Skocz do zawartości

[AKU] Co teraz się kupuje


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

No i dziś nie odpaliłem, a samochód postał zaledwie 2 dni a na zewnątrz było 5*C.

Co prawda aku wykazywał już "zmęczenie" po dłuższym postoju i przy tem. w okolicy 0-5*C ale miał być jeszcze w dobrej kondycji.

 

I teraz tak:

- jest to SZNAJDER 75Ah 640A prądu rozruchowego (auto z 10.2011, ale na 100% nie jest to aku na pierwszy montaż), teoretycznie bezobsługowy. Kontrolka naładowania "czarna" -> da się to to ładowarką z Lidla zreanimować?

575%2025_AKUMULATOR_BATTERIES_SZNAJDER.j

czy NIE WARTO (biorąc pod uwagę, że czasem auto stoi po 2-3dni nie ruszane i ma fabryczny alarm) i pojawia się kolejne pytanie:

- co teraz się kupuje?

- czy akumulatory są podrabiane i jak je rozpoznać?

 

Pierwsze strzały - rozpiętość cenowa 50zł, ale boje się podróbek:

- wracamy do SZNAJDERA (miałem w kilku autach, dawał radę, ale ten co padł nie wiem ile ma lat?)

- JENOX (Classic 80Ah 700A)

- CENTRA (Centra Plus CB802 80Ah 700A)

- VARTA/BOSCH (Blue Dynamic 80Ah 740A albo S4 Silver 80Ah 740A -> tak wiem że Varta i Bosch to to samo, pracowałem w Bosch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jenox Gold 77Ah 770 A narazie 3 lata i jakis brakow w pradzie nie zauwazylem. Ale wiem ze za rok,dwa,trzy moze byc kiepsko z rozruchem bo mam diesla. Sprzedawca aku powiedzial mi ze benzyna nie zajedzie aku tak jak diesel (grzanie swiec) i mowil ze jezeli wytrzyma 3,4 lata to moze byc max... pomimo doladowan sezonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HARDTECHNO napisał:

Mam Jenox Gold 77Ah 770 A narazie 3 lata i jakis brakow w pradzie nie zauwazylem. Ale wiem ze za rok,dwa,trzy moze byc kiepsko z rozruchem bo mam diesla. Sprzedawca aku powiedzial mi ze benzyna nie zajedzie aku tak jak diesel (grzanie swiec) i mowil ze jezeli wytrzyma 3,4 lata to moze byc max... pomimo doladowan sezonowych.

 

Ja wlasnie wymienilem na Jenoxa akumulator w Micrze noPB.

Oryginal wytrzymal prawie 9 lat 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w sklepie odradzili mi zakup boscha ze wzgl na nierozpatrzone gwarancje i reklamacje dlatego padlo na jenox. Poprzedni wlasciciel kupil nowke magneti marelli gdzies z nibylandii. Wytrzymala rowno 7lat. (70Ah 700A) nigdy tego aku nie doladowywalem ani nie sprawdzalem elektrolitu. Padl z dnia na dzien. - Walnieta cela , plytki byly zanuzone w elektrolicie tak mi powiedzial gosc od aku.

f-akumulator-jenox-gold-077624z-12v-77-ah-770-a.jpg cena 3 lata temu 2014 r = 240zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem oryginalny aku w BMW( sygnowany przez BMW, nie wiem kto to robił) przez 15 lat. Kręcił jeszcze bez problemu ale jak temp. spadała poniżej -5 to zaczynał już klękać dla tego go wymieniłem.  Kupiłem jakiś Grom  niby ukraiński i przez rok lata ale takiej przyszłości jak ten ori to mu nie wróżę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem oryginalny aku w BMW( sygnowany przez BMW, nie wiem kto to robił) przez 15 lat. Kręcił jeszcze bez problemu ale jak temp. spadała poniżej -5 to zaczynał już klękać dla tego go wymieniłem.  Kupiłem jakiś Grom  niby ukraiński i przez rok lata ale takiej przyszłości jak ten ori to mu nie wróżę
Ja wymieniłem 2 tygodnie temu w małej benzynie. Był tam oryginał z nowego auta 2004 roku i jeszcze palił ale mial mały prąd rozruchowy. Był tam Delcor z. logiem Hyundai teraz testowo Kozak zobaczymy jak da rade.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie było tak jednogłośnie to mam Boscha S4 chyba z 8 rok już. W 16 letnim Seicento mam dopiero 2 aku. Pierwszy był ori EXIDE (9 lat i pewnie wykonany w Poznaniu) a teraz Bosch. Do Corsy D zony zakupiłem,latem, Autoparta - Tuborg srebrny. Nadal działa:oki:

