Jump to content
czacha

Trwałość świec w turbo-benzynie?

Recommended Posts

Odezwal sie serwis, swiece zamowione - mam nadzieje ze to to  :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, czacha napisał:

Odezwal sie serwis, swiece zamowione - mam nadzieje ze to to  :oki:

gdybyś miał taką możliwość to zrób im zdjęcie (elektrod) ... chciałbym je aż zobaczyć, czy tam zaszła jakaś "degradacja" po tak małym przebiegu

 

ZTCP to samo producenci irydówek podają interwał wymiany 90-120kkm. Zaraz aż zejdę po swoje świece i zrobię zdjęcie irydówek po 106kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czacha napisał:

Odezwal sie serwis, swiece zamowione - mam nadzieje ze to to  :oki:

W Pugu 2008 też mi na serwisie powiedzieli, żeby wymieniać świecie co 30 tys. Byłem zdziwiony, na szczęście nie jest to duży koszt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Dareek napisał:

no i co w związku z tym? Pytał o TSI?

 

Dla mnie to jednak cenna informacja.

Takich rzeczy przy kupnie auta nikt Ci nie powie. A potem sie okazuje, że świece wymieniasz razem z filtrem powietrza i kosztuje to niemało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, lessero napisał:

A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.

Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.

jakieś 2 lata temu, w seriwsie zleciłem wymianę filtra pp. Usłyszałem, że wymieniony, na fakturze zapłacone.... 3 m-ce później zgłosiłem problem z nadmuchem - diagnoza - zapchany filtr p.p., ponoć był czarny jakby z rok go nie wymieniać ..... przypadek?

 

Wracając do tematu - w tym roku wymieniłem świece w ARG 1,4 TB przy 27,5 tys km, auto miało 3 lata, żadnych problemów z praca silnika, ale skoro producent zaleca wymianę, a auto służbowe to co mnie tam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz filtr kabionwy wyjęty z Giulietty używany od połowy stycznia 2017 do połowy kwietnia 2017

 

20170728_211525.jpg

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdybyś miał taką możliwość to zrób im zdjęcie (elektrod) ... chciałbym je aż zobaczyć, czy tam zaszła jakaś "degradacja" po tak małym przebiegu
 
ZTCP to samo producenci irydówek podają interwał wymiany 90-120kkm. Zaraz aż zejdę po swoje świece i zrobię zdjęcie irydówek po 106kkm.
Ale nie zawsze widać gołym okiem zużycie świecy. Ja już przerobiłem dwa skrajne przypadki: uszkodzone świece po 30kkm bez jakichkolwiek oznak zużycia iloraz poprawnie pracujący silnik na LPG na świecach z przebiegiem 110kkm. Więc w moim przypadku ocena świec po wyglądzie zupełnie się sprawdziła

Wysłane z mojego Moto X Play

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Gregs0N napisał:

Ale nie zawsze widać gołym okiem zużycie świecy. Ja już przerobiłem dwa skrajne przypadki: uszkodzone świece po 30kkm bez jakichkolwiek oznak zużycia iloraz poprawnie pracujący silnik na LPG na świecach z przebiegiem 110kkm. Więc w moim przypadku ocena świec po wyglądzie zupełnie się sprawdziła

Wysłane z mojego Moto X Play
 

Zgadzam się ... ALE jeśli producent świecy irydowej określa żywotność na 90-120kkm ... to rozumiem że "elektrycznie" będzie ona dawał radę przy przebiegu 30kkm. Możliwe że świeca "niszczona" jest jakoś fizycznie. Może jest to temperatura, może jakieś upalanie elektrody ... a może nadmierne zabrudzenie? 

 

W moim silniku wolonossącym po 106kkm irydówki miały jedynie lekki, jasny nalot - bez ubytków, bez usmolenia, elektroda dolna jak nówka, błyszcząca ... Ciekawy jestem jak wygląda taka świec z TB po 30kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyglądają tak samo- są jak nowe tylko dziwnym trafem jak zaniedbasz wymianę to są jaja z wypadaniami zapłonu jak u autora posta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiaty tak maja od t-jeta. Krążyły nawet pogłoski, ze przed wydaniem auta były ustawiane na specjalny program, bo podobno zdarzało się, ze odpalanie i gaszenie (zeby przeparkowac) powodowało zalewanie świec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Gregs0N napisał:

ooo .. ale to irydowa świeca? Elektroda główna jest mocno upalona już 

 

Specjalnie poszedłem do garażu - to są moje świece irydowe po 106kkm - leżały już z miesiąc w wilgotnym garażu, więc pokryły się już rdzawym nalotem (po wykręceniu miały biały nalot i elektroda dolna była błyszcząca). Jak widać sama elektroda nie jest wypalona, oczerniona, anie je straciła kształtu.

