Skocz do zawartości

Jaki ciekawy SUV dla petrolhead


CCinek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie ostatnio naszło czy nie zmienić jednego z kombiakow w domu na SUV. Należy to traktować za fanaberię niż konieczność. Poprostu zaczęły mi sie podobać takie auta. Najbardzije podobają mi się BMW X5, Range Rover L322 i Porsche Cayenne. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi samochodami. 

 

Proszę to potraktować jako luźny temat na piątek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nigdy nie miałem. W RR pada pneumatyka, która jest pioruńsko droga w naprawie. Znam gościa, który jest fanatykiem marki, ale mimo tego zrzędzi na to i co 3-4 lata wypycha użytkowany egzemplarz do ludu, zanim pneumatyka mu padnie. 

W kontekście Cayenne wiele razy spotkałem się z informacją, że koszty napraw są straszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie ostatnio naszło czy nie zmienić jednego z kombiakow w domu na SUV. Należy to traktować za fanaberię niż konieczność. . 
 
Proszę to potraktować jako luźny temat na piątek. 

Z cciekawości pytam się czy Forestera miałeś. ;D a bardziej poważnie to mastodonta weź znaczy Tribeca ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może ktory model RR posiada? Z tego co się dowiedziałem to przedliftowa wersja L322 jest bardzo mocno oparta na X5 (silnik, skrzynia, wyposażenie wnętrza itp). Cayenne to niby Touareg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mokrii napisał:


Z cciekawości pytam się czy Forestera miałeś. ;D a bardziej poważnie to mastodonta weź znaczy Tribeca ;]

Chciałem kupić forka jak szukałem auta dla żony. Pod uwagę był brany jedynie S-turbo łamie nie udało sie znaleźć nic ciekawego (duzo zgniłych egzemplarzy). Tribeca jest Hmm paskudna jak dla mnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem kupić forka jak szukałem auta dla żony. Pod uwagę był brany jedynie S-turbo łamie nie udało sie znaleźć nic ciekawego (duzo zgniłych egzemplarzy). Tribeca jest Hmm paskudna jak dla mnie

No niestety zgnilizna to norma w japonczykach :( zasugerowalem Tribeca bo forek to jednak male auto, mastdont po lifcie juz calkiem poprawny i nie straszy ;)https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Subaru_B9_Tribeca#/media/Plik%3ASubaru_Tribeca_Facelift_front_20100715.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ta poliftowa Tribeca już tak źle nie wygląda. Ciekawe jak z dostępnością części.

 

Z wymienionych przeze mnie aut najtańszy w eksploatacji będzie X5 a zwłaszcza z 3.0d. Sam samochód jest oparty technologicznie na e39 które jest dość pancerną konstrukcją i niezbyt drogą w utrzymaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, CCinek napisał:

Fakt ta poliftowa Tribeca już tak źle nie wygląda. Ciekawe jak z dostępnością części.

 

Z wymienionych przeze mnie aut najtańszy w eksploatacji będzie X5 a zwłaszcza z 3.0d. Sam samochód jest oparty technologicznie na e39 które jest dość pancerną konstrukcją i niezbyt drogą w utrzymaniu. 

Jakiś Jeep GC v8 ? 5.7 hemi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Pipper napisał:

Jakiś Jeep GC v8 ? 5.7 hemi... 

No ten pomysł też jest niegłupi. No i patrząc, że jest z konstrukcją z USA będzie na pewno bardziej prymitywny w porównaniu do aut które podałem.

 

Tak na szybko znalazłem Dżipek porobiony w takim stylu jaki mi się podoba czyli koło i lekki lift.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, CCinek napisał:

No ten pomysł też jest niegłupi. No i patrząc, że jest z konstrukcją z USA będzie na pewno bardziej prymitywny w porównaniu do aut które podałem.

 

Tak na szybko znalazłem Dżipek porobiony w takim stylu jaki mi się podoba czyli koło i lekki lift.

 

Dobry wydech i piękny bulgot :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ppmarian napisał:

W takim budzecie ciekay suv to proszenie sie o klopoty

 

Ledwie starczy na zmeczona "brzydka" tribce

 

 

Ale juz na forka 2.5xt tak. Tyle ze w tym przypadku dobrze miec wolne 10kpln w razie W

wysłane z tel.

