Skocz do zawartości

a takie rozwiązanie foteli ???


jetbang

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, jetbang napisał:

 

 

to jeszcze w jakich autach występuje ... ??? taka mini podstawka ... i jak to sie sprawuje o ile ktoś użytkuje ...

 

fot. z volvo xc60

 

 

czytałem kiedyś testy volvo z takim rozwiązaniem i bardzo slabo wypadło w porównaniu do dedykowanych fotelików. niestety nie pamiętam już źrodła, bo to chyba było w gazecie w jakimś warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:

czytałem kiedyś testy volvo z takim rozwiązaniem i bardzo slabo wypadło w porównaniu do dedykowanych fotelików. niestety nie pamiętam już źrodła, bo to chyba było w gazecie w jakimś warsztacie.

 

Zapewnia taką samą lub minimalnie lepszą ochronę (bo się nie przesuwa) jak poddupnik. Z fotelikiem nie ma co porównywać...

 

Fajnie sprawdza się jako super-awaryjne rozwiązanie - i takie coś powinno być obowiązkowym wyposażeniem taksówek. Jednak do codziennego wożenia dzieciaków wolałbym fotelik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem kiedyś testy volvo z takim rozwiązaniem i bardzo slabo wypadło w porównaniu do dedykowanych fotelików. niestety nie pamiętam już źrodła, bo to chyba było w gazecie w jakimś warsztacie.
Jakies trzy miesiace temu volvo badalo przypadek z Polski, gdzie kobieta miala czolowe zderzenie prowadzac suva volvo. Ona przezyla a dzieci z tylu nie. Inzynierowie z volvo nawet specjalnie przyjechali do kraju zeby zbadac auto bo nie mogli zrozumiec jak pasazerowie z tylu gina podczas czolowki kiedy kierowca wychodzi bez szwanku. Wyniki badan wskazaly, ze winne byly podstawki pod tylki zamiast fotelikow. Czy to byly takie, czy dokladane to juz nie wiem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

Jakies trzy miesiace temu volvo badalo przypadek z Polski, gdzie kobieta miala czolowe zderzenie prowadzac suva volvo. Ona przezyla a dzieci z tylu nie. Inzynierowie z volvo nawet specjalnie przyjechali do kraju zeby zbadac auto bo nie mogli zrozumiec jak pasazerowie z tylu gina podczas czolowki kiedy kierowca wychodzi bez szwanku. Wyniki badan wskazaly, ze winne byly podstawki pod tylki zamiast fotelikow. Czy to byly takie, czy dokladane to juz nie wiem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

 

tam jakis bałagan był z tyłu .... bo ponoć jedno dziecko było w ogóle nie zapięte pasami a inne miały źle poprowadzone pasy ... różne wersje tych wydarzeń były ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

Jakies trzy miesiace temu volvo badalo przypadek z Polski, gdzie kobieta miala czolowe zderzenie prowadzac suva volvo. Ona przezyla a dzieci z tylu nie. Inzynierowie z volvo nawet specjalnie przyjechali do kraju zeby zbadac auto bo nie mogli zrozumiec jak pasazerowie z tylu gina podczas czolowki kiedy kierowca wychodzi bez szwanku. Wyniki badan wskazaly, ze winne byly podstawki pod tylki zamiast fotelikow. Czy to byly takie, czy dokladane to juz nie wiem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

nie wiem po co przyjechali, bo ostatecznie volvo nie dostało wraku. natomiast faktem jest, że sytuacja dramatyczna. Zderzyły się dwa auta, w sumie jechało 10 osób, a zginęła tylko trójka dzieci z volvo:

 

Cytuj

Powołani eksperci mieliby sprawdzić czy dzieci, które jechały w volvo, poniosłyby śmierć, gdyby podróżowały w specjalnych fotelikach. W momencie wypadku rodzeństwo jechało na fabrycznie montowanych siedziskach, wysuwanych z kanapy. Są to jednak siedziska przystosowane do przewozu dzieci. Mają homologacje i są zgodne ze standardami bezpieczeństwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bergerac napisał:

