Jump to content
Sign in to follow this  
Zuraw

Skrzynia 6 biegów Punto 1 - ile warta?

Recommended Posts

Wszystko wskazuje, że będę miał na zbyciu jedną skrzynię 6-biegową C.514.6.13 z Tipo (to samo co z Punto 1), czyli krótką o przełożeniu dyfra 13/64 (4,093). Skrzynia ma znikomy przebiegiem 2.000km, więc właściwie jest to nówka sztuka. Ile taka skrzynia może być warta? Na allegro są tylko starocie z Punto I, tipo nie znajduje.

20171030_215448.jpg

20171030_215457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna z dwóch które będę miał. Dokładnie rzecz biorąc tą już mam i zostawię ją sobie do pokraka, a drugą dokładnie taką samą będę miał w najbliższym czasie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie epr podaje ze jest 13/64, z tym że 13/64 to jest 4,923 a nie jak podałeś 4.09... 

 

Jest tylko jeden problem w cento z taką skrzynią 6, wystająca dupka  :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, mój błąd. Dzięki za zwrócenie uwagi :oki: Oczywiście 4,923 (64/13).

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie, szkoda że nie dali seryjnie szpery  ;l

 

@Lesiu_Zett, wg epera Linea 1.4 77km ma 14/63 ~główna 4.5. tak jak i doblo i 5 speedowe jest. 

Edited by JohnnyR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem przy jakim silniku, ale znalazłem dzisiaj w końcu trochę czasu i policzyłem zęby wszystkich biegów. Okazuje się, że to coś nowego, jeśli chodzi o przełożenia. Zaznaczone na niebiesko. Nie jest tak krótka jak P1, ale nie jest tak długa jak Stilo, choć 1 i 2 są krótsze niż w Pi i Stilo. Może być bardzo ciekawa w jeździe - szybki start i później w miarę sensownie :oki:

skrzynia6.jpg

Edited by Zuraw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada jakby pierwsze dwa biegi miala krotsze niz w p1 a od 3 w gore sa dluzsze. Mozna by cos ciekawego poskladac. pokaz jeszcze zdjecie od strony sprzegla jak mozesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mam takiego zdjęcia, ale dzwon skrzyni jest całkowicie normalny. Nawet przy liczeniu zębów zauważyłem na nim oznaczenie C.514.5.13.44. Łożysko oporowe również standardowe. Przy okazji spytam czy dekiel z wybierakiem od 5-biegowej zadziała z tą skrzynią? Muszę go zmienić, bo ja mam sprzęgło na linkę, a ta skrzynka jest na wysprzęglik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiem, łapę już przełożyłem. Zauważyłem natomiast, że w samym wybieraku jest wstawiona blacha prowadząca biegi podobna do tych stosowanych przy lewarku w kształcie litery H. I rzeczywiście jak podejrzałem prowadzi biegi doskonale. W 5-biegowych tej blachy nie zauważyłem.

Czyli wystarczy jak dekiel z wybierakiem założę od swojej skrzyni i będzie działało. To fajnie :)

 

Wracając do sedna - ile taka skrzynia może być warta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze porownywalnie jak taka ze stilo bo niestety jest dluzsza lub na wykozystanie przelozenia i reszty biegow z innej zeby zrobic taka krotka jak z p1. A nie wiesz czy kolo zebate do dyfra jest przykrecane czy prasowane??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykręcane. Ale jakie to ma znaczenie skoro i tak samego koła nie przełożysz do innego wałka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No quaife'a przykrecil by pewnie albo plytkowa jakas bacci we wloszech do nowszego typu skrzyni kupisz za 800 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Zuraw napisał:

Zauważyłem natomiast, że w samym wybieraku jest wstawiona blacha prowadząca biegi podobna do tych stosowanych przy lewarku w kształcie litery H. I rzeczywiście jak podejrzałem prowadzi biegi doskonale. W 5-biegowych tej blachy nie zauważyłem.

 

Możesz bardziej objaśnić co to za blacha? Ona jest w środku wybieraka? Dzięki niej biegi wchodzą bardziej precyzyjnie? Może zrobiłeś jakieś foto, bo zainteresowało mnie co to za wynalazek. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż się przeszedłem do piwnicy, bo dekiel jeszcze nie przykręcony po liczeniu zębów porobić foty:

Resize of 20171115_211929.jpg

Resize of 20171115_211958.jpg

Resize of 20171115_212011.jpg

Resize of 20171115_212047.jpg

Resize of 20171115_212108.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kielich skrzyni jak kielich od normalnej 5-biegowej C.514. Sorki za bałagan w tle, ale robiąc zdjęcia zrzuciłem parę rzeczy z półki i nie chciało mi się już dzisiaj sprzątać....

