Skocz do zawartości

Tanie jeżdżenie propozycje samochodów


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi


Racja tyle ze tego lpg pali max 20% wiecej niz noPB

wysłane z tel.

W przypadku Corsy uwzględniając wszystkie koszty związane z ewentualnym montażem LPG instalacja w moim przypadku zwróciła by się w jakieś 2,5-3 lata więc bez sensu zupełnie. Koszt amortyzacji instalacji plus jej przeglądy , częstsze przeglądy techniczne samochodu powodują ,że cały ten ,,interes,, z LPG wychodzi na pograniczu opłacalności. Dodając do tego potencjalne problemy z instalacją stwierdzilem iż montaż jest nie opłacalny.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Racja tyle ze tego lpg pali max 20% wiecej niz noPB

wysłane z tel.

Ale samo spalanie to tylko jeden z elementów które należy uwzględnić decydując się na montaż.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Jest ta lista, tylko uczciwy gazownik Ci powie, że instalki do TSI na tym 4,5 kloca + realnie 25-30% benzyny wciągnie.

Okres zwrotu za długi wychodzi, a jak padnie pompa, to jest szansa, że się nie zwróci.

Mylisz typ instalacji lpg, STAG 400 DPI jest to instalacja IV generacji z sterownikiem przystosowanym do pracy z wtryskiem bezpośrednim. Standardowo występują wtryskiwacze LPG a silnik jest zasilany LPG w fazie lotnej stąd potrzeba dotrysku PB w celu chłodzenia wtryskiwaczy PB zamontowanych w komorze spalania. O pompie którą wspominasz występuje w instalacjach VI generacji gdzie LPG jest podawane w fazie ciekłej przez wtryskiwacze PB.

 

Z tym spalaniem w przypadku IV generacji LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem jest różnie, są zakłady które schodzą poniżej ww. progów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@steyr masz rację z tą pompa, co nie zmienia faktu, że nowych kodów silników TSI na liście nie ma, a moj gazownik i tak kazał szukać pośredniego wtrysku.

Zdaniem wielu nie powinno mu robić różnicy na jakiej instalacje zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ZUBERTO napisał:

@steyr masz rację z tą pompa, co nie zmienia faktu, że nowych kodów silników TSI na liście nie ma, a moj gazownik i tak kazał szukać pośredniego wtrysku.

Zdaniem wielu nie powinno mu robić różnicy na jakiej instalacje zarobi.

 

IV generacje to zależy od kiedy prowadzi działalność, pewnie montuje od kilku lat. Na takiej do wtrysku bezpośredniego prędzej się wyłoży podczas montażu i regulacji. Pewnie w większości jeśli chodzi o tą branże woli montować sprawdzone zestawy do sprawdzonych silników. Póki co jeszcze masa aut jeździ z silnikami z bezpośrednim wtryskiem PB, więc lepiej zarobić na standardowym aucie niż się doktoryzować w nowych dziedzinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, steyr napisał:

 

IV generacje to zależy od kiedy prowadzi działalność, pewnie montuje od kilku lat. Na takiej do wtrysku bezpośredniego prędzej się wyłoży podczas montażu i regulacji. Pewnie w większości jeśli chodzi o tą branże woli montować sprawdzone zestawy do sprawdzonych silników. Póki co jeszcze masa aut jeździ z silnikami z bezpośrednim wtryskiem PB, więc lepiej zarobić na standardowym aucie niż się doktoryzować w nowych dziedzinach.

Tak masę lat, ale w STAGu (AC znaczy się) więc wiesz, rozumiesz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Kolega @spad raportowal, ze chyba w pierwszym roku uzytkowania byl z fabryczna instalka 3 razy w ASO ;]

Dlatego  miedzy innymi ja z premedytacja wybralem wersje noPB.

 

 

Tak, trzy razy:

1. zatkanie wtrysków - czyszczenie, rezygnacja z tankowania na Orlenie rozwiązała problem. ASO zaleca omijanie lpg na Orlenie.

2. Przerwanie wiązki zasilającej czy czegoś takiego. Opel chciał zaoszczędzić i zrobił tak krótki kable, że łamały się przy wtyczce.