Ciekawostka : mam oryginalny aku z Tourana z 2009roku, producent VARTA. Po półrocznym leżakowaniu z garażu zony podłączyłem pod lidlowska ładowarkę i co? 3kreski z 4 możliwych. Podładowałem i schowałem do piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blue_ napisał:

Znam multum ludzi z vartą i boschem i nikt nie narzeka. Narzekają za to na wszelkie juasy jenoxy i tople. Nie oszukujmy się... cena skądś się bierze

 

Taaaa - daleki jestem od jakichkolwiek uprzedzeń do jakiejkolwiek marki, ale: # bosch'e/varty powstają no gdzie? tam gdzie koszty pracy są niskie (Serbia, ChRLD, Rumunia, itp.) # "nasze" marki mogą zejść z ceną, bo nie utrzymują struktur kolosa światowego jakim jest Bosch (ZTCP ponad 300k pracowników w różnych dywizjach, tych dochodowych i tych subsydiowanych na koniec 2015)

 

Będzie Jenox Gold jak nie rozruszam mojego ZAP Sznajdera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, sebaM25 napisał:

Bo boscha z tego co widzę, to można albo trafić w dziesiontkę i będzie pińcet lat jeździł bezawaryjnie.

Albo trafić jak dupą w płot, bo pojeździ tylko pół roku i jeszcze gwarancji nie uznają.

Musze to potwierdzic.

Wymienili mi 2-miesieczny co padal (cudem chyba uznali reklamacje, choc sporo na to czekalem) na inny, ktory (odpukac) dziala narazie 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, witek2 napisał:

ja miałem oryginalny aku w BMW( sygnowany przez BMW, nie wiem kto to robił) przez 15 lat. Kręcił jeszcze bez problemu ale jak temp. spadała poniżej -5 to zaczynał już klękać dla tego go wymieniłem.  Kupiłem jakiś Grom  niby ukraiński i przez rok lata ale takiej przyszłości jak ten ori to mu nie wróżę ;)

Uniak na fabrycznej Varcie przejeździł 12 czy 13 lat. Przejechałby może dłużej, ale zostawiłem samochód z włączonym radiem w garażu i akumulator padł na amen. No ale w latach 90-tych robili inne akumulatory, a uniak odpali na kilku "paluszkach" ;)

 

16 godzin temu, el_guapo napisał:

... pojawia się kolejne pytanie:

- co teraz się kupuje?

- czy akumulatory są podrabiane i jak je rozpoznać?

W Uno i Punto mam Exide, identyczne, ale jedem będzie miał 3 drugi 5 lat - póki co zero problemów. Punto używane na co dzień, Uno więcej stoi niż jeździ, ale odpinam klemę. W zeszłym roku jak były największe mrozy, stojący z miesiąc Uniak zapalił bez większych problemów. W Fordzie małżonki jest fabryczna Varta i póki co daje radę - rocznik 2009.

Jeśli chodzi o podróby, to przypuszczam że głównie podrabiają Bosche czy Varty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, blue_ napisał:

W 8 letniej octavii mam oryginalną varte i nadal kręci. Do pandy zonie kupiłem boscha 4 lata temu i działa jak nowa

Mam bosza s-ileś w ładzie. Do benzyny wystarczy.

Z Vartą kupiłem dużego diesla. Poszła na złom po około 4 latach użytkowania. Ładowanie w aucie prawidłowe.

Topla Top 95Ah używam od około 6 lat. Do drugiego auta też kupiłem aku tej linii (100Ah). Miał być jakiś ukraiński na próbę, ale w kilku punktach mi odradzano z uwagi na gorszą jakość niż kiedyś.

