Skocz do zawartości

Opel Meriva B zapalająca się lampka oleju


szaher

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

Mam dziwną przypadłość może ktoś coś podpowie ?

Odpalam autko jadę około 100km gasze silnik , odpalam i pojawia mi się sygnał dźwiękowy oraz na kokpicie lampka od smarowania , gasze go odpalam znów lampki nie ma . Nadmieniam byłem u elektryka problemów nie stwierdził , byłem u mechanika sprawdziliśmy cisnienie oleju to około 3hpa do 3,5hpa , wymieniłem czujnik nic nie pomogło dalej  po dłuższej trasie pojawia mi się coś takiego , w mieście brak problemów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szaher napisał:

Cześć 

Mam dziwną przypadłość może ktoś coś podpowie ?

 

 

Dwie sugestie:

1. Meriva B ma "licznik zużycia oleju". Może odliczanie dobiega końca [żywotność podawana w %]. 

Wydaje mi się, że prócz kontrolki smarowania powinien pokazać błąd z numerem lub opisem.

Licznik zużycia oleju może samodzielnie zresetować kierowca z menu.

Komunikat powinien pojawiać się przy kazdorazowym uruchomieniu zapłonu.

 

Zaglądnąć do instrukcji.

 

2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład  kartridża olejowego.

Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr

też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie.

Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować.

 

 

 

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, lessero napisał:

 

Dwie sugestie:

1. Meriva B ma "licznik zużycia oleju". Może odliczanie dobiega końca [żywotność podawana w %]. 

Wydaje mi się, że prócz kontrolki smarowania powinien pokazać błąd z numerem lub opisem.

Licznik zużycia oleju może samodzielnie zresetować kierowca z menu.

Komunikat powinien pojawiać się przy kazdorazowym uruchomieniu zapłonu.

 

Zaglądnąć do instrukcji.

 

2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład  kartridża olejowego.

Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr

też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie.

Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować.

 

 

 

:hmm:

Najgorsze jest to że to się dzieje po przejechaniu długiego odcinka , ale nie w mieście , sprawdzę podpowiedź nr 1 , Dzięki bardzo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były przypadki w Oplach właśnie, że mimo sprawnego układu, kontrolka potrafiła się na jakiś czas zapalić.

Nie pamiętam tylko co było przyczyną i co lekarstwem na tę przypadłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 28.12.2017 o 09:11, szaher napisał:

Sprawdziłem żywotność oleju miałem 36% zresetowałem , filtr wymienię po nowym roku dam wam znać czy się coś zmieniło 

Znajoma ma merivę, też miała przypadłość z zapalająca się lampką od oleju. Okazał się winny czujnik od ciśnienia oleju, w serwisie wymienili i spokój. Podobno bardzo częsty przypadek w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Dawno , mnie nie było ... Zapalającą lampka oleju- jest winny filtr oleju! należy kupić w Aso , bo kupując w jakiś tam sklepie nie mamy pewności że nie jest za wysoki. już tłumaczę w momencie wkręcania filtra jak jest za wysoki to się skręca , jak się skręci to ciśnienie oleju się zmienia i komputer to wykrywa .

Podsumowując kupujemy oryginalny filtr najlepiej w ASO i problemu nie będzie . 

 

AAA post można zamknąć , dziękuje za uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 20.10.2018 o 10:14, szaher napisał:

Zapalającą lampka oleju- jest winny filtr oleju! należy kupić w Aso , bo kupując w jakiś tam sklepie nie mamy pewności że nie jest za wysoki. już tłumaczę w momencie wkręcania filtra jak jest za wysoki to się skręca , jak się skręci to ciśnienie oleju się zmienia i komputer to wykrywa .

 

 

Cytuj

2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład  kartridża olejowego.

Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr

też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie.

Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować.

 

:dziekidzieki::old:

 

Jeszcze nadmienię, że takie problemy spotkały mnie w kilku samochodach,

do których montowałem różne filtry.

W punto felerny był Filtron,

w Spark'u felerny okazał się Bosch.

 

Za to do tego oplowskiego silnika 1400 bardzo ładnie układa mi się właśnie Filtron.

[Mann mi się zniekształcił].

Tylko Filtron to już nie jest Filtron, tylko podmot i marka zostały przejęte jakiś duży koncern.

 

Także jakiejś wielkiej reguły nie ma.

Już bardziej bym zwracał uwagę na filtr powietrza i dokładność jego spasowania z puszką,

tudzież, na poskładanie po robocie elementów dolotu,

 

bo były już przypadki wariujących odczytów z czujników powietrza właśnie z tego powodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.