Jump to content
draco40

pomoc w wyborze auta - niskie kryteria

Recommended Posts

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

-auto kombi lub van

-sensowne koszty utrzymania, porównywalne do obecnych

-rodzina 2+2

-roczny przebieg do 25tys

-budżet powiedzmy 25tys.

 

Wyposazenie:

-klimatyzacja, reszta wisi i powiewa

 

Obecnie jest Roomster 1.4 lpg i generalnie jest ok chociaż nastepca mogłby być lepiej wycieszony.

 

Co biore już pod uwagę wg kolejnosci:

-skoda octawia 2 (duzy wybór, mało aut sensownych, wiekszosc pofirmowe z mega przebiegami)

-renuar fluence (wydaje się być sensowna propozycja koszt/rok/wyposażenie/często auto z polskich salonow 1 wl)

-renuar megane 3 kombi  (jw.)

-zafira (silnik raczej 1,8 chociaż wydaje się być trochę za duzy)

-ceed kombi lub hultaj i20 (jakos ostatnio wpadl do głowy, ni wiem jak z kosztami i typowymi bolączkami)

 

 

jakies sugestie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, draco40 napisał:

-auto kombi lub van

 

Co biore już pod uwagę wg kolejnosci:

-renuar fluence (wydaje się być sensowna propozycja koszt/rok/wyposażenie/często auto z polskich salonow 1 wl)

 

jakies sugestie??

 

Fluence kombi w przyrodzie nie występuje. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laguna 3 kombi 2.0 170 KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, draco40 napisał:

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

-zafira (silnik raczej 1,8 chociaż wydaje się być trochę za duzy)

 

 

W tej kwocie kupisz zafirę B, a w niej silnik 1.8 który nie bardzo nadaje się do gazu, brak hydrauliki zaworów. Regulacja po przez wymianę ( szlifowanie ) szklanek.

W zafirze jedyny silnik jaki ma hydraulikę to 2.0T 200KM i 240KM w wersji OPC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2018 o 00:53, iwik napisał:

 

Fluence kombi w przyrodzie nie występuje. ;]

inaczej, kombi z uwagi na bagażnik, fluence ma dość spory kufer i dość fajna cene stad tez taki a nie inny typ :)

 

Dnia 2.01.2018 o 04:14, technix napisał:

megane 3 kombi 1.6 16V 

 

 

a co więcej o aucie??

typowe bolączki, gdzie szczególnie zerkac??

 

Dnia 2.01.2018 o 08:53, 51cent napisał:

 

W tej kwocie kupisz zafirę B, a w niej silnik 1.8 który nie bardzo nadaje się do gazu, brak hydrauliki zaworów. Regulacja po przez wymianę ( szlifowanie ) szklanek.

W zafirze jedyny silnik jaki ma hydraulikę to 2.0T 200KM i 240KM w wersji OPC

 

no wlasnie taka zafire ma znajomy i to on polecal mi ten silnik do gazu, który notabene ma go zagazowanego

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, draco40 napisał:

 

no wlasnie taka zafire ma znajomy i to on polecal mi ten silnik do gazu, który notabene ma go zagazowanego

Silnik się nadaję, tylko trzeba co pewien interwał przebiegu sprawdzać luz zaworowy i go regulować jak jest potrzeba. W przypadku hydraulicznych popychaczy temat odpada zwłaszcza przy lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, draco40 napisał:

 

-silnik do lpg - wszelkie diesle odpadaja

 

-ceed kombi lub hultaj i20 (jakos ostatnio wpadl do głowy, ni wiem jak z kosztami i typowymi bolączkami)

 

 

 

NIE.

w tych silnikach padaja  głowice m.in przez osadzanie gniazd zawrowych.

Wiecej info na lpg forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avensis II 1.8 vvti.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, tomy napisał:

Avensis II 1.8 vvti.

Pozdr.

Pozeracz oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, rostex napisał:

Pozeracz oleju.

Oczywiście po 2006 roku po lifcie, gdzie ten problem został raczej usunięty :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.01.2018 o 22:27, draco40 napisał:

Proszę o sugestie co do marek które brać pod uwagę przy kryteriach jn.

-silnik do lpg - ...

 

Jeden z najlepszych silników do gazu to 1.6 MPI 8V grupy VW, Octavię rzeczywiście trudno znaleźć w dobrym stanie - stad polecam Golfa V kombi z w/w silnikiem.

Jeżdżę pół roku Jettą z LPG i nie narzekam - cicho, wygodnie i bezawaryjnie. Spalanie do 9 litrów LPG po takim mieście jak Piła.

