Skocz do zawartości

Instalacja do Corsa B X12SZ 1.2 8v , jednopunkt


Lato8

Rekomendowane odpowiedzi

Znajoma założyła gaz do takiego auta, rok 1999.

 

Gaz na śrubę, ze zwykłym przełącznikiem 3 pozycyjnym. Pomijam , że w świetle przepisów powinno być sterowanie elektroniczne.

 

Ogolnie problem jest żeby to jeździło, gazownik nie moze ustawić.

 

Świeci kontrolka od silnika, za uboga i / lub za bogata mieszanka.

 

Chciałem pomoc i podlaczylem CDIF-a, ustawiłem śrubą tak, żeby mieszanka byla uboga/bogata  - integrator O2 okolice 130

Jak tak jest ustawione to ciężko wchodzi na obroty,  po ustawieniu na ubogą mieszankę chodzi ok.

 

Gazownik zdjął rurę cieplego powietrza z kolektora dolotowego i zawinał ją do góry, jak zatkam ją ręką to z ustawionej mieszanki ubogiej robi się bogata.

Czy ta rura ma być zaślepiona, czy za duży mikser jest dany ?

 

Oczywiście mogą ja odesłać do montażysty, ale on nie bardzo to ogarnia.

 

Zasilanie centralki, przekażnika wziął z zasilania modułu zapłonowego , nie z akumulatora to chyba tez nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie coś co nazywa sie emulator sondy lambda po to by komp.nie łapal błędów. Podejdź lekko filozoficznie do tego zagadnienia.Po to ktoś wyprodukował coś gorszego zeby ludzie byli niezadowoleni z tego co mają i kupili drugi raz prawie to samo ale lepszejsze.Następnie stwierdzic trzeba co masz .Masz cos co jest najprostrze.Najprościejsze nie moze dobrze działać wiec trzeba kupić coś lepszego.No ale od lepszego sa lepsze a od lepszych jeszcze lepsze.Nastepny krok to zastanawienie sie czy kupic lepsze czy odrazu lepsza lepszejszosc.Nastepnie krok to czy lepsza lepszejszosc bedzie dla mnie lepsza czy cos lepsze bedace gorsze od lepszej lepszejszosci bedzie dla mnie lepsze.To ostatnie stwierdzenie jest dla mnie dobre co nie oznacza ze bedzie dobre dla Ciebie.Mam stag L z silnikiem krokowym razem ze sruba.Zalety i wady.Nie potrzeba do regulacji uzywac kompuera - nie mam wiec to dla mnie dobre.Wady sruba regulujac maksymalany przeplyw zmienia sie minimalny przeplyw,ktory jest nieregulowany.Jak mam dobra ilosc gazu na malych obrotach to za malo na 140km/h.Jak dobrą dla 140 to za duzo na małych obrotach i silnik lubi gasnac.Lepsza lepszejszosc to silnik krokowy bez sruby z takim komputerkiem gazowym ktorego ustawienia minimalnego i maksymalnego otwarcia mozna dokonac majac komputer kabelek i programik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto jeszcze na śrubę zakłada??? przecież nikt nie wbije homologacji. , tak jak koledzy mówią emulator rzecz konieczna, ja bym wcisnął w ten silnik nawet sekwencję , chodziła by na full grup i nie wywalałoby błędów ale jest co jest. Niemniej jednak jakbyś nie ustawiał to będzie w zakresie obrotów albo za bogato albo za ubogo , analizator dałby odpowiedź jak jest naprawdę lub sonda AFR. Lepiej przebogacić nieco na wyższych obrotach to auto jeszcze pochodzi. Reduktor ustaw w zakresie i ciśnienia i składu biegu jałowego, później na czuja w Twoim przypadku kręc śrubką żeby jako tako połapać mieszankę pod obciążeniem. Jeżeli chodzi o rurę tą z kolektora to wygląda jakby za mały był . Integrator O2 dla stechiometrycznej w oplu wynosi 128 kroków więc 130  jest ok tylko nie ustawiaj śrubą na węzu tylko tymi na reduktorze, ja zawsze na słuch ustawiałem terazrobię to na analizę spalin. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mąż koleżanki pojechał do gazownika  i powiedział, że ma być tanio, to ma tanio coś co nie działa, jak zrobiło się zimno to auto zaczęło źle jeździć na lpg.

 

Zapalają na gazie przy źle wyregulowanej instajacji, auto gaśnie i potem płacz , że nawet na benzynie nie chce odpalić.

 

Wysłałem ich do gazownika, niech on się męczy - tak to jest komuś zrobić dobrze, potem ma się źle.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w corsie 1.0 przy wylaczonym krokowcu(krokowiec ze sruba)mam taka charakterystyke przeplywu.Przy malych przeplywach (male obroty bez obciazenia silnika )bogato .Przy coraz to wyzszym przeplywie coraz bardziej ubogo.To taka moja wymyslona teoria.W praktyce ledowy wskaznik sondy lambda jezeli pokazuje na wolnych obrotach bogato to po lekkim zwiekszeniu obrotow pokazuje ubogo(to jest pozycja poczatkowa -startowa do regulacji).Nastepnie odkrecajac troche srube na wezu pomiedzy reduktorem a mieszalnikiem(register)zubozenie nastepowalo przy troche wyzszych obrotach.Odkrecajac znowu troche zubozenie znowu nastepowalo przy wyzszych obrotach.Nie pamietam za bardzo juz jak to bylo (ile obrotow w lewo sruba zrobilem)ale chyba odkrecajac srube o jeden obrot zubozenie nastepowalo zamiast jak na poczatku 1200 obr to przy 5000 obr.Tyle ze jak mialem zubozenie przy 5000 to na wolnych obrotach dostawal tyle paliwa ze gasl.i nie pomagalo krecenie sruba na reduktorze.Gazownik tak wyregulowal zeby wolne obroty byly dobre.,a to ze od takiego ustawienia podczas jazdy autostrada przepali sie uszczelka pod glowica albo wypala zawory to nie jego sprawa bo nie gazownika samochod.Wydaje mi sie ze przy takiej charakterystyce przeplywu instalacja na srube ma sens tylko do delikatnej jazdy( powolne rozpedzanie i jazda max.70-90 km/h.To co zauwazylem to po odpaleniu przy +6°C nastepuje silne wzbokacenie raczej od fruwajacych kropelek nieodparowanego gazu na tyle duze,ze z powodu akumulacji tych kropelek w wezach pomiedzy reduktorem a mieszalnikiem wzbogacenie stopniowo rosnie do takich wartosci ze silnik musi np po 100 metrach zgasnac.No i odpalenie na benzynie niemozliwe bo kropelki wciaz paruja i razem z podana benzyna tworza mieszanke niepalna.(podwojna ilosc paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.