Skocz do zawartości

Automatyczna skrzynia biegów - TAK / NIE


mokrii

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Polarny napisał:

Notorycznie. Jak już pisałem, nie trzeba wcale cisnąć - wystarczy dać 1/4 - 1/3 gazu.

"Oni" czyli kto? Bo ASO raczej się w to nie bawi. Piszesz zapewne o specjalizowanych serwisach DSG.

 

Gdy jechałeś, trzymał jeden bieg przy 50-80-50 i nie dążył do obrotów 1300-1700?

Pewnie mógłbym jeździć dynamiczniej, ale teraz i tak trochę przeginam, więc nie wiem, jak taka jazda miałaby wyglądać. Chyba że zatrzymywałbym się bez sensu i dawał w palnik, żeby się skrzynia zaadaptowała.

Czyli co, kupiłeś niewłaściwe auto i męczysz się strasznie?

MOże sprzedaj, zmień i popraw swoje samopoczucie :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Czyli co, kupiłeś niewłaściwe auto i męczysz się strasznie?

MOże sprzedaj, zmień i popraw swoje samopoczucie :ok:

 

Kupiłem nowy, więc nie będę sprzedawał po 4 latach.

Poza tym niecały rok po zakupie weszły przepisy, które powodują, że muszę odprowadzić pełny VAT od ceny sprzedaży, zatem tym bardziej nie opłaca się go sprzedawać.

Ale dziękuję za darmowe konsultacje, Wujku Dobra Rado.

 

Auto generalnie jest bez zarzutu, gdyby nie beznadziejna skrzynia (a raczej jej oprogramowanie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Polarny napisał:

Kupiłem nowy, więc nie będę sprzedawał po 4 latach.

Poza tym niecały rok po zakupie weszły przepisy, które powodują, że muszę odprowadzić pełny VAT od ceny sprzedaży, zatem tym bardziej nie opłaca się go sprzedawać.

Ale dziękuję za darmowe konsultacje, Wujku Dobra Rado.

 

Auto generalnie jest bez zarzutu, gdyby nie beznadziejna skrzynia (a raczej jej oprogramowanie).

 

To zmień oprogramowanie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Polarny napisał:

Notorycznie. Jak już pisałem, nie trzeba wcale cisnąć - wystarczy dać 1/4 - 1/3 gazu.

I zawsze wtedy zrzuca z biegu nieparzystego na nieparzysty lub na odwrót? Nigdy na to nie zwróciłem uwagi i jestem ciekawy jak działa algorytm.

 

11 godzin temu, Polarny napisał:

"Oni" czyli kto? Bo ASO raczej się w to nie bawi. Piszesz zapewne o specjalizowanych serwisach DSG.

 

Firmy tuningowe.

 

 

11 godzin temu, Polarny napisał:

Gdy jechałeś, trzymał jeden bieg przy 50-80-50 i nie dążył do obrotów 1300-1700?

 

Gdy jechałem tym autem to zachowanie skrzyni podczas jazdy nie było dla mnie problemem, nie odniosłem wrażenia że zrzuca biegi za nisko i nie miałem problemów z jazdą w różnych warunkach.

 

12 godzin temu, Polarny napisał:

Pewnie mógłbym jeździć dynamiczniej, ale teraz i tak trochę przeginam, więc nie wiem, jak taka jazda miałaby wyglądać.

To że nie wiesz jak wygląda dynamiczna jazda to już dawno ustalliśmy w wątku w którym napisałeś że Superb 1.8 TSI pali 8l pod pełnym butem. Teraz musiało być naprawdę ostro skoro masz ponad 9, to był jakiś trackday?

 

 

  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Piotrus napisał:

I zawsze wtedy zrzuca z biegu nieparzystego na nieparzysty lub na odwrót? Nigdy na to nie zwróciłem uwagi i jestem ciekawy jak działa algorytm.

Zależy zarówno od aktualnego biegu jak i od obrotów. Im niższy bieg i im wyższe obroty, tym mniej chętnie zrzuca. Skrajnością jest ustabilizowanie prędkości przy 70-75 - wtedy jest VII bieg i wtedy większość wciśnięć gazu to redukcja do V. Im wyższa prędkość (a więc i obroty), tym więcej gazu trzeba wciskać, żeby zredukował o 2 biegi. Jakkolwiek przy 90-100 nadal wciśnięcie do połowy redukuje o 2.

47 minut temu, Piotrus napisał:

Gdy jechałem tym autem to zachowanie skrzyni podczas jazdy nie było dla mnie problemem,

"Nie zauważyłem opisywanego problemu" to trochę co innego niż "to, co zauważyłem, nie było dla mnie problemem".