Powołani eksperci mieliby sprawdzić czy dzieci, które jechały w volvo, poniosłyby śmierć, gdyby podróżowały w specjalnych fotelikach. W momencie wypadku rodzeństwo jechało na fabrycznie montowanych siedziskach, wysuwanych z kanapy. Są to jednak siedziska przystosowane do przewozu dzieci. Mają homologacje i są zgodne ze standardami bezpieczeństwa

 

ale to trzy siedziska są w tym aucie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał:

nie mam pojęcia, pamiętam tylko historię. cytowałem z internetu.

 

no właśnie ... i są różne wersje tego wydarzenia ...

 

znalazłem że jedno dziecko nie było przypięte

a dwójka była źle zapięta ...

 

do tego nie sądzę żeby w którymkolwiek volvo były 3 takie fotele ... 2 szt ok ... 3 ... jakoś nie wierze ...

 

do tego brak info nt tego czy miało auto poduszki boczne ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jetbang napisał:

 

no właśnie ... i są różne wersje tego wydarzenia ...

 

znalazłem że jedno dziecko nie było przypięte

a dwójka była źle zapięta ...

 

do tego nie sądzę żeby w którymkolwiek volvo były 3 takie fotele ... 2 szt ok ... 3 ... jakoś nie wierze ...

 

do tego brak info nt tego czy miało auto poduszki boczne ...

 

 

tak czy siak wizerunkowo to zbyt dobrze dla Volvo nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

Jakies trzy miesiace temu volvo badalo przypadek z Polski, gdzie kobieta miala czolowe zderzenie prowadzac suva volvo. Ona przezyla a dzieci z tylu nie. Inzynierowie z volvo nawet specjalnie przyjechali do kraju zeby zbadac auto bo nie mogli zrozumiec jak pasazerowie z tylu gina podczas czolowki kiedy kierowca wychodzi bez szwanku. Wyniki badan wskazaly, ze winne byly podstawki pod tylki zamiast fotelikow. Czy to byly takie, czy dokladane to juz nie wiem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

masz jakieś źródło odnośnie tych fotelików, bo w sieci było kilka art i każdy mówić co innego, że jechali bez pasów, potem bez jakichkolwiek fotelików, a wersji z poddupnikami jeszcze nie czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jetbang napisał:

to jeszcze w jakich autach występuje ... ??? taka mini podstawka ... i jak to sie sprawuje o ile ktoś użytkuje ...

 

fot. z volvo xc60

 

 

Tak, jak mam takie fotelik, bo specjalnie chciałem mieć pakiet family. Sprawdza się super i wykorzystuję codziennie dowożąc dzieci do szkoły/przedszkola. Są wygodne dla dzieci, szybko i łatwo zapinają pasy, nic się nie suwa i dzieciaki mają odpowiednią wysokość (są dwa poziomy zależne od wieku), nie zapewniają za to zabezpieczenia bocznego.Plus też taki, że łatwo się chowają jak ktoś chce usiąść z tyłu. Często jest też tak, że nie mam fotelika a muszę odebrać dzieci, więc takie rozwiązanie się doskonale sprawdza.

Na dłuższe trasy zakładam normalne foteliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał:

Tak, jak mam takie fotelik, bo specjalnie chciałem mieć pakiet family. Sprawdza się super i wykorzystuję codziennie dowożąc dzieci do szkoły/przedszkola. Są wygodne dla dzieci, szybko i łatwo zapinają pasy, nic się nie suwa i dzieciaki mają odpowiednią wysokość (są dwa poziomy zależne od wieku), nie zapewniają za to zabezpieczenia bocznego.Plus też taki, że łatwo się chowają jak ktoś chce usiąść z tyłu. Często jest też tak, że nie mam fotelika a muszę odebrać dzieci, więc takie rozwiązanie się doskonale sprawdza.

Na dłuższe trasy zakładam normalne foteliki.

