Skocz do zawartości

BMW diesel ponad wszystko!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Moze dlatego, ze jak przysalonowe to pewnie w miare mlode, a jak ktos zostawia swieze auto to poza wyjatkami krecilo sie troche po drogach.

Co AK poleca na duze przebiegi po autostradach, benzyne czy jednak diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mrBEAN napisał:

Przeglądam sobie ofertę premium używek przysalonowych na stronie bmw.pl i w zasadzie 95% całej oferty to diesle 8]

Czy ktoś mnie naprowadzi i powie dlaczego?

 

Bo wiekszosc to pewnie auta poflotowe, a tam jednak diesel sumarycznie wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, mrBEAN napisał:

Przeglądam sobie ofertę premium używek przysalonowych na stronie bmw.pl i w zasadzie 95% całej oferty to diesle 8]

Czy ktoś mnie naprowadzi i powie dlaczego?

Jak kupujesz nowy to masz awaryjnosc w pompce. Bierzesz to co fajnie i niedrogo jezdzi.

Nikt nie patrzy ze przy 150tyw bedzie sie dpf zatykal albo padnie cos innego.

A 180-190km diesel daje 7.5 do 100 i przelotowa predkosc autostradowa 200 ze spalaniem 9l. Vmax 230 na spokojnie.

Po co wiecej w dupowozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, johnson napisał:

przelotowa predkosc autostradowa 200 ze spalaniem 9l.

Takie rzeczy tylko w erze.;l Ty to chyba prędkość przelotową 200 to na zdjęciach widziałeś a 9 litrów przy takiej prędkości ci się przyśniło...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, johnson napisał:

Jak kupujesz nowy to masz awaryjnosc w pompce. Bierzesz to co fajnie i niedrogo jezdzi.

 

Nieprawda. Co z tego, że ASO naprawia za darmo (chociaż często niechętnie, uznając różne usterki za niegwarancyjne), jeżeli tracisz czas i pieniądze. Tak, nie zawsze możesz liczyć na auto zastępcze, to w zasadzie dobra wola ASO. Psujący się samochód to zawsze problem. Dacia na przykład nie daje samochodów zastępczych na czas naprawy, a Dokkery sypią się na potęgę. Przy flocie to spore koszty i problemy.

Godzinę temu, johnson napisał:

A 180-190km diesel daje 7.5 do 100 i przelotowa predkosc autostradowa 200 ze spalaniem 9l. Vmax 230 na spokojnie.

 

Przy 200 km/h żadne auto z żadnym silnikiem nie spala 9l/100. Uwierz mi, to niemożliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

 

 

Przy 200 km/h żadne auto z żadnym silnikiem nie spala 9l/100. Uwierz mi, to niemożliwe. 

Ciiii. Niech dalej myśli, że to prawda;l

Tu przejazd w moim wykonaniu. Diesel 2.0 150 km

Tempomat ustawiony na 200 km/h

 

IMG_20171109_232937.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lupus napisał:

Takie rzeczy tylko w erze.;l Ty to chyba prędkość przelotową 200 to na zdjęciach widziałeś a 9 litrów przy takiej prędkości ci się przyśniło...

 

 

Napisaliśmy o tym w tym samym czasie ;] Tak naprawdę nie tak dużo samochodów jest w stanie osiągnąć 200 km/h i utrzymywać taką prędkość. Z posiadanych przeze mnie to było BMW z  i obecny S-Cross. Lancer miał maksymalną wg papierów 196 km/h i tyle wychodziło z GPS, licznikowo oczywiście więcej, ale liczniki przy takich prędkościach bezwstydnie przekłamują. BMW bez problemu utrzymywało 200 km/h spalając przy tym ok. 20/100, S-Cross utrzymuje z trudem spalając 15/100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał:

 

Nieprawda. Co z tego, że ASO naprawia za darmo (chociaż często niechętnie, uznając różne usterki za niegwarancyjne), jeżeli tracisz czas i pieniądze. Tak, nie zawsze możesz liczyć na auto zastępcze, to w zasadzie dobra wola ASO. Psujący się samochód to zawsze problem. Dacia na przykład nie daje samochodów zastępczych na czas naprawy, a Dokkery sypią się na potęgę. Przy flocie to spore koszty i problemy.