 

 

 

Forek mi się widzi. Boje się jedynie ewentualnych usterek silnika który ma takie a nie inne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ppmarian napisał:


Dlatego kupic z padnietym tanio i zrobic. Lub drogo z juz zrobiony lub loteria i miec 10kpln w razie W

wysłane z tel.
 

Myślałem o takiej opcji w przypadku Cayenne który ma pewną wadę konstrukcyjną w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ppmarian napisał:

 


Tyle ze w cayenne wszysko kosztuje min 3-4razy tyle co w forku ;)

wysłane z tel.
 

 

Może tak być. Konstrukcyjne Cayenne i Touareg to bliźniaki i to co mają wspólne jest w miarę przystępne. Jednakże to co jest przypisane do Cayenne jest pewnie nietanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być. Konstrukcyjne Cayenne i Touareg to bliźniaki i to co mają wspólne jest w miarę przystępne. Jednakże to co jest przypisane do Cayenne jest pewnie nietanie.
 

Prownaj np: koszt zawiasu, remont dyfra czy np moduł clumatronika.

Ja bylem bliski kupna cayena w budzecie 70- 80kpln ale po rozeznaniu tematu okazało sie ze mam za malo tak ok 2 razy zeby kupic pewny egzemplaz i skonczylo sie na tribece 3.6 krorej bliżej do porsche niz cayen bo ma pezynajmniej boxsera 6 cylindrowwgo ;)


wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bielaPL napisał:

Biednie...
Rozsądnie to xtrail lub grand vitara. Mniej rozsądnie to jeep grand cherokee.

To auto nie ma być rozsądne.

 

Pierwotnie myślałem o wymianie Żonowego e39 530d naX5 z tym samym silnikiem. Poźniej pomyślałem żeby może poszukać RR L322 które jest lepiej wyposażonym X5. Po jakimś czasie uznałem żeby może jednak zmienić swoje auto na coś pokroju Cayenne i stąd ten temat. Auta nie zmieniam już, po prostu chciałem się rozeznac i dowiedzieć czy ktoś miał stycznośc z tymi autami. 

 

Bardzo spodobał mi się pomysł z Jeepem GC 5.7 Hemi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, CCinek napisał:

To auto nie ma być rozsądne.

 

Pierwotnie myślałem o wymianie Żonowego e39 530d naX5 z tym samym silnikiem. Poźniej pomyślałem żeby może poszukać RR L322 które jest lepiej wyposażonym X5. Po jakimś czasie uznałem żeby może jednak zmienić swoje auto na coś pokroju Cayenne i stąd ten temat. Auta nie zmieniam już, po prostu chciałem się rozeznac i dowiedzieć czy ktoś miał stycznośc z tymi autami. 

 

Bardzo spodobał mi się pomysł z Jeepem GC 5.7 Hemi

 

Wszystko fajnie, ale obawiam sie zadnego z tych nie znajdziesz w przyzwoitym stanie za 30kPLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wszystko fajnie, ale obawiam sie zadnego z tych nie znajdziesz w przyzwoitym stanie za 30kPLN.

 

Przedliftowe X5 jest w pełni osiągalne w tej kwocie. RR też da się znaleźć w tej cenie. Mówię oczywiście o autach z początku lat produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, CCinek napisał:

Przedliftowe X5 jest w pełni osiągalne w tej kwocie. RR też da się znaleźć w tej cenie. Mówię oczywiście o autach z początku lat produkcji.

Mialem doswiadczenie i z X5 i RR i z Jeepem i z tej trojki wbralbym tylko i wylacznie beeme :ok: RR bardziej awaryjny, drozsze czesci i trudniej o warsztat ktory to ogarnie. Jeep strasznie plastikowy w srodku :facepalm: najgorzej sie prowadzi ale najdzielniejszy w terenie. BMW - pancerny silnik, dobrze jedzie po twardym, masa czesci uzywanych, duzo ogarniajacych wasztatow ale awaryjne skrzynie.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



To auto nie ma być rozsądne.
 
Pierwotnie myślałem o wymianie Żonowego e39 530d naX5 z tym samym silnikiem. Poźniej pomyślałem żeby może poszukać RR L322 które jest lepiej wyposażonym X5. Po jakimś czasie uznałem żeby może jednak zmienić swoje auto na coś pokroju Cayenne i stąd ten temat. Auta nie zmieniam już, po prostu chciałem się rozeznac i dowiedzieć czy ktoś miał stycznośc z tymi autami. 
 
