Skocz do zawartości

midziana uszczelka pod korek spustowy oleju - fabia 1


patgaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zna ktos wymiary tej miedzianej podkladki pod srube spustowa oleju? Silnik 1.4 16v. Wedlug katalogu numer calej sruby z podkladka  to N90813202 i sruba ma wymiary  m14x1,5x22-tc-s20. Bede wymieniac olej i chce ta podkladke wymienic, tylko nie wiem jakie ma wymiary.

to link do sruby z podkladka https://www.autoczescionline24.pl/fa1-7869963.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, patgaw napisał:

Witam zna ktos wymiary tej miedzianej podkladki pod srube spustowa oleju? Silnik 1.4 16v. Wedlug katalogu numer calej sruby z podkladka  to N90813202 i sruba ma wymiary  m14x1,5x22-tc-s20. Bede wymieniac olej i chce ta podkladke wymienic, tylko nie wiem jakie ma wymiary.

to link do sruby z podkladka https://www.autoczescionline24.pl/fa1-7869963.html

 

Serio pytasz?

Jak masz M14 to znaczy to, że śruba ma 14mm średnicy. Kupujesz podkładkę z "dziurką" 14mm i masz spasowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kenickie napisał:

Tu nie chodzi o zwykłą podkładkę, tylko taką zgniataną dokręcaniem.

Do tej fabii, to akurat nie ma być zgniatana, ani nawet miedziana. 

Tu idzie śruba z podkładką metalową, której nawet nie da się zdjąć, bo przez gwint śruby nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, volf6 napisał:

A czy praktycznie trzeba ją zmieniać po każdym odkręceniu czy to tylko zalecenie/kaprys producenta:hmm:

Ja zmieniłem przy 4 wymianie oleju, a od kiedy tam siedziała to nie wiem.

Nic się nie pociło. 

A na miejscu patgaw, jakbym nie przejeżdżał koło ASO, to bym sobie dupy tym nie zawracał.

Wsadzić nową można, bo to raptem 9,60zł kosztuje za oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam takich, co wymieniają

23 minuty temu, volf6 napisał:

A czy praktycznie trzeba ją zmieniać po każdym odkręceniu czy to tylko zalecenie/kaprys producenta:hmm:

 

Znam takich, co zawsze wymieniają.

Ja osobiście nigdy tego nie robiłem i nigdy nie miałem najmniejszego zapocenia w okolicy korka.

Tak, Fabię I też miałem. 7 lat. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kenickie napisał:

Tu nie chodzi o zwykłą podkładkę, tylko taką zgniataną dokręcaniem. W przeciętnym sklepie motoryzacyjnym powinni mieć przybornik z takimi pierdoletami, w różnych rozmiarach.

 

 

zwykłą tzn. mialem na mysli standard dla m14, a ze ona ma byc miedziana czy alu to oczywista sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebaM25 napisał:

Do tej fabii, to akurat nie ma być zgniatana, ani nawet miedziana. 

Tu idzie śruba z podkładką metalową, której nawet nie da się zdjąć, bo przez gwint śruby nie przejdzie.

Da się. Kupiłem kiedyś w ASO  podobną oryginalną śrubę z podkładką do Octavii. Przy kolejnej wymianie oleju udało mi się zdjąć samą podkładkę i zastąpić nową. Śruba została ta sama. Z drugiej strony - koszt takiej śruby z podkładką jest niewielki, więc praktycznie żadna oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Benjamin napisał:

Da się. Kupiłem kiedyś w ASO  podobną oryginalną śrubę z podkładką do Octavii. Przy kolejnej wymianie oleju udało mi się zdjąć samą podkładkę i zastąpić nową. 

Chyba że złapałeś podkładkę w kombinery i wykręciłeś przez gwint. Bo normalnie na pewno nie przejdzie, nie ma bata.

Olej do Octavii i nowy korek wrzucałem ze 2 tygodnie temu i bawiłem się tą śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sebaM25 napisał:

Chyba że złapałeś podkładkę w kombinery i wykręciłeś przez gwint. Bo normalnie na pewno nie przejdzie, nie ma bata.

