Skocz do zawartości

pomoc w wyborze auta - niskie kryteria


draco40

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

-auto kombi lub van

-sensowne koszty utrzymania, porównywalne do obecnych

-rodzina 2+2

-roczny przebieg do 25tys

-budżet powiedzmy 25tys.

 

Wyposazenie:

-klimatyzacja, reszta wisi i powiewa

 

Obecnie jest Roomster 1.4 lpg i generalnie jest ok chociaż nastepca mogłby być lepiej wycieszony.

 

Co biore już pod uwagę wg kolejnosci:

-skoda octawia 2 (duzy wybór, mało aut sensownych, wiekszosc pofirmowe z mega przebiegami)

-renuar fluence (wydaje się być sensowna propozycja koszt/rok/wyposażenie/często auto z polskich salonow 1 wl)

-renuar megane 3 kombi  (jw.)

-zafira (silnik raczej 1,8 chociaż wydaje się być trochę za duzy)

-ceed kombi lub hultaj i20 (jakos ostatnio wpadl do głowy, ni wiem jak z kosztami i typowymi bolączkami)

 

 

jakies sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, draco40 napisał:

-auto kombi lub van

 

Co biore już pod uwagę wg kolejnosci:

-renuar fluence (wydaje się być sensowna propozycja koszt/rok/wyposażenie/często auto z polskich salonow 1 wl)

 

jakies sugestie??

 

Fluence kombi w przyrodzie nie występuje. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, draco40 napisał:

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

-zafira (silnik raczej 1,8 chociaż wydaje się być trochę za duzy)

 

 

W tej kwocie kupisz zafirę B, a w niej silnik 1.8 który nie bardzo nadaje się do gazu, brak hydrauliki zaworów. Regulacja po przez wymianę ( szlifowanie ) szklanek.

W zafirze jedyny silnik jaki ma hydraulikę to 2.0T 200KM i 240KM w wersji OPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 00:53, iwik napisał:

 

Fluence kombi w przyrodzie nie występuje. ;]

inaczej, kombi z uwagi na bagażnik, fluence ma dość spory kufer i dość fajna cene stad tez taki a nie inny typ :)

 

Dnia 2.01.2018 o 04:14, technix napisał:

megane 3 kombi 1.6 16V 

 

 

a co więcej o aucie??

typowe bolączki, gdzie szczególnie zerkac??

 

Dnia 2.01.2018 o 08:53, 51cent napisał:

 

W tej kwocie kupisz zafirę B, a w niej silnik 1.8 który nie bardzo nadaje się do gazu, brak hydrauliki zaworów. Regulacja po przez wymianę ( szlifowanie ) szklanek.

W zafirze jedyny silnik jaki ma hydraulikę to 2.0T 200KM i 240KM w wersji OPC

 

no wlasnie taka zafire ma znajomy i to on polecal mi ten silnik do gazu, który notabene ma go zagazowanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, draco40 napisał:

 

no wlasnie taka zafire ma znajomy i to on polecal mi ten silnik do gazu, który notabene ma go zagazowanego

Silnik się nadaję, tylko trzeba co pewien interwał przebiegu sprawdzać luz zaworowy i go regulować jak jest potrzeba. W przypadku hydraulicznych popychaczy temat odpada zwłaszcza przy lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, draco40 napisał:

 

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

 

-ceed kombi lub hultaj i20 (jakos ostatnio wpadl do głowy, ni wiem jak z kosztami i typowymi bolączkami)

 

 

 

NIE.

w tych silnikach padaja  głowice m.in przez osadzanie gniazd zawrowych.

Wiecej info na lpg forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2018 o 22:27, draco40 napisał:

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - ...

 

Jeden z najlepszych silników do gazu to 1.6 MPI 8V grupy VW, Octavię rzeczywiście trudno znaleźć w dobrym stanie - stad polecam Golfa V kombi z w/w silnikiem.

Jeżdżę pół roku Jettą z LPG i nie narzekam - cicho, wygodnie i bezawaryjnie. Spalanie do 9 litrów LPG po takim mieście jak Piła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki powód zmiany Roomstera, ale jak pasuje auto to może nowszy Roomster po prostu? 

Jeśli to ma być tani rodzinny dupowoz, to alternatywa może być Chevrolet Lscetti w kombi, i silnik 1.6 i 1.8 nadaje się do LPG bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2018 o 05:28, Maciejkubi napisał:

Nie wiem jaki powód zmiany Roomstera, ale jak pasuje auto to może nowszy Roomster po prostu? 