 

rozumiem że auto to volvo XC70

 

i dokładnie mi potrzebne auto do takich podróży miejskich  ... na trasę zakładałbym normalne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

masz jakieś źródło odnośnie tych fotelików, bo w sieci było kilka art i każdy mówić co innego, że jechali bez pasów, potem bez jakichkolwiek fotelików, a wersji z poddupnikami jeszcze nie czytałem.

 

Nie, niestety nie pamiętam gdzie to czytałem. Ale też nie kojarzę, żeby wskazywali czy to była podstawka, czy takie podnoszone siedzisko. Na pewno nie był to klasyczny fotelik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, spad napisał:

 

Nie, niestety nie pamiętam gdzie to czytałem. Ale też nie kojarzę, żeby wskazywali czy to była podstawka, czy takie podnoszone siedzisko. Na pewno nie był to klasyczny fotelik.

Szkoda, że nie pojawił się art bazujący na oficjalnym raporcie i jasno stwierdzający co było/ czego nie było oraz co było przyczyną tej tragedii.

Z tego co widziałem zdjęcia wraku, to nie dopatrzyłem się tam siedzisk z tą opcją. IMO to albo brak pasów albo dzieci siedziały na normalnej kanapie i wyleciały spod pasów. Auto nie było aż tak zniszczone aby zginęły wszystkie dzieci przy normalnym podróżowaniu, nawet z pod dupnikami 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jetbang napisał:

 

rozumiem że auto to volvo XC70

 

i dokładnie mi potrzebne auto do takich podróży miejskich  ... na trasę zakładałbym normalne ...

W ostatnich rocznikach było to dość popularne (na tle innych marek), jak na Volvo pakiet family kosztował normalnie i obejmował owe foteliki, przyciemnione szyby z tyłu oraz elektryczną blokadę drzwi i szyb (też fajna sprawa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sherif napisał:

Szkoda, że nie pojawił się art bazujący na oficjalnym raporcie i jasno stwierdzający co było/ czego nie było oraz co było przyczyną tej tragedii.

Z tego co widziałem zdjęcia wraku, to nie dopatrzyłem się tam siedzisk z tą opcją. IMO to albo brak pasów albo dzieci siedziały na normalnej kanapie i wyleciały spod pasów. Auto nie było aż tak zniszczone aby zginęły wszystkie dzieci przy normalnym podróżowaniu, nawet z pod dupnikami 8-)

 

własnie dokładnie takie samo wrażenie odniosłem ...

 

druga strona medalu to to że lobby fotelikowe jest i tak na prawde te wszystkie testy o kant potłuc ...

 

ciekawe czy euroncap robiło testy pod tym względem ... albo ewentualnie czy producent robił takie testy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jetbang napisał:

 

własnie dokładnie takie samo wrażenie odniosłem ...

 

druga strona medalu to to że lobby fotelikowe jest i tak na prawde te wszystkie testy o kant potłuc ...

 

ciekawe czy euroncap robiło testy pod tym względem ... albo ewentualnie czy producent robił takie testy

Lobby jest i może dlatego takich testów nie ma.

Volvo niby coś tam robiło i nie zaleca tego rozwiązania na dłuższą metę, tylko jako tymczasowe /na krótkie wyjazdy. Z drugiej strony tak jest zawsze bezpieczniej dla producenta powiedzieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

Lobby jest i może dlatego takich testów nie ma.

Volvo niby coś tam robiło i nie zaleca tego rozwiązania na dłuższą metę, tylko jako tymczasowe /na krótkie wyjazdy. Z drugiej strony tak jest zawsze bezpieczniej dla producenta powiedzieć ;)

 

 

Wysłałem maila z zapytaniem do lokalnego dealera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jetbang napisał:

 

 

Wysłałem maila z zapytaniem do lokalnego dealera :D

 

Tu masz podkładkę vs. prawdziwy fotelik. Ja bym jednak trzymał się fotelika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, postmortem napisał:

Wiem, że w Passacie B6 były montowane takie siedzenia, ale wtedy instalowane były dodatkowe elementy w zagłówkach.