Olej do Octavii i nowy korek wrzucałem ze 2 tygodnie temu i bawiłem się tą śrubą.

Dokładnie tak. Wykręciłem, i to nawet bez kombinerek. Bez odkręcania nie chciała zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Benjamin napisał:

Dokładnie tak. Wykręciłem, i to nawet bez kombinerek. Bez odkręcania nie chciała zejść.

Biorąc pod uwagę że to po zalaniu olejem ma być szczelne, wykręcanie tej podkładki przez gwint na chama, to słaby pomysł.

Na chama, bo palcami też nie zejdzie, bo próbowałem. Chyba że już przez jakiegoś magika wymęczona wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, patgaw napisał:

Witam zna ktos wymiary tej miedzianej podkladki pod srube spustowa oleju? Silnik 1.4 16v. Wedlug katalogu numer calej sruby z podkladka  to N90813202 i sruba ma wymiary  m14x1,5x22-tc-s20. Bede wymieniac olej i chce ta podkladke wymienic, tylko nie wiem jakie ma wymiary.

to link do sruby z podkladka https://www.autoczescionline24.pl/fa1-7869963.html

 

W Chevroletach i Oplach taki sam gwint m14x1,25 , tylko śruba krótsza,  a jako uszczelnienie siedzi gumowy oring. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro mowicie ze nie trzeba tego zawsze wymieniac to ciekawe czy poprzednik to robil .. Bo z ASO szczegolnie po drodze nie mam ale i tak wybieram sie do sklepu z podkladkami miedzianymi wiec myslalem ze sobie cos dobiore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sebaM25 napisał:

Do tej fabii, to akurat nie ma być zgniatana, ani nawet miedziana. 

Tu idzie śruba z podkładką metalową, której nawet nie da się zdjąć, bo przez gwint śruby nie przejdzie.

jeśli nie jest zgniatana to nie ma sensu jej wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2017 o 22:03, sebaM25 napisał:

Biorąc pod uwagę że to po zalaniu olejem ma być szczelne, wykręcanie tej podkładki przez gwint na chama, to słaby pomysł.

Na chama, bo palcami też nie zejdzie, bo próbowałem. Chyba że już przez jakiegoś magika wymęczona wcześniej.

Widocznie mam silniejsze palce, bo obyło się bez narzędzi i magików :hehe:. Założyłem nową podkładkę, tę samą śrubę i do dziś nic nie kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2017 o 19:33, Benjamin napisał:

Widocznie mam silniejsze palce, bo obyło się bez narzędzi i magików :hehe:. Założyłem nową podkładkę, tę samą śrubę i do dziś nic nie kapie.

 

Będziesz znowu zmieniał, to nie zapomnij pokazać :oki:

 

+18 a najlepiej +21 (słownictwo):

 

https://megawrzuta.pl/download/825df883337ef3c0260cf1418735510d.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK zakupilem ta srube i wymienilem olej. sebaM25 dobrze pisal ta podkladka nie jest zgniatana, nie bylo sensu wymieniac tej sruby. Ale w aso na dziale z czesciami mi tak powiedzieli wiec ja zakupilem kosztowala 9zl. Co do zdejmowania podkladki przez gwint to tez bym nie polecal, sama nie przejdzie, trzeba jej silowo pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen podziwu dla konstruktorów. Tanią i lepiej uszczelniającą podkładkę miedzianą zastępują podkładką stalową wymienianą razem z korkiem. Korek natomiast zdaje się, że nie ma magnesu, pewnie żeby było taniej przy jego wymianie. Sumarycznie parę złotych więcej przy wymianie oleju i brak wiedzy na temat ewentualnych nieprawidłowości w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Igorek napisał:

Korek natomiast zdaje się, że nie ma magnesu,

A w którym aucie osobowym masz magnes w korku od spustu oleju w silniku:hmm:8]

Może w jakiś konstrukcjach z połowy ubiegłego wieku... Zresztą to i tak nie wyłapie opiłków z panewek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.