Skocz do zawartości

Kia, Hyundai 1,7 CRDI DPF


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się sprawuje w tych silnikach filtr cząsteczek stałych? W porównaniu z bezproblemowym - dla mnie, przy moim użytkowaniu - 2,0 HDI z mokrym DPFem z cytryny będzie bardziej problematyczny? Jest suchy, czy mokry?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kysior napisał:

Jak się sprawuje w tych silnikach filtr cząsteczek stałych? W porównaniu z bezproblemowym - dla mnie, przy moim użytkowaniu - 2,0 HDI z mokrym DPFem z cytryny będzie bardziej problematyczny? Jest suchy, czy mokry?

 

Nie zauważam jego działania :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Kysior napisał:

To mało. Ale Twoje pozytywne wrażenia z użytkowania go pomagają mi w powolnym podjęciu decyzji o wyborze Kii. 

Byleś nie jeździł na krótkich odcinkach, to dpf nie powinien sprawiać problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kysior napisał:

Jak się sprawuje w tych silnikach filtr cząsteczek stałych? W porównaniu z bezproblemowym - dla mnie, przy moim użytkowaniu - 2,0 HDI z mokrym DPFem z cytryny będzie bardziej problematyczny? Jest suchy, czy mokry?

 

Mam 2.0 150 KM w Sportage. 2xdziennie po 12 km, często w korkach. Od czasu do czasu dłuższa trasa (100 km). Problemów od 1.5 roku brak. Tyle że ja mam ciężką nogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kysior napisał:

Jak się sprawuje w tych silnikach filtr cząsteczek stałych? W porównaniu z bezproblemowym - dla mnie, przy moim użytkowaniu - 2,0 HDI z mokrym DPFem z cytryny będzie bardziej problematyczny? Jest suchy, czy mokry?

 

w optimie zgłaszano częsty pad UPG przed 100kkm. Co ciekawe w innych samochodach ten silnik nie miał tej przypadłości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gregs0N napisał:

w optimie zgłaszano częsty pad UPG przed 100kkm. Co ciekawe w innych samochodach ten silnik nie miał tej przypadłości

Masz jakieś info dlaczego tak było i jak się serwis zachował? Można gdzieś poczytać o tej przypadłości w Optimie? Dotyczy obecnego modelu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gregs0N napisał:

w optimie zgłaszano częsty pad UPG przed 100kkm. Co ciekawe w innych samochodach ten silnik nie miał tej przypadłości

Przeciez czesciej ten silinik jest w wersji 1.6 chyba tylko Tucson ma 1.7 wiec za duzo tego sie nie sprzedalo. W 1.6 o tym nie slyszalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF się wypala co 200 - 300 km (ostatnio jeżdżę w mieście trasy 20-25 km) - prawie niezauważalnie - potrzebuje kilkunastu minut na proces - wypala się zarówno przy jeździe jak i w korku. Proces wypalania zaczyna się dosyć szybko.

Kiedy się wypala - gdy po puszczeniu nogi z gazu na biegu wskaźnik spalania chwilowego nie spada do 0.

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wujekcybul napisał:

Przeciez czesciej ten silinik jest w wersji 1.6 chyba tylko Tucson ma 1.7 wiec za duzo tego sie nie sprzedalo. W 1.6 o tym nie slyszalem.

ja myślę o 1,7 CDRi w nowej Optimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kysior napisał:

ja myślę o 1,7 CDRi w nowej Optimie

Dlatego mowie, ze U2 to marginalna sprzedaz. Ciezko o jakies wieksze podsumowanie. Oprocz Tucsona to nie sa hity sprzedazy. Natiomiast U1 1.6 to bardzo udana konstrukcja. W tych ponizej montuja U2.

 

  • Hyundai i40
  • Hyundai Tucson/ix35
  • Kia Optima
  • Kia Sportage
  • Kia Carens IV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupowałem, to w salonie podkreślali, że ze względu na dpf, diesel nadaje się dla kogoś, kto dużo jeździ i nie robi krótkich odcinków.

Ale wiesz oni to pojęcia o samochodach nie maja. Za to są dobrymi sprzedawcami. Kiła nie ma większych problemów z dpf. Ba jeździłem permanentnie niedogrzanym i tez mu nic nie było. Silniki oceniam jako udane ale 1.6 o 1.7 nie słyszałem za dużo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam. Okazję jeździć Kia optima 1,7 crdi w wersji z dct. W porównaniu do. Mondeo to jest tragiczna. Olej dolewalem już po 15kkm...
Generalnie to oprócz ładnego wyglądu wnętrza to nic nie oferuje więcej.
W każdych warunkach jest glosniejsza niż Mondeo, na autostradzie przy 160 jest dramat a jak do tego jest jeszcze mokro to nie słychać własnych myśli. Ale jak jest mokro to nic nie słychać już przy 90km/h.
Generalnie moim skromnym zdaniem tragedia...
Zdjęcie na zachętę bo właśnie siedzę i czekam w tej opisanej wyżej tragedii
722215cf8b2e1fe537757c296ef48a45.jpg