48 minut temu, Piotrus napisał:

To że nie wiesz jak wygląda dynamiczna jazda to już dawno ustalliśmy w wątku w którym napisałeś że Superb 1.8 TSI pali 8l pod pełnym butem.

Pisałem tam co innego, ale - znając waszą zdolność rozumienia tekstu - przez ten beton się nie przebiję.

Wracając do tematu - jak mam jeździć, skoro i tak wyprzedzam wszystkich na zwykłej trasie, na ekspresówce i w mieście 95%? Jeszcze bardziej mam popierniczać, żeby skrzynia uznawała obroty powyżej 1700 za normalne, a nie zbyt wysokie?

 

Co do spalania - chyba nie trzeba wielkiej błyskotliwości, żeby po datach wywnioskować, że była to jazda głównie miejska. Ale w tej opinii - podobnie jak w innych - na pewno znowu jestem w mniejszości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Polarny napisał:

Zależy zarówno od aktualnego biegu jak i od obrotów. Im niższy bieg i im wyższe obroty, tym mniej chętnie zrzuca. Skrajnością jest ustabilizowanie prędkości przy 70-75 - wtedy jest VII bieg i wtedy większość wciśnięć gazu to redukcja do V. Im wyższa prędkość (a więc i obroty), tym więcej gazu trzeba wciskać, żeby zredukował o 2 biegi. Jakkolwiek przy 90-100 nadal wciśnięcie do połowy redukuje o 2.

 

Patrząc z pkt widzenia konstrukcji to bez sensu, skrzynia powinna najczęściej redukować na bieg z drugiego zestawu przełożeń

 

, np. z VII na IV, byłoby szybciej. Jak będę jechał czymś z DSG to z ciekawości zwrócę na to uwagę.

 

26 minut temu, Polarny napisał:

"Nie zauważyłem opisywanego problemu" to trochę co innego niż "to, co zauważyłem, nie było dla mnie problemem".

 

Raczej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi więc uznaję takie zachowanie skrzyni to nie jest problem.

 

34 minuty temu, Polarny napisał:

Wracając do tematu - jak mam jeździć, skoro i tak wyprzedzam wszystkich na zwykłej trasie, na ekspresówce i w mieście 95%? Jeszcze bardziej mam popierniczać, żeby skrzynia uznawała obroty powyżej 1700 za normalne, a nie zbyt wysokie?

 

Podziwiam te Twoje wyniki spalania przy takim stylu jazdy :

 

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61777

 

Auto o którym mówiłem miało średnie spalanie około 10/100, to była zadaniówka którą brał w firmie każdy kto potrzebował więc wiadomo jak było traktowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Piotrus napisał:

Patrząc z pkt widzenia konstrukcji to bez sensu, skrzynia powinna najczęściej redukować na bieg z drugiego zestawu przełożeń

To raczej nie ma znaczenia, gdy redukuje na bieg, którego się nie spodziewa. Np. gdy jedziesz na IV delikatnie przyspieszając, to spodziewa się biegu V, a nie III.

Jakiś czas temu czytałem, że pracują nad kolejną generacją trzysprzęgłową, gdzie DWA biegi będą gotowe do przełączenia. Oczywiście te, których skrzynia się spodziewa. Ale już dla jazdy na VII biegu będzie to coś - redukcja na V nie będzie wyczynem.

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Podziwiam te Twoje wyniki spalania przy takim stylu jazdy

Jakiś czas temu nauczyłem się, jak jeździć w miarę szybko i jednocześnie oszczędnie. Jest kilka trików, ale najważniejszy jest trywialny - po prostu trzeba umieć przewidywać i nie cisnąć gazu, gdy wiadomo, że się będzie hamować. Nawet lepiej jest zawczasu zahamować lekko i rozpędzać się z jakiejś prędkości, a nie od zera.

 

U mnie standardem jest, że pasażerowie śpią, bo przeciążeń dużych nie ma - a i tak wszystkich wyprzedzam, włącznie z mistrzami prostej w drogich SUVach, jak już się prosta skończy i zaczynają się światła, to bidulom moc już nie pomaga, bo trzeba zacząć myśleć - a tego już nie potrafią.

Dlatego może powinienem pojeździć trochę bezmyślnie - wtedy trzeba cisnąć i skrzynia się adaptuje do innej jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Polarny napisał:

Dlatego może powinienem pojeździć trochę bezmyślnie - wtedy trzeba cisnąć i skrzynia się adaptuje do innej jazdy.

 

To jest jakieś rozwiązanie. Bo z lektury forum wynika, że myślisz o wiele za dużo i w związku z tym trafiasz na problemy obce reszcie gatunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

To jest jakieś rozwiązanie. Bo z lektury forum wynika, że myślisz o wiele za dużo i w związku z tym trafiasz na problemy obce reszcie gatunku.