Bardzo spodobał mi się pomysł z Jeepem GC 5.7 Hemi


Na 5.7 za mało kasy.
Na 5.9 starczy ale dla Ciebie za leciwe może być

Porsche z v6 to jeszcze pół biedy ale 4.5 mają problemy z silnikiem i naprawa to tak koło 10 klocków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, leszcz napisał:

Mialem doswiadczenie i z X5 i RR i z Jeepem i z tej trojki wbralbym tylko i wylacznie beeme :ok: RR bardziej awaryjny, drozsze czesci i trudniej o warsztat ktory to ogarnie. Jeep strasznie plastikowy w srodku :facepalm: najgorzej sie prowadzi ale najdzielniejszy w terenie. BMW - pancerny silnik, dobrze jedzie po twardym, masa czesci uzywanych, duzo ogarniajacych wasztatow ale awaryjne skrzynie.

 

pozdr.

Czy mógł byś ciś wiecej powiedzieć o tych autach. Jakie silniki itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CCinek napisał:

Czy mógł byś ciś wiecej powiedzieć o tych autach. Jakie silniki itp. 

Dzisiaj tak sobie jeszcze pomyslalem ze skoro z tej trojki najlepszym wyborem jest X5 to ja bym kupil... X3 e83 ;],  X5 jest duza z zewnatrz a amala w srodku, natomiast X3 jest przestronniejsza w srodku, mniejsza z zewnatrz, tansza w utrzymaniu (zarowno ceny czesci jak i spalanie) i jeszcze lepiej sie prowadzi :ok: No chyba ze chcialbys v8 pod maska, bo w X3 to tylko R6 (o R4 nawet nie wspominam)

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bielaPL napisał:


 

 


Na 5.7 za mało kasy.
Na 5.9 starczy ale dla Ciebie za leciwe może być

 

 


Porsche z v6 to jeszcze pół biedy ale 4.5 mają problemy z silnikiem i naprawa to tak koło 10 klocków.

Wiek nie ma znaczenia. Swojego czasu oglądałem jedno GC Magnum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, zinger napisał:

30k powinno starczyc na Rav4 3.5l 279KM. Fajnie sie to odpycha a wyglada niepozornie i nie jest specjalnie drogie w utrzymaniu. Jezdzilem taka 4 lata i moge polecic. Tylko to wersja US wiec trzeba uwazac na rozbitki. 

 

Nie jest to głupia opcja ale ten środek do mnie nie przemawia. Wybrzydzam dosłownie jak baba :P

 

 

2 godziny temu, leszcz napisał:

Dzisiaj tak sobie jeszcze pomyslalem ze skoro z tej trojki najlepszym wyborem jest X5 to ja bym kupil... X3 e83 ;],  X5 jest duza z zewnatrz a amala w srodku, natomiast X3 jest przestronniejsza w srodku, mniejsza z zewnatrz, tansza w utrzymaniu (zarowno ceny czesci jak i spalanie) i jeszcze lepiej sie prowadzi :ok: No chyba ze chcialbys v8 pod maska, bo w X3 to tylko R6 (o R4 nawet nie wspominam)

 

 

pozdr.

Miałem styczność zarówno z X3 jak i X5 i większy brat ma dużo lepiej wykonane wnętrze jeśli chodzi o użyte materiały. No i napęd w x5 jest dużo trwalszy. No i tak jak mówisz tylko silniki minimum R6, nic poniżej jeśli chodzi o BMW nie wchodzi w grę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.12.2017 o 15:30, CCinek napisał:

X5 a zwłaszcza z 3.0d

 

Jak to ma się do tytułu wątku: "Jaki ciekawy SUV dla petrolhead"

 

Dnia 8.12.2017 o 20:33, CCinek napisał:

Jeepem GC 5.7 Hemi

 

Przy budżecie 30k pln imho nie kupisz sensownego egzemplarza WK/WH, bo od tego modelu montowany silnik 5.7 Hemi

No chyba, że zakładasz 30k pln na sam początek nie licząc kosztów w pierwszym roku eksploatacji.

Coby nie być gołosłownym sprawdziłem i z tym silnikiem poniżej 30k pln na OLX jest jedno ogłoszenie - anglika. Na allegro też jedno - tego samego auta.