 

Co do oryginału to w Volvo zmieniłem aku jako prawie 10letnie, ale pod koniec 9. roku użytkowania już słabł. W kolejnym V poprzedni właściciel zmienił oryginał po 4,5 roku i włożył Vartę, która wytrzymała, jak pisałem powyżej. Mam wymagające auta z uwagi na wyposażenie i duże diesle. Aku oprócz pojemności musi mieć duży prąd rozruchu, a w przypadku topla top jest lepiej niż producent deklaruje.

 

Niestety z aku to jest jednak loteria. Kupisz niby dobre, ale leżak półkowy i padnie po 2-3 latach. Kupisz nołnejma w "oszą" i pojeździ 5 lat...

Ja póki co kupiłem 2x w tym samym miejscu (e-sklep z odbiorem osobistym). Sam sprzedający jeździ na Topla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dextus napisał:

Kupiłem w sierpniu Autopart, produkują to w Mielcu, po wstępnych pomiarach parametry wyższe od deklarowanych na etykiecie.

Ogólnie jak na razie jestem zadowolony.

 

Jak to diesel to daj znać za 4-6 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Majkiel napisał:

Jeśli chodzi o podróby, to przypuszczam że głównie podrabiają Bosche czy Varty

Chyba nie trzeba podrabiać, przynajmniej taki wniosek nasuwa się po obejrzeniu tego filmu

https://www.youtube.com/watch?v=adBtrzTJDuA

 

Oczywiście na temat trwałości to można by się wypowiedzieć gdyby zrobiono podobny film po kilku latach eksploatacji. Tylko, by to było miarodajne to trzeba by znaleźć kilka identycznych samochodów i do tego tak samo eksploatowanych...

Ogólnie nowsze akumulatory mają płyty wykonywane w technologi cięto-ciągnionej-ona jest dobra ale dla producenta-mniejsze zużycie drogiego ołowiu a duży prąd rozruchu, niestety płyty są cienkie i chyba niezbyt trwałe. Dawniej były odlewane więc i grubsze ale proces mniej wydajny i bardziej "ołowiochłonny" a i prąd rozruchu mniejszy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2017 o 12:21, karolchyla napisał:

moim zdaniem koleś gada bardzo mądrze.

 

Obejrzałem :ok: - dzięki filmikowi odszyfrowałem datę produkcji akku, gdzieś połowa roku 2014. Mamy 2017, czyli 3 lata.

Wrzuciłem go na ładowarkę Lidla (akku 74Ah, prąd ładowania 3,8A) - ładował się jakieś 18h i dalej ładowarka nie sygnalizowała full naładowania :(

Wsadziłem do auta, odpalił...jeżdżę. Sprawdziłem V w spoczynku ~11,7V,  przy uruchomionym silniku w zależności od warunków jazdy od 14,7-15,1V - chyba książkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, el_guapo napisał:

 

Obejrzałem :ok: - dzięki filmikowi odszyfrowałem datę produkcji akku, gdzieś połowa roku 2014. Mamy 2017, czyli 3 lata.

Wrzuciłem go na ładowarkę Lidla (akku 74Ah, prąd ładowania 3,8A) - ładował się jakieś 18h i dalej ładowarka nie sygnalizowała full naładowania :(

Wsadziłem do auta, odpalił...jeżdżę. Sprawdziłem V w spoczynku ~11,7V,  przy uruchomionym silniku w zależności od warunków jazdy od 14,7-15,1V - chyba książkowo?

 

Troche malo ma w spoczynku...IMHO taka reanimacja przy obecnych cenach aku nie ma zadnego sensu.

Jak raz padl to za chwile padnie znowu, wiec po co ryzykowac, ze padnie w najmniej oczekiwanym momencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, el_guapo napisał:

 

Tyle wyświetla mi samochód na zegarach (jakieś straty po drodze?), do klem na razie bezpośrednio się nie wpinałem.

To się mierzy na klemach bez obciążenia akumulatora i to najlepiej po kilkugodzinnym nie używaniu auta. 

