Jump to content
roach

Wtyczka kosza spi a mpi ( powrót paliwa )

Recommended Posts

Hej. Sprawa dość pilna...ktoś przerabiał powrót paliwa do baku przy swapie z 1.1 mpi na 1. 2 16v....wszystko już mam (przewód od komory do baku jest, kosz od spi jest ) została tylko wtyczka bo od spi jest inna niż w mpi ( jedna ma 4 a druga ma 5 kabelków kolory tez chyba się różnią )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zostawiasz licznik z mpi to podpinasz tylko dwa z trzech cienkich kabelkow do poziomu paliwa a licznik sam sobie zaswieci rezerwe przy niskim poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bzyczek00 napisał:

Jak zostawiasz licznik z mpi to podpinasz tylko dwa z trzech cienkich kabelkow do poziomu paliwa a licznik sam sobie zaswieci rezerwe przy niskim poziomie.

tak zostawiam...jutro zrobię zdjęcie tych kabli

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wtyczce SPI jest 5 przewodów, wygląda na to że 3 cienkie (czarny, niebiesko-czerwony i czerwony) są od pływaka a pozostałe dwa grube (niebieski i czarno-niebieski?) to zasilające pompę. 

 

sam chętnie się dowiem jak przepiąć kosz z SPI pod MPI żeby wszystko było jak należy zachowując licznik z MPI

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślałem ze już ktoś to na bank robił..8]....no niestety wyjeżdżam na 2 tygodnie także zabiorę się za to jak wrócę....

Edited by roach

Share this post


Link to post
Share on other sites

robili to już podobno ludzie, ale prawda jest taka, że na wsparcie przy swapie ciężko liczyć w internetach... niektórzy zrobili sobie z tej "tajemnej wiedzy" źródło dochodu i niechętnie dzielą się informacjami...

 

no nic, ja w tej chwili mam rozbebeszone auto, trochę się rozchorowałem więc nie mam możliwości dłubania, ale czeka mnie dokładnie taka sama modyfikacja więc jak dojdę co i jak to będziemy w kontakcie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robilem,  ale nie pamietam ktore kabelki jak.  Jak masz dwa koszyki w reku to na pierwszy rzut oka widac co i jak trzeba podlaczyc.  Dwa kabelki wskaznika z mpo podlaczasz do czarnego cienkiego z spi a drugi cienki to trzeba zobaczyc ktory kabelek jest z plywaka,  ale ze skali do odczytu ilosci paliwa a nie z dolnej czesci tej skali.  Proste to jest,  ale kolorami kabelka nie poratuje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

MPI

mamy kabel:

-różowy

-czerwono niebieski

-fioletowo czarny

-fioletowy

 

503a2926ad21400cgen.jpg

 

 

SPI

4de86349cc4a99bbgen.jpg

 

utnę to w łikend i będę próbował łączyć

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób jeszcze fotki pływaka - na ich podstawie uda się pewnie ustalić z dużą dozą prawdopodobieństwa co z czym.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

grube mpi i spi łączysz ze sobą, na "oko" ewentualnie zamienisz miejscami gdyby pompa kręciła w drugą stronę. 

Wskażnik paliwa w ,pi ma dwa przewody, łączysz te dwa z spi z czarnym a drugi sprawdz albo jeden aldo drugi tak zeby po przekręceniu kluczyka działała wskazówka paliwa jak będziesz ruszał pływakiem. Kolejność nie ma znaczenia jak podłączysz który z którym bo to i tak jest tylko ścieżka opprowa bez znaczenia bieguny. Czyli z spi czarny do jednego cienkiemgo mpi a drugi cienki mpi z dowolnym cienkim spi przetestujesz.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej dzięki Lesiu

to już dużo wyjaśnia :oki:

2 godziny temu, Kysior napisał:

To zrób jeszcze fotki pływaka - na ich podstawie uda się pewnie ustalić z dużą dozą prawdopodobieństwa co z czym.

 

a na to nie wpadłem ze to może być pomocne:hmm:...byle do likendu:jem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po takiej przeróbce musisz się liczyć z tym, że będą przekłamane wskazania poziomu paliwa na liczniku (licznik 1.1mpi i kosz z pływakiem z 1.1spi). Jak zapala się rezerwa to w baku już praktycznie pusto i trzeba szybko zajechać na stację:) Mam tak u siebie, tyle że oryginalnie miałem pompę z SPI a licznik zamontowałem z 1.1mpi czyli odwrotna sytuacja niż u Ciebie, ale zapewne efekt będzie ten sam.

