Skocz do zawartości

podłoga na gruncie - grubość styropianu


exor

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety niedopatrzyłem jak majstry robili i zrobili tak, że będzie można dać 10cm styropianu na podłodze. W projekcie jest 15. Zorientowałem się jak już był dach, więc po tzw. ptokach. Szef ekipy twierdzi, że 10cm starczy. Teraz to już musi być te 10.

 

Ale  w proj. mamy styropian EPS040 dach/podłoga. Widziałem, że są styropiany, które mają 030 ten parametr od ciepła i pomyślałem, żeby właśnie taki dać.

Co sądzicie? 10cm 030 to będzie zbliżone do 15cm 040 ? Jakoś da się to policzyć?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, exor napisał:

Niestety niedopatrzyłem jak majstry robili i zrobili tak, że będzie można dać 10cm styropianu na podłodze. W projekcie jest 15. Zorientowałem się jak już był dach, więc po tzw. ptokach. Szef ekipy twierdzi, że 10cm starczy. Teraz to już musi być te 10.

 

Ale  w proj. mamy styropian EPS040 dach/podłoga. Widziałem, że są styropiany, które mają 030 ten parametr od ciepła i pomyślałem, żeby właśnie taki dać.

Co sądzicie? 10cm 030 to będzie zbliżone do 15cm 040 ? Jakoś da się to policzyć?

 

 

Czemu tak zrobili ? Nie było naznaczonych poziomów ?

15 IMHO obecnie minimum, 10 to mało. Szczególnie jak się podłogówkę planuje.

Jak już to daj możliwie najlepszy styropian, zapłacisz znacznie więcej ale deko będzie lepiej 10cm 030 nie da tyle co 15cm 040, są w sieci kalkulatory to obliczenia strat. Pamiętaj o odpowiedniej klasie wytrzymałości (podłoga). Można też dać piankę o lambdzie 020 ale kosztować będzie majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to tylko płyta pir lub.... Skuwanie chudziaka, ja u siebie skułem chudego i wybierałem 8cm po czym na nowo zalałem na całym parterze z powodu jak i u ciebie.

Poniżej tabelka z porównaniem oporu cieplnego różnych styro i płyty pir 0b9ec64c9743d40d80ad13cd72c94c4a.jpg

Klepane palcem po szkle

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 09:27, sherif napisał:

Czemu tak zrobili ? Nie było naznaczonych poziomów ?

15 IMHO obecnie minimum, 10 to mało. Szczególnie jak się podłogówkę planuje.

Jak już to daj możliwie najlepszy styropian, zapłacisz znacznie więcej ale deko będzie lepiej 10cm 030 nie da tyle co 15cm 040, są w sieci kalkulatory to obliczenia strat. Pamiętaj o odpowiedniej klasie wytrzymałości (podłoga). Można też dać piankę o lambdzie 020 ale kosztować będzie majątek.

 

Nie wiem dlaczego, bo zawsze tak majster robi i tak dał. Nie pomyślałem nawet, żeby zajrzeć do projektu - ile tam tego tego.

Sprawdzałem taką piankę - majątek to mało powiedziane. Ciekawe czy to by się w ogóle zwróciło kiedykolwiek.

 

A gdyby tak dać 1 warstwę tej pianki a dalej styropian? Można tak sobie łączyć te materiały? Czy to bez sensu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 14:16, rwIcIk napisał:

10 cm IMO wystarczy :ok:

Najważniejsze, by był to twardy styropian, a podsypka dobrze zagęszczona.

Posadzka nie jest bezpośrednio narażona na działanie czynników zewnętrznych.

 

No twardy: dach/podłoga czy coś takiego.

Piach niby był zagęszczany mechanicznie. Tak majster twierdzi, ja nie byłem przy tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, exor napisał:

 

No twardy: dach/podłoga czy coś takiego.

Piach niby był zagęszczany mechanicznie. Tak majster twierdzi, ja nie byłem przy tym.

