koNik Napisano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2018 Stoję przed dylematem zakupu wyciagarki do UAZa 452. Ze względu na znacznie mocniejszy silnik do auta zakupiłem reduktor z GAZ 66 i tak się składa że ma on wyjście na wyciągarkę mechaniczną. Czy warto się zainteresować takim rozwiązaniem? Uaz będzie dość ciężki z nowym silnikiem diesla i całym wyposażeniem kempingowym, zapewne jego masa dobije na gotowo gdzieś do 2,5 tony. Żeby uciągnąć to wyciągarką elektryczną to trzeba kupić dość wydajną wyciągarkę i podać jej dużo prądu. Interesuje mnie rozwiązanie maksymalnie niezawodne. Znalazłem całkiem fajną wyciągarkę mechaniczną od Robura i zastanawiam się czy to dobry pomysł? Ma ktoś doświadczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2018 jeśli masz możliwość podpięcia mechanicznej to nawet się nie zastanawiaj. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 18 godzin temu, koNik napisał: Stoję przed dylematem zakupu wyciagarki do UAZa 452. Ze względu na znacznie mocniejszy silnik do auta zakupiłem reduktor z GAZ 66 i tak się składa że ma on wyjście na wyciągarkę mechaniczną. Czy warto się zainteresować takim rozwiązaniem? Uaz będzie dość ciężki z nowym silnikiem diesla i całym wyposażeniem kempingowym, zapewne jego masa dobije na gotowo gdzieś do 2,5 tony. Żeby uciągnąć to wyciągarką elektryczną to trzeba kupić dość wydajną wyciągarkę i podać jej dużo prądu. Interesuje mnie rozwiązanie maksymalnie niezawodne. Znalazłem całkiem fajną wyciągarkę mechaniczną od Robura i zastanawiam się czy to dobry pomysł? Ma ktoś doświadczenie? Jesli masz miejsce zeby przejsc walem do zderzaka to mozes sie bawic z mechanikiem ale IMO nie ma w tym najmniejszego sensu, dobry firmowy elektryk, stalowa lina i zblocze do lepszych wklejek, na ktore kamper raczej nikle ma szanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 16 godzin temu, szyman napisał: jeśli masz możliwość podpięcia mechanicznej to nawet się nie zastanawiaj. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie. najwyżej będzie miał dwa uazy. Przedni i tylny @koNik raczej nie ma sensu. Co nie oznacza, że musisz porzucić projekt. Mechanik ma jedną sporą wadę - ze względu na moc, może uszkodzić pojazd. Elektryk poprostu zdycha wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 31 minut temu, mati1.6dohc napisał: najwyżej będzie miał dwa uazy. Przedni i tylny @koNik raczej nie ma sensu. Co nie oznacza, że musisz porzucić projekt. Mechanik ma jedną sporą wadę - ze względu na moc, może uszkodzić pojazd. Elektryk poprostu zdycha wcześniej myślałem o solidnym łożu przed silnikiem - UAZ ma silnik cofnięty i jest tam sporo miejsca, wał tez powinien się jakoś minąć, w sumie mogę kupić nową wyciągarkę mechaniczną za 1300zł - co chyba jest niezłą ceną, więc koszt wyszedłby mnie podobnie z montażem do elektryka Minusem jest chyba masa takiej wyciągarki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 ile waży ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 1 godzinę temu, szyman napisał: ile waży ?? coś ok 80kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 A czy dużym minusem jest konieczność uruchomienia silnika, żeby wyciągarka działała? Zdarza się, że elektryk samochód wyciągnie, mimo niedziałającego silnika? Nie mam doświadczenia, więc tylko teoretyzuję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 10 godzin temu, Kysior napisał: A czy dużym minusem jest konieczność uruchomienia silnika, żeby wyciągarka działała? Zdarza się, że elektryk samochód wyciągnie, mimo niedziałającego silnika? Nie mam doświadczenia, więc tylko teoretyzuję :D Dopóki masz prąd @konik , możesz też zrobić na OBU zderzakach miejsce na wyciągarkę i w razie zakopania w goownie - przenieść wyciągarkę na odpowiedni koniec auta. 80kg ? To załóż dwie elektryczne i nie będziesz musiał niczego nosić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 21 godzin temu, koNik napisał: coś ok 80kg ok20-25 kg. więcej od elektryka. nie tak wiele. biorąc pod uwagę że napięciową dość mocno dociążasz przód/tył auta i to najbardziej wysunięty punkt dolicz do tego podstawy które też swoje ważą Do tego musisz mieć elektrownie/akumulatornie atomową żeby to napędzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Dnia 3.01.2018 o 20:01, szyman napisał: ok20-25 kg. więcej od elektryka. nie tak wiele. biorąc pod uwagę że napięciową dość mocno dociążasz przód/tył auta i to najbardziej wysunięty punkt dolicz do tego podstawy które też swoje ważą Do tego musisz mieć elektrownie/akumulatornie atomową żeby to napędzić Red winch hornet wazy 55kilo bez liny, wiekszosc standardowych wyciagarek wazy w okolicach 40kg z syntetykiem, do winchowania trzeba albo mega elektrownie, albo troche czasu i zblocze, kamperem chyba w rajdach startowal nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.