szaher Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Cześć Mam dziwną przypadłość może ktoś coś podpowie ? Odpalam autko jadę około 100km gasze silnik , odpalam i pojawia mi się sygnał dźwiękowy oraz na kokpicie lampka od smarowania , gasze go odpalam znów lampki nie ma . Nadmieniam byłem u elektryka problemów nie stwierdził , byłem u mechanika sprawdziliśmy cisnienie oleju to około 3hpa do 3,5hpa , wymieniłem czujnik nic nie pomogło dalej po dłuższej trasie pojawia mi się coś takiego , w mieście brak problemów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 1 godzinę temu, szaher napisał: Cześć Mam dziwną przypadłość może ktoś coś podpowie ? Dwie sugestie: 1. Meriva B ma "licznik zużycia oleju". Może odliczanie dobiega końca [żywotność podawana w %]. Wydaje mi się, że prócz kontrolki smarowania powinien pokazać błąd z numerem lub opisem. Licznik zużycia oleju może samodzielnie zresetować kierowca z menu. Komunikat powinien pojawiać się przy kazdorazowym uruchomieniu zapłonu. Zaglądnąć do instrukcji. 2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład kartridża olejowego. Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie. Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szaher Napisano 27 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 23 minuty temu, lessero napisał: Dwie sugestie: 1. Meriva B ma "licznik zużycia oleju". Może odliczanie dobiega końca [żywotność podawana w %]. Wydaje mi się, że prócz kontrolki smarowania powinien pokazać błąd z numerem lub opisem. Licznik zużycia oleju może samodzielnie zresetować kierowca z menu. Komunikat powinien pojawiać się przy kazdorazowym uruchomieniu zapłonu. Zaglądnąć do instrukcji. 2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład kartridża olejowego. Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie. Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować. Najgorsze jest to że to się dzieje po przejechaniu długiego odcinka , ale nie w mieście , sprawdzę podpowiedź nr 1 , Dzięki bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Były przypadki w Oplach właśnie, że mimo sprawnego układu, kontrolka potrafiła się na jakiś czas zapalić. Nie pamiętam tylko co było przyczyną i co lekarstwem na tę przypadłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szaher Napisano 28 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 Sprawdziłem żywotność oleju miałem 36% zresetowałem , filtr wymienię po nowym roku dam wam znać czy się coś zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 Dnia 28.12.2017 o 09:11, szaher napisał: Sprawdziłem żywotność oleju miałem 36% zresetowałem , filtr wymienię po nowym roku dam wam znać czy się coś zmieniło Znajoma ma merivę, też miała przypadłość z zapalająca się lampką od oleju. Okazał się winny czujnik od ciśnienia oleju, w serwisie wymienili i spokój. Podobno bardzo częsty przypadek w tym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szaher Napisano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Dawno , mnie nie było ... Zapalającą lampka oleju- jest winny filtr oleju! należy kupić w Aso , bo kupując w jakiś tam sklepie nie mamy pewności że nie jest za wysoki. już tłumaczę w momencie wkręcania filtra jak jest za wysoki to się skręca , jak się skręci to ciśnienie oleju się zmienia i komputer to wykrywa . Podsumowując kupujemy oryginalny filtr najlepiej w ASO i problemu nie będzie . AAA post można zamknąć , dziękuje za uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Dnia 20.10.2018 o 10:14, szaher napisał: Zapalającą lampka oleju- jest winny filtr oleju! należy kupić w Aso , bo kupując w jakiś tam sklepie nie mamy pewności że nie jest za wysoki. już tłumaczę w momencie wkręcania filtra jak jest za wysoki to się skręca , jak się skręci to ciśnienie oleju się zmienia i komputer to wykrywa . Cytuj 2. Filtr oleju. Meriva nie ma wkręcanego filtra z obudową, tylko wymienny wkład kartridża olejowego. Nie wiem jak jest realizowany zawór zwrotny magistrali olejowej w tym wypadku, ale wadliwy filtr też może się przyczynić do nieprawidłowego ciśnienia w układzie. Kontrolka powinna się się zaświecać po dłuższym postoju, a przez pierwsze 3 sekundy po starcie silnik powinien inaczej pracować. Jeszcze nadmienię, że takie problemy spotkały mnie w kilku samochodach, do których montowałem różne filtry. W punto felerny był Filtron, w Spark'u felerny okazał się Bosch. Za to do tego oplowskiego silnika 1400 bardzo ładnie układa mi się właśnie Filtron. [Mann mi się zniekształcił]. Tylko Filtron to już nie jest Filtron, tylko podmot i marka zostały przejęte jakiś duży koncern. Także jakiejś wielkiej reguły nie ma. Już bardziej bym zwracał uwagę na filtr powietrza i dokładność jego spasowania z puszką, tudzież, na poskładanie po robocie elementów dolotu, bo były już przypadki wariujących odczytów z czujników powietrza właśnie z tego powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.