Też tak mi się wydaje.

Ja po zakupie obserwowałem, jak skrzynia pracuje i jak reaguje w danych sytuacjach.

Obecnie po prostu jeżdżę :)

Może trochę ja się dostosowałem do nowych warunków, trochę skrzynia i jakoś się dogadujemy :ok:

Gdy przewiduję gwałtowniejsze manewry, wyprzedzanie, włączam tryb Sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Też tak mi się wydaje.

Ja po zakupie obserwowałem, jak skrzynia pracuje i jak reaguje w danych sytuacjach.

Obecnie po prostu jeżdżę :)

Może trochę ja się dostosowałem do nowych warunków, trochę skrzynia i jakoś się dogadujemy :ok:

Gdy przewiduję gwałtowniejsze manewry, wyprzedzanie, włączam tryb Sport.

 

IMO koncepcja automatycznej skrzyni biegów opiera się na tym, żeby zapomnieć o jej działaniu i nawet nie wiedzieć jaki ona tam ma bieg i co kombinuje, zamiast to rozkminiać i polemizować.

:hehe:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Polarny napisał:

To raczej nie ma znaczenia, gdy redukuje na bieg, którego się nie spodziewa. Np. gdy jedziesz na IV delikatnie przyspieszając, to spodziewa się biegu V, a nie III.

Jakiś czas temu czytałem, że pracują nad kolejną generacją trzysprzęgłową, gdzie DWA biegi będą gotowe do przełączenia. Oczywiście te, których skrzynia się spodziewa. Ale już dla jazdy na VII biegu będzie to coś - redukcja na V nie będzie wyczynem.

 

Właśnie ma duże znaczenie - jak redukujesz na bieg z tego samego zestawu to skrzynia musi przejść na moment na drugie sprzęgło żeby zmienić bieg na obecnym czyli 7<>6<>5 i stąd 2x dłuższy czas zmiany. Jak lecisz z 7 na 4 to czekasz tylko na zapięcie 4 na wolnym zestawie. Wersja 3 sprzęgłowa to IMO ślepy zaułek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.12.2017 o 14:16, atlantic napisał:

Dlatego nie kupuje się bmw tylko mercedesa z 722.6 i w razie jakbys ja jakimś cudem zajechał to masz druga skrzynie ze sprzęgłem i płytkami za 300pln 😊

Zeby było zabawnie ta skrzynka technologicznie ma ponad 20lat, a działa 5x lepiej niż automat w kilkuletnim c5🤔

 

Zdaje się, że mój Melon ma właśnie taką skrzynię. Jestem zaskoczony płynnością zmiany przełożeń - chyba nie byłbym w stanie tak płynnie zmieniac biegów w manualu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Ryb napisał:

 

To jest jakieś rozwiązanie. Bo z lektury forum wynika, że myślisz o wiele za dużo i w związku z tym trafiasz na problemy obce reszcie gatunku.

Akurat to, że przewiduję sytuację na drodze i jadę szybko, ale mniej ścieram klocki i mniej przyspieszam, powoduje głównie taki problem obcy reszcie gatunku, że nikt nie wierzy w moje spalanie.

Natomiast to, że DSG muli przy redukcji, jest faktem ogólnie znanym i na forach opisywanym. Gdy trzymam od razu 2 biegi niżej, reakcja na gaz jest diametralnie inna - ten problem jest zatem znany reszcie gatunku, pod warunkiem że ten gatunek jeździł DSG.

38 minut temu, Piotrus napisał:

Właśnie ma duże znaczenie - jak redukujesz na bieg z tego samego zestawu to skrzynia musi przejść na moment na drugie sprzęgło żeby zmienić bieg na obecnym czyli 7<>6<>5 i stąd 2x dłuższy czas zmiany. Jak lecisz z 7 na 4 to czekasz tylko na zapięcie 4 na wolnym zestawie.

Jak tak piszesz, to zaczęło mi się wydawać, że może faktycznie o 2 biegi zmienia wolniej niż o 3 - ale sam już nie wiem czy tak jest, czy to wynik sugestii.