 

popatrz a u mnie od skody fabi czy daci sandero poprzez dustera/yeti po mondeo/kaszkaja wszystko ma diesle pod maską

i akurat silniki to nie jest główna przyczyna wizyt w serwisie - auta jeżdżą do ok 100kkm i wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lupus napisał:

Ciiii. Niech dalej myśli, że to prawda;l

Tu przejazd w moim wykonaniu. Diesel 2.0 150 km

Tempomat ustawiony na 200 km/h

 

 

 

To i tak nieźle :oki: A żeby mieć przelotową 200 km/h na takim odcinku trzeba jechać 230-240 ;] Robiłem tak i BMW spalało jakieś masakryczne ilości paliwa, podejrzewam że komputer po prostu nie pokazywał więcej, niż 25/100 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Koonrad napisał:

 

popatrz a u mnie od skody fabi czy daci sandero poprzez dustera/yeti po mondeo/kaszkaja wszystko ma diesle pod maską

i akurat silniki to nie jest główna przyczyna wizyt w serwisie - auta jeżdżą do ok 100kkm i wymiana

 

W Dokkerach standardem jest pad turbiny przy ok. 60-80 kkm, poza tym świruje elektronika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Przeglądam sobie ofertę premium używek przysalonowych na stronie bmw.pl i w zasadzie 95% całej oferty to diesle 8]

Czy ktoś mnie naprowadzi i powie dlaczego?

Pewnie większa wartość rezydualna-te auta są najczęściej po wynajmie, większy rezydual=niższa rata, płacisz mniej tu i teraz i nie musisz czekać aż zwróci Ci się pełna różnica ceny zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dzikipzs napisał:

Pozbywają sie diesli bo cala seria 2.0 byla do niczego. Jak ktos ma fajną benzynę to nie sprzedaje albo idzie na sprzedaż pocztą pantoflowa zamiast gnic na placu przy salonie.

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 1Marek1 napisał:

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

To chyba coś jest popsute albo dziurawe. 4 litry oleju silnikowego na 1000km8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, 1Marek1 napisał:

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

Silnik 163 czy 177koni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega teraz nowe X1 zamawial do produkcji w salonie nie chcieli slyszec o benzynie jesli chodzi o rabaty. Wiec chcac nie chcac wzial diesela 150KM. Za 3 lata bedzie do sprzedania w przysalonowym komisie. Wiec pewnie 90% ludzi tak robi. Ja zauwazylem, ze albo diesele albo tak jak u mnie w firmie 118 i 318 biora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 1Marek1 napisał:

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

230k to juz drugi wlasciciel wiec nie ma co sie przejmowac jesli chodzi o producenta. W praktyce to troche slabo. Zreszta jak cisnac Tiguana diesela to tez olej trzeba dolewac. Widzialem otwarta banke w bagazniku ale nie chcialo mi sie maski otwierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, volf6 napisał:

To chyba coś jest popsute albo dziurawe. 4 litry oleju silnikowego na 1000km8]

Raczej brak wycieków, bo po postoju brak plam oleju pod autem. Sama jazda wyglądała tak że po 250 km zapalała się kontrolka niskiego poziomu oleju (żółta) i po zatrzymaniu i odczekaniu paru minut okazało się że bagnet prawie suchy (ślad oleju na samym końcu bagnetu). Więc zakup 1 l oleju, wlanie całej butelki a po kolejnych 200 km zabawa od nowa- kontrolka, postój sprawdzanie na bagnecie (znowu suchy), kolejna butelka oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

230k to juz drugi wlasciciel wiec nie ma co sie przejmowac jesli chodzi o producenta. W praktyce to troche slabo. Zreszta jak cisnac Tiguana diesela to tez olej trzeba dolewac. Widzialem otwarta banke w bagazniku ale nie chcialo mi sie maski otwierac.

W octavi 2.0 tdi dolewka pierwsza byla po 26 kkm. Weszło 0.7 l. Jak jeżdżę widac na foto kilka postow wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lupus napisał:

W octavi 2.0 tdi dolewka pierwsza byla po 26 kkm. Weszło 0.7 l. Jak jeżdżę widac na foto kilka postow wyżej.

Mnie chlop od floty powiedzial, ze jak bede szybko jezdzil to trzeba dolewac. Szybko tylko raz jechalem to nie zagladam. Co ciekawe kila nic nie brala a tez diesel,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, 1Marek1 napisał:

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

Pytanie czy ten przebieg jest prawdziwy, czy po dziadku z Niemiec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lupus napisał:

Ciiii. Niech dalej myśli, że to prawda;l

Tu przejazd w moim wykonaniu. Diesel 2.0 150 km

Tempomat ustawiony na 200 km/h

 

IMG_20171109_232937.jpg

 

W 1.8 TSI przy identycznych prędkościach miałbyś 18-20l/100 km. Poza tym jeżdżąc głównie po Polsce nie ma warunków żeby jeździć z takimi prędkościami, więc należy to traktować wyłącznie jako ciekawostkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MichalFSO napisał:

 

W 1.8 TSI przy identycznych prędkościach miałbyś 18-20l/100 km. Poza tym jeżdżąc głównie po Polsce nie ma warunków żeby jeździć z takimi prędkościami, więc należy to traktować wyłącznie jako ciekawostkę. 