 

Silnik Honda 1.8 NA, ok 60kkm z tego na LPG

 

 

honda_swiece.jpg

Edited by Azbest

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Azbest napisał:

ooo .. ale to irydowa świeca? Elektroda główna jest mocno upalona już 

nie, to klasyczna świeca. Stopień zużycia był moim zdaniem znaczny a silnik pracował na nich bez zarzutu na LPG :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Jantarel napisał:

Fiaty tak maja od t-jeta. Krążyły nawet pogłoski, ze przed wydaniem auta były ustawiane na specjalny program, bo podobno zdarzało się, ze odpalanie i gaszenie (zeby przeparkowac) powodowało zalewanie świec.

 

To nie pogłoski, auta z fabryki wyjezdzaja z ustawieniem które się nazywa "ograniczenie osiagow" i które się wylacza podczas PDI :ok:

 

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, leszcz napisał:

 

To nie pogłoski, auta z fabryki wyjezdzaja z ustawieniem które się nazywa "ograniczenie osiagow" i które się wylacza podczas PDI :ok:

 

pozdr.

 

Jeśli byś mógł to rozwiń temat szczególnie jak to się wyłącza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, TADA napisał:

 

Jeśli byś mógł to rozwiń temat szczególnie jak to się wyłącza. 

Normalnie, podłączając kompa. Do tego wyłącza się jeszcze tryb logistyczny - podczas jego aktywności praktycznie w aucie nic nie działa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze brakuje gratisowej instalacji Win XP... 8] :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ArekMiz napisał:

No to jeszcze brakuje gratisowej instalacji Win XP... 8] :facepalm:

Nie rozumiem, jak najbardziej normalna sprawa. Po co mają działać w aucie podczas transportu alarm, centralny itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, krowka napisał:

Normalnie, podłączając kompa. Do tego wyłącza się jeszcze tryb logistyczny - podczas jego aktywności praktycznie w aucie nic nie działa.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.11.2017 o 21:46, Dareek napisał:

wyglądają tak samo- są jak nowe tylko dziwnym trafem jak zaniedbasz wymianę to są jaja z wypadaniami zapłonu jak u autora posta.

Potwierdzam:ok:

 

23 godziny temu, ArekMiz napisał:

No to jeszcze brakuje gratisowej instalacji Win XP... 8] :facepalm:

A tam brakuje ;]

381x370tecnologia_blu_me.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

95% aut ma na czas transportu uruchomione tzw tryby serwisowe odcinające moc prędkość etc- np w audi są dodatkowe specjalne kliny podwyższające zawias  aby wjechały na lorę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
A mnie nie chce się wierzyć, ze to mechanior zajumał świece.
Przecież to powrót do PRL,u. Bareja pęka ze śmiechu.
 
 
Mojemu ojcu jakieś 15 lat temu podmienili akumulator w ASO Fiata.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Rado_ napisał:

A tam brakuje ;]

 

Phi, dawali to 10 lat temu do GP, tak się składa w moim mam - bardzo dobrze sobie radzi :P Dokładniej w moim siedzi Windows For Automotive 5, bazujący na Windows CE 5 (mam pierwszą wersję sprzętową systemu z pierwszego roku produkcji).

Edited by AkuQ
nie cytujemy zdjęć

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, krowka napisał:

Phi, dawali to 10 lat temu do GP, tak się składa w moim mam - bardzo dobrze sobie radzi :P Dokładniej w moim siedzi Windows For Automotive 5, bazujący na Windows CE 5 (mam pierwszą wersję sprzętową systemu z pierwszego roku produkcji).

Spoko mialem Bravo z tym czyms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lata temu, gdy na pekape pojawiły się nowe pociągi - elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) o symbolu ED74 był w nich jakiś Windows zainstalowany. Najpierw pociągi jeździły pojedynczo, potem zaczęli je łączyć po 2 sztuki. Razu pewnego gdy taki podwójny zestaw ruszał ze Wschodniego do Łodzi druga jednostka się odczepiła od pierwszej. I nie było to zwykłe urwanie haka, bo te EZT mają sprzęg automatyczny. Na ekranie w pierwszej jednostce ukazał się napis: "Druga jednostka EZT wykonała nieprawidłową operację i została odłączona". :hehe:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.