Na zegarach to masz jednak jakieś przekłamania i spadki wywołane poborem prądu przez auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Obejrzałem :ok: - dzięki filmikowi odszyfrowałem datę produkcji akku, gdzieś połowa roku 2014. Mamy 2017, czyli 3 lata.

Wrzuciłem go na ładowarkę Lidla (akku 74Ah, prąd ładowania 3,8A) - ładował się jakieś 18h i dalej ładowarka nie sygnalizowała full naładowania :(

Wsadziłem do auta, odpalił...jeżdżę. Sprawdziłem V w spoczynku ~11,7V,  przy uruchomionym silniku w zależności od warunków jazdy od 14,7-15,1V - chyba książkowo?

Wiesz twoje wyniki pomiarów sa bardzo podobne do moich po zakupie renówki.

Przy pierwszych przymrozkach dziwnie odpalal. Zmierzylem napiecie. Ok 12,2 po nocy, a ładowanie na poziomie 15-16.

Mieąc info i jakis paragon nie podejrzewalem akumulatora.

Wzialem się za regulator napiecia. Zmieniłem szczotki, potem cały regulator. Ciągle nie podobalo mi się.

Wyczytalem ze mądry regulator sterowany z ecu próbuje reanimowac akumulator.

Więc poszedlem do sklepu i przyniosłem

Nowego jenoxa gold. 

Jak ręka od roku ani razu nie wystapily objawy jak z przed wymiany.

Więc raczej miej na myśli zakup nowegi akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2017 o 10:51, borbet napisał:

W ubiegłym roku kupiłem Topla Top 100Ah. Poprzednią 95Ah mam od kilku lat w drugim aucie. 

PS Varty i Boscha bym nie wziął. 

 

Ma złe doświadczenia z przeszłości z Boschem, od zeszłego roku chyba w jednym z samochodów mam Boscha lub Vartę (Silver czy coś podobnego - bliźniaki). Źle zdiagnozowali "ciężkie" kręcenie - wina była rozrusznika, ale mam "nowy" akumulator. Zero kłopotów. W innym miałem coś z Feuvert (tak brandowany) - wytrzymał 6 lat, nie wiem co było pod spodem. Co mam w dieslu - też nie wiem, trochę już lat ma, wszystko przykryte. Zeszłej zimy przy silnych mrozach kłopotów nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Obejrzałem :ok: - dzięki filmikowi odszyfrowałem datę produkcji akku, gdzieś połowa roku 2014. Mamy 2017, czyli 3 lata.

Wrzuciłem go na ładowarkę Lidla (akku 74Ah, prąd ładowania 3,8A) - ładował się jakieś 18h i dalej ładowarka nie sygnalizowała full naładowania :(

Wsadziłem do auta, odpalił...jeżdżę. Sprawdziłem V w spoczynku ~11,7V,  przy uruchomionym silniku w zależności od warunków jazdy od 14,7-15,1V - chyba książkowo?

Doładuj jeszcze akumulator najlepiej w trybie zimowym (14,7V) do momentu aż włączy się zielona dioda i zostaw go jeszcze na parę godzin pod prostownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ma złe doświadczenia z przeszłości z Boschem, od zeszłego roku chyba w jednym z samochodów mam Boscha lub Vartę (Silver czy coś podobnego - bliźniaki). Źle zdiagnozowali "ciężkie" kręcenie - wina była rozrusznika, ale mam "nowy" akumulator. Zero kłopotów. W innym miałem coś z Feuvert (tak brandowany) - wytrzymał 6 lat, nie wiem co było pod spodem. Co mam w dieslu - też nie wiem, trochę już lat ma, wszystko przykryte. Zeszłej zimy przy silnych mrozach kłopotów nie było. 
Gdzieś słyszałem, że "fojwert" to varta.

Klepnięte w biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, borbet napisał:

Gdzieś słyszałem, że "fojwert" to varta.

 

Teraz już Feuvert nie ma w PL, kilka razy miałem okazję skorzystać, szczególnie że zazwyczaj mi się trafiały niezbyt typowe, bo do japończyków, z odwróconymi biegunami itd. - tam mieli zawsze, chociaż tanie nie było. Mało tego - nigdy  nie trafiła mi się reklamacja u nich. W Norauto jak najbardziej ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 13:36, volf6 napisał:

To się mierzy na klemach bez obciążenia akumulatora i to najlepiej po kilkugodzinnym nie używaniu auta. 

