Jump to content
czacha

Trwałość świec w turbo-benzynie?

Recommended Posts

Miesiac temu mialem przeglad auta po 30tys km. Na przegladzie wszystko super ale koles cos wspomnial ze mozna pomyslec o wymianie swiec. Troche sie zdziwilem, bo w/g instrukcji zmieniac je trzeba przy 60tys czy cos takiego. Odebralem auto i po odstaniu dwoch dni gdy je odpalilem i ruszylem przez przez pierwsze kilkaset metrow szarpalo na wolnych obrotach. Sprawa powtorzyla sie ze 3 razy w kolejnych 2 tygodniach wiec pojechalem ponownie do ASO - podpieli pod kompa, wszystko spoko. Ale wczoraj ponownie samochod zaczal przerywac po czym jakby zaczal pracowac na 3 cylindrach i wywalil check engine i info skontroluj silnik. Po zgaszeniu i wlaczeniu pracowal juz normalnie, ale pomaranczowa ikonka swiecila sie jeszcze przez kilka kolejnych uruchomien.

 

Wybieram sie dzis do ASO i zastanawiam sie jak rozegrac kwestie owych swiec? Raz ze nie bylo problemow z autem przed wizyta u nich, a dwa ze raczej nie powinny pasc po 30tys km... a moze powinny? ;) CIezko mi bedzie przegadac kolesia z serwisu w koncu on sie na tym zna a nie ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites



Miesiac temu mialem przeglad auta po 30tys km. Na przegladzie wszystko super ale koles cos wspomnial ze mozna pomyslec o wymianie swiec. Troche sie zdziwilem, bo w/g instrukcji zmieniac je trzeba przy 60tys czy cos takiego. Odebralem auto i po odstaniu dwoch dni gdy je odpalilem i ruszylem przez przez pierwsze kilkaset metrow szarpalo na wolnych obrotach. Sprawa powtorzyla sie ze 3 razy w kolejnych 2 tygodniach wiec pojechalem ponownie do ASO - podpieli pod kompa, wszystko spoko. Ale wczoraj ponownie samochod zaczal przerywac po czym jakby zaczal pracowac na 3 cylindrach i wywalil check engine i info skontroluj silnik. Po zgaszeniu i wlaczeniu pracowal juz normalnie, ale pomaranczowa ikonka swiecila sie jeszcze przez kilka kolejnych uruchomien.
 
Wybieram sie dzis do ASO i zastanawiam sie jak rozegrac kwestie owych swiec?


Czyżby podmienili świece ?

Niezły numer, wystarczy że jeden z mechaników ma ten sam model i może tanio serwisować sobie własne auto.

Wysłane z mojego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, czacha napisał:

Miesiac temu mialem przeglad auta po 30tys km. Na przegladzie wszystko super ale koles cos wspomnial ze mozna pomyslec o wymianie swiec. Troche sie zdziwilem, bo w/g instrukcji zmieniac je trzeba przy 60tys czy cos takiego. Odebralem auto i po odstaniu dwoch dni gdy je odpalilem i ruszylem przez przez pierwsze kilkaset metrow szarpalo na wolnych obrotach. Sprawa powtorzyla sie ze 3 razy w kolejnych 2 tygodniach wiec pojechalem ponownie do ASO - podpieli pod kompa, wszystko spoko. Ale wczoraj ponownie samochod zaczal przerywac po czym jakby zaczal pracowac na 3 cylindrach i wywalil check engine i info skontroluj silnik. Po zgaszeniu i wlaczeniu pracowal juz normalnie, ale pomaranczowa ikonka swiecila sie jeszcze przez kilka kolejnych uruchomien.

 

Wybieram sie dzis do ASO i zastanawiam sie jak rozegrac kwestie owych swiec? Raz ze nie bylo problemow z autem przed wizyta u nich, a dwa ze raczej nie powinny pasc po 30tys km... a moze powinny? ;) CIezko mi bedzie przegadac kolesia z serwisu w koncu on sie na tym zna a nie ja ;)

w Renegade świece wymienia się co 30 tkm ( są irydowe) i radzę tego przestrzegać - patrz str 292 instrukcji.