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie przebieg jak na zdjęciu.
Plastiki jak plastiki jakoś mnie nigdy nie interesowały, nie jestem macantem .
Ale ja osobiście bym tego nie kupił ani do firmy ani prywatnie. Choć powiem szczerze że Kia mi się podoba, ale to wszystko.
Automat w porównaniu z Fordem lub oplem też szału nie robi. Długo myśli, długo redukuje, właściwie nadaje się tylko do dostojnej jazdy. Denerwuje mnie to że chcąc szybko ruszyć że skrzyżowania trzeba planować manewr, i pedały gazu wciskać jeszcze jak ruszyć nie mogę, bo ma takiego laga. Wygląda to tak jakby za każdym razem stojąc na D po wciśnięciu gazu auto myśli czy faktycznie ruszyć. W fordzie jest tak że naciskam gaz a on już wie że ma jechać, czeka na wciśnięcie gazu już przygotowany do ruszenia.
No nic ja bym tego nie kupił, wnętrze skopiowane z bmw to nie wszystko... 482ccc60938e4a4c80097742a9e8dbcc.jpg

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Kysior napisał:

uuu, toś mnie zniechęcił. Ile już ma przejechane? Czy plastiki w dolnej części deski rozdzielczej są faktycznie tragiczne?

Bierz Tucsona. Ładniej wygląda wewnątrz, jest komfortowo i cicho do 140 km/h :ok:

Z tym, że zbytniej dynamiki po silniczku 1,7 nie ma co się spodziewać ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę SUVa, nie jestem targetem. Wizualnie mi się nie podoba ten typ samochodu - tzn. może źle napisałem. jest ładny, ale nie widzę się w takim. Choć na zdrowy rozsądek - wymiary zewnętrzne nie większe, w środku tyle samo miejsca, sporo plusów ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kysior napisał:

nie chcę SUVa, nie jestem targetem. Wizualnie mi się nie podoba ten typ samochodu - tzn. może źle napisałem. jest ładny, ale nie widzę się w takim. Choć na zdrowy rozsądek - wymiary zewnętrzne nie większe, w środku tyle samo miejsca, sporo plusów ma. 

Ja raczej do płaskiego auta nie wrócę - stare kości wymagają komfortu :) 

 

BTW - @Kysior jakie marki oglądałeś, porównywałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same przemyślenia miałem w ceed z automatem. Widać w hyundaiu to lepiej zrobili. Jak się chce szybko włączyć do ruchu to nie można bo skrzynia nie pozwala. BTW optima nie była projektowana na EU to siła rzeczy będzie gorsza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Najpierw myślałem nad używanym Peugeotem 508 lub kolejnym Citroenie C5. Superb, Passat, może Mondeo. Do Vaga jakoś przekonania nie mam. Do 508 mnie trochę zniechęcają opinie. Cytryna - teraz mam, fajnie byłoby coś zmienić i kupić coś, co ma uchwyty na kubki :)

 

Potem wyszła ta Optima kombi i się na razie skupiłem na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeżdżę tą kijanka i cały czas myślę że jest popsuta i niedorobiona.
Zapomnieli pozakladac wyłudzenia, skrzynia ma lagi, a o dolewaniu oleju żal już pisać w niespełna rocznym aucie...
Przynajmniej dla mnie to jest dyskfalifikacja...

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma i sport i Eko, ale to nic nie zmiana. Sport utrzymuje wysokie obroty a Eko niskie ale prędkości zmian biegów, redukcji i ruszania są tak samo słabe.

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, goden napisał:

Ma i sport i Eko, ale to nic nie zmiana. Sport utrzymuje wysokie obroty a Eko niskie ale prędkości zmian biegów, redukcji i ruszania są tak samo słabe.
 

IMO nie jest źle, ale trzeba być przygotowanym na lekkie opóźnienie przy próbie startu.

Najgorzej jest, gdy przełącza z wstecznego na D1 - trwa to chyba ze 2 s.

Mi ten silnik i emerycki automat pasuje.

Do dynamicznej jazdy tryb SPORT w zupełności mi wystarcza :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kysior napisał:

Masz jakieś info dlaczego tak było i jak się serwis zachował? Można gdzieś poczytać o tej przypadłości w Optimie? Dotyczy obecnego modelu? 

niestety nie znam konkretów, kolega narzekał, że u nich  w pracy są optimy i wymieniają w nich te silniki na gwarancji - kilka przypadków, na potwierdzanie tego co mówił nalazłem jakiś artykuł w gazecie motoryzacyjnej, np tu o tym piszą:

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/uzywana-kia-optima-1-7-crdi-wyglad-super-ale-bylo-kilka-wpadek/cetyw7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, goden napisał:

Obecnie mam. Okazję jeździć Kia optima 1,7 crdi w wersji z dct. W porównaniu do. Mondeo to jest tragiczna. Olej dolewalem już po 15kkm...
Generalnie to oprócz ładnego wyglądu wnętrza to nic nie oferuje więcej.

ja znów jeździłem praktycznie (6kkm) nową 2.0 benzyną i też mnie ten samochód niczym nie urzekł. Spodziewałem się większego komfortu, wyciszenia czy lepszego prowadzenia. Wygląda bardzo ładnie, ale przy bliższym kontakcie sprawia wrażenie dość taniego w wykonaniu. Przejażdżka wyleczyła mnie z tego modelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.