoweane przez tych ostatnich... a kiedy przychodzi na nich kolejka, to okazuje się ż kasa pusta i nic nie dostaną.

 

Chińczycy z pocałowaniem rączki kupią, albo doinwestują. Mają pierdyliony dolarów rezerw i muszą je wydać, nim się okaże, że mają wartość papieru, na którym je wydrukowano, czyli papieru toaletowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imvho problem jest. Ale is to widze tak:
- produckcja reczna - jak mowilem ta fabryka przez lata nie byla znana z Q ani w GM ani w Toyota,

- opeznienia modelu 3.

Tak w US moze to zrobi roznice ale w EU czy u mnie bez incentives to zrobi 0 roznicy.

Czyli musiala by klient na innych rynkach tez pasc.

Mam u siebie na wsi juz 6 na powiedzmy 180-200 domow. To nie wiele ale wiem ze $1000 deposit nastepnych 2 zostawilo na model 3.


Wydaje mi sie ze@Kravitz ma racje.

Bardziej bym sie obawial ze producenci zalapia I Tesla z manufaktura pojdzie papa.

Wezmy Leaf. Zasieg poprawiony I mimo ze nie idealny to zyskuje 80% pozytywnych reviews. Auto z polki.



0fd4c3f785f718b53f27f8201a54688a.jpg4c693cfcf167a05c2487fa614a60c64a.jpg70d560049e18628347d3758613a35c87.jpg7db4074ab6fd5909f884ea0060d0e21b.jpg587a916057808fff949a986c4e053d45.jpgce5197678241b1335cb09d3f3e99d474.jpgd24fed2114b2208cd0c194fc149e034a.jpg8d81b2a3e4738d487dccb147eec9a617.jpg066ee2254df84ba4ed2bfc19e67364a0.jpg

Sent from my Samsung Galaxy S8+ using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niejj lepsi. To czy Tesla wytrzyma to już chyba od ich strategii marketingowej zależy, bardzo możliwe że wchlonie ich kto inny np. chinole by pozyskac technologie. 

Tak czy siak Tesla zasługuje na szacunek i zapisuje sie w historii motoryzacji jako "propagator" czy też pierwszy poważny producent w pełni praktycznych  aut elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maras77 napisał:

 

Chińczycy z pocałowaniem rączki kupią, albo doinwestują. Mają pierdyliony dolarów rezerw i muszą je wydać, nim się okaże, że mają wartość papieru, na którym je wydrukowano, czyli papieru toaletowego.

 

Szczerze mówiąc... to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że jełi już, to by były Chiny, o ile tylko Tesla będzie chciała małżeństwa z chińczykiami. Z całej reszty, co najwyżej ktoś spoza branży motoryzacyjnej, bo największe koncerny mogą nie mieć teraz kasy:

- VW AG ma problemy po dieselgate i nadal przed nimi są duże wydatki z tym związane,

- PSA z chińską kroplówką kupiło ostatnio Opla, więc mało prawdopodbne by się porwali na zakup Tesli i jej dotowanie zanim zacznie zarabiać,

- FCA - z $ rchyba jakiś przebojów nie ma, w EU idzie im słabo, w US nieźle.

- Korea i Japonia nie mają w tej branży dotychczas w zwyczaju wzrostu przez M&A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Manx napisał:

Szczerze mówiąc... to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że jełi już, to by były Chiny, o ile tylko Tesla będzie chciała małżeństwa z chińczykiami. Z całej reszty, co najwyżej ktoś spoza branży motoryzacyjnej, bo największe koncerny mogą nie mieć teraz kasy:

- VW AG ma problemy po dieselgate i nadal przed nimi są duże wydatki z tym związane,

- PSA z chińską kroplówką kupiło ostatnio Opla, więc mało prawdopodbne by się porwali na zakup Tesli i jej dotowanie zanim zacznie zarabiać,

- FCA - z $ rchyba jakiś przebojów nie ma, w EU idzie im słabo, w US nieźle.

