Skocz do zawartości

Tesla padnie?


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 2.01.2019 o 14:23, delco napisał:

i każdy bedzie dysponował moca 450 kW.....

Wbrew pozorom wcale to nie jest takie trudne. Wystarczy postawić trochę powerwalls obok baterii - wtedy pobór energii z sieci jest stały i relatywnie nieduży a ładować można znacznie większym prądem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał:

Jaguar ma absurdalne zużycie energii.

Nie wiem gdzie to wyczytałeś - ma 76 MPGe - znacznie gorzej niż Tesla Model X (93) ale trudno to nazwać absurdalnym zużyciem energii. Osiągi Tesli są niesamowite i innym producentom będzie bardzo trudno dojść do takiej efektywności jaką mają Tesle. Na SeekingAlpha był ciekawy artykuł pokazujący dlaczego samochody konkurencji są gorsze i dlaczego upłynie jeszcze bardzo wiele czasu zanim konkurencja będzie w stanie Tesli zagrozić w dziedzinie efektywności i kosztów budowy zespołu napędowego. 

https://seekingalpha.com/article/4234960-tesla-special?dr=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Florydziak napisał:

Nie wiem gdzie to wyczytałeś - ma 76 MPGe - znacznie gorzej niż Tesla Model X (93) ale trudno to nazwać absurdalnym zużyciem energii.

Może ciut przesadziłem, ale bardziej mi chodzi o składową. Czyli duża konsumpcja, mała bateria, przez co słaby zasięg, i wolne ładowanie, na co ma wpływ właśnie duże zużycie. I nie mała cena na koniec.

Jeszcze chwilę trzeba poczekać i pojawią się sensowne auta.

Choć całkiem sensowne się pojawią, jak w końcu wejdą do użytku baterie ze stałym elektrolitem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Może ciut przesadziłem, ale bardziej mi chodzi o składową. Czyli duża konsumpcja, mała bateria, przez co słaby zasięg, i wolne ładowanie, na co ma wpływ właśnie duże zużycie. I nie mała cena na koniec.

Jeszcze chwilę trzeba poczekać i pojawią się sensowne auta.

Choć całkiem sensowne się pojawią, jak w końcu wejdą do użytku baterie ze stałym elektrolitem.

Pierwsza Tesla tez miała kiepski zasięg. Dopiero później zaczęli im wkładać duże baterie. Jak na pierwszy pojazd elektryczny Jaguara to I-Pace jest bardzo przyzwoity - zdecydowanie lepszy niż Audi e-tron. W Norwegii idzie jak ciepłe bułeczki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydziak napisał:

Pierwsza Tesla tez miała kiepski zasięg. Dopiero później zaczęli im wkładać duże baterie. Jak na pierwszy pojazd elektryczny Jaguara to I-Pace jest bardzo przyzwoity - zdecydowanie lepszy niż Audi e-tron. W Norwegii idzie jak ciepłe bułeczki. 

W Norwegii wszystko idzie jak ciepłe bułeczki :phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Florydziak napisał:

Oprócz Tesli. Sprzedaż im kompletnie siadła. 

Swoje już tam sprzedali. Dopłaty już do Tesli brak i alternatywy się powoli zaczynają pojawiać. 

Rynek weryfikuje, życie. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HanYs napisał:

150 w teorii :old: ciekawe czy zrobisz tym 100 mil.

Ja leafem robię dystanse zdecydowanie powyżej deklarowanych. Wszystkim oprócz Renault Zoe robię większe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, format napisał:

Ja leafem robię dystanse zdecydowanie powyżej deklarowanych. Wszystkim oprócz Renault Zoe robię większe.

Jak odczucia? Jakaś może krótka rozprawka porównawcza tych 3 modeli?

Golfy też już są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odczucia? Jakaś może krótka rozprawka porównawcza tych 3 modeli?
Golfy też już są?
Tak, ale jeszcze nie miałem szansy jeździć. Generalnie i3 wygrywa pod każdym, z wyjątkiem zasięgu, względem.

tapatalked

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, format napisał:

Ja leafem robię dystanse zdecydowanie powyżej deklarowanych. Wszystkim oprócz Renault Zoe robię większe.

To pewnie zależy od wielu czynników.

Podgrzewasz/ochładzasz auto zanim do niego wsiądziesz ? 

Styl jazdy ? ;]

Miasto czy trasa ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie zależy od wielu czynników.
Podgrzewasz/ochładzasz auto zanim do niego wsiądziesz ? 
Styl jazdy ? ;]
Miasto czy trasa ? 
Nie podgrzewam ani nie chłodzę bo to rentale na minuty. Stoją na ulicy. Mój styl jazdy zapewne znasz, topografię Kato pewno trochę też.