Jeśli to ma być tani rodzinny dupowoz, to alternatywa może być Chevrolet Lscetti w kombi, i silnik 1.6 i 1.8 nadaje się do LPG bez problemu.

 

 

troszke za mały. nic wiecej.

laczka juz miałem przed romkiem :)...

 

 

Dnia 3.01.2018 o 12:27, Tomrad napisał:

Dobry wybór w tej kwocie. Silnik b. dobry do LPG. 

 

jak z awaryjnoscia tych aut??

 na punto 2 swego czasu wyleczyłem sie z aut na F...

jednak tutaj ponoc jest całkiem ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, draco40 napisał:

 

jednak tutaj ponoc jest całkiem ok

 Koleżanka miała od nowości Megane III 1,6 z LPG od dealera 2009r. Przez 8 lat (140000km) prócz typowej eksploatacji i 1 kolizji z jej winy, z autem nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Megane III 1,6 16v to teraz mam takie do codziennych jazd do pracy. LPG znosi idealnie, jeździ się wygodnie,nawet ładne to jest, nie psuje się tylko, że silnik jest słaby i trochę głośny . Ale poprzednio miałem 2,0 16v w Scenicu II. 

Samochód wart uwagi. Bagażnik dosyć duży ale koło też duże i sporo miejsca zajmuje. Dla mnie jest to taki dupowóz bez emocji. 

I moje też jest 2009/2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 14:19, draco40 napisał:

 

 

a co więcej o aucie??

typowe bolączki, gdzie szczególnie zerkac??

 

Typowych usterek brak, fajne auto malo co sie psuje. Polecam jak wnętrze wielkością Ci pasuje.

Silnik 1.6 idealny do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, draco40 napisał:

 

 

25 nie jest sztywnym pulapem.

oczywiscie jezeli jest cos sensopwnego bedziemy dokladac...

25 jest powiedzy baza

 

 

czyli spokojnie dorwiesz piekna Lagune 3 z niezawodnym motorem 2.0T 170km w automacie, lub za 31-34kzl pełnego GT 204KM w manuału w pełnej opcji.

Dzis na spotkaniu Lagun byl jeden z Gliwic jak mówił pali mu to do 12l LPG po Gliwicach, oczywiście jak depta to potrafi dojść do 18 ale to już mało kto go pogoni. Auto bezproblemowe i lubiące LPG, ewentualnie możesz szukać wtrysku bezpośredniego bo mam znajomego co zakłada do tego LPG które zużywa 2l max benzyny reszta lpg ale jak on jest zadowolony tj że auto hula aż milo... 1.4 TSI robil juz i mowi że pracuje jak zloto :)

 

Ja Lagunę odpuszczam bo za mala na 2+2 z dwoma RWFami szukam Grand Scenica lub Grand Espaca przełknę Espaca krotkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

 

Dokładnie, taka 1.6 pali tyle co moje 2.0 a calkiem inna jazda...

Chyba, że kolega kupi 2.0 Tce 170 KM bo byly takie to będzie zadowolony, malo pali 10-11l lpg i ma kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

Słaby jest ale jako dupowóz może być. A co do spalania, to nie udało mi się przekroczyć 10 litrów. Fakt, że nie bije rekordów prędkości ale czasem jeżdzę w koło komina i wtedy sporo spala. Kiedyś miałem lagunę 1 z tym silnikiem i spalała około 0,5 litra więcej. Głośny jest. Niestety nie ma za bardzo w czym wybierać jak chodzi o silniki w Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

 

1.6 w Reno paliło chyba nawet więcej niż 1.8. W zasadzie jak wybór jest wśród wolnossących to najlepsza opcja to 2.0 choć nie wiem czy była w Megane 3. Ale ten silnik stosunek mocy do spalania miał lepszy niż 1,6 i 1,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 22:25, rostex napisał:

Pozeracz oleju.

Trzeba wiedzieć, których się wystrzegać... tak mniej więcej od połowy 2005 w górę problemów być nie powinno, a jak wersja po FL (2006) to już w miarę spokojnie można kupować.

Jednak to auto najlepiej eksploatować na samej Pb, bo LPG różnie znosi (w głównej mierze zależy od tego jak została zamontowana i wystrojona instalacja LPG).

Regulacja luzów zaworowych szklankami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.