Skocz do zawartości

Bezpiecznik F39 - zwarcie?


BORO81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Padło mi oświetlenie kabiny  - chcąc na szybko sprawdzić bezpiecznik wyjąłem F39 (7,5A) i patrze - przepalony. Włożyłem nowy - światła w kabinie się zapaliły na ok. 2 sekundy i pad znowu - bezpiecznik już znowu spalony. Spróbowałem 10A (nie miałem kolejnego 7,5A) - to samo, więc kolejnych bezpieczników już nie marnowałem. Sprawdziłem, że nie działa dokładnie to, co zasilane z użyciem F39. jednocześnie usterka pojawiła się po kilkudniowym postoju co wyklucza przyczynę w radiu, klimie itd... zatem albo instalacja świateł kabiny albo zespół bezpieczników - ale tu mi brakuje koncepcji jak się za to zabrać. Samochód (poza wymienioną sprawą) jeździ poprawnie.

 

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

Boro81

(pacjent, Stilo MW 1,9jtd/115KM, IV/2004 r) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem regenerować skrzynkę latem, ale jakoś tak zeszło... Teraz znów sypie błędami zegarów i rozłącza tempomat w czasie jazdy. Błędy dotyczą wskaźników (niski sygnał), a tempomat daje się uruchomić po ponownym odpaleniu auta. Podejrzewam skrzynkę, ewentualnie legendarną wiązkę pod koszem akumulatora. Ktoś, coś wie na ten temat? Jest w sieci jakiś manual na regenerację skrzynki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest. Ale rzecz banalnie prosta do zrobienia tylko porob foty gdzie co jest i zaczynasz działać. 

Skrecasz klemy. Odkrecasz plus od skrzynki. Potem śrubkę krzyżak i wyjmujesz skrzynkę z bocznych zaczepów od kosza . od dołu wypinasz 2nuebieskie i jedna szara wtyczkę oraz dwie listwy czarna wtyczka i brązowa.

Skrzynkę masz już w rękach. Wypinasz bezpieczniki i przekaźniki. Potem po bokach są zatrzaski podwazasz i rozszerzasz dookoła wszystkie i rozpolawiasz obudowę skrzynki 

 

Taki widok po rozpolowieniu

 

IMG_20171111_110920039.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz foto, wszystkie kolektory sciagasz i masz już dostęp do warstw ścieżek w skrzynce 

 

Potem srubolem płaskim wyciagasz podważając z boku 1 warstwę i tak z pozostałymi. Czyscisz tam gdzie sniedz i montujesz w odwrotnej kolejności. Ja używałem zmywacza,styk kontaktu szczotki drucianej i papier 800 ... Sa środki do usuwania sniedzi z medzi ale ja nie kupowałem. Po czyszczeniu wszystko działa zero błędów

IMG_20171111_112304979.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyjęcie skrzynki już przerabiałem, bo czyściłem styki wtyczek i gniazd. Czytałem o kilku przypadkach kiedy ponowne zmontowanie skrzynki w całość po jej zregenerowaniu spowodowało problemy z odpaleniem auta, dlatego nieco sfolgowałem. Myślałem o zakupie skrzynki z Bravo II lub Cromy w dobrych pieniądzach w młodszym roczniku za jakieś tanie pieniądze. Z tego co czytam wymagają one jedynie małej modyfikacji czyli dołożeniu dwóch pinów pod bezpiecznik świateł przeciwmgielnych F30.

A ta wiązka przewodów pod akumulatorem która ponoć lubi się przecierać to znany temat? Gdzieś czytałem, że to standard w JTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...
Dnia 7.11.2017 o 14:36, BORO81 napisał:

Witam, mam taki problem. Padło mi oświetlenie kabiny  - chcąc na szybko sprawdzić bezpiecznik wyjąłem F39 (7,5A) i patrze - przepalony. Włożyłem nowy - światła w kabinie się zapaliły na ok. 2 sekundy i pad znowu - bezpiecznik już znowu spalony. Spróbowałem 10A (nie miałem kolejnego 7,5A) - to samo, więc kolejnych bezpieczników już nie marnowałem. Sprawdziłem, że nie działa dokładnie to, co zasilane z użyciem F39. jednocześnie usterka pojawiła się po kilkudniowym postoju co wyklucza przyczynę w radiu, klimie itd... zatem albo instalacja świateł kabiny albo zespół bezpieczników - ale tu mi brakuje koncepcji jak się za to zabrać. Samochód (poza wymienioną sprawą) jeździ poprawnie.

 

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

Boro81

(pacjent, Stilo MW 1,9jtd/115KM, IV/2004 r) 

Witam, rozwiązaniem było zwarcie w Radiu, które paliło bezpiecznik. Ponieważ radio włącza się po podłączeniu aku (samo) to wtedy szedł bezpiecznik. Radio wymienione na tego samego typu używkę i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiające, że radzone była skrzynka w komorze silnika a nie w środku... jena i druga ma bezpieczniki ale za wnętrze odbiorniki odpowiada ta wewnątrz (tak przyszłościowo) a zewnętrzne ta pod maską.

na marginesie i dla czepialskich jest jeszcze jedna w lewym nadkolu (np. przy elektrycznych fotelach)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja ścieżki czyscilem papierem szczotka druciana i płynem zmywaczem do gaźników. Efekt pracy zero errorow .

 

U mnie najbardziej była skorodowana właściwości ta część gdzie przychodzą duże bezpieczniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.