Edited by barkor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.12.2017 o 16:14, roach napisał:

 

4de86349cc4a99bbgen.jpg

 

utnę to w łikend i będę próbował łączyć

 

Spi od lewej

Masa wskazowki,  minus na pompe poprzez wylacznik bezwladnosciowy,  wskazowka paliwa,  plus na pompe z przekaznika,  kontrolka rezerwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

20171217_150553.jpg.38e3dab33d907cc3d0e9af8c3555b20a.jpg

 

tak to wygląda...auto odpaliło....niestety szlak trafi aku i tylko raz odpaliłem....chyba ze źle coś połączone bo trochę chechlal i w końcu aku sie zesrał.....

jeden kabel został ??:( czerwono szary

20171217_150533.jpg.a99a72523cefd4ab581417b72bd7955b.jpg

 

wpadłem tez na inny pomysł....rozwiercić obudowę kosza tak by wlazł przewód od powrotu i tyle wtyczka zostaje ta sama....ale to tylko myśl:hmm:

Edited by roach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17 grudnia 2017 o 16:07, roach napisał:

wpadłem tez na inny pomysł....rozwiercić obudowę kosza tak by wlazł przewód od powrotu i tyle wtyczka zostaje ta sama....ale to tylko myśl:hmm:

wydaje się to niezbyt bezpiecznym rozwiązaniem IMO... tam jednak idzie paliwko i to niemałym ciśnieniem przez powrót więc zrobić to żeby nie było strachu chyba mało wykonalne?

 

ja będę rzeźbił powrót u siebie w najbliższym czasie, stawiam na kosz z SPI bo to się wydaje być jedynym słusznym rozwiązaniem. W tej chwili jeszcze swap nie dokończony więc zajmę się tym jak już będzie jeździć ;-)

 

PS. jakich szybkozłączek paliwowych użyłeś do połączenia się z króćcami kosza SPI? czy bezpośrednio wąż gumowy na króciec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, addy napisał:

 

ja będę rzeźbił powrót u siebie w najbliższym czasie, stawiam na kosz z SPI bo to się wydaje być jedynym słusznym rozwiązaniem. W tej chwili jeszcze swap nie dokończony więc zajmę się tym jak już będzie jeździć ;-)

 

PS. jakich szybkozłączek paliwowych użyłeś do połączenia się z króćcami kosza SPI? czy bezpośrednio wąż gumowy na króciec?

bezpośrednio wąż gumowy na króciec....ta od mpi wchodzi ale się nie zakleszcza...czy pochłaniacz od razu działa po odpaleniu bo u mnie dalej było nadciśnienie w baku:(jutro podłączę aku może odpali....

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej odpalił czyli wina aku...teraz tak czy ktoś wie jak działa pochłaniacz czy on się załączą cyklicznie czy coś....bo bujałem autem i nic.....i na 35minut co te auto chodziło to tylko raz miałem syk z baku...jeszcze jest sobota na male testy:oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór pochłaniacza otwiera się cyklicznie (sterownik silnika tym steruje), niestety nie wiem jaki to interwał czasowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19 grudnia 2017 o 23:16, roach napisał:

bezpośrednio wąż gumowy na króciec....ta od mpi wchodzi ale się nie zakleszcza...czy pochłaniacz od razu działa po odpaleniu bo u mnie dalej było nadciśnienie w baku:(jutro podłączę aku może odpali....

 

podobno w intercarsie mają szybkozłączki paliwowe pasujące na kosz SPI - tutaj króćce są gładkie, a w MPI króciec ma taką jakby kryzę na której zakleszcza się ori szybkozłączka. Na Twoim miejscu poprawiłbym to i zrobił zgodnie ze sztuką bo bezpośrednio wąż gumowy może się zsunąć i narobić bałaganu. Jak rzuciłem temat na jednej z grup na FB to jakiś druciarz się oburzył, że on tak ma kilka lat i nic mu się złego nie dzieje... ale z tym żartów nie ma IMO.