Ale to w Polsce jechałem;]

A tak na poważnie chciałem koledze udowodnić, że spalanie 9 l/100 przy prędkości 200 km/h to bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wladmar napisał:

 

W Dokkerach standardem jest pad turbiny przy ok. 60-80 kkm, poza tym świruje elektronika. 

a coś tak się zawziął na te dokkery? jak ludzie dostają je we flotach za karę (patrz otis)  a potem piłują auto o szalonej mocy 90 KM to nic dziwnego, że pada turbina.

w moim przy 100kkm nic się nie zepsuło, co nie znaczy że się nie zepsuje ;l, a lekko też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kartonik napisał:

Pytanie czy ten przebieg jest prawdziwy, czy po dziadku z Niemiec ;)

Auto sprowadzone od pierwszego właściciela w Niemczech, 3 lata temu. W Polsce zrobiło 60 tys km w dwa lata, bo od roku jeździ nim żona właściciela tylko po okolicy (ciekawe dlaczego właściciel przestał nim jezdzić :hehe:). Auta ma 6 lat. Czyli w momencie kupna od Niemca miało 3 lata i ok 180 tys km przebiegu. Dla mnie to jest wiarygodny przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lupus napisał:

Ale to w Polsce jechałem;]

A tak na poważnie chciałem koledze udowodnić, że spalanie 9 l/100 przy prędkości 200 km/h to bajka...

 

ale koło dyszki, da rade

chociaz sadze ze jakby dac jakiegos diesla z długim automatem albo bezstopniowa skrzynie to zejdzie do 9l, to audi jakby było bez quattro to moze by dało radę

ale nie chce mi sie po YT szukać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Cinos napisał:

 

ale koło dyszki, da rade

chociaz sadze ze jakby dac jakiegos diesla z długim automatem albo bezstopniowa skrzynie to zejdzie do 9l, to audi jakby było bez quattro to moze by dało radę

ale nie chce mi sie po YT szukać ;]

Cinos co innego przejachac sie kawalek z jakąś prędkością a co innego zrobić trasę zdunska wola - wroclaw z prędkością średnia 180...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lupus napisał:

Cinos co innego przejachac sie kawalek z jakąś prędkością a co innego zrobić trasę zdunska wola - wroclaw z prędkością średnia 180...

a to wiadomo, że średnia predkość to co innego, bo czasami trzeba hamować, czasami znowu przyspieszyć, czasam jest pod górkę i wiatr, co zabiera cenne paliwo

ale są auta które przy 200km/h spalają "chwilowo" poniżej 10 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2017 o 15:54, Cinos napisał:

chociaz sadze ze jakby dac jakiegos diesla z długim automatem

Ten audi ma zacne, długie przełożenia. 2600 przy 200 - to mi się podoba.

 

Dnia 19.11.2017 o 16:55, 1Marek1 napisał:

Tak to każdy potrafi. Wystarczy rozpędzić sie troche szybcieji i zdjąć noge z gazu.

W filmikach wyżej nie zdejmowano nogi z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lupus napisał:

Ciiii. Niech dalej myśli, że to prawda;l

Tu przejazd w moim wykonaniu. Diesel 2.0 150 km

Tempomat ustawiony na 200 km/h

 

 

 

Tragedia. E39 paliło przy 230 km/h na tempomacie 15,5 litra, przy 160 km/h niecałe 9, przy 100 km /h 5.6 litra. Tylko ten ostatni wynik był z litrażowania, cały bak tak przejechał, pozostałe ze wskazania kompa, ale wyregulowany był tak, że podawał dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Polarny napisał:

Ten audi ma zacne, długie przełożenia. 2600 przy 200 - to mi się podoba.

to 8-biegowy tiptronic robi robotę, niestety auto z tym silnikiem i skrzynią, nie jest oferowane w Polsce :( 

 

Godzinę temu, 1Marek1 napisał:

 Tak to każdy potrafi. Wystarczy rozpędzić sie troche szybcieji i zdjąć noge z gazu.

przeciez w wiekszosci jest ustawiony tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 21:05, johnson napisał:

Jak kupujesz nowy to masz awaryjnosc w pompce. Bierzesz to co fajnie i niedrogo jezdzi.

Nikt nie patrzy ze przy 150tyw bedzie sie dpf zatykal albo padnie cos innego.

A 180-190km diesel daje 7.5 do 100 i przelotowa predkosc autostradowa 200 ze spalaniem 9l. Vmax 230 na spokojnie.

Po co wiecej w dupowozie?

200 przy 9 l ? nowy passat nam się robi ?  :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MichalFSO napisał:

W 1.8 TSI przy identycznych prędkościach miałbyś 18-20l/100 km. Poza tym jeżdżąc głównie po Polsce nie ma warunków żeby jeździć z takimi prędkościami, więc należy to traktować wyłącznie jako ciekawostkę. 