3. Wymiana w/w wiązki w ramach akcji serwisowej.

 

W zasadzie dużo i nie dużo, jest gwarancja mam to gdzieś. Auto nie stawało na drodze, po prostu przełączyłem na benzynę i pojechałem dalej. Biorąc pod uwagę, że po roku mam 34 kkm na liczniku to oszczędności z gazu są bardzo duże. Natomiast nie licząc tych trzech wizyt w serwisie instalka pracuje super, na gazie auto nadal jest dynamiczne i nie odczuwam różnicy w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pepcio napisał:

W przypadku Corsy uwzględniając wszystkie koszty związane z ewentualnym montażem LPG instalacja w moim przypadku zwróciła by się w jakieś 2,5-3 lata więc bez sensu zupełnie. Koszt amortyzacji instalacji plus jej przeglądy , częstsze przeglądy techniczne samochodu powodują ,że cały ten ,,interes,, z LPG wychodzi na pograniczu opłacalności. Dodając do tego potencjalne problemy z instalacją stwierdzilem iż montaż jest nie opłacalny.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Kurcze, naprawde miales pecha z tymi instalacjami. Tak jak w postach wyzej, czesc ludzi jezdzi 200 tysi km bez dotykania instalacji.

 

Koszt benzyny palacej TYLKO 7 litrow i TYLKO przez 10 tys km rocznie to ponad 3tys PLN. Jesli oszczednosc na gazie to 50% to oszczednosc 1600 pln rocznie, ok 130 pln miesiecznie. Dla jednego to duzo, dla innych nic.  Druga sprawa, ze auta palace srednio 7l benzyny to albo stare maluszki z silnikami 1,1-1,4 albo nowe auta z wtryskiem bezposrednim i mocy do 150 koni i nie za duzym nadwoziu.

 

Zostaje cala plejada aut ktore pala grubo wiecej, SUVy, VANy, terenowki, nowe kombi o duzej mocy, stare auta z silnikami pow 1,6 pojemnosci (wiekszosc w klasie kompakt i wzwyz). Strzelam, ze to 70-80% aut na naszych drogach.

 

I jesli juz zaczynamy jezdzic 20 tys km rocznie, i auto pali srednio 9l pb ....... to wtedy oszczednosc roczna ponad 8 tysi, miesiecznie prawie 700 pln  ..... a kolega z forum opisywalem ze przyjemnosc jazdy z C2 VTS to miesiecznie dodatkowe ponad 300 pln (w stosunku do Pandy LPG). Za 700 pln to ma sie CALKOWICIE GRATIS przyjemnosc jezdzenia 600 km miesiecznie takim C2 VTS (wlaczajac utrate wartosci i inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, naprawde miales pecha z tymi instalacjami. Tak jak w postach wyzej, czesc ludzi jezdzi 200 tysi km bez dotykania instalacji.
 
Koszt benzyny palacej TYLKO 7 litrow i TYLKO przez 10 tys km rocznie to ponad 3tys PLN. Jesli oszczednosc na gazie to 50% to oszczednosc 1600 pln rocznie, ok 130 pln miesiecznie. Dla jednego to duzo, dla innych nic.  Druga sprawa, ze auta palace srednio 7l benzyny to albo stare maluszki z silnikami 1,1-1,4 albo nowe auta z wtryskiem bezposrednim i mocy do 150 koni i nie za duzym nadwoziu.
 
Zostaje cala plejada aut ktore pala grubo wiecej, SUVy, VANy, terenowki, nowe kombi o duzej mocy, stare auta z silnikami pow 1,6 pojemnosci (wiekszosc w klasie kompakt i wzwyz). Strzelam, ze to 70-80% aut na naszych drogach.
 
I jesli juz zaczynamy jezdzic 20 tys km rocznie, i auto pali srednio 9l pb ....... to wtedy oszczednosc roczna ponad 8 tysi, miesiecznie prawie 700 pln  ..... a kolega z forum opisywalem ze przyjemnosc jazdy z C2 VTS to miesiecznie dodatkowe ponad 300 pln (w stosunku do Pandy LPG). Za 700 pln to ma sie CALKOWICIE GRATIS przyjemnosc jezdzenia 600 km miesiecznie takim C2 VTS (wlaczajac utrate wartosci i inne)

Dokladanie

Mam w domu auto do kręcenia sie wokół komina ktore w mieście w korkach pali 5l noPb! Roczne przebiegi 10-15kkm. Nawet przez mysl mi nie przeszlo montaz do tego LPG

Ale mam tez takie ktore kotluje 15-20l i tu brak LPG byloby zwyczajna głupotą

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ppmarian napisał:

Mam w domu auto do kręcenia sie wokół komina ktore w mieście w korkach pali 5l noPb

Naprawde? Co to za auto, bo nie znam benzyny, ktora pali tak malo w miescie, w ogole, a nie mowiac w korkach? W zimie tez? Ba, nie znam benzyny co by po miescie palila mniej niz 6pb  Stary Saxo diesel palil 4,5-5 litrow ON i to bez wiekszych korkow w Kraku.