 

Złom - dziś 10,5V i już "jęczał" przy kręceniu. Kiepski ten ZAP skoro wytrzymał tylko 3 lata. :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 18:20, futrzak napisał:

 

Teraz już Feuvert nie ma w PL, kilka razy miałem okazję skorzystać, szczególnie że zazwyczaj mi się trafiały niezbyt typowe, bo do japończyków, z odwróconymi biegunami itd. - tam mieli zawsze, chociaż tanie nie było. Mało tego - nigdy  nie trafiła mi się reklamacja u nich. W Norauto jak najbardziej ;] 

No to może Norauto.

PS Faktycznie Feuverta już trochę nie ma w PL - jakość usług była słaba: raz skorzystałem z wymiany hamulców, która musieli poprawiać, aż końcu sam wyregulowałem szczęki jak trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie niedawno padł akumulator w Astra G.
Pojechałem do kolegi do warsztatu, chciałem zamówić akumulator Centra.
Kolega powiedział że miał dużo reklamacji na akumulatory Centra.
Polecał mi akumulator Fiamm, Bosch, Varta ale ze względu że do włoskiej technologii nie mam najlepszego przekonania wybrałem Bosch.

Czekam na pierwsze duże mrozy i zobaczymy co Bosch jest warty.
Szkoda że nie przeczytałem pozytywnych opinii o akumulatorach firmy Jenox, chętnie bym je sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎.‎11‎.‎17 o 22:49, dextus napisał:

Kupiłem w sierpniu Autopart, produkują to w Mielcu, po wstępnych pomiarach parametry wyższe od deklarowanych na etykiecie.

Ogólnie jak na razie jestem zadowolony.

 

Też to miesiąc temu kupiłem. A zastąpił Gigawatt-a, czyli Boscha gorszego sortu, który dawał radę przez pięć lat, czyli nie najgorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2017 o 19:09, borbet napisał:

No to może Norauto.

 

To nie wiem - jak pisałem, z aku z Feuvert nie miałem problemów i reklamacji, z Norauto tak. 

 

Dnia 19.11.2017 o 19:09, borbet napisał:

PS Faktycznie Feuverta już trochę nie ma w PL - jakość usług była słaba: raz skorzystałem z wymiany hamulców, która musieli poprawiać, aż końcu sam wyregulowałem szczęki jak trzeba...

 

O usługach wolałbym się nie wypowiadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, futrzak napisał:
Cytuj

PS Faktycznie Feuverta już trochę nie ma w PL - jakość usług była słaba: raz skorzystałem z wymiany hamulców, która musieli poprawiać, aż końcu sam wyregulowałem szczęki jak trzeba...

 

O usługach wolałbym się nie wypowiadać...

Ja to jestem w sumie jestem im wdzięczny, bo nauczyłem się samodzielnie ogarniać regulację hamulca bębnowego (ręczny z klinem do samoregulacji).  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, szuro napisał:

westa forse

Prawie kupiłem. Jednak odradzono mi, bo zdarzały się problemy z jakością, Odpuściłem, bo mowa o aku 95-100Ah z dużym prądem rozruchowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 13:26, el_guapo napisał:

 

Obejrzałem :ok: - dzięki filmikowi odszyfrowałem datę produkcji akku, gdzieś połowa roku 2014. Mamy 2017, czyli 3 lata.

Wrzuciłem go na ładowarkę Lidla (akku 74Ah, prąd ładowania 3,8A) - ładował się jakieś 18h i dalej ładowarka nie sygnalizowała full naładowania :(

Wsadziłem do auta, odpalił...jeżdżę. Sprawdziłem V w spoczynku ~11,7V,  przy uruchomionym silniku w zależności od warunków jazdy od 14,7-15,1V - chyba książkowo?

Miałem w poprzednim aku własnie 11,7v i po paru miesiacach nagle padł..3,4 góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.