bielaPL Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Wielu z was lubi przycisnąć, w tym i ja ;). Mam ochotę wybrać się na tor słomczyn i poćwiczyć trochę sportową jazdę samochodem. Ale przed tym chciałbym liznać trochę teorii. Polecicie jakieś materiały o technice jazdy na torze i trikach jakie używają kierowcy sportowi a jakich nie używa się w normalnej jeździe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Na YT jest sporo filmów, w których aktualni/byli kierowcy rajdowi i wyścigowi dają rady początkującym. Moim zdaniem video tutorial z dobrym komentarzem, a potem przećwiczenie tego samemu to najlepsza metoda by się podszkolić samodzielnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Jest książka o takim samym tytule jak ten temat. Ale to chyba jeszcze z lat 70-tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 1 minutę temu, el_diablo napisał: Jest książka o takim samym tytule jak ten temat. Ale to chyba jeszcze z lat 70-tych. Masz na mysli "Bezpieczna predkosc" Sobieslawa Zasady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Dnia 19.12.2017 o 13:55, Maciej__ napisał: Masz na mysli "Bezpieczna predkosc" Sobieslawa Zasady? "Sportowa Jazda Samochodem" O.A. Bogdankow i E.S. Cygankow [...] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Dnia 19.12.2017 o 13:59, el_diablo napisał: "Sportowa Jazda Samochodem" O.A. Bogdankow i E.S. Cygankow w załączeniu Nic lepszego, dostępnego dla szerokiego grona odbiorców nie powstało, czytałem ją kilkanaście razy... i nadal przed snem otwieram sobie w przypadkowym miejscu i czytam fragmenty ponownie. Inne materiały są do przeczytania, są mniej lub bardziej spoko ale "Bogdankow/Cygankow" to rajdowa biblia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 2 godziny temu, bielaPL napisał: Wielu z was lubi przycisnąć, w tym i ja ;). Mam ochotę wybrać się na tor słomczyn i poćwiczyć trochę sportową jazdę samochodem. Ale przed tym chciałbym liznać trochę teorii. Polecicie jakieś materiały o technice jazdy na torze i trikach jakie używają kierowcy sportowi a jakich nie używa się w normalnej jeździe? Teoria teorią, ale najwięcej chyba da jazda z instruktorem obok. Byłem kiedyś na jakimś evencie na torze Poznań i śmigałem sobie różnymi autkami Gallardo, GT-R, X-Bow, facet na bieżąco udzielał mi rad i jeździło się naprawdę szybko Oczywiście na początku jeździłem zupełnie inaczej niż trzeba było Dużo się nauczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 "Sportowa Jazda Samochodem" O.A. Bogdankow i E.S. Cygankow Bardzo ciekawa. Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2017 najwazniejsza i tak jest praktyka. Najlepiej pod okiem kogos kto lepiej ogarnia. Aha, no i miedzy samochodami sa spore roznice. Inaczej jezdzi sie FWD, AWD, RWD a nawet dwoma autami z takim samym rodzajem napedu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Dnia 19.12.2017 o 12:21, bielaPL napisał: Polecicie jakieś materiały o technice jazdy na torze i trikach jakie używają kierowcy sportowi a jakich nie używa się w normalnej jeździe? Na youtube masz. W zasadzie tylko heel nad tow się stosuje w jeździe torowej ew. jeszcze hamowanie lewą stopą, ale dużo rzadziej - przynajmniej tak wynika z filmików z zawodów amerykańskich - niektórzy w ogóle nie hamują lewą, a startują w zawodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Dnia 19.12.2017 o 12:21, bielaPL napisał: Wielu z was lubi przycisnąć, w tym i ja ;). Mam ochotę wybrać się na tor słomczyn i poćwiczyć trochę sportową jazdę samochodem. Ale przed tym chciałbym liznać trochę teorii. Polecicie jakieś materiały o technice jazdy na torze i trikach jakie używają kierowcy sportowi a jakich nie używa się w normalnej jeździe? Przeszukaj YT, oglądaj, słuchaj, obserwuj jak i kiedy auto się zachowuje. Tak można dużo podejrzeć by wyobraźnia zaczęła działać, a potem w bezpiecznych warunkach próbować to odtworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Sam pomysł niezły, ale może sobie daruj ten slomczyn, bo po kilku kolkach będziesz nim wymiotował. To jest wolny i Krety tor gdzie wbijesz dwójkę i opierdzielisz cały kilka razy a przy okazji sfajczysz heble. Ani tam nie pozmieniasz sobie biegów, ani nie ma zmiennego tempa i prędkości małe. Szkoda fury, to już lepiej na jakis ułeż pojechać albo na bednary, gdzie trasa jest 7-8km, są sekcje wolne i bardzo szybkie, naturalne zakręty, przejścia przez szczyty i zmienne nawierzchnie. Jak pohamujesz na pasie kilka razy ze 170 to i punkty hamowania można sobie ogarnąć, i pozbijac prędkość biegami, o lewej