 

co do pochłaniacza, jego puszka jest wyposażona w elektrozawór, którym steruje komputer silnika. W jaki sposób się odbywa się sterowanie tym elektrozaworem nie wiem, ale programy diagnostyczne mają możliwosć przetestowania zaworu EVAP - wtedy będziesz miał pewność, że ten układ działa w ogóle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, addy napisał:

 

podobno w intercarsie mają szybkozłączki paliwowe pasujące na kosz SPI - tutaj króćce są gładkie, a w MPI króciec ma taką jakby kryzę na której zakleszcza się ori szybkozłączka. Na Twoim miejscu poprawiłbym to i zrobił zgodnie ze sztuką bo bezpośrednio wąż gumowy może się zsunąć i narobić bałaganu. Jak rzuciłem temat na jednej z grup na FB to jakiś druciarz się oburzył, że on tak ma kilka lat i nic mu się złego nie dzieje... ale z tym żartów nie ma IMO.

 

co do pochłaniacza, jego puszka jest wyposażona w elektrozawór, którym steruje komputer silnika. W jaki sposób się odbywa się sterowanie tym elektrozaworem nie wiem, ale programy diagnostyczne mają możliwosć przetestowania zaworu EVAP - wtedy będziesz miał pewność, że ten układ działa w ogóle. 

masz racje....mi się tak waz zsuną ale przy silniku to w porę zauważyłem:(....mój pochłaniacz jest inny niż w spi tak sadze ponieważ elektro zawór mam przy kolektorze plastikowym a w spi był bezpośrednio przy pochłaniaczu z tego co widziałem....on jest zamknięty na zimnym silniku i się otwiera później i działa cyklicznie bodajże....uderzę po świętach do intercarsu:oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś podłączyłem ost. kabel do kabelków o kolorze czarnym i fioletowo-czarnym ( bo po rozłączeniu tych kabelków wskaźnik opadał i mrugała rezerwa )....

teraz trzeba zakupić takie oto złączki....ale tak czy siak trzeba będzie ciąć przewody by dopasować nowe złączki...

de49c4824d36a108e68beb2c4fc5.jpg

ee86109486378841ffb71ba1195d77a2.jpg

Edited by roach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.12.2017 o 16:07, roach napisał:

20171217_150553.jpg.38e3dab33d907cc3d0e9af8c3555b20a.jpg

 

tak to wygląda...auto odpaliło....niestety szlak trafi aku i tylko raz odpaliłem....chyba ze źle coś połączone bo trochę chechlal i w końcu aku sie zesrał.....

jeden kabel został ??:( czerwono szary

20171217_150533.jpg.a99a72523cefd4ab581417b72bd7955b.jpg

 

wpadłem tez na inny pomysł....rozwiercić obudowę kosza tak by wlazł przewód od powrotu i tyle wtyczka zostaje ta sama....ale to tylko myśl:hmm:

Ja mam prawie tak zrobione w 1.2 8v, od 6 lat i nic się nie dzieje. W koszu z mpi mam zrobiony otwór i dorobiony króciec z kawałka rurki miedzianej fi6 od lpg. Na to nałożony wąż zbrojony paliwowy od powrotu i opaska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, KrzychuSC napisał:

Ja mam prawie tak zrobione w 1.2 8v, od 6 lat i nic się nie dzieje. W koszu z mpi mam zrobiony otwór i dorobiony króciec z kawałka rurki miedzianej fi6 od lpg. Na to nałożony wąż zbrojony paliwowy od powrotu i opaska.

bak Ci się zapowietrza....mi jeszcze nadal ale słabo...wcześniej potrafiło chlupnąć benzyna teraz jest nie duży syk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak masz sprawę pochłaniacza par rozwiązaną?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, KrzychuSC napisał:

A jak masz sprawę pochłaniacza par rozwiązaną?

pochłaniacz jest od mpi.....wszystko podłączone tak jak powinno być ale przez elektro zawór od mpi ( bo one się różnią od spi ) zapewne w spi były inne rozwiązania co do odpowietrzenia baku:hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem w cc na gazniku mialem zalozony bak z spi, na weze paliwowe (ori byly zbrojone wewnatrz) zalozylem przewod gumowy do paliwa i wszystko nalozylem na króćce z kosza paliwa, do tego cybanty i nic sie nie zsunelo. Przy odpowiednio zacisnietych cybantach to nawet nie ma prawa sie zsunac. Gdy po 2ch latach musialem wymienic pompe paliwa to nie umialem tych gumowych wezow sciagnac z tych króćców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.