Sprawdzę przy najbliższej okazji (czyli dzisiaj wieczorem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat jeżdżę z klasycznym automatem. Właściwie bez dwóch zdań mógłbym powiedzieć, że nigdy więcej manuala. Denerwuje mnie jedynie sytuacja toczenia się z prędkością ok. 70 km/h i tendencja do wrzucania przez automat najwyższego biegu co powoduje spadek obrotów silnika poniżej 1000. Każde lekkie naciśnięcie gazu, czy małe wzniesienie owocuje od razu redukcją i zaraz wrzuceniem wyższego biegu. I tak w koło. Jedyne wyjście to odłączenie nadbiegu albo zwiększenie prędkości, bo wtedy problem znika (ale nie zawsze się tak da). To taka kosmetyczna niedogodność. Poza tym automaty wymiatają! :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Polarny napisał:

To raczej nie ma znaczenia, gdy redukuje na bieg, którego się nie spodziewa. Np. gdy jedziesz na IV delikatnie przyspieszając, to spodziewa się biegu V, a nie III.

 

Skrzynia nie musi spodziewać się kolejnego biegu - z punktu widzenia sterownika skrzyni biegów, warunki do zmiany na bieg wyższy nie pojawiają się nagle (no może poza stromym zjazdem), w przeciwieństwie do warunków do zmiany na bieg niższy (w wyniku nagłego wciśnięcia pedału gazu). Sterownik może trzymać niższy bieg na jałowym wałku tak długo, aż redukcja nie będzie miała sensu (z różnych powodów - może np. nie dać zysku w osiągach lub wrzucić silnik na czerwone pole) lub uzna, że czas już zmienić bieg. Przygotuje wtedy kolejny bieg na drugim wałku i kiedy ten będzie gotowy, przełączy sprzęgła. Przytrzymanie niższego biegu na drugim wałku ma na celu właśnie redukcję czasu potrzebnego na kick-down w reakcji na wciśnięcie pedału przyśpieszenia.

 

Jadąc więc 80 km/h na 7. biegu, redukcja z biegu 7. na 6. powinna następować błyskawicznie. Dzięki temu skrzynia może zbijać obroty i wrzucić tak wysoki bieg (ze sporo dłuższym przełożeniem, niż wybrałby kierowca ze skrzynią manualną), bo do redukcji potrzeba tylko przełączyć sprzęgła. Jeśli u Ciebie tak to nie działa, to coś masz skopane ze sterownikiem. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, aviator napisał:

Od kilku lat jeżdżę z klasycznym automatem. Właściwie bez dwóch zdań mógłbym powiedzieć, że nigdy więcej manuala. Denerwuje mnie jedynie sytuacja toczenia się z prędkością ok. 70 km/h i tendencja do wrzucania przez automat najwyższego biegu co powoduje spadek obrotów silnika poniżej 1000. Każde lekkie naciśnięcie gazu, czy małe wzniesienie owocuje od razu redukcją i zaraz wrzuceniem wyższego biegu. I tak w koło. Jedyne wyjście to odłączenie nadbiegu albo zwiększenie prędkości, bo wtedy problem znika (ale nie zawsze się tak da). To taka kosmetyczna niedogodność. Poza tym automaty wymiatają! :)

U mnie wrzuca 7 bieg już przy 80 km/h, ale lekkie muśnięcie pedału gazu i błyskawicznie zrzuca do 6. Ma przy tym sporą pętlę histerezy i zbyt często nie wachluje pomiędzy tym,i biegami :ok:

Na wyższych biegach nie schodzi poniżej 1200 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, grogi napisał:

 

Skrzynia nie musi spodziewać się kolejnego biegu - z punktu widzenia sterownika skrzyni biegów, warunki do zmiany na bieg wyższy nie pojawiają się nagle (no może poza stromym zjazdem), w przeciwieństwie do warunków do zmiany na bieg niższy (w wyniku nagłego wciśnięcia pedału gazu). Sterownik może trzymać niższy bieg na jałowym wałku tak długo, aż redukcja nie będzie miała sensu

(...)

Jadąc więc 80 km/h na 7. biegu, redukcja z biegu 7. na 6. powinna następować błyskawicznie. Dzięki temu skrzynia może zbijać obroty i wrzucić tak wysoki bieg (ze sporo dłuższym przełożeniem, niż wybrałby kierowca ze skrzynią manualną), bo do redukcji potrzeba tylko przełączyć sprzęgła. Jeśli u Ciebie tak to nie działa, to coś masz skopane ze sterownikiem. 

To, co piszesz, nie zgadza się z rzeczywistością - bo przy delikatnym przyspieszaniu i nagłym wciśnięciu gazu (nie za dużo, żeby tylko o 1 bieg zredukował) redukcja trwa zauważalnie długo. Z VII na VI redukuje faktycznie szybciej, ale to dlatego, że jadąc na VII nie spodziewa się wyższego biegu.

I tak w praktyce naciśnięcie na VII przy 80 km/h powoduje redukcję o zazwyczaj o 2 biegi.