 

U mnie słabo zagęścili i w kuchni lodówka przez pięć lat tak zawibrowała, że posadzka osiadła prawie 1 cm :buu:;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, exor napisał:

 

Nie wiem dlaczego, bo zawsze tak majster robi i tak dał. Nie pomyślałem nawet, żeby zajrzeć do projektu - ile tam tego tego.

Sprawdzałem taką piankę - majątek to mało powiedziane. Ciekawe czy to by się w ogóle zwróciło kiedykolwiek.

 

A gdyby tak dać 1 warstwę tej pianki a dalej styropian? Można tak sobie łączyć te materiały? Czy to bez sensu?

 

 

Powinno się nanieść poziom "zero" w kilku miejscach i potem mają tego pilnować i sprawdzać za każdym razem, szczególnie przy posadzkach, nadprożach, itd. Wszystko jest w projekcie. 

Możesz zrobić jak kolega wyżej zasugerował, czyli skuć ale to sporo roboty + koszt - w sumie to wina majstra jak ma jakieś prace, może pogadaj żeby w ramach naprawienie pomyłki pomógł Ci w tym.

Piankę ze styro w posadzce można łączyć, ale jak dasz np 5cm PIR to niewiele to da.

XPS nie da Ci praktycznie nic, poza tym, że jest twardy i też na posadzki się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale co mu robi te 5cm ? Poza liczbami i tabelkami oczywiście...

Ja mam 10 cm i styka, podłogówka przez 10 cm i tak nie ogrzeje chudziaka, poza tym ciepło wędruje do góry.

Pod podłogą też nie ma mrozu, więc wychłodzić i tak się nic specjalnie nie wychłodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mayster_tcz napisał:

No dobra, ale co mu robi te 5cm ? Poza liczbami i tabelkami oczywiście...

Ja mam 10 cm i styka, podłogówka przez 10 cm i tak nie ogrzeje chudziaka, poza tym ciepło wędruje do góry.

Pod podłogą też nie ma mrozu, więc wychłodzić i tak się nic specjalnie nie wychłodzi...

ale nadal wpływ ma, przy podłogówce ma to znaczenie .. poza tym zazwyczaj na wysokości izolacji poziomej jest już ściana fundamentowa/cokół która ma przeważnie gorszą izolację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 08:12, exor napisał:

Niestety niedopatrzyłem jak majstry robili i zrobili tak, że będzie można dać 10cm styropianu na podłodze. W projekcie jest 15. Zorientowałem się jak już był dach, więc po tzw. ptokach. Szef ekipy twierdzi, że 10cm starczy. Teraz to już musi być te 10.

 

Ale  w proj. mamy styropian EPS040 dach/podłoga. Widziałem, że są styropiany, które mają 030 ten parametr od ciepła i pomyślałem, żeby właśnie taki dać.

Co sądzicie? 10cm 030 to będzie zbliżone do 15cm 040 ? Jakoś da się to policzyć?

 

Ja mam 12cm styropianu o lambdzie 0,031. W projekcie było 10, ale wylewka była zwykła a zrobiłem anhydrytową, która jest cieńsza. Zapytaj majstra od wylewek żeby pomierzył i powiedział ile.

Jeśli masz miejsce na 10 - to bierz jak najlepszy, przy jednoczesnej dużej twardości. Ze swojej strony polecam Swisspor - twarde równe płyty. Miałem kilka paczek odkupionej od koleżanki termoorganiki o podobnych parametrach i było widać różnicę . Termoorganika jest strasznie miękka - zamiast pod wylewki wykorzystałem na ścianę pomiędzy garażem a domem ;) Do garażu (jeśli masz) weź twardszy (parkingowy).

 

Jeśli chodzi o przenikalność cieplną, to liczyłem to dla elewacji - 20cm 0,040 to odpowiednik 15cm 0,030, czyli te 10cm 0,030 będzie minimalnie gorsze niż 15cm 0,040. Tak naprawdę, ważniejsze niż lambdy jest staranne ułożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 14:16, rwIcIk napisał:

10 cm IMO wystarczy :ok:

Najważniejsze, by był to twardy styropian, a podsypka dobrze zagęszczona.

