bochumil Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Jeśli traktować korekty wtryskiwaczy jako miarodajny tester działania tego środka to nie działa on wcale. Zapach spalin bez zmian, podobnie jak dynamika. Jeśli coś to dało to różnica mieści się w efekcie placebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Po którymś dodatku AR do diesla zauważyłem i poczułem różnice - zaczela mi delikatnie się pocić pompa CR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 (edytowane) 4 godziny temu, bochumil napisał: U mnie zastosowanie Ceramizera do skrzyni w niczym nie pomogło. Generalnie jestem coraz bardziej sceptyczny co do wszelkiej poza konkursowej chemii do silnika/skrzyni. Szarlataneria i placebo. No tak, nie pomogło, ponieważ skrzynia była uszkodzona to szarlataneria i placebo. O tym nawet jest napisane w ich materiałach. Cudów nie ma. Ceramizer stosuję od lat w samochodach z przebiegami pow. 150kkm i jeżeli stan silników jest ogólnie dobry, to poprawia/wyrównuje się kompresja i spada spożycie oleju, ale to już różnie - w sensie o ile. Skrzynie też jak jest wszystko względnie ok, to potrafi poprawić ich pracę przy zmianie biegów. To co zauważyłem w silnikach - spadek tarcia. Skąd wniosek? Dłużej się rozgrzewają. Z tego wynika, że mogą mniej palić. Nie wiem o ile, to nieistotne dla mnie, ale fizyki nie da się oszukać. Ceramizer nie uratuje zużytych uszczelniaczy, uszkodzonych pierścieni itd., ale efekty zwykłej eksploatacji w części potrafi zniwelować. Pamiętam jak ze 30 lat temu zaryzykowałem teflonowy preparat Nulon (DuPont) w PF125p, który przy ponad 100kkm brał olej i kwalifikował się zasadniczo to kapitalki (jak to w tamtych czasach). Bardzo szybko coś się poprawiło - pierwszy objaw to przestało zarzucać filtr powietrza olejem z odmy. Później wzrosła moc, wzrosło i wyrównało się sprężanie na cylindrach, silnik się zrobił taki, jakiego nikt nie miał w okolicy. Dość szybko ten środek zniknął z rynku, nie wiem dlaczego Tak poszukałem i jakiś Nulon jest obecnie dostępny, ale czy to jest to samo? Edytowane 4 Marca 2019 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Co sądzicie o tym tekście: " Xado Transmission zastępuje smary antykolizyjne na styku metal-metal, dodawane na etapie fabrycznym. Dodatki te z czasem ulegają zużyciu i sama tylko wymiana oleju powoduje ich kompletne wypłukanie. Skrzynia biegów zaczyna nagle jeszcze głośniej pracować i grzechotać. XADO Transmission ponownie przywraca właściwości antykolizyjne." Smar antykolizyjny? Co to takiego? Faktem jest, że w moim Nissanie instrukcja nie przewiduje wymiany oleju. https://allegro.pl/oferta/xado-maximum-transmission-skrzynia-biegow-0zl-wys-7146146679?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=ZmQzMDA3YmYtMTIyMy00Mjk3LTlmMzktZGE0ZDFhYjNjZjZhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e760e699-6a3d-4340-bcc0-6736a2465d58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Ja tam daje plusa na cerateca, zalałem kiedyś do silnika VW 1.4 16V 101KM gdzie problemem jest klekotanie na zimnym jak w dieslu. Od razu nie zadziałał, ale po jakiś 2kkm wyciszyło się gdzieś co najmniej o połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 13 godzin temu, mati_lecha napisał: Smar antykolizyjny? Co to takiego? to może być radosna twórczość tłumacza nie rozumiejącego tematu - ot tak mu pasowało... modyfikatory tarcia, tak to ogólnie nazwijmy, działają głównie na zasadach rozbijania cząsteczek na styku metal-metal zapobiegając, albo redukując przez to siły działające bezpośrednio na metalowe powierzchnie. Tak obrazowo ujmując, jest sobie cząsteczka o pewnej wielkości, która rozprasza część energii, rozpadając się na mniejsze, w chwili trafienia pomiędzy pracujące względem siebie powierzchnie. W pewnym momencie taki modyfikator ma już na tyle małe cząsteczki, że