Ale wiadomo, że rzeczywistość sobie a zdania nie zmienisz. Jakby co, to sterownik jest skopany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Polarny napisał:

To, co piszesz, nie zgadza się z rzeczywistością - bo przy delikatnym przyspieszaniu i nagłym wciśnięciu gazu (nie za dużo, żeby tylko o 1 bieg zredukował) redukcja trwa zauważalnie długo. Z VII na VI redukuje faktycznie szybciej, ale to dlatego, że jadąc na VII nie spodziewa się wyższego biegu.

I tak w praktyce naciśnięcie na VII przy 80 km/h powoduje redukcję o zazwyczaj o 2 biegi.

Ale wiadomo, że rzeczywistość sobie a zdania nie zmienisz. Jakby co, to sterownik jest skopany.

U mnie rzadko zmienia o dwa biegi w dół. A z 7 na 6 redukuje bez zauważalnej zwłoki :ok:

Dopiero wciśnięcie max pedału gazu lub kliknięcie w przycisk pod pedałem powoduje tak dużą redukcję i wtedy jest znaczące opóźnienie, a potem kręcenie do max obr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie rzadko zmienia o dwa biegi w dół. A z 7 na 6 redukuje bez zauważalnej zwłoki :ok:

Dwusprzęgłówki są AFAIR programowane by zrzucać o jeden, trzy lub pięć biegów. Właśnie by następny bieg trafiał w drugie sprzęgło.

Sto lat temu @mrBEAN wrzucał na youtube kickdown z 7/2 w swojej świętej pamięci Fabii RS.

 

 

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, format napisał:

Dwusprzęgłówki są AFAIR programowane by zrzucać o jeden, trzy lub pięć biegów. Właśnie by następny bieg trafiał w drugie sprzęgło.

Sto lat temu @mrBEAN wrzucał na youtube kickdown z 7/2 w swojej świętej pamięci Fabii RS.

 

Muszę zaobserwować, o ile biegów zrzuca u mnie, gdy jadę 80 km/h na 7 biegu i wcisnę gaz do oporu :)

Lekkie wciśnięcie redukuje z 7 na 6.

Mocniejsze - o więcej biegów, by ciągnąć do max obrotów, ale tak naprawdę nie zwróciłem uwagi o ile :hehe:

Z tym, że jaj mam diesla i tych obrotów nie jest duży zakres :buu:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, aviator napisał:

Od kilku lat jeżdżę z klasycznym automatem. Właściwie bez dwóch zdań mógłbym powiedzieć, że nigdy więcej manuala. Denerwuje mnie jedynie sytuacja toczenia się z prędkością ok. 70 km/h i tendencja do wrzucania przez automat najwyższego biegu co powoduje spadek obrotów silnika poniżej 1000. Każde lekkie naciśnięcie gazu, czy małe wzniesienie owocuje od razu redukcją i zaraz wrzuceniem wyższego biegu. I tak w koło. Jedyne wyjście to odłączenie nadbiegu albo zwiększenie prędkości, bo wtedy problem znika (ale nie zawsze się tak da). To taka kosmetyczna niedogodność. Poza tym automaty wymiatają! :)

ja nie mam takiego problemu;] , skrzynia zwykły automat 4 biegi do przodu + silnik 3,3 litra

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2017 o 20:48, Joki napisał:

Czy 150KM na tonę to jeszcze dychawiczny czy już nie?

Moim zdaniem wystarczy taki silnik do automatu. Jeśli był by diesel to jestem skłonny stwierdzić, że 100KM wystarczy z powodu dużo większego momentu na dzień dobry. 

 

Mam w domu 540i oraz 530d. obie w automacie i przy spokojnej jeździe po mieście w ogóle nie czuć tego, że pomiędzy tymi autami jest 100KM różnicy. Ok przy dynamicznej jeździe jest przepaść ale podczas normalnej spokojnej jazdy nie czuć jakoś specjalnie różnicy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CCinek napisał:

Moim zdaniem wystarczy taki silnik do automatu. Jeśli był by diesel to jestem skłonny stwierdzić, że 100KM wystarczy z powodu dużo większego momentu na dzień dobry. 

 

U mnie 1,6 t i diesel 141 KM - ciut brakuje mocy. A skrzynia 7 biegów.

Przy okazji sprawdziłem redukcje z 7 biegu, po wciśnięciu mocniej pedału gazu przy prędkości około 80 km/h.

Lekkie wciśnięcie i redukuje do 6, mocniejsze do 5.

Ale wciśnięcie pedału do dna z kliknięciem (kickdown) powoduje redukcję do 4 a nawet do 3 

Nie próbowałem jeszcze tych manewrów z włączonym trybem SPORT. ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Aaron napisał:

Ile moze wynosic naprawa AT ?