Chciałeś zadrutować ;l a i kupuj OE - żadne zamienniki.

Edited by Dareek

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Dareek napisał:

w Renegade świece wymienia się co 30 tkm ( są irydowe) i radzę tego przestrzegać - patrz str 292 instrukcji.

Chciałeś zadrutować ;l

Faktycznie, sadzilem ze jest 60tys bo o tylu powiedzial koles z serwisu. Pytanie zatem dlaczego mi ich nie zmieniono zgodnie z instrukcja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, czacha napisał:

Faktycznie, sadzilem ze jest 60tys bo o tylu powiedzial koles z serwisu. Pytanie zatem dlaczego mi ich nie zmieniono zgodnie z instrukcja?

 

bo pewnie nikt z serwisu nie czytał instrukcji.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 tkm było kiedyś w zwykłych fiatowskich silnikach - teraz są inne i b. czułe na interwały świece irydowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zadzwonie na infolinie, oni lubia oddzwaniac potem do ASO i ich pouczac :phi:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Dareek napisał:

w Renegade świece wymienia się co 30 tkm ( są irydowe) i radzę tego przestrzegać - patrz str 292 instrukcji.

Chciałeś zadrutować ;l a i kupuj OE - żadne zamienniki.

 

tak samo było w T-Jecie, dziwne gdyby w MultiAir w Jeepie miało być inaczej. Pewnie zresztą jest nawet ten sam model świecy. Ciekawe jaka cena, nie zdziwiłbym się gdyby do Jeepa ta sama świeca kosztowała x2 tyle co do Fiata. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr katalogowy i szukanie - koszt w ASO pewnie około 80-100 pln sztuka - poszpera to kupi za oko 30-40 pln.

Edit - 55249868  - cena 78,17 pln

Edited by Dareek

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Dareek napisał:

w Renegade świece wymienia się co 30 tkm ( są irydowe)

W 1.2TSI co 90kkm. I też są irydowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i co w związku z tym? Pytał o TSI?

Edited by Dareek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli olac ASO i samemu se zmienic mowisz? Na gwarancje to nie wplynie raczej? Tylko jak skasowac error z kompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, czacha napisał:

Czyli olac ASO i samemu se zmienic mowisz? Na gwarancje to nie wplynie raczej? Tylko jak skasowac error z kompa?

 

kupić samemu i pojechać do ASO na wymianę, żeby potem ewentualnie nie robili problemów w razie czego

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie jak @maro_tpisze i zrób dym że nie wymieniono - będzie wymiana free plus kasowanie błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Dareek napisał:

no i co w związku z tym? Pytał o TSI?

Wydaje się że nie zrozumiałeś pytania. Pytał o trwałość świec w turbo-benzynach. TSI to turbo-benzyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, format napisał:

W 1.2TSI co 90kkm. I też są irydowe.

 

@daaarek

 

W motocyklu SV650 zmiana na irydowe rozwiązywała problem z wymiana świec,

można powiedzieć, dożywotnio.

Jedna świeca to było właśnie ok. 78 zł

Prędkości obrotowe 4000 -7000 obr / min max 11000 obr/min

Także jak z trwałością irydowych ? Zawsze myślałem, że są sporo trwalsze....

 

[wiem i różnicach w kształcie elektrody i łuku elektrycznego]

Edited by lessero

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy silnik ma swoje warunki wymiany określone przez producenta- w jednych świeca jeździ 90 tkm w innych co 30 tkm. nie ma znaczenia czy irydowa platynowa z jedną dwiema czy czterema elektrodami.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Dareek napisał:

każdy silnik ma swoje warunki wymiany określone przez producenta- w jednych świeca jeździ 90 tkm w innych co 30 tkm. nie ma znaczenia czy irydowa platynowa z jedną dwiema czy czterema elektrodami.