 

To chyba już lepiej przy X5 zostać, których na allegro z benzynowymi silnikami jest 71 ofert. Jak zawęzisz do silnika V8 to i tak zostaje jeszcze 26 potencjalnych ofert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bielaPL napisał:

Na 5.9 starczy ale dla Ciebie za leciwe może być

 

Znajdź mi PORZĄDNE JGC z 5.9 poniżej 30k pln :oki:

Porządne czyli takie, które jest w pełni oryginalne, bez druciarskich patentów, bez przeszłości wypadkowej i bez konieczności natychmiastowego remontu silnika.

Nie polecaj tego auta co chwilę jak realia są takie, że to jest auto nie dość że mocno niespotykane w stanie zadowalającym to jeszcze drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, karax napisał:

 

Znajdź mi PORZĄDNE JGC z 5.9 poniżej 30k pln :oki:

Porządne czyli takie, które jest w pełni oryginalne, bez druciarskich patentów, bez przeszłości wypadkowej i bez konieczności natychmiastowego remontu silnika.

Nie polecaj tego auta co chwilę jak realia są takie, że to jest auto nie dość że mocno niespotykane w stanie zadowalającym to jeszcze drogie.

Dlaczego poniżej 30? Budżet jest wyraźnie określony, około 30.

No i nigdzie nie jest napisane, że auto ma być porządne, bezproblemowe i bezwypadkowe. Rozsądne auto w takim budżecie 30, to należałoby szukać raczej pięcioletniej Fabii, Corsy czy Fiesty, tutaj chyba od razu zostało ustalone, że nie kierujemy się rozsądkiem, a fantazją, i że wybieramy między ulepami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Znajdź mi PORZĄDNE JGC z 5.9 poniżej 30k pln :oki:
Porządne czyli takie, które jest w pełni oryginalne, bez druciarskich patentów, bez przeszłości wypadkowej i bez konieczności natychmiastowego remontu silnika.
Nie polecaj tego auta co chwilę jak realia są takie, że to jest auto nie dość że mocno niespotykane w stanie zadowalającym to jeszcze drogie.
Znajdzie się. Jak ktoś chce sprzedać a nie sprzedawać to spokojnie za tyle wystawia. Fakt że nie ma tego dużo. Ale łatwiej znaleźć niż 5.7 w tej cenie. Oczywiście 4.7 znajdzie z 2 generacji ale nie wiem czy takie osiągi będą ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, karax napisał:

 

Jak to ma się do tytułu wątku: "Jaki ciekawy SUV dla petrolhead"

 

 

Przy budżecie 30k pln imho nie kupisz sensownego egzemplarza WK/WH, bo od tego modelu montowany silnik 5.7 Hemi

No chyba, że zakładasz 30k pln na sam początek nie licząc kosztów w pierwszym roku eksploatacji.

Coby nie być gołosłownym sprawdziłem i z tym silnikiem poniżej 30k pln na OLX jest jedno ogłoszenie - anglika. Na allegro też jedno - tego samego auta.

 

To chyba już lepiej przy X5 zostać, których na allegro z benzynowymi silnikami jest 71 ofert. Jak zawęzisz do silnika V8 to i tak zostaje jeszcze 26 potencjalnych ofert.

 

Tak się ma, że X5 z V8 ma już silnik 4.4 z vanosami który  nie jest najtrwalszy i znaleźć zdrową jednostkę jest ciężko. 3.0d można podciągnąć programem i nie będzie źle. Można by też ewentualnie szukać polifta który ma mniej trwały naped ale za to lepsze V8 i nowszą wersję 3.0d która bez problemów daje się podciągnąć do 300KM.

19 godzin temu, Danielpoz. napisał:

GC Magnum? co to niby za Jeep?

 

taki

_8060173.jpg

 

7 godzin temu, Artur7 napisał:

Dlaczego poniżej 30? Budżet jest wyraźnie określony, około 30.

No i nigdzie nie jest napisane, że auto ma być porządne, bezproblemowe i bezwypadkowe. Rozsądne auto w takim budżecie 30, to należałoby szukać raczej pięcioletniej Fabii, Corsy czy Fiesty, tutaj chyba od razu zostało ustalone, że nie kierujemy się rozsądkiem, a fantazją, i że wybieramy między ulepami.

Może nie ulep ale nie szukam ideału. Furka może być w wersji "do odratowania" po zaniedbaniach poprzednich właścicieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał fajniejszego kombi. Może być jakieś takie podniesione, jak XC70 od Łosi, czy Allroad Quattro od 4-ech obrączek.

SUVy są dla kobiet. Może poza Stelvio, Levante i w miarę świeżymi RR. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.