Posadzka nie jest bezpośrednio narażona na działanie czynników zewnętrznych.

Oczywiście, że tak. Specjalnie bym się nie przejmował, ewentualnie lepszy styro lub jakąś izo w płynie jeszcze na chudziak. W ogóle jak ktoś pasywnego domu nie buduje to zarówno na podłogę jak i na ściany 10-12cm w zupełności styka, na ściany np 20cm to tylko fanaberia, na cieple nie zaoszczędzisz, a jeśli to tak znikome ilości $, że naście lat minie w stosunku do zwrotu. 

U siebie mam tak: 10cm na podłogę, 5cm strop, 12cm ściany, styro średniej klasy, wełna pod dach dobrej isover 0,33, bo ciepło ucieka do góry, 3 balkony, które w internetach są mega mostkami cieplnymi, zaizolowane papą z wywijką na gorąco +cienki styro 3cm. Dom 184mkw mieszkalnej ogrzewam ekogroszkiem za 2 tys sezon, sezon czyli rozpalenie koniec września, październik, a koniec, tak jak w tym roku zakończony ok 3 maja, bo chłodno było. W tym oczywiście również ciepła woda. Zatem przy tylu mostkach i tak kiepsko ocieplonym domu (na standardy AKowskie oczywiście) to chyba przyzwoity wynik?W domu 21-22* stała temp non stop. Ważniejsze od styro po podłodze jest dobre zaizolowanie ław i docieplenie ich styrodurem.

Na AK z 2 l temu była prowadzona dyskusja wraz z konkretami finansowymi, wychodziło, że MOŻE jakbym polikwidował balkony i dał 20cm na ścianę finansowych korzyści byłoby 50-100zł/sezon. Także chyba w tym pompowaniu grubościowym więcej marketingu aniżeli realnych korzyści...Przy obecnych temp. zużycie mam na poziomie 11-12kg/doba ekogroszku po 650zł/tona (workowany, z dowozem i wniesieniem do kotłowni z pobliskiego składu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze taki wałek mam. Zakładane jest 17cm ocieplenia plus wylewki plus docelowego wykończenia. Wg takiej wysokości jest okno balkonowe już założone. 

Czy dobrze mi się zdaje,  że wylewki samej ma być 5 cm a to oznacza anhydryt?

Ma być ogrzewanie podłogowe... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, exor napisał:

A jeszcze taki wałek mam. Zakładane jest 17cm ocieplenia plus wylewki plus docelowego wykończenia. Wg takiej wysokości jest okno balkonowe już założone. 

Czy dobrze mi się zdaje,  że wylewki samej ma być 5 cm a to oznacza anhydryt?

Ma być ogrzewanie podłogowe... 

 

Przy podłogówce się nie zastanawiaj, zrób anhydryt będzie mocniej, czyściej, równiej i lepiej dla ogrzewania. Tj kolega wyżej Ci policzył będzie miał więcej miejsca na ocieplenie. Układanie styro na posadzce przypilnuj, aby było dokładne, szczelne, jeżeli jest dużo przewodów można czymś sypkim(ne perlitem)  zasypać szpary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2017 o 18:47, rwIcIk napisał:

U mnie słabo zagęścili i w kuchni lodówka przez pięć lat tak zawibrowała, że posadzka osiadła prawie 1 cm :buu:;]

 

 

 

ja robiłem fundament jesienią. Był zasypany piachem, zagęszczony. Stał przez zimę, na wiosnę trochę osiadł, więc piach został uzupełniony, znowu zagęszczony, a po czterch latach mieszkania i tak podłoga osiada w kuchni, salonie i w garażu. Ciekawe czy to osiada właśnie piasek czy sam styropian (dałem austroterm dach/podłoga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

ja robiłem fundament jesienią. Był zasypany piachem, zagęszczony. Stał przez zimę, na wiosnę trochę osiadł, więc piach został uzupełniony, znowu zagęszczony, a po czterch latach mieszkania i tak podłoga osiada w kuchni, salonie i w garażu. Ciekawe czy to osiada właśnie piasek czy sam styropian (dałem austroterm dach/podłoga).