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 4.11.2017 o 09:24, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

 

Abstrahując od problemów firmy ze zwiększaniem mocy produkcyjnych Modelu 3 i tempem wydawania pieniędzy które za kilka miesięcy spowoduje skończenie się gotówki, problemem jest co innego - wyglada na to ze od 1 stycznia zniknie federalny prezent dla kupujących samochody elektryczne. Do niedawna można było sobie odliczyć $7500 od podatków jakie się zapłaciło. Od 1 stycznia ma tego nie być. Dzwoniłem do Tesli i powiedzieli ze jak chce ten rabat to muszę zamówić najpóźniej w przyszły weekend - wtedy gwarantują dostawę przed 31 grudnia. Powiedzmy ze kupujący S czy X jakoś za bardzo się nie zniechęca - w końcu to tylko kilka % ceny samochodu. Jednak w przypadku 3 to spory problem - to 1/4-1/5 ceny nowego egzemplarza. To może spowodować ze wiele osób zrezygnuje z zakupu. A jednocześnie firma zamiast dostarczać ile się da w tym roku nadal produkuje je ręcznie.

 

 

Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk


Sześć lat później Tesla sprzedaje 2 miliony samochodów roczne i nie widać by miała padać. Pomimo że te $7500 jej zabrali, oddali i zabrali znowu tylko po

to by znowu oddać. Oczywiście wszyscy wieszczą nieuchronny upadek firmy, ale co chwile się okazuje że albo mają tak duży margines zysku że mogą stymulować popyt zmniejszając ceny, albo zmienią jeden mały detal w samochodzie i od razu wszyscy się rzucają do zakupu (jak np. czarne klamki). 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Sześć lat później Tesla sprzedaje 2 miliony samochodów roczne i nie widać by miała padać. Pomimo że te $7500 jej zabrali, oddali i zabrali znowu tylko po

to by znowu oddać. Oczywiście wszyscy wieszczą nieuchronny upadek firmy, ale co chwile się okazuje że albo mają tak duży margines zysku że mogą stymulować popyt zmniejszając ceny, albo zmienią jeden mały detal w samochodzie i od razu wszyscy się rzucają do zakupu (jak np. czarne klamki). 

Bo to drugi Apple będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Sześć lat później Tesla sprzedaje 2 miliony samochodów roczne i nie widać by miała padać. Pomimo że te $7500 jej zabrali, oddali i zabrali znowu tylko po

to by znowu oddać. Oczywiście wszyscy wieszczą nieuchronny upadek firmy, ale co chwile się okazuje że albo mają tak duży margines zysku że mogą stymulować popyt zmniejszając ceny, albo zmienią jeden mały detal w samochodzie i od razu wszyscy się rzucają do zakupu (jak np. czarne klamki). 

 

No i od 2019 do kia hundaj i tesla chyba dołączyło bmw i mercedes i audi z dobrych elektryków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Sześć lat później Tesla sprzedaje 2 miliony samochodów roczne i nie widać by miała padać. Pomimo że te $7500 jej zabrali, oddali i zabrali znowu tylko po

to by znowu oddać. Oczywiście wszyscy wieszczą nieuchronny upadek firmy, ale co chwile się okazuje że albo mają tak duży margines zysku że mogą stymulować popyt zmniejszając ceny, albo zmienią jeden mały detal w samochodzie i od razu wszyscy się rzucają do zakupu (jak np. czarne klamki). 

Kiedyś w końcu na nią nazbierasz. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Sześć lat później Tesla sprzedaje 2 miliony samochodów roczne i nie widać by miała padać. Pomimo że te $7500 jej zabrali, oddali i zabrali znowu tylko po

to by znowu oddać. Oczywiście wszyscy wieszczą nieuchronny upadek firmy, ale co chwile się okazuje że albo mają tak duży margines zysku że mogą stymulować popyt zmniejszając ceny, albo zmienią jeden mały detal w samochodzie i od razu wszyscy się rzucają do zakupu (jak np. czarne klamki). 

 

Nie ma znaczenia ile sprzedaje. Znaczenie ma, że technika się rozwinęła wręcz skokowo. Zaledwie po 6 latach można już ładować auta z prędkością 300-400km w 10 minut, jak wyżej pisano.

Oh, wait...

;l

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie ma znaczenia ile sprzedaje. Znaczenie ma, że technika się rozwinęła wręcz skokowo. Zaledwie po 6 latach można już ładować auta z prędkością 300-400km w 10 minut, jak wyżej pisano.

Oh, wait...

;l

Jak będzie 4000 km to w końcu wystarczy. :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie ma znaczenia ile sprzedaje. Znaczenie ma, że technika się rozwinęła wręcz skokowo. Zaledwie po 6 latach można już ładować auta z prędkością 300-400km w 10 minut, jak wyżej pisano.

Oh, wait...

;l

 

Myślisz że skąd ta inflacja na produkty spożywcze?

 

Ludzie ładują, ludzie jedzą ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.