Skocz do zawartości

Wyciągarka mechaniczna?


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed dylematem zakupu wyciagarki do UAZa 452. Ze względu na znacznie mocniejszy silnik do auta zakupiłem reduktor z GAZ 66 i tak się składa że ma on wyjście na wyciągarkę mechaniczną. Czy warto się zainteresować takim rozwiązaniem? Uaz będzie dość ciężki z nowym silnikiem diesla i całym wyposażeniem kempingowym, zapewne jego masa dobije na gotowo gdzieś do 2,5 tony. Żeby uciągnąć to wyciągarką elektryczną to trzeba kupić dość wydajną wyciągarkę i podać jej dużo prądu. Interesuje mnie rozwiązanie maksymalnie niezawodne. Znalazłem całkiem fajną wyciągarkę mechaniczną od Robura i zastanawiam się czy to dobry pomysł? Ma ktoś doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, koNik napisał:

Stoję przed dylematem zakupu wyciagarki do UAZa 452. Ze względu na znacznie mocniejszy silnik do auta zakupiłem reduktor z GAZ 66 i tak się składa że ma on wyjście na wyciągarkę mechaniczną. Czy warto się zainteresować takim rozwiązaniem? Uaz będzie dość ciężki z nowym silnikiem diesla i całym wyposażeniem kempingowym, zapewne jego masa dobije na gotowo gdzieś do 2,5 tony. Żeby uciągnąć to wyciągarką elektryczną to trzeba kupić dość wydajną wyciągarkę i podać jej dużo prądu. Interesuje mnie rozwiązanie maksymalnie niezawodne. Znalazłem całkiem fajną wyciągarkę mechaniczną od Robura i zastanawiam się czy to dobry pomysł? Ma ktoś doświadczenie?

Jesli masz miejsce zeby przejsc walem do zderzaka to mozes sie bawic z mechanikiem ale IMO nie ma w tym najmniejszego sensu, dobry firmowy elektryk, stalowa lina i zblocze do lepszych wklejek, na ktore kamper raczej nikle ma szanse. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, szyman napisał:

jeśli masz możliwość podpięcia mechanicznej to nawet się nie zastanawiaj. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie.

 

najwyżej będzie miał dwa uazy. Przedni i tylny :phi:

 

@koNik raczej nie ma sensu.  Co nie oznacza, że musisz porzucić projekt.

Mechanik ma jedną sporą wadę - ze względu na moc, może uszkodzić pojazd. Elektryk poprostu zdycha wcześniej :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mati1.6dohc napisał:

 

najwyżej będzie miał dwa uazy. Przedni i tylny :phi:

 

@koNik raczej nie ma sensu.  Co nie oznacza, że musisz porzucić projekt.

Mechanik ma jedną sporą wadę - ze względu na moc, może uszkodzić pojazd. Elektryk poprostu zdycha wcześniej :)

 

 

 

myślałem o solidnym łożu przed silnikiem - UAZ ma silnik cofnięty i jest tam sporo miejsca, wał tez powinien się jakoś minąć, w sumie mogę kupić nową wyciągarkę mechaniczną za 1300zł - co chyba jest niezłą ceną, więc koszt wyszedłby mnie podobnie z montażem do elektryka :hmm: Minusem jest chyba masa takiej wyciągarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dużym minusem jest konieczność uruchomienia silnika, żeby wyciągarka działała? Zdarza się, że elektryk samochód wyciągnie, mimo niedziałającego silnika? Nie mam doświadczenia, więc tylko teoretyzuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kysior napisał:

A czy dużym minusem jest konieczność uruchomienia silnika, żeby wyciągarka działała? Zdarza się, że elektryk samochód wyciągnie, mimo niedziałającego silnika? Nie mam doświadczenia, więc tylko teoretyzuję :D

 

Dopóki masz prąd ;]

 

@konik , możesz też zrobić na OBU zderzakach miejsce na wyciągarkę i w razie zakopania w goownie - przenieść wyciągarkę na odpowiedni koniec auta.

 

80kg ? To załóż dwie elektryczne i nie będziesz musiał niczego nosić ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, koNik napisał:

 

coś ok 80kg

ok20-25 kg. więcej od elektryka. nie tak wiele. biorąc pod uwagę że napięciową dość mocno dociążasz przód/tył auta i to najbardziej wysunięty punkt dolicz do tego podstawy które też swoje ważą :ok: Do tego musisz mieć elektrownie/akumulatornie atomową żeby to napędzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2018 o 20:01, szyman napisał:

ok20-25 kg. więcej od elektryka. nie tak wiele. biorąc pod uwagę że napięciową dość mocno dociążasz przód/tył auta i to najbardziej wysunięty punkt dolicz do tego podstawy które też swoje ważą :ok: Do tego musisz mieć elektrownie/akumulatornie atomową żeby to napędzić

Red winch hornet wazy 55kilo bez liny,  wiekszosc standardowych wyciagarek wazy w okolicach 40kg z syntetykiem, do winchowania trzeba albo mega elektrownie, albo troche czasu i zblocze, kamperem chyba w rajdach startowal nie bedzie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.