 

Tak właśnie dumam, czy może specyficzne warunki silnika turbo nie powoduje zanieczyszczenia spalinami drobnej elektrody w świecy irydowej... :hmm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, lessero napisał:

 

Tak właśnie dumam, czy może specyficzne warunki silnika turbo nie powoduje zanieczyszczenia spalinami drobnej elektrody w świecy irydowej... :hmm: 

 

Świeca sama ma się oczyszczać od temperatury. To nie czasy PF126p gdzie przedmuchy na cylindrach zanieczyszczały świece olejem, a mieszanka w gaźniku była na oko i robił się nagar. Wymiana świec co 30 ooo km. Wow. A ja myślałem że jak jeździłem starą Ładą to że świece muszę często wymieniać...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
TSI jest w Renagade? pytał o konkretne auto

Ja widzę w temacie "trwalosc świec w tbenzynie" ani słowa o jakie auto chodzi :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było podobniew t-jet. Czyli 30 kkm pękło i zaczął czasami poszarpywać. Wymiana swiec i po kłopocie. Nie da sie przeciągnąć interwału wymiany niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W TSI mam co 60 kkm.

Kiedyś w Fabii zdarzyło się, że jedna padła po 45 kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Dareek napisał:

TSI jest w Renagade? pytał o konkretne auto

 

Czytanie ze zrozumieniem?

 

"Trwałość świec w turbo-benzynie?"

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, mokrii napisał:


Ja widzę w temacie "trwalosc świec w tbenzynie" ani słowa o jakie auto chodzi :hmm:

WOOW - no i  co w niosłeś do tematu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Czytanie ze zrozumieniem?

 

"Trwałość świec w turbo-benzynie?"

konkretnej turbo-benzynie! Czytaj post!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Dareek napisał:

konkretnej turbo-benzynie! Czytaj post!

 

Wyczuwam agresję :skromny:

  • Like 1
  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Dareek napisał:

konkretnej turbo-benzynie! Czytaj post!

 

Z pierwszego posta nie wynika o jaki silnik chodzi :P

 

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Świeca sama ma się oczyszczać od temperatury. To nie czasy PF126p gdzie przedmuchy na cylindrach zanieczyszczały świece olejem, a mieszanka w gaźniku była na oko i robił się nagar. Wymiana świec co 30 ooo km. Wow. A ja myślałem że jak jeździłem starą Ładą to że świece muszę często wymieniać...

 

Niby nie czasy PF 126p, ale do silników turbobenzynowych z bezpośrednim wtryskiem niedługo będą montować DPF, ze względu na duża ilość zanieczyszczeń w spalinach...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekhm....wracamy na łagodniejsze tory dyskusji i bardziej skupione na temacie, nie przepychankach :kartka:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... swoją drogą co takiego się dzieje w tych turbo-benzynach że świece irydowe lecą po 30kkm? Większe ciśnienie, temperatura? 

W swoim wolnossącym civicu 1.8 wymiana jest po 100kkm .... ja wymieniłem po 106kkm i wyglądały nadzwyczajnie dobrze, a silnik pracował poprawnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Azbest napisał:

... swoją drogą co takiego się dzieje w tych turbo-benzynach że świece irydowe lecą po 30kkm? Większe ciśnienie, temperatura? 

W swoim wolnossącym civicu 1.8 wymiana jest po 100kkm .... ja wymieniłem po 106kkm i wyglądały nadzwyczajnie dobrze, a silnik pracował poprawnie. 

 

ile płaciłeś za świece do civica? Kolega ma takiego 1.8 rocznik ztcp 2012-2013. Właśnie wymieniał świecie pierwszy raz przy około 120 tys. przebiegu. Też mają być irydowe i serwis, gdzie zostawił auto (NIE ASO) skasował go na 120pln za SZTUKĘ świecy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, co to turbo wyprawia w Renegade, ale u mnie ( TSi ) świece platynowe po 70 kkm zostały ocenione jako "ledwo zużyte".