przestaje przyjmować jakąkolwiek energię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 6 godzin temu, czachabrava napisał: Ja tam daje plusa na cerateca, zalałem kiedyś do silnika VW 1.4 16V 101KM gdzie problemem jest klekotanie na zimnym jak w dieslu. Od razu nie zadziałał, ale po jakiś 2kkm wyciszyło się gdzieś co najmniej o połowę. Piszesz serio? Jaki dokładnie Ceratec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 3 godziny temu, mati_lecha napisał: Piszesz serio? Jaki dokładnie Ceratec? Pewnie od Liqui Moly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 4 godziny temu, mati_lecha napisał: Piszesz serio? Jaki dokładnie Ceratec? Ceratec jest tylko jeden, od LM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 7 Marca 2019 Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Dnia 4.03.2019 o 16:40, bochumil napisał: U mnie zastosowanie Ceramizera do skrzyni w niczym nie pomogło. Generalnie jestem coraz bardziej sceptyczny co do wszelkiej poza konkursowej chemii do silnika/skrzyni. Szarlataneria i placebo. Jak stosowałem ceramizer Xado do słynnej M32, to zadziałał cuda prawdziwe. Srebrny pył leciał z nieba, a anioły na trąbkach grały fruwając wokół auta. Ale tak na serio - dwójka i trójka zaczęły lepiej wchodzić, przed to był dramat, a potem skrzynia do sprzedaży wytrzymała. Do silnika natomiast preparat Xado nie dał nic, przynajmniej nic mierzalnego, może oprócz dobrego samopoczucia, że zrobiłem wystarczająco dużo, żeby samochód utrzymać przy życiu w ciężkiej, miejskiej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 7 Marca 2019 Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 1 minutę temu, gilbert3 napisał: Ale tak na serio - dwójka i trójka zaczęły lepiej wchodzić, przed to był dramat, a potem skrzynia do sprzedaży wytrzymała. Mam podobne doświadczenia- po wstrzyknieciu ceramizera do skrzyni w Golfie V przestała haczyć dwójka a haczyła wcześniej przy każdej próbie zmiany biegu na wyższych obrotach. Ciekawostka- ceramizer zapodany jakieś 100kkm temu, do dziś haczenia brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 22 Maja 2021 Udostępnij Napisano 22 Maja 2021 W dniu 4.12.2017 o 08:13, koNik napisał: Ja uzywam xado, generalnie po ok 700-1000km wyrownuje cisnienie sprezania na garach jesli silnik nie jest za bardzo zuzyty. Mierzylem w kilku przypadkach wiec to zadne placebo Czy dalej używasz Xado? Próbowałeś coś innego na przestrzeni tego czasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Maja 2021 Udostępnij Napisano 23 Maja 2021 mi preparaty Xado transmission pomogly w 2 skrzyniach biegow. Obie w coupe dla mlodych gniewnych (Honda Prelude 2.2VTi i Celica VII gen 1.8 VVTL-i) i w obu przypadkach zmiana biegow 1-2 w okolicach odcinki poprawila sie zasadniczo. "Przed" zgrzytalo, "po" wchodzilo gladko. Jedno auto sprzedalem po 2 latach drugie po pol roku, w obu przypadkach przez ten czas bylo dobrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 A wiadomo może co wchodzi w skład polskiego ceramizera? Wciąż się zastanawiam czy zastosować to w moim silniku 1.9 mJTD. Poproszę o głosy za i przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 25 Maja 2021 Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 No to i ja dołożę swoje 3 grosze - Archoil AR9100, modyfikator tarcia - stosowany do silników diesla (PSA, MB) w miarę nowoczesnych nie przyniósł jakiś spektakularnych rezultatów. Ale za to zaaplikowany do skrzyni biegów w Celice Vgen, gdzie nagminnym problemem były haczące synchronizatory II i III biegu - tutaj poprawa pojawiła się po około 3-4 tysiącach km. Redukcje z III na II oraz zmiany I na II przy mocnym pałowaniu przestały wiązać się ze zgrzytaniem. I jeszcze - w moim wiekowym Capri, AR9100 wlany do dyfra w tylnym moście (razem z nowym olejem, żeby nie było) spowodował jego wyczuwalne wyciszenie. W