Przykładowe koszty w japonskich kompaktach?

 

Używkę się kupuje lub naprawia.

Najłatwiej przejrzeć alledrogo.

 

Przykładowo do Subaru automaty niektóre są za pół darmo, bo się nie psują, a podaż spora. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie 1,6 t i diesel 141 KM - ciut brakuje mocy. A skrzynia 7 biegów.

Przy okazji sprawdziłem redukcje z 7 biegu, po wciśnięciu mocniej pedału gazu przy prędkości około 80 km/h.

Lekkie wciśnięcie i redukuje do 6, mocniejsze do 5.

Ale wciśnięcie pedału do dna z kliknięciem (kickdown) powoduje redukcję do 4 a nawet do 3 

Nie próbowałem jeszcze tych manewrów z włączonym trybem SPORT. ;]

 

 

Prawda jest taka, że operowanie mocą jest trochę błędne gdy nie znamy masy auta. Chcąc sprecyzować swoją wypowiedz jestem skłonny stwierdzić, że auto z stosunkiem mocy do masy na poziomie 10kg/1KM jest już naprawdę dynamiczne i AT jakoś specjalnie tej dynamiki nie popsuje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CCinek napisał:

 

Prawda jest taka, że operowanie mocą jest trochę błędne gdy nie znamy masy auta. Chcąc sprecyzować swoją wypowiedz jestem skłonny stwierdzić, że auto z stosunkiem mocy do masy na poziomie 10kg/1KM jest już naprawdę dynamiczne i AT jakoś specjalnie tej dynamiki nie popsuje. 

Im więcej mocy do masy tym bardziej automat dynamikę poprawia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.12.2017 o 18:27, mrBEAN napisał:

 

Używkę się kupuje lub naprawia.

Najłatwiej przejrzeć alledrogo.

 

Przykładowo do Subaru automaty niektóre są za pół darmo, bo się nie psują, a podaż spora. 

dobrze  wiedzieć  ;l  ;]:ok:  bo  podobno  mam  ten  pancerny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mokrii napisał:

nie  jest  ;] 

ale  moze dlatego  ze  4x4 

 

 

Moje 4x4 z automatem ma 9kg/KM i powiem tak...spod swiatel wstydu nie ma, ale tylka tez nie urywa. Za to wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Grzaniec napisał:

Moje 4x4 z automatem ma 9kg/KM i powiem tak...spod swiatel wstydu nie ma, ale tylka tez nie urywa. Za to wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność  ;]

forek sg 160km AT i  okolo 1600kg 

jakis  czas temu  spod  swiateł ruszyłem  równo z  ktorymś z trojaczków (c1/107/aygo) do 100kmph łeb w łeb  8]   

 

a  że  nie  przekraczam  znacznie  to  PeH poleciał  dalej  ;] 

 

także  ten  - AT pozwala  szybciej  ruszyć i jest  ogolnie  fajnie  - ale  PeHy potrafią z  68km  sporo wycisnąć ;l 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.12.2017 o 08:42, mokrii napisał:

jak tu  sie  ankiety  robi  ? ;] 

 

no  więc 

 

mam  posiadam i  w  nastepnym  pojezdzie  tez  bede  miał, 

czy  może  miałem ale  wole  (hyhyhy)  mieć kontrole  nad autem  

 

podzielcie  sie  własnymi  przemysleniami  :ok:;] 

 

Jestem wrogiem automatycznych skrzyń biegów i wszystkich systemów odbierających kierowcy pełną kontrolę nad autem, ale mam świadomość, że z uwagi na poziom umiejętności większości "posiadaczy PJ" te systemy podnoszą bezpieczeństwo na drodze, więc są konieczne.

Edytowane przez RSSSS
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mokrii napisał:

forek sg 160km AT i  okolo 1600kg 

jakis  czas temu  spod  swiateł ruszyłem  równo z  ktorymś z trojaczków (c1/107/aygo) do 100kmph łeb w łeb  8]   

 

a  że  nie  przekraczam  znacznie  to  PeH poleciał  dalej  ;] 

 

także  ten  - AT pozwala  szybciej  ruszyć i jest  ogolnie  fajnie  - ale  PeHy potrafią z  68km  sporo wycisnąć ;l 