Przy okazji wyrażam zdziwienie, że tak różne warunki panują w różnych silnikach turbobenzynowych. To właśnie jest to "na temat", co niektórym umyka.

 

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czacha napisał:

Pytanie zatem dlaczego mi ich nie zmieniono zgodnie z instrukcja?

Bo o to nie zadbałeś! Warto czytać instrukcję obsługi i wykaz czynności serwisowych.

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Polarny napisał:

Nie wiem, co to turbo wyprawia w Renegade, ale u mnie ( TSi ) świece platynowe po 70 kkm zostały ocenione jako "ledwo zużyte".

Przy okazji wyrażam zdziwienie, że tak różne warunki panują w różnych silnikach turbobenzynowych. To właśnie jest to "na temat", co niektórym umyka.

 

a jak to ocenili? - na oko? na smak? na zapach?  pewnie tak samo jak u @czacha jakiś Janusz ocenił na "oko" jakbyś miał elektordę przypaloną okopcona to już dawno odczułbyś w pracy silnika.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, maro_t napisał:

 

tak samo było w T-Jecie, dziwne gdyby w MultiAir w Jeepie miało być inaczej. Pewnie zresztą jest nawet ten sam model świecy. Ciekawe jaka cena, nie zdziwiłbym się gdyby do Jeepa ta sama świeca kosztowała x2 tyle co do Fiata. ;]

Tak samo jest w MultiAir we Fiacie ;) Co więcej we Fiacie dostępny od 2010r, jeszcze przed Jeep'em. Piszę w ten sposób, bo zabrzmiało to tak, jakby MA był w Jeep'ie i był jego wymysłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czacha napisał:

Czyli olac ASO i samemu se zmienic mowisz? Na gwarancje to nie wplynie raczej? Tylko jak skasowac error z kompa?

AlfaOBD/MultiEcuScan + ELM327 (do ECU i zegarów nie potrzeba przejściówek), tudzież OBDLink MX, który jest droższym wyborem, ale jednak lepszym.


Jeszcze jedno. W ECU ustawili flagę wymiany oleju, czy tylko serwis skasowali w zegarach? rotfl W MA ustawienie flagi wymiany oleju w ECU jest bardzo ważną czynnością, a z własnego doświadczenia wiem, że trzeba się o to upomnieć!

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, maro_t napisał:

 

ile płaciłeś za świece do civica? Kolega ma takiego 1.8 rocznik ztcp 2012-2013. Właśnie wymieniał świecie pierwszy raz przy około 120 tys. przebiegu. Też mają być irydowe i serwis, gdzie zostawił auto (NIE ASO) skasował go na 120pln za SZTUKĘ świecy

 

Kupiłem irydowe NGK ... kosztowały niecałe 50zł/szt. Wymiana 40zł w nie-ASO (bardzo prosta wymiana, dobre dojście). Silnik pracuje poprawnie (a mam LPG) ... powiedziałe bym że na wolnych obrotach lepiej niż na starych świecach. 

 

Tylko ja mam VIII gen - tam jest silnik R18A2 ... on musi mieć IX gen. - silnik niby ten sam, ale oznaczenie jest już chyba R18Z4 i ma ze 2 konie więcej. Nie wiem czy to będą takie same świece. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dareek napisał:

TSI jest w Renagade? pytał o konkretne auto

 

Ani w temacie, ani treści posta nie ma żadnej wzmianki na temat konkretnego auta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, grogi napisał:

 

Ani w temacie, ani treści posta nie ma żadnej wzmianki na temat konkretnego auta... 

