Skocz do zawartości

Trwałość świec w turbo-benzynie?


czacha

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, czacha napisał:

Odezwal sie serwis, swiece zamowione - mam nadzieje ze to to  :oki:

gdybyś miał taką możliwość to zrób im zdjęcie (elektrod) ... chciałbym je aż zobaczyć, czy tam zaszła jakaś "degradacja" po tak małym przebiegu

 

ZTCP to samo producenci irydówek podają interwał wymiany 90-120kkm. Zaraz aż zejdę po swoje świece i zrobię zdjęcie irydówek po 106kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dareek napisał:

no i co w związku z tym? Pytał o TSI?

 

Dla mnie to jednak cenna informacja.

Takich rzeczy przy kupnie auta nikt Ci nie powie. A potem sie okazuje, że świece wymieniasz razem z filtrem powietrza i kosztuje to niemało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lessero napisał:

A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.

Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.

jakieś 2 lata temu, w seriwsie zleciłem wymianę filtra pp. Usłyszałem, że wymieniony, na fakturze zapłacone.... 3 m-ce później zgłosiłem problem z nadmuchem - diagnoza - zapchany filtr p.p., ponoć był czarny jakby z rok go nie wymieniać ..... przypadek?

 

Wracając do tematu - w tym roku wymieniłem świece w ARG 1,4 TB przy 27,5 tys km, auto miało 3 lata, żadnych problemów z praca silnika, ale skoro producent zaleca wymianę, a auto służbowe to co mnie tam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś miał taką możliwość to zrób im zdjęcie (elektrod) ... chciałbym je aż zobaczyć, czy tam zaszła jakaś "degradacja" po tak małym przebiegu
 
ZTCP to samo producenci irydówek podają interwał wymiany 90-120kkm. Zaraz aż zejdę po swoje świece i zrobię zdjęcie irydówek po 106kkm.
Ale nie zawsze widać gołym okiem zużycie świecy. Ja już przerobiłem dwa skrajne przypadki: uszkodzone świece po 30kkm bez jakichkolwiek oznak zużycia iloraz poprawnie pracujący silnik na LPG na świecach z przebiegiem 110kkm. Więc w moim przypadku ocena świec po wyglądzie zupełnie się sprawdziła

Wysłane z mojego Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gregs0N napisał:

Ale nie zawsze widać gołym okiem zużycie świecy. Ja już przerobiłem dwa skrajne przypadki: uszkodzone świece po 30kkm bez jakichkolwiek oznak zużycia iloraz poprawnie pracujący silnik na LPG na świecach z przebiegiem 110kkm. Więc w moim przypadku ocena świec po wyglądzie zupełnie się sprawdziła

Wysłane z mojego Moto X Play
 

Zgadzam się ... ALE jeśli producent świecy irydowej określa żywotność na 90-120kkm ... to rozumiem że "elektrycznie" będzie ona dawał radę przy przebiegu 30kkm. Możliwe że świeca "niszczona" jest jakoś fizycznie. Może jest to temperatura, może jakieś upalanie elektrody ... a może nadmierne zabrudzenie? 

 

W moim silniku wolonossącym po 106kkm irydówki miały jedynie lekki, jasny nalot - bez ubytków, bez usmolenia, elektroda dolna jak nówka, błyszcząca ... Ciekawy jestem jak wygląda taka świec z TB po 30kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Gregs0N napisał:

ooo .. ale to irydowa świeca? Elektroda główna jest mocno upalona już 

 

Specjalnie poszedłem do garażu - to są moje świece irydowe po 106kkm - leżały już z miesiąc w wilgotnym garażu, więc pokryły się już rdzawym nalotem (po wykręceniu miały biały nalot i elektroda dolna była błyszcząca). Jak widać sama elektroda nie jest wypalona, oczerniona, anie je straciła kształtu.

 

Silnik Honda 1.8 NA, ok 60kkm z tego na LPG

 

 

honda_swiece.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Azbest napisał:

ooo .. ale to irydowa świeca? Elektroda główna jest mocno upalona już 

nie, to klasyczna świeca. Stopień zużycia był moim zdaniem znaczny a silnik pracował na nich bez zarzutu na LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jantarel napisał:

Fiaty tak maja od t-jeta. Krążyły nawet pogłoski, ze przed wydaniem auta były ustawiane na specjalny program, bo podobno zdarzało się, ze odpalanie i gaszenie (zeby przeparkowac) powodowało zalewanie świec.

 

To nie pogłoski, auta z fabryki wyjezdzaja z ustawieniem które się nazywa "ograniczenie osiagow" i które się wylacza podczas PDI :ok:

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, leszcz napisał:

 

To nie pogłoski, auta z fabryki wyjezdzaja z ustawieniem które się nazywa "ograniczenie osiagow" i które się wylacza podczas PDI :ok:

 

pozdr.

 

Jeśli byś mógł to rozwiń temat szczególnie jak to się wyłącza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, TADA napisał:

 

Jeśli byś mógł to rozwiń temat szczególnie jak to się wyłącza. 

Normalnie, podłączając kompa. Do tego wyłącza się jeszcze tryb logistyczny - podczas jego aktywności praktycznie w aucie nic nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArekMiz napisał:

No to jeszcze brakuje gratisowej instalacji Win XP... 8] :facepalm:

Nie rozumiem, jak najbardziej normalna sprawa. Po co mają działać w aucie podczas transportu alarm, centralny itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2017 o 21:46, Dareek napisał:

wyglądają tak samo- są jak nowe tylko dziwnym trafem jak zaniedbasz wymianę to są jaja z wypadaniami zapłonu jak u autora posta.

Potwierdzam:ok:

 

23 godziny temu, ArekMiz napisał:

No to jeszcze brakuje gratisowej instalacji Win XP... 8] :facepalm:

A tam brakuje ;]

381x370tecnologia_blu_me.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.
Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.
 
 
Mojemu ojcu jakieś 15 lat temu podmienili akumulator w ASO Fiata.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Rado_ napisał:

A tam brakuje ;]

 

Phi, dawali to 10 lat temu do GP, tak się składa w moim mam - bardzo dobrze sobie radzi :P Dokładniej w moim siedzi Windows For Automotive 5, bazujący na Windows CE 5 (mam pierwszą wersję sprzętową systemu z pierwszego roku produkcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krowka napisał:

Phi, dawali to 10 lat temu do GP, tak się składa w moim mam - bardzo dobrze sobie radzi :P Dokładniej w moim siedzi Windows For Automotive 5, bazujący na Windows CE 5 (mam pierwszą wersję sprzętową systemu z pierwszego roku produkcji).

Spoko mialem Bravo z tym czyms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata temu, gdy na pekape pojawiły się nowe pociągi - elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) o symbolu ED74 był w nich jakiś Windows zainstalowany. Najpierw pociągi jeździły pojedynczo, potem zaczęli je łączyć po 2 sztuki. Razu pewnego gdy taki podwójny zestaw ruszał ze Wschodniego do Łodzi druga jednostka się odczepiła od pierwszej. I nie było to zwykłe urwanie haka, bo te EZT mają sprzęg automatyczny. Na ekranie w pierwszej jednostce ukazał się napis: "Druga jednostka EZT wykonała nieprawidłową operację i została odłączona". :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.