Skocz do zawartości

Klasyk youngtimer do 10.000 zł


Lato8

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę o zakupie youngtimera, majac budżet na zakup 10 tys zł ( nie licząc napraw)  co byście kupili - roczniki 1986-1994

 

Samochód ma być jeżdżący, najlepiej z klimatyzacją, skrzynia dowolna, silnik do ok 3.0 pb/on - są niskie stawki OC dla takich aut.

 

Musi nadawać się do jazdy po zakupie, ma wrócić na kołach.

 

Dostępność części jest ważnym kryterium wyboru.

 

Chciałbym mieć frajdę z jazdy tym autem, dlatego najlepiej żeby silnik miał większą pojemność.

 

Musi być to wyważony zakup silnik/ wersja / koszty eksploatacji.

 

Czy ma być to W124 w benzynie nawet KE jetronic, raczej nie cupe, w201 z wieksza benzyna mialy klime, czy może coś w rodzaju Calibry v6.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lato8 napisał:

Myślę o zakupie youngtimera, majac budżet na zakup 10 tys zł ( nie licząc napraw)  co byście kupili - roczniki 1986-1994

 

Samochód ma być jeżdżący, najlepiej z klimatyzacją, skrzynia dowolna, silnik do ok 3.0 pb/on - są niskie stawki OC dla takich aut.

 

Musi nadawać się do jazdy po zakupie, ma wrócić na kołach.

 

Dostępność części jest ważnym kryterium wyboru.

 

Chciałbym mieć frajdę z jazdy tym autem, dlatego najlepiej żeby silnik miał większą pojemność.

 

Musi być to wyważony zakup silnik/ wersja / koszty eksploatacji.

 

Czy ma być to W124 w benzynie nawet KE jetronic, raczej nie cupe, w201 z wieksza benzyna mialy klime, czy może coś w rodzaju Calibry v6.

 

 

 

Ja kupiłem e34, jestem zachwycony. Niestety trafił mi się 520i, gdybym miał więcej czasu to w budżecie do 10 kpln spokojnie kupisz 525i. 

Jakość wykonania, ergonomia, sposób w jaki auto współgra z kierowcą - mistrzostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, NaczelnyFilozof napisał:

Renault 25 :-) 

 

 

Też mi się marzy, pewnie kiedyś kupię. Szczególnie te wersje z profilowanymi fotelami z grubego weluru. Cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lato8 napisał:

Myślę o zakupie youngtimera, majac budżet na zakup 10 tys zł ( nie licząc napraw)  co byście kupili - roczniki 1986-1994

Samochód ma być jeżdżący, najlepiej z klimatyzacją, skrzynia dowolna, silnik do ok 3.0 pb/on - są niskie stawki OC dla takich aut.

Musi nadawać się do jazdy po zakupie, ma wrócić na kołach.

Dostępność części jest ważnym kryterium wyboru.

Chciałbym mieć frajdę z jazdy tym autem, dlatego najlepiej żeby silnik miał większą pojemność.

Musi być to wyważony zakup silnik/ wersja / koszty eksploatacji.

Czy ma być to W124 w benzynie nawet KE jetronic, raczej nie cupe, w201 z wieksza benzyna mialy klime, czy może coś w rodzaju Calibry v6.

 

Cz auto będzie jeździło cały rok czy tylko w sezonie letnim? Masz gdzie to garażować? To będą pierwsze kółka do jazdy?

 

Ja miałem przez chwilę takie coś:

image.png

Fajnie się tym jeździło, mimo że nie był to demon prędkości (silnik bez turbo i skrzynia automatyczna).

W Twoim budżecie możesz się pokusić o szukanie turbodoładowanego silnika 165 KM. Ten już jeździ lepiej.

Masz też model 900 do wyboru.

 

 

6 godzin temu, Obywatel napisał:

Moze Saab? - tylko uczciwie przyznam, ze nie wiem jak z dostepnoscia czesci, ale od pewneo czasu auto bylo spokrewnione z oplem vectra.

 

Koszty części potrafią zabić. Dla pokazanego powyżej Volvo mało co kosztuje więcej jak 200 pln. Do takiego 900 lub 9000 od 200 to się dopiero ceny zaczynają.