To faktycznie trochę słabo :phi:. U mnie jest ciut lepiej, 3,7V6 245KM i chyba 2200kg masy. Katalogi podają trochę ponad 8s do 100. Więc mam szansę trochę odjechać Twojemu forkowi, ale mam świadomość że też nie mam wyscigowki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się jeszcze nie wypowiedziałem w tym wątku? Jak pewnie niektórzy wiedzą mam samochód z siedmiobiegową skrzynią manualną przymocowaną do silnika z 460 KM i momentem obrotowym jak w traktorze. A to wszystko w samochodzie ważącym tyle co VW Golf. Przyjemność z takiego rozwiązania jest nie do opisania. Poprzednio miałem samochód z silnikiem o podobnej mocy ale 8-biegowym automatem. I jedyne czego nie lubiłem w tyle samochodzie to właśnie skrzynia biegów. Zmieniała biegi błyskawicznie - znacznie szybciej niż jestem w stanie zrobić to w zwykłej skrzyni. Ale nie było kontroli nad tym jak zmiana zachodziła - jak komputer uznał ze mi się nie spieszy to próbował zmienić delikatnie. A jak uznał ze mi sie spieszy to zmieniał metodą „strzał z sprzęgła”. Problem w tym że nie umieliśmy się z komputerem dogadać. W Mercedesie żony jest to trochę lepiej rozwiązane - można ręcznie zmienić tryb pracy skrzyni. Ale nadal jest trudno się z nim dogadać. Moim marzeniem jest automat w którym czas zmiany biegu można by regulować długością naciśnięcia łopatki - naciskamy długo, zmiana jest delikatna. Szybki strzał = zmiana na ostro. Niestety jeszcze się z takim samochodem nie spotkałem więc zostaje tylko manual.


Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.12.2017 o 20:27, rwIcIk napisał:

U mnie wrzuca 7 bieg już przy 80 km/h, ale lekkie muśnięcie pedału gazu i błyskawicznie zrzuca do 6. Ma przy tym sporą pętlę histerezy i zbyt często nie wachluje pomiędzy tym,i biegami :ok:

Dzisiaj zerknąłem jak mój PowerShift pracuje. Pomiędzy 50-70 km/h (licznikowe) przy spokojnym turlaniu po mieście trzyma 4, przy przyspieszaniu tak od 70 zapina 5. Do 6 nie sprawdzałem ;]. Niedawno byłem mocno zdziwiony jak jechałem VW Polo (1,2 TSI 85KM) mojej siostry, który przy 70-80 miał już wrzucone 7, bo w PS jest inaczej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, shapyr napisał:

Dzisiaj zerknąłem jak mój PowerShift pracuje. Pomiędzy 50-70 km/h (licznikowe) przy spokojnym turlaniu po mieście trzyma 4, przy przyspieszaniu tak od 70 zapina 5. Do 6 nie sprawdzałem ;]. Niedawno byłem mocno zdziwiony jak jechałem VW Polo (1,2 TSI 85KM) mojej siostry, który przy 70-80 miał już wrzucone 7, bo w PS jest inaczej.

 

To też kwestia tego, ile silnik ma mocy... Co z tego, że biegi w Polo byłyby szerzej zestopniowane i ten utrzymałby 4. bieg przy 70, kiedy żeby jechać 120 na siódmym przy 1800rpm brakowałoby mu mocy (miałby ok 30KM). A tak pomacha tymi biegami do 70, żeby przy 120 mieć 3500 obrotów i ciut więcej mocy (pewnie z 75 KM)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, grogi napisał:

Co z tego, że biegi w Polo byłyby szerzej zestopniowane i ten utrzymałby 4. bieg przy 70, kiedy żeby jechać 120 na siódmym przy 1800rpm brakowałoby mu mocy (miałby ok 30KM). A tak pomacha tymi biegami do 70, żeby przy 120 mieć 3500 obrotów i ciut więcej mocy (pewnie z 75 KM)... 

Ciekawe to co piszesz, bo w manualu nikt normalny by nie wrzucał 7 przy takiej prędkości, chyba że chciałby męczyć silnik na bardzo niskich obrotach. Tu chyba bardziej VW chodzi o jazdę "na kropelce" niż trzymaniu racjonalnych obrotów bo do byle jakiego przyspieszenia DSG musi robić redukcję. Dla mnie dziwne nieco.

Zachowanie dokładnie jak na tym filmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, shapyr napisał:

Ciekawe to co piszesz, bo w manualu nikt normalny by nie wrzucał 7 przy takiej prędkości, chyba że chciałby męczyć silnik na bardzo niskich obrotach. Tu chyba bardziej VW chodzi o jazdę "na kropelce" niż trzymaniu racjonalnych obrotów bo do byle jakiego przyspieszenia DSG musi robić redukcję. Dla mnie dziwne nieco.

Zachowanie dokładnie jak na tym filmie.

U mnie jest podobnie. Silnik Diesla.

Przed 80 km/h wrzuca już 7 i jedzie na 1200 obrotach.