 

W Alhambrze też takie widziałem...

 

http://www.telegraph.co.uk/content/dam/cars/2016/04/19/Alhambra-seat_trans_NvBQzQNjv4BqtM3ZXxV42fQENILgObxjOFzt7SZsQQ7h3oKyATfgi0w.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

Tu masz podkładkę vs. prawdziwy fotelik. Ja bym jednak trzymał się fotelika.

 

 

 

 

ok ... ja rozumiem że niefabryczna podkładka itp ...

 

 

pytanie o fabryczne układy które teoretycznie musz a być w jakimś stopniu sprawdzane

 

z drugiej strony to akurat jest materiał promocyjny firmy BRITAX ;)  więc i ta podkładka była odpowiednio dla efektu dobrana ;) ... nie neguję że to jest prawda ale mi chodziło o cos całkiem innego ... chodziło o fabryczne rozwiazania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

 

ok ... własnie o to mi chodzi ... :piwko:

 

tylko pytanie czy np można takie fotele mieć w tiguanie allspace  ???  albo kodiaq`u ...

 

bo ja  własnie vana nie chce, najlepiej jakieś 4x4 ... a ma 3 dzieciaków siedzieć na tylnym fotelu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jetbang napisał:

 

 

 

z drugiej strony to akurat jest materiał promocyjny firmy BRITAX ;)  więc i ta podkładka była odpowiednio dla efektu dobrana ;) ... nie neguję że to jest prawda ale mi chodziło o cos całkiem innego ... chodziło o fabryczne rozwiazania

Też tak to widzę i jakoś mnie ten filmik nie przekonuje, ja rozumiem, że przy uderzeniu bocznym jest różnica, ale przy takim jak na filmie jakimś cudem manekin leci bardziej w przód ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, jetbang napisał:

 

 

ok ... ja rozumiem że niefabryczna podkładka itp ...

 

 

pytanie o fabryczne układy które teoretycznie musz a być w jakimś stopniu sprawdzane

 

z drugiej strony to akurat jest materiał promocyjny firmy BRITAX ;)  więc i ta podkładka była odpowiednio dla efektu dobrana ;) ... nie neguję że to jest prawda ale mi chodziło o cos całkiem innego ... chodziło o fabryczne rozwiazania

 

IMO to nie jest kwestia podkładki a ułożenia pasa, który nie jest przy stosowaniu podkładki w żaden sposób stabilizowany. Foteliki mają jednak prowadnicę pasa a tutaj niezależnie od marki podkładki dziecko Ci się spod pasa może wyślizgnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sherif napisał:

Też tak to widzę i jakoś mnie ten filmik nie przekonuje, ja rozumiem, że przy uderzeniu bocznym jest różnica, ale przy takim jak na filmie jakimś cudem manekin leci bardziej w przód ...

 

Prowadzenie pasa bezpieczeństwa. Jeśli nie jest u góry stabilizowany dziecko może z łatwością spod niego wynurkować, co właśnie stało się na filmiku.

Zauważ że fotelik w Passacie, wrzucony wyżej ma stabilizację pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

 

Prowadzenie pasa bezpieczeństwa. Jeśli nie jest u góry stabilizowany dziecko może z łatwością spod niego wynurkować, co właśnie stało się na filmiku.

Zauważ że fotelik w Passacie, wrzucony wyżej ma stabilizację pasa.

 

 

jedna rzecz ...

 

dla mnie marka samochodu na tym etapie nie ma bardzo znaczenia - bardziej buduję bazę mozliwości pod plusy i minusy kolejnego auta... do tego chce sensowne rozwiazanie ... czyli bezpieczne i 3 dzieciaki na tyle ... jedno koniecznie w foteliku a dwójka w czymś takim ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jetbang napisał:

 

 

jedna rzecz ...

 

dla mnie marka samochodu na tym etapie nie ma bardzo znaczenia - bardziej buduję bazę mozliwości pod plusy i minusy kolejnego auta... do tego chce sensowne rozwiazanie ... czyli bezpieczne i 3 dzieciaki na tyle ... jedno koniecznie w foteliku a dwójka w czymś takim ...