 

16 godzin temu, Prozaq napisał:

e30

 

Ludzie powariowali z cenami więc imho do 10k nie kupi auta z sensownym silnikiem dającym frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Prozaq napisał:

e30

Ceny poszybowały w kosmos... nawet za strupy do gruntownej odbudowy, ludzie chcą jakieś chore pieniądze, jeśli tylko auto jest proste.

Moim typem byłby e34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając 10 tysięcy w łapie, możesz mieć kilkanaście modeli aut zaliczanych do (bądź kandydujących do miana) youngtimerów. Musisz się określić, jaki typ nadwozia Cię interesuje, jakie cechy samochodu, jego wielkość, moc itp. Czy ma być to mały zapierdalacz typu 205 GTi, czy nobliwe W124 z dużym silnikiem.

Ja w marcu kupiłem sobie 156-konną Celicę V-tej generacji, naprawiłem ją, jeżdżę nią na co dzień  i jeszcze nie wydałem na nią owych 10 tys złotych. Możesz też poszukać MR2, która jest wyjątkowo rzadka w PL i będziesz miał kupę frajdy.

Określ się, co Ci pasuje stylem - Japonia, Ameryka, Francja, Niemcy, UK czy może demoludy. Tak będzie łatwiej coś podpowiedzieć.

 

PS. Kumpel kupił przed chwilą W124 coupe z silnikiem 3.0 za około 10 tysi. Jest tam parę drobiazgów do zrobienia, ale blacha jest jak dzwon - aż nie mogliśmy się nadziwić, że taki egzemplarz się uchował na polskich drogach. Fajny, wygodny, nobliwy, nadaje się w trasy, niekoniecznie do ścigania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu doradza tu bmw. Nie wiem, jaki masz cel, kupując youngtimera i być może bmw go spełnia, ale jako samochód do jazdy tamte modele to po prostu kupa. Silniki mają moc tylko na papierze - są ślamazarne i mulaste. Wnętrze ciaśniejsze niż w tico (porównując np. 5 z '94, a jeździłem tym dorywczo 2 lata).

 

Jeżeli miałbym polecać, to super autem z tamtych czasów jest XM z silnikiem 3.0 i dwoma zaworami na cylinder. Super komfort, cicho, przestrzeń, do tego ten silnik faktycznie jedzie, jak na 6-cylindrowca przystało, mimo małej mocy "na papierze". No i nie auto nie jest popularne pod remizą w sobotę.

Niestety, w kwestii kryterium "ceny części" ww. może nie spełniać założeń. Ale bmw nie jest dużo lepsze (o ile w ogóle jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Najłatwiej to iść w BMW. Na pewno pomysł wypali, gratów dużo.

 

Jak chcesz coś mniej typowego ale dającego jakaś frajdę to obadaj Forda Sierra. Napęd na tył i całkiem dobre prowadzenie.

Problem może być już z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Polarny napisał:

Wielu doradza tu bmw. Nie wiem, jaki masz cel, kupując youngtimera i być może bmw go spełnia, ale jako samochód do jazdy tamte modele to po prostu kupa. Silniki mają moc tylko na papierze - są ślamazarne i mulaste. Wnętrze ciaśniejsze niż w tico (porównując np. 5 z '94, a jeździłem tym dorywczo 2 lata).

 

Jeżeli miałbym polecać, to super autem z tamtych czasów jest XM z silnikiem 3.0 i dwoma zaworami na cylinder. Super komfort, cicho, przestrzeń, do tego ten silnik faktycznie jedzie, jak na 6-cylindrowca przystało, mimo małej mocy "na papierze". No i nie auto nie jest popularne pod remizą w sobotę.

Niestety, w kwestii kryterium "ceny części" ww. może nie spełniać założeń. Ale bmw nie jest dużo lepsze (o ile w ogóle jest).

M52 to nie zdymane M54 w ciężkim e46.

 

Porownaj sobie ze swoim tsi😊 sam się naciąłem kiedys na takie 2.8 z krótkim mostem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być trzecie auto w domu.

 

Nie będzie jeździć na co dzień, raczej okazjonalnie.

 

Może być to w124 jak i 205 gti, ważne zebym większość napraw mógł zrobić samemu.

 

Jak celica to raczej 4x4 a takiej w tej cenie nie kupie.