 

Max 15 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 22:33, Lupus napisał:

Ciiii. Niech dalej myśli, że to prawda;l

Tu przejazd w moim wykonaniu. Diesel 2.0 150 km

Tempomat ustawiony na 200 km/h

 

 

U mnie w Epice był litr więcej niż u Ciebie. A Outlander wciąga 18-19l.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, 1Marek1 napisał:

Raczej brak wycieków, bo po postoju brak plam oleju pod autem. Sama jazda wyglądała tak że po 250 km zapalała się kontrolka niskiego poziomu oleju (żółta) i po zatrzymaniu i odczekaniu paru minut okazało się że bagnet prawie suchy (ślad oleju na samym końcu bagnetu). Więc zakup 1 l oleju, wlanie całej butelki a po kolejnych 200 km zabawa od nowa- kontrolka, postój sprawdzanie na bagnecie (znowu suchy), kolejna butelka oleju. 

 

Znaczy to że jechałeś autem zarżniętym na śmierć, nie że wszystkie auta tak mają. Moim zdaniem ten przebieg to było już kolejne 230kkm albo właściciel zabił silnik w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, 1Marek1 napisał:

Auto sprowadzone od pierwszego właściciela w Niemczech, 3 lata temu. W Polsce zrobiło 60 tys km w dwa lata, bo od roku jeździ nim żona właściciela tylko po okolicy (ciekawe dlaczego właściciel przestał nim jezdzić :hehe:). Auta ma 6 lat. Czyli w momencie kupna od Niemca miało 3 lata i ok 180 tys km przebiegu. Dla mnie to jest wiarygodny przebieg.

 

Stan silnika każe mocno wątpić w tę "wiarygodność".

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11/18/2017 o 20:04, mrBEAN napisał:

Przeglądam sobie ofertę premium używek przysalonowych na stronie bmw.pl i w zasadzie 95% całej oferty to diesle 8]

Czy ktoś mnie naprowadzi i powie dlaczego?

BMW z racji wartości w dużym % idzie na firmy. DO tego teraz od kilku lat mega modne są formy finansowania na zasadzie wynajmu długoterminowego (zwłaszcza w segmencie premium)... a tam patrzy się mocno na wartość rezydualną, którą podbija diesel + SUV :) i masz odpowiedź...

 

pewnie wiele osób "prywatnie" wybrałoby benzynę, ale niestety "nie opłaca się" (i nie z powodu paliwa, a warunków finansowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.11.2017 o 23:29, 1Marek1 napisał:

No właśnie jestem w negatywnym szoku. Przejechałem X3 z 2.0 diesel trasę Kraków-Przeworsk-Kraków z predkością 150-170 km/h i silnik zużył ....2 litry oleju silnikowego!  A to jest 500 km. Dramat! Auto z przebiegiem 230 tys km.

Coś nie ten teges albo przy takich przebiegach jest takie zużycie silnika. W weekend zrobiłem wycieczkę swoim F25 2,0d po Niemczech 1100km i oleju nie muszę dolewać. Mało tego, pomiędzy wymianami nie muszę nic dolewać ale przebiegu mam dopiero 1/3 twojego kolegi. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BoRuCh napisał:

Rozumiem, że jeździcie tak tylko wyłącznie po niemieckich autostradach ?

 

Ja akurat tak. Epiką kiedyś śpieszyłem się do domu po spotkaniu i przejechałem spory kawałek Niemiec z tempomatem ustawionym na 200. A Outlanderem zrobiłem to wyłącznie w celach testowych żeby sprawdzić czy jest w stanie utrzymywać taką prędkość i ile pali. Bo jazda tak na dłuższą metę w tym aucie jest już mocno uciążliwa.

Normalnie jeżdżę z tempomatem ustawionym na 130, nawet w Niemczech.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bizz napisał:

Tragedia. E39 paliło przy 230 km/h na tempomacie 15,5 litra,

 

Ekonomicznie, Subarka mi tyle pali średnio, przy spokojnej jeździe  :phi:

 

Mocne diesle przy 200km/h palą około 12-14L/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem a generalnie granicą w miarę ekonomicznej jazdy jest 180km/h i wtedy wychodzi jakieś 10L/100km. 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ekonomicznie, Subarka mi tyle pali średnio, przy spokojnej jeździe  :phi:
 
Mocne diesle przy 200km/h palą około 12-14L/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem a generalnie granicą w miarę ekonomicznej jazdy jest 180km/h i wtedy wychodzi jakieś 10L/100km. 
 
 
 
 
 
 


Volvo v60 d4 6MT

10.5 przy sredniej ponad 160km/h z blisko 400km

6ca274237dd77acd0bc34c5c65086ed8.jpg

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.