- Korea i Japonia nie mają w tej branży dotychczas w zwyczaju wzrostu przez M&A.

 

Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, wesol napisał:

Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niej lepsi.

 

Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

Wezmy Leaf. Zasieg poprawiony I mimo ze nie idealny to zyskuje 80% pozytywnych reviews. Auto z polki.
066ee2254df84ba4ed2bfc19e67364a0.jpg
/obrazek zacytowany celowo, bo do niego się odnoszę/

 

Czyli wciąż nie dla mnie, brak regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie zdyskwalifikował pierwszego, i jak widać też drugiego, Leafa. Szkoda :(

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, grogi napisał:

 

Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować.

Postawili... ale w sumie to uporem mogą do czegoś dojść w tej dziedzinie. Zajmie im to długie lata, zanim im się ta ścieżka rozwoju opłaci. Z Hybrydami też na poczatku było im ciężko. Tu będzie ciężęj, bo stacji na wodór praktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niejj lepsi. To czy Tesla wytrzyma to już chyba od ich strategii marketingowej zależy, bardzo możliwe że wchlonie ich kto inny np. chinole by pozyskac technologie. 
Tak czy siak Tesla zasługuje na szacunek i zapisuje sie w historii motoryzacji jako "propagator" czy też pierwszy poważny producent w pełni praktycznych  aut elektrycznych.


Porsche się ostatnio przyznało ze nie stać ich na dogonienie Tesli.


Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... 


Największy problem z elektrycznymi to sieć „stacji benzynowych”. Co z tego ze kupie Leaf’a jak jestem uwiązany do domu bo na trasę nie pojadę? Tutaj Tesla bije konkurencje na głowę.


Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... 

Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Florydziak napisał:

Największy problem z elektrycznymi to sieć „stacji benzynowych”. Co z tego ze kupie Leaf’a jak jestem uwiązany do domu bo na trasę nie pojadę? Tutaj Tesla bije konkurencje na głowę.

 

To jest problem dla użytkownika. Ja mówię o problemach z punktu widzenia produkcji... 

 

Na tą chwilę to tylko Renault/Nissan jest w jako-taka ustawiony. Mają długoterminowe kontrakty z AESC z fabrykami, które można łatwo rozbudować do skali 30 GWh (milion sztuk po 30 kWh) rocznie. BMW ma kontrakt z Samsung SDI. Volkswagen zaczął w maju budowę swojej fabryki, nawet nie wiem na jakim jest stadium. Nie mam pojęcia skąd Hyundai/Kia biorą baterie - sądząc po problemach z dostępnością łatwo nie jest. 
 

Problemy z produkcją Tesla Model3 też w dużej mierze wynikają z trudności z bateriami...

 

4 minuty temu, volf6 napisał:

Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą...

 

Może. Tyle że to trwa... Gigafactory już baterie produkuje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować.



Toyota oficjalnie twierdzi ze:

1. Silniki spalinowe będą do min 2050 - zgoda, EU jest malutka pod względem co Asia + rozwijająca się Africa ma wg ilości luda.

US tez oprócz CA nie wydaje się możliwe żeby jakiś ban jak EU przypelz.

2. Przyszłość to H

787ed9e01ffd3218bdd40f9eb61aa877.jpg


I z tym tez może być prawda.




Sent from my iCrap using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą...



Google : CATL

Drugim dużym producentem jest Lishen.

Kupę $$$ inwestuje tez HWG


LG Chem i Panasonic są znane ludziom z ogółu.


Sent from my iCrap using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czyli wciąż nie dla mnie, brak regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie zdyskwalifikował pierwszego, i jak widać też drugiego, Leafa. Szkoda



Mysle ze będzie dużo większy wybór do 2020.

Mamy na wsi jednego Leaf i Mitsubishi Outlander PhEV.


Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce.




Sent from my iCrap using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, OZI napisał:

Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce.

