Skocz do zawartości

Vitara ET/TA - jak sobie radzicie z częściami zamiennymi?


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Opiekuję się pewną Vitarką z 1992 roku i w kwestii doboru części to jest jakiś koszmarek. Katalog Suzuki sobie, realia sobie, a zamienniki sobie. Sprawę komplikuje fakt, że jest to hiszpańska wersja na gaźniku (Santana). Teraz walczę z hamulcami i mało co się zgadza. Przewód elastyczny do mostu jest inny niż w katalogu Suzuki, cylinderki różne bez wyraźnych oznaczeń modelowych i czasowych, bębny w zasadzie nie do dostania (228mm), szczęki dobierane chyba z BMW. Końcówki w przewodach sztywnych to loteria - raz grzybki, raz lejki. Jakimś cudem udało m się kupić nowy korektor siły hamowania (bezwładnościowy) i to TRW. Podkładki pod pompę paliwa nie znajdę (a pękła), więc posklejałem jak mogłem. Sworznie też - są dwa typy, ale nigdzie nie ma informacji czym się różnią (a różnią się). Osłony przegubów też sprawiły niemało kłopotu. Auto niby proste, ale jak przychodzi co do czego, to trzeba się doktoryzować z różnych dziedzin motoryzacyjnych. ASO jest kompletnie nieużyteczne, a na ew. części czeka się tygodniami. W VAGach odpalasz ETKĘ i na 99% masz to, czego potrzebujesz - jak nie w ASO, to w zamiennikach. Ze wszystkimi japońcami tak jest, czy tylko Suzuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak chyba hiszpanka (gdzieś na tabliczce widziałem nazwę Santana). Fajnie sklepy z częściami i ASO reagują na VIN: "Panie, nie ma takiego VINu!" ;)  

 

Suma summarum jakoś podobierałem części i niedługo Vitka wraca do żywych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, Krisker napisał:

Właśnie trafiłem na kolejny problem z doborem części. Zacisk dedykowany wg katalogów (TRW BHV315E) nie pasuje. Wszystko wygląda tak samo, ale ma inny rozstaw śrub mocujących :facepalm:

porównaj te numery bo śmiem twierdzić że buda była wymieniana. Są cyrki z częściami np. ostatnio wymieniałem w swojej klocki  to dopiero za trzecim kółkiem kierowca przywiózł mi poprawne z tym że wina leżała po stronie tępego handlowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki i tarcze podpasowały, ale zacisk nie. Zamówiłem na dzisiaj jarzmo i jak podejdzie, to zmieniam. Jak nie, to dam zestaw naprawczy odpowietrznika (urwany), a nowy zacisk wróci do sprzedawcy. VIN sprawdzę przy okazji.

 

EDIT: są dwa systemy: TOKICO i TRW/GIRLING. Tutaj jest ten drugi, ale dostępność zacisków żadna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.