PO mocniejszym naciśnięciu pedału gazu redukuje do 6, 5, 4 lub nawet 3 biegu.

W trybie Sport nie schodzi poniżej 1500 obr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, shapyr napisał:

Ciekawe to co piszesz, bo w manualu nikt normalny by nie wrzucał 7 przy takiej prędkości, chyba że chciałby męczyć silnik na bardzo niskich obrotach. Tu chyba bardziej VW chodzi o jazdę "na kropelce" niż trzymaniu racjonalnych obrotów bo do byle jakiego przyspieszenia DSG musi robić redukcję.

 

Zgoda - w manualu nikt by tak nie pojechał. Ale to jest właśnie zaleta automatu - niech wachluje biegami, od tego jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagujecie, a w takich krajach jak USA czy Australia, są praktycznie tylko automaty. Nikt się nawet nie zastanawia czy to się psuje. Ja posmakowałem jazdy takimi autami i w moim następnym aucie będzie automat. No cóż, większość z nas tu jest w okolicach 40stki więc to naturalne

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.12.2017 o 21:42, blue_ napisał:

a to ciekawe, czemu w danych technicznych samochodów ZAWSZE przy automacie spalanie jest większe niż manualu?

chyba w danych technicznych samochodow z lat 90tych :) 

 

DSG 7 biegowe, hydrauliki 8 biegowe - zmniejszają zuzycie vs klasyczny 5-6 biegowy manual, własnie ze względu na większy zakres oferowanych przełożeń.

 

EDIT: wlasnie sprawdzilem w bmw 3er w KAŻDYM silniku - automat obniża zużycie vs manual (jeśli ten wogole występuje). z tego co pamietam w 5er też... z tego co pamietam w Golfie VII jest analogicznie...takze jakos nie widzę tego ZAWSZE. wrecz przeciwnie - pewnie trzebaby mocno poszukac posrod jakis gownianych automatow w malych francuzach zeby znalexc odwrotną sytuację...

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jimbo22 napisał:

pewnie trzebaby mocno poszukac posrod jakis gownianych automatow w malych francuzach zeby znalexc odwrotną sytuację...

Polo VI wg producenta silnik 1.0 tsi 95KM MT 4,4/100 DSG 4,6/100, 115KM MT 4,6/100 DSG 4,7/100. To chyba nie jest francuz z gównianym automatem :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.12.2017 o 21:32, blue_ napisał:

mamy w firmie kilka aut z przebiegami po pół miliona, i we wszystkich są oryginalne skrzynie i sprzęgła, a kierowców w każdym po kilku

ile robią % w miescie? bo bazując na doswiadczeniu ojca i jego warsztatu ktory prowadzi od 25 lat - sredni zywot sprzegla w manualu to ok 150-200kkm... są oczywiscie wyjątki - no bo logiczne ze w trasie mozna zapiąć 6tke i przejechac cały bak paliwa.... co wydluza o rząd wielkosci zasięg na 1 sprzęgle... ale to raczej skrajność.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, shapyr napisał:

Polo VI wg producenta silnik 1.0 tsi 95KM MT 4,4/100 DSG 4,6/100, 115KM MT 4,6/100 DSG 4,7/100. To chyba nie jest francuz z gównianym automatem :hehe:

napisalem "pewnie" :) no ale nie dziwota ze problem jest w malych segmentach...

ale nie zmienia to tezy na ktora odpowiadalem. wlasnie wsrod maluchów (które są w tej dyskusji mało interesującym segmentem - spodziewalbym sie takich wyników) i na pewno nie dowodzi że ZAWSZE tak jest :) wręcz przeciwnie... od czasu jak automaty dobiły do 6+ biegów w wiekszosci przypadków już tak nie jest...

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jimbo22 napisał:

ile robią % w miescie? bo bazując na doswiadczeniu ojca i jego warsztatu ktory prowadzi od 25 lat - sredni zywot sprzegla w manualu to ok 150-200kkm... są oczywiscie wyjątki - no bo logiczne ze w trasie mozna zapiąć 6tke i przejechac cały bak paliwa.... co wydluza o rząd wielkosci zasięg na 1 sprzęgle... ale to raczej skrajność.

100% w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jimbo22 napisał:

ile robią % w miescie? bo bazując na doswiadczeniu ojca i jego warsztatu ktory prowadzi od 25 lat - sredni zywot sprzegla w manualu to ok 150-200kkm... są oczywiscie wyjątki - no bo logiczne ze w trasie mozna zapiąć 6tke i przejechac cały bak paliwa.... co wydluza o rząd wielkosci zasięg na 1 sprzęgle... ale to raczej skrajność.

Mój Galaxy, ma 230kkm i sprzęgło fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.