 

Dla mnie nawet w takim aucie gaz ma sens, bo 2gen LPG albo tania 4gen zwroci sie po 1-1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde? Co to za auto, bo nie znam benzyny, ktora pali tak malo w miescie, w ogole, a nie mowiac w korkach? W zimie tez? Ba, nie znam benzyny co by po miescie palila mniej niz 6pb  Stary Saxo diesel palil 4,5-5 litrow ON i to bez wiekszych korkow w Kraku.
 
Dla mnie nawet w takim aucie gaz ma sens, bo 2gen LPG albo tania 4gen zwroci sie po 1-1,5 roku.

Najnowsza buda Cuore 1.0

W przypadku lpg brak możliwości zamieszczenia tygodniowych zakupow ze sklepu na L lub B

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

I jesli juz zaczynamy jezdzic 20 tys km rocznie, i auto pali srednio 9l pb ....... to wtedy oszczednosc roczna ponad 8 tysi, miesiecznie prawie 700 pln  .....

 

Jak Ty to policzyles? :hehe:

Mialem auto palace srednio 9/100 przez ostatnie 5 lat i to jest piramidalna bzdura. 1600km * 40PLN/100km daje kwote 650PLN za paliwo w skali miesiaca.

Wiec jakim cudem chcesz oszczedzic 700PLN na samym gazie? Kwestia oszczednosci rzedu 50% to tez mocno optymistyczny wariant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Jak Ty to policzyles? :hehe:

Mialem auto palace srednio 9/100 przez ostatnie 5 lat i to jest piramidalna bzdura. 1600km * 40PLN/100km daje kwote 650PLN za paliwo w skali miesiaca.

Wiec jakim cudem chcesz oszczedzic 700PLN na samym gazie? Kwestia oszczednosci rzedu 50% to tez mocno optymistyczny wariant.

Sorry :) Tam mial byc koszt paliwa 8000 pln rocznie/ 650 miesiecznie, oszczednosci 50% z tego ..... czyli zamiast na drugie auto miec pande z lpg, mozesz zaszalec i miec c2 vts gratis, bo tyle wyszla doplata za frajde z jezdzenia i posiadania tego Citroena (zamiast Pandy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:


Najnowsza buda Cuore 1.0

W przypadku lpg brak możliwości zamieszczenia tygodniowych zakupow ze sklepu na L lub B

wysłane z tel.
 

ale to w czworke jedziecie na zakupy? ja i tak jakie bym zakupy nie zrobil to zmieszcze na tylna kanape nawet jak caly bagaznik zawalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

Naprawde? Co to za auto, bo nie znam benzyny, ktora pali tak malo w miescie, w ogole, a nie mowiac w korkach? W zimie tez? Ba, nie znam benzyny co by po miescie palila mniej niz 6pb  Stary Saxo diesel palil 4,5-5 litrow ON i to bez wiekszych korkow w Kraku.

 

Dla mnie nawet w takim aucie gaz ma sens, bo 2gen LPG albo tania 4gen zwroci sie po 1-1,5 roku.

 

Suzuki Swift z silnikiem 1,2 czy coś takiego. Demówka w salonie ma na zegarach średnie z ponad 1000 km po mieście 5,4. Rozmawiałem też z gościem co ma Baleno z tym samym silnikiem. Mówił, że średnie spalanie poniżej 5 l to żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, spad napisał:

 

Suzuki Swift z silnikiem 1,2 czy coś takiego. Demówka w salonie ma na zegarach średnie z ponad 1000 km po mieście 5,4. Rozmawiałem też z gościem co ma Baleno z tym samym silnikiem. Mówił, że średnie spalanie poniżej 5 l to żaden problem.

 

Teraz tam są silniki 1.0 BJ, typowo miejski silnik, bardzo oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

Wg mnie tak średnio...
Jak odejmiesz cenę instalacji, droższe przeglądy, paliwo na rozruch to wyjdzie oszczędność raptem z 3k pln przez 4 lata..

przegląd jest droższy raptem 60 zł, więc żaden argument, ale nawet jeśli byś miał racje co do reszty, to trzeba podkreślić, że są to tylko 4 lata. a auto ma u nas dożywocie, więc może to być np 10 lat i wtedy będziemy już rozmawiać o zupełnie innych kwotach. to samo tyczy się przebiegów rocznych. gdyby były np 2 razy większe, to tutaj też kwoty by inne były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pepcio napisał:

Koszt amortyzacji instalacji plus jej przeglądy , częstsze przeglądy techniczne samochodu

gazownicy zalecają przegląd instalacji co 10 tys i kosztuje to 100 zł, to jest aż tak duży koszt?