Orientuj się - zobacz co @czacha ma w podpisie pod avatarem :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Manx napisał:

Orientuj się - zobacz co @czacha ma w podpisie pod avatarem :phi:

 

Podpisy się zmieniają. Posty zostają. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Manx napisał:

Orientuj się - zobacz co @czacha ma w podpisie pod avatarem :phi:

Z całym szacunkiem, ale temat jest ogólny, więc jeśli ktoś pisze o TSI, to nie robi żadnego błędu. Od kiedy podpis w awatarze jest wyznacznikiem o czym kto pisze, o co pyta itd? Gdyby tytuł posta brzmiał "Trwałość świec w uturbionym MultiAir", to co innego i taki, jak widać z powyższych przepychanek, powinien w tym przypadku być :facepalm:

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dareek napisał:

a jak to ocenili? - na oko? na smak? na zapach?  pewnie tak samo jak u @czacha jakiś Janusz ocenił na "oko" jakbyś miał elektordę przypaloną okopcona to już dawno odczułbyś w pracy silnika.

Szczerze powiedziawszy ani mnie to obchodzi, ani ma związek z tematem.

W TSi po 70 kkm nie było problemów ze świecami - u autora wątku się rozpoczęły po 30 kkm. Dziwnym trafem zaraz po tym, gdy mechanik z ASO zawyrokował, że się kończą.

Niektórzy dopatrują się przyczyny w różnej konstrukcji silników.

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Polarny napisał:

Szczerze powiedziawszy ani mnie to obchodzi, ani ma związek z tematem.

W TSi po 70 kkm nie było problemów ze świecami - u autora wątku się rozpoczęły po 30 kkm. Dziwnym trafem zaraz po tym, gdy mechanik z ASO zawyrokował, że się kończą.

Niektórzy dopatrują się przyczyny w różnej konstrukcji silników.

 

A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.

Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, lessero napisał:

 

A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.

Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.

 

 

Myślisz, że to nadal się nie dzieje? Wszystko jest możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze wykrecili swiece, wsadzili spowrotem te same, ale to wystarczylo do tego zeby zaczely sie problemy. Sprawa zgloszona na infolinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, czacha napisał:

Moze wykrecili swiece, wsadzili spowrotem te same, ale to wystarczylo do tego zeby zaczely sie problemy. Sprawa zgloszona na infolinie.

 

O tym razem podpowiem [może] coś wartościowego.

 

W poprzednik aucie stilo z fiatowskim Starjet 95KM po zmianie świec potrzebna była autoadaptacja.

Pomimo, że świece były sztuki nówki, auto pierdziało szarpało, wypadały zapłony.

 

Po autoadaptacji przepustnicy, która odpowiadała także za prędkość biegu jałowego problem ustąpił.

 

I jeszcze jedno, może mechanicy po podpięciu do kompa odczytali błędy braku detonacji na cylindrach

i stąd rozmowa o świecach.

 

:pomysl:

Edited by lessero

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, krowka napisał:

Myślisz, że to nadal się nie dzieje? Wszystko jest możliwe.

 

Nic mnie nie zdziwi, sam byłem świadkiem takiego procedensu tylko czynność polegała na wymianie oleju w Toyocie Yaris po roku użytkowania i przebiegu 2kkm. Tak ASO Toyota [byłem na praktyce]. Było to ok ~5 lat temu, aczkolwiek niesmak pozostał. Póki co, nie stać mnie na "salonówke" więc problemów z ASO i ich wierzytelnością nie mam;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, lessero napisał:

 

O tym razem podpowiem [może] coś wartościowego.

 

W poprzednik aucie stilo z fiatowskim Starjet 95KM po zmianie świec potrzebna była autoadaptacja.

Pomimo, że świece były sztuki nówki, auto pierdziało szarpało, wypadały zapłony.

 

Po autoadaptacji przepustnicy, która odpowiadała także za prędkość biegu jałowego problem ustąpił.

 

I jeszcze jedno, może mechanicy po podpięciu do kompa odczytali błędy braku detonacji na cylindrach

i stąd rozmowa o świecach.

 

:pomysl:

 

Nie wiem, ale instrukcja podaje 30tys km zmiana swiec.. a swiec nie zmieniono ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.