Dokładnie ... auto wygląda jak kupa, więc nadaje się już tylko dla emerytów, którym już wszystko jedno :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ... auto wygląda jak kupa, więc nadaje się już tylko dla emerytów, którym już wszystko jedno :ok: 
Ale jak widac emeryci sa pierwsi krorzy podlapali 'innowacje'.

Tesla tez bedzie srednia wieku ok 50 u mnie na wsi.

Sent from my Samsung Galaxy S8+ using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Toyota coś bąknęła o akumulatorach ze stałym elektrolitem które mają mieć pojemność x2 w stosunku do dzisiejszych. 
 
Krawiec



Ale dalej jako zastosowanie do Hybrid a nie jako electric ....

Czyli strategia się nie zmienia, masz więcej miejsca w bagażniku i może trochę zmian w tym jak Hybrid jeździ - większy zasięg .

Zobaczymy


Sent from my iCrap using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, OZI napisał:

Mysle ze będzie dużo większy wybór do 2020.
Mamy na wsi jednego Leaf i Mitsubishi Outlander PhEV.
Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce.
 

 

 

 

Przymierzałbym się do tego PHEV, gdyby tylko:

 

1. Zbiornik paliwa był w nim większy - teraz to śmieszne jest.

2. Miało to jakikolwiek sens w trasach.

3. Nie był droższy od diesla o 50k.

 

W tej chwili kariera diesla czy benzynowego 2.0 jest niezagrożona (od benzynowego 2.0 jest droższy o 70k).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
51 minut temu, Ryb napisał:

 

Przymierzałbym się do tego PHEV, gdyby tylko:

 

1. Zbiornik paliwa był w nim większy - teraz to śmieszne jest.

2. Miało to jakikolwiek sens w trasach.

3. Nie był droższy od diesla o 50k.

 

W tej chwili kariera diesla czy benzynowego 2.0 jest niezagrożona (od benzynowego 2.0 jest droższy o 70k).

 

No niestety cena jest kosmos, tak samo jak Priusa Plug-in. Problem elektryków to nie tylko baterie, z tym sobie za parę lat pewnie poradzimy. Dużo większy problem to wydajność elektrowni i linii przesyłowych, oraz infrastruktura do ładowania. Nie wyobrażam sobie aby teraz na blokowiskach stały same elektryki, bo zwyczajnie tego nie będzie się dało naładować. 

Prąd tak, ale pewnie wytwarzany bezpośrednio w pojeździe. Docelowo - ogniwa paliwowe, przejściowo być może wróci pomysł małego silnika spalinowego o dużej sprawności robiącego za elektrownie + baterie które można podładować z gniazdka. 

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krawiec napisał:

No niestety cena jest kosmos, tak samo jak Priusa Plug-in.

 

Z tego co gdzieś wyczytałem to w Europie Zachodniej cena nie odbiega tak mocno od diesla. U nas jest to absolutnie nieopłacalne, a w niektórych krajach się dobrze sprzedaje. Może mają jakieś systemowe zachęty?

 

8 minut temu, krawiec napisał:

Problem elektryków to nie tylko baterie, z tym sobie za parę lat pewnie poradzimy. Dużo większy problem to wydajność elektrowni i linii przesyłowych, oraz infrastruktura do ładowania. Nie wyobrażam sobie aby teraz na blokowiskach stały same elektryki, bo zwyczajnie tego nie będzie się dało naładować. 

 

Od początku uważam, że wymiana baterii na stacjach to najsensowniejsze rozwiązanie.

 

8 minut temu, krawiec napisał:

Prąd tak, ale pewnie wytwarzany bezpośrednio w pojeździe. Docelowo - ogniwa paliwowe, przejściowo być może wróci pomysł małego silnika spalinowego o dużej sprawności robiącego za elektrownie + baterie które można podładować z gniazdka. 

 

To też - IMO hybrydy mają większą przyszłość niż auta stricte elektryczne. Przynajmniej przez najbliższe lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ryb napisał:

Od początku uważam, że wymiana baterii na stacjach to najsensowniejsze rozwiązanie.

