Skocz do zawartości

Sprzęgło


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Odkąd miałem zastępcze Clio zauważyłem, że i w Clio i Citroen sprzęgła chodzą lekko (chodzi o wciskanie pedału), natomiast w fiacie trzeba do tego przyłożyć większą siłę. Tak już jest czy można to jakoś poprawić?

 

Dodatkowo tak teraz wygląda u mnie pedał sprzęgła

22_f.jpg

 

Czy ta nakładka będzie ok?

http://allegro.pl/nakladka-pedal-sprzegla-fiat-bravo-2007-20014-oryg-i6974674360.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bielaPL napisał:

Hej

Odkąd miałem zastępcze Clio zauważyłem, że i w Clio i Citroen sprzęgła chodzą lekko (chodzi o wciskanie pedału), natomiast w fiacie trzeba do tego przyłożyć większą siłę. Tak już jest czy można to jakoś poprawić?

 

Dodatkowo tak teraz wygląda u mnie pedał sprzęgła

 

 

Czy ta nakładka będzie ok?

http://allegro.pl/nakladka-pedal-sprzegla-fiat-bravo-2007-20014-oryg-i6974674360.html

 

 

Dopiero teraz tak wygląda? U mnie tak wyglądała przy jakichś 20 tys. km. przebiegu. Ale ja bardzo szybko wykańczam te nakładki na sprzęgła we wszystkich autach. Polecam nakładki metalowe, są nie do zajechania. A ta z linka na oko wygląda na odpowiednią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał:

 

Dopiero teraz tak wygląda? U mnie tak wyglądała przy jakichś 20 tys. km. przebiegu. Ale ja bardzo szybko wykańczam te nakładki na sprzęgła we wszystkich autach. Polecam nakładki metalowe, są nie do zajechania. A ta z linka na oko wygląda na odpowiednią.

już wcześniej ale żonka zaczęła się skarżyć że noga jej się trochę uślizguje czasami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pedał sprzęgła chodził ciężko jak w traktorze. Jak wsiadałem do innych samochodów, to z przyzwyczajenia mocno naciskałem na sprzęgło, a że szło znacznie lżej, to było słychać stuki jak dobijałem pedałem w podłogę :hehe:.

W Tipo na tle Bravo sprzęgło chodzi jak masełko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w P2 FL tak wygląda nakładka po 200kkm;] Też miałem sprzęgło klasy "beton", jak auto kupiłem 3 lata temu przy przebiegu 78kkm sprzęgło ciężko chodziło okropnie. Dużo pomogło przesmarowanie mechanizmu sprzęgła i wymiana plynu hamulcowego w wysprzęgliku. Kompletne sprzęgło zmieniłem w końcu po 191kkm i teraz wiem dlaczego wszyscy narzekali jak jeździli tym autem za kierownicą:hehe: Więc może spróbuj od tych czynności, zresztą wymiana płynu hamulcowego to normalna procedura po każdych 2-3 latach użytkowania auta. Tak wiem większość o tym zapomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 21.11.2017 o 08:23, bielaPL napisał:

A ten ciężko chodzący pedał? Ktoś coś? Jak mieliście u siebie w porównaniu z innymi autami?

mam porównanie między moim a moim :phi:

wymiana pompy, wysprzęglika, wycisku (robiłem wtedy całe sprzęgło) zaczęło działać znacznie lżej,

także, IMO to kwestia zurzycia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.11.2017 o 08:23, bielaPL napisał:

A ten ciężko chodzący pedał? Ktoś coś? Jak mieliście u siebie w porównaniu z innymi autami?

Podobnie mam we Fiacie Stilo w dieslu. Biorąc pod uwagę przebieg i inne objawy (szarpanie przy ruszaniu, lekkie trudności z wrzucaniem biegów) obstawiam kończące się sprzęgło/docisk. Zwlekam z naprawą ponieważ do kompletu dojdzie 2mas, wysprzęglik i uszczelniacz wału. Koszt z robocizną ok. 2500 zł.

Nakładka z linka jest mi znana.  Przerabiam już trzecią ;) W moim przypadku wytrzymują ok. 1 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.