przypadku przekładni - jeśli nie masz zmęczonych łożysk bądź uszkodzonych trybów - takie środki są w stanie spowodować poprawę pracy mechanizmów. W przypadku silników - nie mam takiej pewności, ale może przy starszych konstrukcjach można liczyć na coś więcej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 10 godzin temu, Bartłomiej napisał: W przypadku silników - nie mam takiej pewności, ale może przy starszych konstrukcjach można liczyć na coś więcej. a jakiego efektu spodziewałeś się po wlaniu AR9100 do silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 11 minut temu, Ozarek napisał: a jakiego efektu spodziewałeś się po wlaniu AR9100 do silnika? Nieco chichszej i równiejszej pracy. Ale z doświadczenia widzę, że w sumie nie ma na co liczyć. albo mam tak zdrowe silniki, że takie preparaty nie są im potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 30 minut temu, Bartłomiej napisał: Nieco chichszej i równiejszej pracy. Ale z doświadczenia widzę, że w sumie nie ma na co liczyć. albo mam tak zdrowe silniki, że takie preparaty nie są im potrzebne. AR9100 dużo mniej zmniejsza tarcie niż AR9200, ten pierwszy bardziej nadaje się do podbicia parametrów oleju, głównie w zakresie TBN. Wyciszyć można stosując lepszy olej i ograniczając tarcie, np. stosując AR9200, ale to nie jest też diametralna zmiana, owszem może nieco ciszej pracować, ale tylko trochę, a nie o kilka dB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmwtw Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 Przecież producenci olejów typu "maxlife" od dawna dodają "ceramizer" do swoich produktów. Tylko, że w małych ilościach, bo by nikt nie kupił bańki oleju 10W/40 4L. za 129zł. To się po prostu marketingowo nie opłaca i w Excelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 (edytowane) A tu z molibdenem i borem to jest różnie, ilość zależy od producenta i lepkości. Trochę Mo to i znajdziesz w 10w40 Maxlife od Valvo. Edytowane 26 Maja 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 12 godzin temu, Bartłomiej napisał: Nieco chichszej i równiejszej pracy. Ale z doświadczenia widzę, że w sumie nie ma na co liczyć. albo mam tak zdrowe silniki, że takie preparaty nie są im potrzebne. nie od tego jest prosty modyfikator tarcia. Różnicę zobaczysz w temperaturach i zużyciu oleju (stabilność parametrów w funkcji czasu). Modyfikatorem tarcia nie wyciszysz pracy silnika (a nawet jeśli to nieznacznie), tak samo jak olejem z gr 4/5 (prawdziwy pełny syntetyk na POE) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 27 Maja 2021 Udostępnij Napisano 27 Maja 2021 Stosowałem i Ceratec i Ceramizer do silnika. Na pewno nie zaszkodziło a czy pomogło trudno mi powiedzieć. Za to na pewno Archoil D-Max do paliwa naprawił wtryskiwacz, który stukal na biegu jałowym. Od roku cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 27 Maja 2021 Udostępnij Napisano 27 Maja 2021 W dniu 26.05.2021 o 21:01, analyzer64 napisał: A tu z molibdenem i borem to jest różnie, ilość zależy od producenta i lepkości. Trochę Mo to i znajdziesz w 10w40 Maxlife od Valvo. swego czasu dodawałem dwusiarczek molibdenu od LM. Wedle wszelkich prawideł ma to zmniejszyć tarcie wewnętrze silnika zarówno podczas pracy jak i zapobiegać zwiększonemu tarciu bezpośrednio po uruchomieniu zimnego. Są w necie jakieś różne filmiki na ten temat. Ja ze swojej czystej ciekawości umoczyłem 2 gwoździe, 1 w oleju, drugi w oleju z dodatkiem, zostawiłem na jakiś czas-chyba ze 2 dni w pozycji pionowej. Ten z siarczkiem był wyraźnie bardziej śliski w dotyku niż ten umoczony w zwykłym oleju, a sam dodatek nie zagęścił oleju. Imo jest to fajna rzecz ale pod warunkiem, że silnik nie żre oleju na potęgę i nie żal komuś wydać na dodatek 4 czy 5 dych więcej przy każdej zmianie oleju. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.