 

 

 

Na moje oko to te podkładki nie umywają się do fotelika z plecami i sensownym (stabilizowanym) prowadzeniem pasa. Wystarczą żeby mandatu nie dostać i żeby pas nie przebiegał przez szyję, zabijając dziecko nawet przy lekkiej stłuczce ale przy normalnym dzwonie, nawet z prędkościami miejskimi to nie ma prawa działać. Pomijam już, że akurat w mieście lwia część kolizji to nie są zderzenia czołowe a pod kątem. A w takiej sytuacji te podkładki to już w ogóle nie działają i na to jest w Internecie pełno dowodów.

Ja bym na to swojego dziecka nie posadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jetbang napisał:

ok ... własnie o to mi chodzi ... :piwko:

 

tylko pytanie czy np można takie fotele mieć w tiguanie allspace  ???  albo kodiaq`u ...

 

bo ja  własnie vana nie chce, najlepiej jakieś 4x4 ... a ma 3 dzieciaków siedzieć na tylnym fotelu ...

 

Raczej nie - bo w tych autach nie ma trzech osobnych foteli na tylnej kanapie... Dwójke na boku ogarnąłbyś, ale trzeciego w środku już nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ryb napisał:

 

Prowadzenie pasa bezpieczeństwa. Jeśli nie jest u góry stabilizowany dziecko może z łatwością spod niego wynurkować, co właśnie stało się na filmiku.

Zauważ że fotelik w Passacie, wrzucony wyżej ma stabilizację pasa.

Tylko popatrz sobie jaka jest różnica w wygięciu się obu manekinów, ja tam nie widzę, zeby pas podczas uderzenia był w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

Ja bym na to swojego dziecka nie posadził.

 

 

ok ... ale to

8ddacc6s-960.jpg

 

 

wygląda juz całkiem ok ma ta stabilizacje pasa  ...  zwłaszcxza jakby dorzucić do tego boczne poduszki z tyłu

 

i teraz pytanie poszło do VW w których modelach mogą coś takiego zamontować ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

 

Raczej nie - bo w tych autach nie ma trzech osobnych foteli na tylnej kanapie... Dwójke na boku ogarnąłbyś, ale trzeciego w środku już nie. 

 

 

 foto w wyższym wpisie gugle pokazało że to tiguan ... - oczywiście pewnie nie w standardzie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Tylko popatrz sobie jaka jest różnica w wygięciu się obu manekinów, ja tam nie widzę, zeby pas podczas uderzenia był w innym miejscu.

 

No ale jak zadziałały siły to spadł dziecku z ramienia. Dlatego, że jego kąt był inny - mocowanie masz na słupku dalej od ramienia dziecka niż na bocznej ściance fotelika, tuż nad jego ramieniem. Siła zadziałała pod innym kątem i dziecko wynurkowało. W foteliku nie dość że jest inny kąt to jeszcze masz ściankę, która nie pozwoli dziecku wynurkować spod pasa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

No ale jak zadziałały siły to spadł dziecku z ramienia. Dlatego, że jego kąt był inny - mocowanie masz na słupku dalej od ramienia dziecka niż na bocznej ściance fotelika, tuż nad jego ramieniem. Siła zadziałała pod innym kątem i dziecko wynurkowało. W foteliku nie dość że jest inny kąt to jeszcze masz ściankę, która nie pozwoli dziecku wynurkować spod pasa.

 

 

widzisz ... być moze jeszcze cos takiego że ... jesli masz fabryczne rozwiązanie to i pas jest inaczej prowadzony/mocowany i ma inną charakterystykę działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jetbang napisał:

 

 

ok ... ale to

8ddacc6s-960.jpg

 

 

wygląda juz całkiem ok ma ta stabilizacje pasa  ...  zwłaszcxza jakby dorzucić do tego boczne poduszki z tyłu

 

i teraz pytanie poszło do VW w których modelach mogą coś takiego zamontować ...

