Skocz do zawartości

diesel bez fap i/lub dwumasy


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

które silnika diesla z lat 2007-2012 nie miały fap/dpf i/lub dwumasy? Najlepiej tych dwóch elementów razem. Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy? Były takie auta?
Laguna 3 2.0 byla bez filtrów. Automaty nie maja dwumasy bo tam siedzi przekladnia hydrauliczna

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, angrius napisał:

które silnika diesla z lat 2007-2012 nie miały fap/dpf i/lub dwumasy? Najlepiej tych dwóch elementów razem. Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy? Były takie auta?

Vectra 1.9 CDTI 150 KM z 2007 bez DPFa, dwumasa posiadała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, angrius napisał:

które silnika diesla z lat 2007-2012 nie miały fap/dpf i/lub dwumasy? Najlepiej tych dwóch elementów razem. Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy? Były takie auta?

1.6 HDI 90KM 9HX

Nie wiem czy wszystko zgodne z prawdą,ale rzuć okiem na to Lekturka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy?

W Fordzie diesel 2.0 TDCi (DW10C) połączony z PowerShiftem nie ma dwumasy, z manualem dwumasę posiada. DPF suchy w odróżnieniu od HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, angrius napisał:

Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy?

 

Zasadniczo tak - drgania skrętne konwerter momentu doskonale tłumi. A jak Lock-up jest spięty, to zwykle przy takich obrotach silnika, gdzie koło dwumasowe już już niepotrzebne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Makar25 napisał:

Laguna 3 2.0 byla bez filtrów. Automaty nie maja dwumasy bo tam siedzi przekladnia hydrauliczna

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Dwusprzeglowki maja dwumase a klasyczne maja hydro... objawy te same koszty podobne :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Raku napisał:

Vectra 1.9 CDTI 150 KM z 2007 bez DPFa, dwumasa posiadała. 

Ale chyba tylko na wybranych rynkach,w UK przykladowo miały wszystkie po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wlad napisał:

Ale chyba tylko na wybranych rynkach,w UK przykladowo miały wszystkie po lifcie.

 

być może, ta akurat była kupiona w Polsce, miałem nawet fakturę 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomy napisał:

1.8 tdci  nie ma na pewno dpf, ma dwumasę.

Która w dodatku pada w takim FF2 przy 100-130kkm, w Mondeo ze skrzynią VI biegową jest o dziwo bardziej żywotna (zapewne inna konstrukcja, bo masa auta wyższa, a to też jeden z czynników negatywnie wpływających na ten element).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, angrius napisał:

które silnika diesla z lat 2007-2012 nie miały fap/dpf i/lub dwumasy? Najlepiej tych dwóch elementów razem. Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy? Były takie auta?

Ceed 1.6 crdi 90 km nie miał ani dwumasu ani dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mazi napisał:

Która w dodatku pada w takim FF2 przy 100-130kkm, w Mondeo ze skrzynią VI biegową jest o dziwo bardziej żywotna (zapewne inna konstrukcja, bo masa auta wyższa, a to też jeden z czynników negatywnie wpływających na ten element).

Nie jest to regułą, zależy od kierowcy, stylu jazdy, tras.

Ja u siebie wymieniałem przy 192 tys. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które silnika diesla z lat 2007-2012 nie miały fap/dpf i/lub dwumasy? Najlepiej tych dwóch elementów razem. Czy kazdy hydrauliczny automat nie ma dwumasy? Były takie auta?
Toyota Verso bez dwumasy ale z fapem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna 3 2.0 byla bez filtrów. Automaty nie maja dwumasy bo tam siedzi przekladnia hydrauliczna

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Tylko 130 i niektore 150 ale bardzo malo ich.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AstraC napisał:

Ford DW10 140KM - brak DPF (u mnie 2009 rok rynek PL nie ma, natomiast jak pamiętam większość z runku DE z 2009 już mają)

Bo był sprzedany jako lekki samochód dostawczy z normą: stage 4 requirement LDT, a nie jako osobowy. :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, shapyr napisał:

Bo był sprzedany jako lekki samochód dostawczy z normą: stage 4 requirement LDT, a nie jako osobowy. :skromny:

Szczerze to nie sądzę, wszędzie w papierach ma osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kubajg napisał:

Zgadza się, dwumas jest w każdym dieslu. M32 w Bravo występuje akurat tylko w benzynowych Tjetach. Nie wiem jak w Cromie.

 

Swoją drogą autor napisał wyraźnie "fap/dpf i/lub dwumasy"

Napisał również całkiem wyraźnie "Najlepiej tych dwóch elementów razem", więc na takich należałoby się skupić najbardziej. Ale ok, niech będzie że skupiamy się na pierwszym zdaniu  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2010 każde auto sprzedawane w Europie miało mieć FAP, więc już wcześniej je wprowadzono, więc bez FAP będzie ciężko.

 

A co do dwumasy - a czemu chcesz auto bez dwumasy? Lubisz jak ci całą budą trzęsie? Po to ją wprowadzono, żebyś się czuł jak się należy w aucie osobowym a nie jak w Starze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Vadero napisał:

A co do dwumasy - a czemu chcesz auto bez dwumasy? Lubisz jak ci całą budą trzęsie? Po to ją wprowadzono, żebyś się czuł jak się należy w aucie osobowym a nie jak w Starze...

jak po chipie 1.6hdi 110KM na 135KM/300nm zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, to wymieniłem na lite koło i sprzęgło od 90KM 9hx, to nie odczułem trzęsienia budą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jqr napisał:

jak po chipie 1.6hdi 110KM na 135KM/300nm zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, to wymieniłem na lite koło i sprzęgło od 90KM 9hx, to nie odczułem trzęsienia budą

 

znajomy nie odczuł kompletnego rozpadu wiekszosci tulei metalowo-gumowych w swoim civicu, więc odczucia to są tyle warte ze hej... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.