 

Sierra ok, ale też żeby to było chociaż Xr4i z 4x4

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 Najłatwiej to iść w BMW. Na pewno pomysł wypali, gratów dużo.

 

Jak chcesz coś mniej typowego ale dającego jakaś frajdę to obadaj Forda Sierra. Napęd na tył i całkiem dobre prowadzenie.

Problem może być już z częściami.

 

Chyba przy ścierce największym problemem będzie znalezienie sensownego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chemmist napisał:

Polecam w201 2.0-2.6 z automatem. Jest w czym wybierać i ceny części bardzo przystępne.

Brzydkie to. I nie wiem jak innym, ale mnie się kojarzy z mokrym snem badylarza w szeleszczącym dresie.

 

Godzinę temu, kravitz napisał:

Jak chcesz coś mniej typowego ale dającego jakaś frajdę to obadaj Forda Sierra. Napęd na tył i całkiem dobre prowadzenie.

Problem może być już z częściami.

Części to jedno. Ale wpierw znajdź egzemplarz warty uwagi. Chyba o jednorożca łatwiej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlantic napisał:

Porownaj sobie ze swoim tsi😊

Jeżeli mówimy o piłowaniu do odcięcia, to wtedy bmw jedzie. Bez tego jest to po prostu muł.

A porównanie zrobiłem:

Przy maksymalnym przyspieszeniu do 160 jest ok. 2-3s wolniej.

Więc jeżeli ktoś jeździ z butem w podłodze i uznaje obroty poniżej 5000 za haniebne, to bmw jak najbardziej będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Polarny napisał:

Jeżeli mówimy o piłowaniu do odcięcia, to wtedy bmw jedzie. Bez tego jest to po prostu muł.

A porównanie zrobiłem:

Przy maksymalnym przyspieszeniu do 160 jest ok. 2-3s wolniej.

Więc jeżeli ktoś jeździ z butem w podłodze i uznaje obroty poniżej 5000 za haniebne, to bmw jak najbardziej będzie lepsze.

Człowieku, opanuj się. Porównujesz silnik uturbiony, z niewiele w sumie większym wolnossącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Polarny napisał:

Wielu doradza tu bmw. Nie wiem, jaki masz cel, kupując youngtimera i być może bmw go spełnia, ale jako samochód do jazdy tamte modele to po prostu kupa. Silniki mają moc tylko na papierze - są ślamazarne i mulaste. Wnętrze ciaśniejsze niż w tico (porównując np. 5 z '94, a jeździłem tym dorywczo 2 lata).

 

silniki to najlepsze co jest w tych autach, więc nie wiem skąd masz takie zdanie o nich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Polarny napisał:

Jeżeli mówimy o piłowaniu do odcięcia, to wtedy bmw jedzie. Bez tego jest to po prostu muł.

A porównanie zrobiłem:

Przy maksymalnym przyspieszeniu do 160 jest ok. 2-3s wolniej.

Więc jeżeli ktoś jeździ z butem w podłodze i uznaje obroty poniżej 5000 za haniebne, to bmw jak najbardziej będzie lepsze.

 

W zasadzie nie wiem o czym piszesz ;] 2-3sekundy szybciej to chyba nieźle jak na stary samochód z tylnym napędem? Tym bardziej że octavia 1.8tsi jest jednym z najszybszych współczesnych aut w swojej klasie mocowej.

Masz poniżej wykres jednego i drugiego silnika w zasadzie jedyna przewaga tsi jest gdzieś tam poniżej 2500rpm. Od 2500 do 7000rpm bmw ma więcej mocy na silniku, więc ten gaz w podłodze i podtrzymywanie 5000rpm jest trochę nie na miejscu :)

 

wykres_power_por.php.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
W zasadzie nie wiem o czym piszesz ;] 2-3sekundy szybciej to chyba nieźle jak na stary samochód z tylnym napędem? Tym bardziej że octavia 1.8tsi jest jednym z najszybszych współczesnych aut w swojej klasie mocowej.