 

 

 

 

Może być lepiej ale też warto byłoby to zobaczyć w crash-teście. Bo tam pas jest stabilizowany przez taką tasiemkę, zamiast plastikowego uchwytu. I nie wiadomo jak się ta tasiemka zachowa, czy np. nie zwinie pasa wzdłuż jego osi, co spowodować by mogło zbyt mały rozkład siły na ciele dziecka. Albo czy się nie przesunie.

 

Oczywiście to tylko spekulacje ale nie widząc testu nie wiemy co by tam mogło pójść nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jetbang napisał:

 

widzisz ... być moze jeszcze cos takiego że ... jesli masz fabryczne rozwiązanie to i pas jest inaczej prowadzony/mocowany i ma inną charakterystykę działania

 

Może tak, może nie. Ja tam widzę takie same mocowanie pasa na słupku w wersji z boosterem w kanapie jak w wersji bez tego wynalazku. Generalnie, skoro nie ma testów bo nikt nie zrobił to testujesz tak naprawdę na swoich dzieciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Może być lepiej ale też warto byłoby to zobaczyć w crash-teście. Bo tam pas jest stabilizowany przez taką tasiemkę, zamiast plastikowego uchwytu. I nie wiadomo jak się ta tasiemka zachowa, czy np. nie zwinie pasa wzdłuż jego osi, co spowodować by mogło zbyt mały rozkład siły na ciele dziecka. Albo czy się nie przesunie.

 

Oczywiście to tylko spekulacje ale nie widząc testu nie wiemy co by tam mogło pójść nie tak.

 

 

 

jasne .. .spekulacje ... i Twoje i moje ... można dalej pójść ... czy film i uderzenie nie było po to by pokazać zwielokrotnienie niebezpiecznej styuacji dla poddupnika albo pełen luzik dla fotelika - to też mogło być ...

 

dlatego też  takie maile poszły do VW i do Volvo

 

Cytuj

Witam serdecznie

Proszę o informacje nt. zintegrowanych foteli (dla dzieci na tylnym siedzeniu) w autach marki VW.

1. Które modele mogą być wyposazone w taki układ w połączeniu z napędem na 4 koła i automatyczną skrzynią biegów

2. Czy są dostępne gdziekolwiek raporty z badań wypadków czy testów zderzeniowych  gdzie uczestnicy siedzieli własnie na takich podwyższeniach.


Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jetbang napisał:

jasne .. .spekulacje ... i Twoje i moje ... można dalej pójść ... czy film i uderzenie nie było po to by pokazać zwielokrotnienie niebezpiecznej styuacji dla poddupnika albo pełen luzik dla fotelika - to też mogło być ...

 

Oczywiście że tak. Ale akurat Ty z fizyki musisz mieć wiedzę podobną jak ja. Jak sobie rozrysujesz kąty pod jakimi pas przechodzi w okolicy barku i szyi dziecka, potem wyobrazisz siły jakie zadziałają to samo Ci się w głowie zwizualizuje.

BTW, popatrz na to:

the-highway-code-rule-100.jpg

 

Na pierwszy rzut oka widać, że pozycja dla dziecka określona jako "prawidłowa" jest równie zła jak ta "nieprawidłowa". Ten pas w momencie wypadku się przecież wyprostuje i będzie jeszcze gorzej.

A ludzie słabi z fizyki to kupują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Oczywiście że tak. Ale akurat Ty z fizyki musisz mieć wiedzę podobną jak ja. Jak sobie rozrysujesz kąty pod jakimi pas przechodzi w okolicy barku i szyi dziecka, potem wyobrazisz siły jakie zadziałają to samo Ci się w głowie zwizualizuje.

BTW, popatrz na to:

Na pierwszy rzut oka widać, że pozycja dla dziecka określona jako "prawidłowa" jest równie zła jak ta "nieprawidłowa". Ten pas w momencie wypadku się przecież wyprostuje i będzie jeszcze gorzej.