nogę niewspominajac. A i w razie W jest tak szeroko ze jest się gdzie ratować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 na pierwszy raz polecalbym jednak tor gdzie biegow sie za bardzo nie zmienia a predkosci sa male. Bedzie szansa nauczyc sie troche operowania gazem, hamulcem i kierownica, praktyczne cwiczenia teorii jazdy w zakretach (jak uzyskac szybkie wyjscie) - to i tak jest duzo zajecia. Ulez, Bednary ... taaa zaraz ktos z Torem Poznan wyskoczy - fajny jest ale mozna sobie tam zrobic krzywde. przypalenie klockow to niska cena za zabawe. Serio na Slomczynie da sie to uzyskac? Zreszta jesli nawet to co za problem zdjac klocki, przetrzec papierem sciernym i zalozyc z powrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Nie demonizowalbym Slomczyna. Nie jest szybko (choicaz sporo zalezy od konfiguracji) ale i tak jak sie wjezdzilem to nawet na seryjnej skrzyni wbijalem 3ke w 2 miejscach. Teraz na krotkiej robie to wczesniej. Predkosci do ok 100kmh moim autem sa do osiagniecia. Do nauki wystarczy. Nie od razu trzeba jechac na Nurburgring. Jak nie slomczyn to troche dalej od Waw masz Lodz i Jastrzebia. A lada chwila sie powinny pojawic trackdaye na Modlinie. Ja w tym roku pewnie pojade gdzies gdzie jest szybko, ale i tak ogromnie cenie to co dala mi Słomka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Dnia 22.12.2017 o 15:00, muchenz napisał: W zasadzie tylko heel nad tow się stosuje w jeździe torowej ew. jeszcze hamowanie lewą stopą, ale dużo rzadziej - przynajmniej tak wynika z filmików z zawodów amerykańskich - niektórzy w ogóle nie hamują lewą, a startują w zawodach. Tak, tak... w sumie to więcej różnic nie ma A teraz poważnie. Inna jest jazda na torze inna w rajdach, zasady podstawowe są podobne ale jest tak wiele niuansów różniących jazdę torową z rajdową, wynikających z charakterystyki tor a odcinek, do tego inna specyfika silników, hamulców a co najważniejsze zawieszeń. Im dalej w las tym więcej... drzew. Drzewami tez się różnią Dnia 24.12.2017 o 22:13, alastair napisał: na pierwszy raz polecalbym jednak tor gdzie biegow sie za bardzo nie zmienia a predkosci sa male. Bedzie szansa nauczyc sie troche operowania gazem, hamulcem i kierownica, praktyczne cwiczenia teorii jazdy w zakretach (jak uzyskac szybkie wyjscie) - to i tak jest duzo zajecia. Na pierwszy raz to parking, kilka słupków i się szybko okazuje że doświadczony kierowca nie ogarnia podstaw. Pójść do najbliższej szkoły bezpiecznej jazdy i... słuchać co mówią a następnie ćwiczyć w codziennym użytkowaniu samochodu. Jazda sportowa to naprawdę inny świat, ktoś kto coś tam liźnie to jak obejrzenie filmu z Bruce Lee i wyjście w szaliku Lecha na spacer po Warszawie. Generalnie im więcej pokory tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 Dnia 27.12.2017 o 12:20, chojny napisał: Tak, tak... w sumie to więcej różnic nie ma Bo nie ma. Reszta to już tylko ogarnięcie auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 3 godziny temu, muchenz napisał: Bo nie ma. Reszta to już tylko ogarnięcie auta. Ile masz wyścigów za sobą i kilometrów OSowych ze się tak zapytam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Dnia 28.12.2017 o 18:48, chojny napisał: Ile masz wyścigów za sobą i kilometrów OSowych ze się tak zapytam? Mówimy o torze nie o rajdach, które sobie dośpiewujesz. Napisz kilka technik jazdy jakie stosujesz w jeździe torowej, a które są odmienne szybkiej szybkiej jazdy cywilnej po asfalcie. Ja nadal będę twierdził, że wystarczy dobre ogarnięcie auta + to o czym wspomniałem, bo tor to nie rajdy gdzie w zakręty wchodzisz wahadłem. Co najwyżej masz uślizgi, z którymi masz też do czynienia w 'zwykłej' szybszej jeździe zwłaszcza jak się trochę przegnie, a jest ślisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 To pewnie wiesz najlepiej a ja się nie znam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2017 Dnia 29.12.2017 o 22:07, chojny napisał: To pewnie wiesz najlepiej a ja się nie znam.... A ja myślę, że mocno zniechęcasz ludzi niepotrzebnie demonizując. Syn znajomego miesiąc czy dwa po zrobieniu prawka pojechał na tor w ramach track day i wykręcił ponoć drugi czas w grupie - wnioski wyciągnij sam. IMHO Jakby to samo chciał robić na oesie rajdowym to zapewne skończyłby na drzewie :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2018 Pytam ponownie, jakie jest Twoje doświadczenie tak torowe jak i rajdowe? Zwyczajnie jestem ciekaw czy wiesz co piszesz czy tak sobie piszesz cokolwiek by pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.