pomijam już fakt, że jak się nic nie dzieje, to można sobie to odpuścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

zatkanie wtrysków - czyszczenie, rezygnacja z tankowania na Orlenie rozwiązała problem. ASO zaleca omijanie lpg na Orlenie

heh, to ciekawe. ja od 10 lat tankuje TYLKO na orlenie, i za każdym razem gazownik nie może się na dziwić, że filtry są takie czyste.

swoją drogą, poprzednie wtryski, które miałem zamontowane, były bardzo podatne na zaklejanie i trzeba je było czyścić max co 20 tys, a ich żywotność nie przekraczała 60 tys.

może tu tkwi problem, a nie w paliwie z orlenu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2017 o 23:01, ZUBERTO napisał:

Po 1 czego ma być więcej jak średni wiek auta w PL, strzelam, oscyluje koło 15 lat?

no i o to mi chodziło. najwięcej aut z lpg jest starych, i nie dlatego, że nowych nie ma, tylko dlatego, ze jak ktoś zakłada gaz, to znaczy, że liczy się z każdym groszem i niejednokrotnie nie stać go na nowsze auto.

tacy jak Ty, że ich stać i jednocześnie chcą oszczędzać, no to jednak odsetek z tych ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, blue_ napisał:

heh, to ciekawe. ja od 10 lat tankuje TYLKO na orlenie, i za każdym razem gazownik nie może się na dziwić, że filtry są takie czyste.

swoją drogą, poprzednie wtryski, które miałem zamontowane, były bardzo podatne na zaklejanie i trzeba je było czyścić max co 20 tys, a ich żywotność nie przekraczała 60 tys.

może tu tkwi problem, a nie w paliwie z orlenu?

 

Może to kwestia wtrysków, może nie, nie wiem, nie wnikam. Ale zjawisko jest znane wielu użytkownikom Astr z fabryczną instalacją. Po rezygnacji z tankowania na Orlenie problem zatykania wtrysków znika. Co ciekawe moje drugie auto Lagunę tankuję właśnie na Orlenie i problemu nigdy nie było. Oczywiście nie jest tak, że jak zatankujesz na Orlenie to instalacja od razu się wyłącza, nic podobnego, ale podobno stałe tankowanie może ją zatkać. Szczęśliwie dla mnie niedaleko domu w zasadzie w tym samym miejscu mam stacje Orlenu i inną, więc dyskomfortu z tym nie mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, spad napisał:

 Oczywiście nie jest tak, że jak zatankujesz na Orlenie to instalacja od razu się wyłącza, nic podobnego, ale podobno stałe tankowanie może ją zatkać.

Zrobisz kolejne 30 tys na gazie z innej stacji i bedziesz wiedział czy to o to chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem trochę żony nową, służbową Corsą E 1.4 z fabrycznym gazem i pomijając to, że czy na benzynie, czy lpg nie jechała z tym silnikiem, to z gazem nie było żadnych problemów :oki: Niestety, a może stety zimą na krótkich dystansach często jeżdziło się na benzynie, bo musiał się odpowiednio rozgrzać, by gaz się załączył. Co jest prawidłowym, potrzebnym zachowaniem, ale warto o tym wspomnieć w odniesieniu do kosztów jazdy.

Niby 1.4 ale 9-10 litrów gazu wciągała i jeszcze mały zbiornik bo fabrycznie ten od benzyny podzielony był jakoś na pół.

Przeciwnikiem gazu nie jestem, ale jakimś dużym zwolennikiem też nie, bo jest dużo czynników na to jak w praktyce będzie się sprawować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, spad napisał:

 

Suzuki Swift z silnikiem 1,2 czy coś takiego. Demówka w salonie ma na zegarach średnie z ponad 1000 km po mieście 5,4. Rozmawiałem też z gościem co ma Baleno z tym samym silnikiem. Mówił, że średnie spalanie poniżej 5 l to żaden problem.

 

21 godzin temu, wladmar napisał:

 

Teraz tam są silniki 1.0 BJ, typowo miejski silnik, bardzo oszczędny.

No nie wiem Pany, autocentrum pokazuje raczej srednie spalanie w okolicach ponad 5l, a w miescie wiekszym to pisza ze pali 6-6,4 pb (glownie dotyczy starszego modelu, bo raportow ze spalania nowego modelu jeszcze malo ale te co sa  tez potwierdzaja srednia w okolicach 4,8-5).