 

Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, grogi napisał:

 

Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe.

 

Problemem były prawa własności - czy w momencie wymiany sprzedajesz firmie swoją i kupujesz nową? Bateria stanowi ponad 50% wartości samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

 

Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe.

 

Bo nie było gdzie wymieniać. Jakby było gdzie to ludzie woleliby chyba w trasie wymianę trwającą 2 minuty zamiast godziny ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Florydziak napisał:

 

Problemem były prawa własności - czy w momencie wymiany sprzedajesz firmie swoją i kupujesz nową? Bateria stanowi ponad 50% wartości samochodu...

 

To się da ogarnąć. Zobacz jak się wymienia butle z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

 

Tak czy siak - pomysł jest martwy (https://insideevs.com/elon-musk-comments-failed-tesla-battery-swap/) i nikt się nie przymierza do jego wznowienia. 

 

Dlatego elektryki to nadal egzotyczne zabawki do miasta, a ich właściciele potrzebują jeszcze drugiego, normalnego samochodu.

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlatego elektryki to nadal egzotyczne zabawki do miasta, a ich właściciele potrzebują jeszcze drugiego, normalnego samochodu.


Ciekawe bo planuje kupić elektryka jako „normalny samochód”.


Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Florydziak napisał:

 

Myśle ze nie zauważyłeś różnicy w cenie.

 

Tak jak pisze @Ryb, co ma różnica w cenie?

Nawet jeśli kupiłeś ta baterie, to wymieniasz ja na kolejną (oczywiście pokrywa szklana koszt ładowania, jakieś koszty operacyjne + uśredniona utratę wartości baterii) i ciągle masz sprawna baterie.

Tyle, że tzw. 1 właścicielowi nie w smak może być pokrywanie od początku kosztów utraty wartości baterii.

W takim razie bateria mogłaby być czyjąś własnością, a właściciel więcej za wymianę beceluje.

Takie rozwiązanie poprawia zasięg tych aut, oczywiście pod warunkiem odpowiedniej ilości baterii w obiegu (najlepiej zunifikowanych dla wszystkich aut).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Florydziak napisał:

Myśle ze nie zauważyłeś różnicy w cenie.
 

 

 

Zauważyłem. I nie ma ona absolutnie żadnego znaczenia. Co więcej, ja bym na tym piękny interes zrobił.

 

 

PS. Zacząłem pisać jaki ale skasowałem. Bo chyba wpadłem na pewien pomysł i nie mam zamiaru się nim tu dzielić.

;]

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Florydziak napisał:

Ciekawe bo planuje kupić elektryka jako „normalny samochód”.
 

 

 

I nawet wycieczka do głupiego Miami będzie megaupierdliwa. A jakbyś musiał jeździć służbowo to byś się pociął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ryb napisał:

 

PS. Zacząłem pisać jaki ale skasowałem. Bo chyba wpadłem na pewien pomysł i nie mam zamiaru się nim tu dzielić.

;]

Jako AK otworzymy sieć wypożyczalni baterii :oki:

Zje nas Orlen czy inny Lotos :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Jako AK otworzymy sieć wypożyczalni baterii :oki:

Zje nas Orlen czy inny Lotos :pad:

 

Nie wiem kto i co tu czyta i czy to Orlen czy inny Lotos. Ale niech sobie sami wymyślają. Zgodnie z moim podpisem, ja się nie mam zamiaru moimi pomysłami dzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, cesarz napisał:

Myśle że Teslami w cywilizowanym krajach gdzie jest dużo Superchargerów można spokojnie smigać na codzień.

 

U nas - mało praktyczne - bo nawet zwykłych ładowarek nie poza dużymi miastami.

 

Jak byś nie kombinował, to przy założeniu że elektryczne samochody się upowszechnią - koncepcja superchargerów jest skazana na porażkę.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.