Że co? W jakiej to 'klasie mocowej' jest Octavia?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będzie szybsze niż taka kura 1.8tsi z dsg? Mazda 3? Megane? Focus? Civic? :phi: Może astra 1.6t ale ma 20koni więcej więc trochę nie fair. 
Jako że to maksymalny silnik wersji nie-hothatch to generalnie cała konkurencja. Megane GT, Focus ST czy choćby zwykła Astra dla biednych o której wspomniałeś.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kenickie napisał:

Człowieku, opanuj się. Porównujesz silnik uturbiony, z niewiele w sumie większym wolnossącym.

 

Człowieku, zorientuj się, kto tego porównania oczekiwał. Podpowiem, że to nie ja rozpocząłem temat tsi kontra wolnossaki bmw.

Temat jest o youngtimerze, napisałem że silniki bmw z tamtego czasu są beznadziejne (jeździłem dwoma), natomiast citroen xm 3.0 V6 12V jest najlepszym autem, jakim do tej pory jeździłem.

I to wszystko.

7 godzin temu, r1sender napisał:

silniki to najlepsze co jest w tych autach, więc nie wiem skąd masz takie zdanie o nich.

To, co najlepsze, nie musi wcale być dobre.

6 godzin temu, atlantic napisał:

Masz poniżej wykres jednego i drugiego silnika w zasadzie jedyna przewaga tsi jest gdzieś tam poniżej 2500rpm.

Wykres jest wspaniały, ale w praktyce prawda jest taka, że stare bmw poniżej 4000 nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pyrekcb napisał:

 

Wg wiki 89-93 r. - jak z rudą w japończyku?

Kilka drobnych pierdół do poprawienia, głównie tylny zawias. Karoseria nie tknięta przez rdzę. Ogólnie, to bardzo ładnie zachowany, nie zwieśniaczony egzemplarz, który większość swojego żywota spędził we Włoszech. W PL od 7. lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, format napisał:

Jako że to maksymalny silnik wersji nie-hothatch to generalnie cała konkurencja. Megane GT, Focus ST czy choćby zwykła Astra dla biednych o której wspomniałeś.

Skoro już piszesz o ST i GT, to może porównuj też octavię RS, a nie zwykłą 1.8 tsi dla rodzinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już piszesz o ST i GT, to może porównuj też octavię RS, a nie zwykłą 1.8 tsi dla rodzinki.
Ale przecież Octavia vRS to hothatch od kury. Hothatchem od Renault jest Megane RS, a od Forda Focus RS.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lato8 napisał:

Jak celica to raczej 4x4 a takiej w tej cenie nie kupie.

 

Sierra ok, ale też żeby to było chociaż Xr4i z 4x4

Czyli nastawiasz się na samochód 4x4? A po co?

Celica AllTrak 4WD jest o ponad 200kg cięższa od wersji FWD. Ma co prawda 200KM, ale mają one nieco więcej cielska do poruszenia, więc rozpędzanie się będzie takie samo, jak w przednionapędówce. Poza tym ceny sensownej Celiki Vgen z 4WD zaczynają się od 30tys złotych (tak, wiem, DA SIĘ !! znaleźć taniej!) a części do nich właściciele zaczynają chomikować po garażach, bo jest coraz ciężej z dostępnością. Celica VI generacji z mocniejszym silnikiem 175KM jest w tej chwili potencjalnie tańsza od swojej poprzedniczki.

 

A Sierra Xr4i to już w ogóle biały kruk - znaleźć taką nie zajechaną to w zasadzie cud. I to cud na pewno nie z 10. tysiącami w łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, format napisał:

Ale przecież Octavia vRS to hothatch od kury. Hothatchem od Renault jest Megane RS, a od Forda Focus RS.

Skoro to wszystko są hothatche, to w czym widzisz problem, żeby właśnie je ze sobą porównywać?

Zamiast 1.8 tsi, czyli nie-hothatcha z innymi hh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to wszystko są hothatche, to w czym widzisz problem, żeby właśnie je ze sobą porównywać?
Zamiast 1.8 tsi, czyli nie-hothatcha z innymi hh?
Uważam że nie ma sensu porównywać octe 1.8 z foką którą ma napęd na cztery koła i 350 konia. Octavia 1.8 to najmocniejszy nie hothatchowy (nazwijmy go 'cywilny') silnik w tym aucie. Powinna być porównywana z innymi najmocniejszymi cywilnymi wersjami.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Taka octavię porównujesz z Fordem 1.5eco który ma taka sama moc, a nie z focusem który ma ich 250...chyba ze kura zrobi rs light, żeby użytkownik AK mógł wykonywać prawidłowe porównania
 
Ocho, najlepiej to porównać z focusem 1.0 i dacią logan. Wówczas to rzeczywiście będzie najmocniejszy silnik w swojej klasie.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sile chcesz udowodnić swoją racje mimo ze jej nie masz. Focus z automatem i 180konnym silnikiem jest dużo wolniejszy niż octavia 180koni z dsg. Takie są fakty...