 

Nie mnie jednak,  i tak wynik jest znakomity, bo Seicenta 0,9 palily wiecej, a tu silnik o 2x wiekszej mocy, wieksze auto. Mam nadzieje, ze nie maja 3 katalizatorow i 2 egr-ow oraz pierdyliarda czujnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2017 o 14:58, bielaPL napisał:

większość ludzi z lpg w tym silniku ma problemy z odpalaniem samachodu. 

Ale to problem nie tylko Twojego modelu.

U mnie siena tez miala problem z odpalaniem, poniewaz caly czas bylo jezdzone na gazie, i zapiekały się wtryski benzynowe.  od czasu do czasu trzeba jednak auto pogonic na benzynie i ustawić wyższą temp. przełączania, wtedy problem nie występuje. Ja dodatkowo raz na 5 tys wlewam do benzyny taki srodek do czyszczenia układu wtryskowego. Jest zauważalna poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, blue_ napisał:

Ale to problem nie tylko Twojego modelu.

U mnie siena tez miala problem z odpalaniem, poniewaz caly czas bylo jezdzone na gazie, i zapiekały się wtryski benzynowe.  od czasu do czasu trzeba jednak auto pogonic na benzynie i ustawić wyższą temp. przełączania, wtedy problem nie występuje. Ja dodatkowo raz na 5 tys wlewam do benzyny taki srodek do czyszczenia układu wtryskowego. Jest zauważalna poprawa

On chyba za długo na tym LPG nie pojeździł żeby się wtryski zdążyły zapiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, blue_ napisał:

Ale to problem nie tylko Twojego modelu.

U mnie siena tez miala problem z odpalaniem, poniewaz caly czas bylo jezdzone na gazie, i zapiekały się wtryski benzynowe.  od czasu do czasu trzeba jednak auto pogonic na benzynie i ustawić wyższą temp. przełączania, wtedy problem nie występuje. Ja dodatkowo raz na 5 tys wlewam do benzyny taki srodek do czyszczenia układu wtryskowego. Jest zauważalna poprawa

Głównym problemem powodującym kłopoty z uruchamianiem silnika jest kiepska zdolność instalacji LPG do trzymania właściwych parametrów pracy co powoduje rozjazdy tzw autoadaptacji w centralkach sterowania silnikiem (fabrycznych) W przypadku LPG jest tak dużo zmiennych, że nawet dobre ,,elektroniki'' nie są w stanie właściwie ogarniać składu mieszanki, począwszy od dużych rozjazdów ciśnienia na reduktorze, poprzez błędy montażowe do mało precyzyjnych tzw ,,wtryskiwaczy'' LPG. Temat rzeka, większość użytkowników nie zdaje sobie sprawy z tej problematyki zakładając, że skoro gazownik powiedział, że instalacja da radę i na stronie producenta piszę, że ten akurat zestaw jest ,,cacy'' , to ta instalacja musi działać..... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym tak miał kombinować z ustawieniami

11 godzin temu, grogi napisał:

W każdym samochodzie z LPG ustawiam powrót na benzynę na biegu jałowym.

 

Mapa na jałowym się nie rozjeżdża, więc nie ma problemów z zapalaniem, wtryski regularnie popsikaja itd. Same zalety...

Jakbym tak miał kombinować, to już bym wolał zrezygnować z LPG. U siebie mam ustawione chyba zwłokę 3s jeśli temperatura reduktora jest powyżej 25st, też wtryski sobie któryś cykl "popsikają" zanim przełączy się na LPG. Auto codziennie rano i tak odpalam, to na PB przejadę te min 1km. Problemów nie mam. W łatwy sposób sprawdzam czy mam rozjazd map, u mnie łatwo zauważyć jak auto przyspiesza na 2 biegu z poziomu ~1500obr/min wzwyż na PB. Z wolnymi obrotami nigdy nie miałem problemów czy to na PB czy na LPG tak samo z odpalaniem ale to stary 1.2 16v Fire.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Astra 2 Golf 4 a lpg to bym założył nawet w litrowym motorku. No bo jak sobie jadę na wycieczkę autkiem to mi się lepiej jedzie jak mam świadomość że za sto kilosów zabule dwadzieścia złociszy a nie czterdzieści. A w tedy na schabowego nie żal wydać czy inne gofry. A i wycieczki częstsze i dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra 2 Golf 4 a lpg to bym założył nawet w litrowym motorku. No bo jak sobie jadę na wycieczkę autkiem to mi się lepiej jedzie jak mam świadomość że za sto kilosów zabule dwadzieścia złociszy a nie czterdzieści. A w tedy na schabowego nie żal wydać czy inne gofry. A i wycieczki częstsze i dłuższe.
Bo trzeba mieć i fantazje i pieniądze synu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.