A ludzie słabi z fizyki to kupują.

 

 

 

tu jest zgoda ...

 

zobacz to

Britax Horizon Booster Seat

 

418Hr5xNOSL.jpg

 

 

czyli jednak też produkują ...

 

pytanie tylko czy faktycznie ten dodatkowy pasek coś pomaga ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jetbang napisał:

 

 

tu jest zgoda ...

 

zobacz to

Britax Horizon Booster Seat

 

418Hr5xNOSL.jpg

 

 

czyli jednak też produkują ...

 

pytanie tylko czy faktycznie ten dodatkowy pasek coś pomaga ???

 

Jak sobie patrzę na pierwszy lepszy fotelik:

 

graco-nautilus-car-seat.jpg

 

To widać od razu, że przebieg pasa bezpieczeństwa w okolicy ramion będzie dokładnie taki, jak chciał producent. Pas jest ustabilizowany tuż nad barkiem dziecka w tym plastikowym kółku, sam pas przebiega przez nie płasko, co zapobiega zrolowaniu (zrolowany złamałby dziecku obojczyk) i zawsze pod dobrym kątem. Czegoś takiego nie dostaniesz na samej podstawce. Jej plus to tyle, że pas nie będzie dziecku przechodził pod szyją. Aleeee... Tylko pod warunkiem że dziecko w momencie wypadku będzie siedziało w idealnej pozycji. No i nadal nie ma pewności jak się ten pas zachowa w momencie wypadku, bo każde auto ma w odrobinę innym miejscu górne mocowanie tylnych pasów, a zwykle nie jest ono regulowane. Więc miejsce przebiegu pasa przez ciało dziecka jest jedną wielką niewiadomą.

W pełnym foteliku to ryzyko jest zminimalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

To widać od razu, że przebieg pasa bezpieczeństwa w okolicy ramion będzie dokładnie taki, jak chciał producent. Pas jest ustabilizowany tuż nad barkiem dziecka w tym plastikowym kółku, sam pas przebiega przez nie płasko, co zapobiega zrolowaniu (zrolowany złamałby dziecku obojczyk) i zawsze pod dobrym kątem.

W pełnym foteliku to ryzyko jest zminimalizowane.

 

 

to jak inżynier z inżynierem ... kto da gwarancje że oczko plastikowe nie pęknie ??? :D ... wiem brniemy w szczegóły ... itp

 

ja mam problem że nie chce vana a chce trójkę dzieci bezpiecznie na tylnym siedzeniu przewieźć ... :D

 

trzy pełne w osobówce prawie nieosiagalne ... a wolałbym z racji zawodowych terenówkę ... w terenówkach to tylko w tych klasy lux sie zmieszczą 3 pełne foteliki

 

takie jak ma VW (np w tiguanie) dwie sztuki na skrajnych pewnie by dało radę i 7 latka i 5 latka by pojechała ... a na środku w pełnym foteliku najmłodsza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jetbang napisał:

to jak inżynier z inżynierem ... kto da gwarancje że oczko plastikowe nie pęknie ??? :D ... wiem brniemy w szczegóły ... itp

 

Słuszna uwaga. Należałoby zażądać atestów tego oczka i wyników testu materiału oraz mocowania.

:ok: ;]

 

2 minuty temu, jetbang napisał:

ja mam problem że nie chce vana a chce trójkę dzieci bezpiecznie na tylnym siedzeniu przewieźć ... :D

trzy pełne w osobówce prawie nieosiagalne ... a wolałbym z racji zawodowych terenówkę ... w terenówkach to tylko w tych klasy lux sie zmieszczą 3 pełne foteliki

takie jak ma VW (np w tiguanie) dwie sztuki na skrajnych pewnie by dało radę i 7 latka i 5 latka by pojechała ... a na środku w pełnym foteliku najmłodsza ...

 

W SUVie rzeczywiście będzie trudniej. Trzeba by sprawdzić kto ma z tyłu trzy isofixy. Faktycznie może się okazać że tylko te największe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.