 

Styropian nie osiada. Policz sobie, jakie musiało by być obciążenie

Ja mam 24 cm styro EPS 80 na betonie uszczelnianym papą termozgrzewalną, pod spodem grunt tak zbity, że kilofami trzeba było kopać.

I nic nigdzie nie osiadło więcej niż 2 mm. Aby taki styropian osiadł o 1 mm musiało by być obciążenie 300 kg/m^2 (bez wliczania ciężaru wylewki, podłogi, bo ona jest na stałe ). To nawet zbiornik CWU stojący na podłodze tyle nie da. (bo wylewka rozłoży obciążenie na większą powierzchnię)

 

Osiadanie zwykle wynika z tego, że woda wypłukuje grunt pod domem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

 

ja robiłem fundament jesienią. Był zasypany piachem, zagęszczony. Stał przez zimę, na wiosnę trochę osiadł, więc piach został uzupełniony, znowu zagęszczony, a po czterch latach mieszkania i tak podłoga osiada w kuchni, salonie i w garażu. Ciekawe czy to osiada właśnie piasek czy sam styropian (dałem austroterm dach/podłoga).

Dziwne ... ja miałem piasek zagęszczony, na to poszło ok 10-15cm poliuretanu kruszonego (izolator), który nie da się zagęścić, potem, chudziak i 16cm styro i to dość miękkiego. Budynek z chudziakiem stał blisko rok, nic nie pękało ani nie osiadało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

 

Styropian nie osiada. Policz sobie, jakie musiało by być obciążenie

Ja mam 24 cm styro EPS 80 na betonie uszczelnianym papą termozgrzewalną, pod spodem grunt tak zbity, że kilofami trzeba było kopać.

I nic nigdzie nie osiadło więcej niż 2 mm. Aby taki styropian osiadł o 1 mm musiało by być obciążenie 300 kg/m^2 (bez wliczania ciężaru wylewki, podłogi, bo ona jest na stałe ). To nawet zbiornik CWU stojący na podłodze tyle nie da. (bo wylewka rozłoży obciążenie na większą powierzchnię)

 

Osiadanie zwykle wynika z tego, że woda wypłukuje grunt pod domem.

 

 

 

 

Zalezy od zbiornika, ja mam 600l i na ok podstawy ok m2, przy czy, w kotłowni w warstwie styro (16cm) miałem masę rurek i instalacji. Hydraulik bał się wodę nalewać :phi:, ale nic nawet nie zatrzeszczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Zalezy od zbiornika, ja mam 600l i na ok podstawy ok m2, przy czy, w kotłowni w warstwie styro (16cm) miałem masę rurek i instalacji. Hydraulik bał się wodę nalewać :phi:, ale nic nawet nie zatrzeszczało.

 

Ale stoi bezpośrednio na styropianie?

Jak stoi na wylewce, to ciężar się rozkłada na całą podłogę.

Więc zamiast nacisku na 1 m^2 masz kilka m^2.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dole jest 17 cm styro termoorganiki EPS100 ( miękka to ona nie jest wcale ;) ) i myślę ze to tak z dużym zapasem- tak mówili fachowcy . Ale mówili też że 10 cm to troszkę przymało- niby 12-15 to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maras77 napisał:

 

Ale stoi bezpośrednio na styropianie?

Jak stoi na wylewce, to ciężar się rozkłada na całą podłogę.

Więc zamiast nacisku na 1 m^2 masz kilka m^2.

 

 

Tu bardziej chodziło o możliwość pęknięcia wylewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.