BORO81 Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Witam, mam taki problem. Padło mi oświetlenie kabiny - chcąc na szybko sprawdzić bezpiecznik wyjąłem F39 (7,5A) i patrze - przepalony. Włożyłem nowy - światła w kabinie się zapaliły na ok. 2 sekundy i pad znowu - bezpiecznik już znowu spalony. Spróbowałem 10A (nie miałem kolejnego 7,5A) - to samo, więc kolejnych bezpieczników już nie marnowałem. Sprawdziłem, że nie działa dokładnie to, co zasilane z użyciem F39. jednocześnie usterka pojawiła się po kilkudniowym postoju co wyklucza przyczynę w radiu, klimie itd... zatem albo instalacja świateł kabiny albo zespół bezpieczników - ale tu mi brakuje koncepcji jak się za to zabrać. Samochód (poza wymienioną sprawą) jeździ poprawnie. Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam Boro81 (pacjent, Stilo MW 1,9jtd/115KM, IV/2004 r) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Kolego. Zacząłbym od magicznej skrzynki z bezpiecznikami pod maską obok aku. Wyczyść i powinno pomóc . jeżeli nie pomoże . szukamy dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2017 A tak mniej więcej wygląda korozją w skrzynce . tzn woda robi cyrki. Przerabialem to ( bolączki elektryczne ustały ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2017 Dodam tylko że w skrzynce są 3 lub 4 warstwy ścieżek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Miałem regenerować skrzynkę latem, ale jakoś tak zeszło... Teraz znów sypie błędami zegarów i rozłącza tempomat w czasie jazdy. Błędy dotyczą wskaźników (niski sygnał), a tempomat daje się uruchomić po ponownym odpaleniu auta. Podejrzewam skrzynkę, ewentualnie legendarną wiązkę pod koszem akumulatora. Ktoś, coś wie na ten temat? Jest w sieci jakiś manual na regenerację skrzynki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Nie wiem czy jest. Ale rzecz banalnie prosta do zrobienia tylko porob foty gdzie co jest i zaczynasz działać. Skrecasz klemy. Odkrecasz plus od skrzynki. Potem śrubkę krzyżak i wyjmujesz skrzynkę z bocznych zaczepów od kosza . od dołu wypinasz 2nuebieskie i jedna szara wtyczkę oraz dwie listwy czarna wtyczka i brązowa. Skrzynkę masz już w rękach. Wypinasz bezpieczniki i przekaźniki. Potem po bokach są zatrzaski podwazasz i rozszerzasz dookoła wszystkie i rozpolawiasz obudowę skrzynki Taki widok po rozpolowieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Robisz foto, wszystkie kolektory sciagasz i masz już dostęp do warstw ścieżek w skrzynce Potem srubolem płaskim wyciagasz podważając z boku 1 warstwę i tak z pozostałymi. Czyscisz tam gdzie sniedz i montujesz w odwrotnej kolejności. Ja używałem zmywacza,styk kontaktu szczotki drucianej i papier 800 ... Sa środki do usuwania sniedzi z medzi ale ja nie kupowałem. Po czyszczeniu wszystko działa zero błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Robota1-2h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Samo wyjęcie skrzynki już przerabiałem, bo czyściłem styki wtyczek i gniazd. Czytałem o kilku przypadkach kiedy ponowne zmontowanie skrzynki w całość po jej zregenerowaniu spowodowało problemy z odpaleniem auta, dlatego nieco sfolgowałem. Myślałem o zakupie skrzynki z Bravo II lub Cromy w dobrych pieniądzach w młodszym roczniku za jakieś tanie pieniądze. Z tego co czytam wymagają one jedynie małej modyfikacji czyli dołożeniu dwóch pinów pod bezpiecznik świateł przeciwmgielnych F30. A ta wiązka przewodów pod akumulatorem która ponoć lubi się przecierać to znany temat? Gdzieś czytałem, że to standard w JTD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 nie wiem nie mam z tym problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BORO81 Napisano 26 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2018 Dnia 7.11.2017 o 14:36, BORO81 napisał: Witam, mam taki problem. Padło mi oświetlenie kabiny - chcąc na szybko sprawdzić bezpiecznik wyjąłem F39 (7,5A) i patrze - przepalony. Włożyłem nowy - światła w kabinie się zapaliły na ok. 2 sekundy i pad znowu - bezpiecznik już znowu spalony. Spróbowałem 10A (nie miałem kolejnego 7,5A) - to samo, więc kolejnych bezpieczników już nie marnowałem. Sprawdziłem, że nie działa dokładnie to, co zasilane z użyciem F39. jednocześnie usterka pojawiła się po kilkudniowym postoju co wyklucza przyczynę w radiu, klimie itd... zatem albo instalacja świateł kabiny albo zespół bezpieczników - ale tu mi brakuje koncepcji jak się za to zabrać. Samochód (poza wymienioną sprawą) jeździ poprawnie. Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam Boro81 (pacjent, Stilo MW 1,9jtd/115KM, IV/2004 r) Witam, rozwiązaniem było zwarcie w Radiu, które paliło bezpiecznik. Ponieważ radio włącza się po podłączeniu aku (samo) to wtedy szedł bezpiecznik. Radio wymienione na tego samego typu używkę i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 27 Września 2018 Udostępnij Napisano 27 Września 2018 zastanawiające, że radzone była skrzynka w komorze silnika a nie w środku... jena i druga ma bezpieczniki ale za wnętrze odbiorniki odpowiada ta wewnątrz (tak przyszłościowo) a zewnętrzne ta pod maską. na marginesie i dla czepialskich jest jeszcze jedna w lewym nadkolu (np. przy elektrycznych fotelach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Żeby nie zakładać kolejnego tematu, musiałem też sprawdzić jak u mnie wygląda skrzynka w aku. Oceńcie czy jest tragedia czy nie ma się czego bać, ewentualnie czym to wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Października 2018 Udostępnij Napisano 17 Października 2018 Ja ścieżki czyscilem papierem szczotka druciana i płynem zmywaczem do gaźników. Efekt pracy zero errorow . U mnie najbardziej była skorodowana właściwości ta część gdzie przychodzą duże bezpieczniki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 17 Października 2018 Udostępnij Napisano 17 Października 2018 U mnie nie wali błędami ale ciężko idzie się dogadać z przepustnicą, na wszelki wypadek wolałem wyczyścić skrzynkę. Pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.