A od Fiata Tipo z wolnossakiem i hydrokinetykiem to już w ogóle! :old:

 

Octa z tym silnikiem to jest cienizna na tle konkurencji, a ty sobie opowiadaj co chcesz.

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I n Na watek zamykac:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-legend-okazja-legend-coupe-3-2-benzyna-full-opcja-bezowe-skory-soft-glose-ID6zntDa.html#751d38a8a5

Daj sobie spokoj z masowkami tupu w124 Focus octavia itp

To ma byc auto ze jak zostawisz na parkingu to jeszcze 3razy obrócisz sie przez ramie zeby na nie popatrzeć ....

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I n Na watek zamykac:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-legend-okazja-legend-coupe-3-2-benzyna-full-opcja-bezowe-skory-soft-glose-ID6zntDa.html#751d38a8a5

Daj sobie spokoj z masowkami tupu w124 Focus octavia itp

To ma byc auto ze jak zostawisz na parkingu to jeszcze 3razy obrócisz sie przez ramie zeby na nie popatrzeć ....

wysłane z tel.


Fajna fura, acz podejrzewam z częściami do tego może być niezły Meksyk.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na pewno łatwiej niz do svx

wysłane z tel.

Ano pewnie tak, choć dla mnie to jeden, ten sam, nieakceptowalny poziom.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Jak masz 3 inne auta po domem to w czym problem



Oczywiście problem to mniejszy aniżeli miałby to być daily car. Ale... mnie ogromnie wkurza jak coś w aucie nie działa, choćby najmniejsza pierdoła której i tak nie używam. W efekcie komfort psychiczny z posiadania fajnego auta zostałby przyćmiony z jednej strony dyskomfortem nie działania jakiejś pierdolety, a z drugiej kosztami wynikającym z tego zboczenia. Już widzę jak ściągam z Japonii jakąś obudowę lampki oświetlenia bagażnika, kawałka plastiku za który zapłaciłbym pewnie z tysiąc złotych. Nie będę kusić losu.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach






Oczywiście problem to mniejszy aniżeli miałby to być daily car. Ale... mnie ogromnie wkurza jak coś w aucie nie działa, choćby najmniejsza pierdoła której i tak nie używam. W efekcie komfort psychiczny z posiadania fajnego auta zostałby przyćmiony z jednej strony dyskomfortem nie działania jakiejś pierdolety, a z drugiej kosztami wynikającym z tego zboczenia. Już widzę jak ściągam z Japonii jakąś obudowę lampki oświetlenia bagażnika, kawałka plastiku za który zapłaciłbym pewnie z tysiąc złotych. Nie będę kusić losu.

tapatalked


Uszczelki pokrywy zaworów do svx szły mi z ponad 3tygodnie. Satysfakcja samodzielnej wymiany bezcenna...

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



To ma być trzecie auto w domu.
 
Nie będzie jeździć na co dzień, raczej okazjonalnie.
 
Może być to w124 jak i 205 gti, ważne zebym większość napraw mógł zrobić samemu.
 
Jak celica to raczej 4x4 a takiej w tej cenie nie kupie.
 
Sierra ok, ale też żeby to było chociaż Xr4i z 4x4
 
 
 
 


Bierz to o czym marzyles za młodu. Inaczej to bez sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, format napisał:

Uważam że nie ma sensu porównywać octe 1.8 z foką którą ma napęd na cztery koła i 350 konia. Octavia 1.8 to najmocniejszy nie hothatchowy (nazwijmy go 'cywilny') silnik w tym aucie. Powinna być porównywana z innymi najmocniejszymi cywilnymi wersjami.

Więc dlaczego tego nie robisz?

Focus ST to bezpośrednia konkurencja octavii 1.8 tsi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.