Resize of 20171115_212515.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za fotki, wszystko jasne. Bardzo ciekawy i prosty patent z tym wybierakiem. Ciekawe czy dałoby się to rozwiązanie zaadoptować do cento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy wybierak z tej skrzyni założyć do docelowej. Szóstki i tak nie wrzucisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak z seryjnymi linkami od cento? Przy każdym swapie skrzyni wybierak się przekłada na ten od cento, nie wiem dokładnie co stoi na przeszkodzie zastosowania wybieraka oryginalnego np od punto, stilo czy takiego jak w tym tipo. W tych wszystkich skrzyniach nie od cento kowadełko ma kulkę mocującą linkę u dołu wałka wybieraka, w cento jest u góry, może wystarczyłoby przespawać tą jedną kulkę? Bo zgaduję, że gdyby tego nie zrobić to biegi wchodziły by na odwrót (zamiast jedynki wrzucało by się dwójkę i odwrotnie)? Pewnie drążki zmiany biegów w innych Fiatach operują linkami odwrotnie niż w cento stąd ta różnica w mocowaniu linek na wybieraku.

 

Wybierak będziesz sprzedawał osobno jak coś? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wybierak da sie przerobic. Jest tam widoczna na zdjeciu taka rurkowa zawleczka czy jak yo sie nazywa. Jak Ci sie uda ja wybic to mpzesz zalozyc ta oske z dzwignia od cento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje jeszcze kwestia sterowania sprzęgłem - linka czy hydraulika. W tym wybieraku nie ma np. miejsca na zamocowanie pancerza linki. To czy wybierak jest do góry czy do dołu nie m najmniejszego znaczenia, bo można go przełożyć. Ale linki do tego dekla nie zamocujesz. Dlatego trzeba go zmienić na taki, który podejdzie pod linkę.

20171115_211901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki wybierak ma każda nowsza C514 ale w parze jest podebranie w obudowie skrzyni. Bez piłowania się nie obejdzie. 

 

Cena twojej skrzynki to max 1tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, RUFF napisał:

Taki wybierak ma każda nowsza C514 ale w parze jest podebranie w obudowie skrzyni. Bez piłowania się nie obejdzie. 

 

Cena twojej skrzynki to max 1tyś

To mówimy o innych skrzyniach - w tej nie ma żadnego podebrania. Obudowa tej skrzyni jest dokładnie taka sama jak starych C.514.

 

Jeśli ma kosztować tysiaka, to sobie zostawię obydwie. Jeść nie krzyczy, podatku nie wymaga, niech leży ;] Chyba, że ta wycena jest błędna ze względu na owe podcięcie, bo ta, jak wspomniałem takowego nie posiada i nie wymaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma racje wiecej nikt nie da. W sobote sprzedalem 13/64 z p1 a byla naprawde igla za 1000 z laska to za ta niestety wezmiesz moze nawet mniej bo ani ona krotka zeby do sportu brac ani dluga zeby w trasie pojechac jedynie dla przelozenia fajna bo dokrecane tak jak pisalismy pod torsena ale przelozenie idzie trafic z jakiejs uszkodzonej - peknietej za kilka stowek. Lepiej zostae na zapas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest podebranie w środkowej obudowie jak nie wierzysz to spróbuj założyć ten wybierak do skrzynki np z SC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.11.2017 o 23:06, RUFF napisał:

Jest podebranie w środkowej obudowie jak nie wierzysz to spróbuj założyć ten wybierak do skrzynki np z SC.

 

Ale z tym podebraniem to chodzi o to, że takiego wybieraka nie wsadzimy do skrzyni z SC (bez modzenia), natomiast do tej skrzyni wybierak z SC podchodzi normalnie? Więc w zasadzie nie ma żadnego problemu w zamontowaniu takiej skrzyni do SC jeśli dobrze rozumiem, ale przy założeniu że wybierak przekładamy z SC.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta na odwrót wszystko pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem dzisiaj w końcu chwilę czasu i zrobiłem zdjęcia obudowy. Ruff ma rację - jest dodatkowe podcięcie w obudowie na blachę prowadzącą w wybieraku i wybierak bez blachy da się założyć do skrzyni szóstki, wybierak z blachą nie wchodzi do skrzyni 5-biegowej. Ale spokojnie we własnym zakresie można takie podcięcie zrobić i wejdzie.

Resize of 20171208_165649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.11.2017 o 08:02, bzyczek00 napisał:

Ma racje wiecej nikt nie da. W sobote sprzedalem 13/64 z p1 a byla naprawde igla za 1000 z laska to za ta niestety wezmiesz moze nawet mniej bo ani ona krotka zeby do sportu brac ani dluga zeby w trasie pojechac jedynie dla przelozenia fajna bo dokrecane tak jak pisalismy pod torsena ale przelozenie idzie trafic z jakiejs uszkodzonej - peknietej za kilka stowek. Lepiej zostae na zapas.

a ja bym powiedział że za miej jak tyś bym jej nie sprzedał jeśli tak jak pisze że ma taki przebieg i jest w stanie idealnym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę zakładać nowego tematu o skrzyniach 6-biegowych, więc zapytam tutaj. Może ktoś z was ma wałek atakujący i talerz dyfra ze skrzyni z stilo o przełożeniu 14/57 (4,017)? Chętnie zmontowałbym sobie drugą skrzynię 6 biegową z tipo na długim przełożeniu. Gdyby kogoś interesowało jakby to się przekładało na prędkości lub obroty to zamieszczam zrzutki z Excela

 

5ac145af00dd4_tiporpm.jpg.5fce99cdd46fb79a3b8f9661662def5f.jpg

 

5ac145b64366c_tipoV.jpg.69309466df134add9a52add24973f441.jpg

Edited by Zuraw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.