Edited by mikomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaki powód zmiany Roomstera, ale jak pasuje auto to może nowszy Roomster po prostu? 

Jeśli to ma być tani rodzinny dupowoz, to alternatywa może być Chevrolet Lscetti w kombi, i silnik 1.6 i 1.8 nadaje się do LPG bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Maciejkubi napisał:

 alternatywa może być Chevrolet Lscetti w kombi, 

Jesli dobrze pamietam, to autor watku mial juz lacetti

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, draco40 napisał:

 

 

a co więcej o aucie??

typowe bolączki, gdzie szczególnie zerkac??

Dobry wybór w tej kwocie. Silnik b. dobry do LPG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2018 o 05:28, Maciejkubi napisał:

Nie wiem jaki powód zmiany Roomstera, ale jak pasuje auto to może nowszy Roomster po prostu? 

Jeśli to ma być tani rodzinny dupowoz, to alternatywa może być Chevrolet Lscetti w kombi, i silnik 1.6 i 1.8 nadaje się do LPG bez problemu.

 

 

troszke za mały. nic wiecej.

laczka juz miałem przed romkiem :)...

 

 

Dnia 3.01.2018 o 12:27, Tomrad napisał:

Dobry wybór w tej kwocie. Silnik b. dobry do LPG. 

 

jak z awaryjnoscia tych aut??

 na punto 2 swego czasu wyleczyłem sie z aut na F...

jednak tutaj ponoc jest całkiem ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, draco40 napisał:

 

jednak tutaj ponoc jest całkiem ok

 Koleżanka miała od nowości Megane III 1,6 z LPG od dealera 2009r. Przez 8 lat (140000km) prócz typowej eksploatacji i 1 kolizji z jej winy, z autem nic się nie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do Megane III 1,6 16v to teraz mam takie do codziennych jazd do pracy. LPG znosi idealnie, jeździ się wygodnie,nawet ładne to jest, nie psuje się tylko, że silnik jest słaby i trochę głośny . Ale poprzednio miałem 2,0 16v w Scenicu II. 

Samochód wart uwagi. Bagażnik dosyć duży ale koło też duże i sporo miejsca zajmuje. Dla mnie jest to taki dupowóz bez emocji. 

I moje też jest 2009/2010.

Edited by biniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2018 o 08:16, spad napisał:

Laguna 3 kombi 2.0 170 KM.

 

Do 25kzl ładnej nie kupi, polowałem na taka 2miechy i zapomnij - ładna minimum 28-29kzl :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2018 o 14:19, draco40 napisał:

 

 

a co więcej o aucie??

typowe bolączki, gdzie szczególnie zerkac??

 

Typowych usterek brak, fajne auto malo co sie psuje. Polecam jak wnętrze wielkością Ci pasuje.

Silnik 1.6 idealny do LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, slawek_l_83 napisał:

 

Do 25kzl ładnej nie kupi, polowałem na taka 2miechy i zapomnij - ładna minimum 28-29kzl :(

 

 

25 nie jest sztywnym pulapem.

oczywiscie jezeli jest cos sensopwnego bedziemy dokladac...

25 jest powiedzy baza

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, draco40 napisał:

 

 

25 nie jest sztywnym pulapem.

oczywiscie jezeli jest cos sensopwnego bedziemy dokladac...

25 jest powiedzy baza

 

 

czyli spokojnie dorwiesz piekna Lagune 3 z niezawodnym motorem 2.0T 170km w automacie, lub za 31-34kzl pełnego GT 204KM w manuału w pełnej opcji.

Dzis na spotkaniu Lagun byl jeden z Gliwic jak mówił pali mu to do 12l LPG po Gliwicach, oczywiście jak depta to potrafi dojść do 18 ale to już mało kto go pogoni. Auto bezproblemowe i lubiące LPG, ewentualnie możesz szukać wtrysku bezpośredniego bo mam znajomego co zakłada do tego LPG które zużywa 2l max benzyny reszta lpg ale jak on jest zadowolony tj że auto hula aż milo... 1.4 TSI robil juz i mowi że pracuje jak zloto :)

 

Ja Lagunę odpuszczam bo za mala na 2+2 z dwoma RWFami szukam Grand Scenica lub Grand Espaca przełknę Espaca krotkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

 

Dokładnie, taka 1.6 pali tyle co moje 2.0 a calkiem inna jazda...

Chyba, że kolega kupi 2.0 Tce 170 KM bo byly takie to będzie zadowolony, malo pali 10-11l lpg i ma kopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

Słaby jest ale jako dupowóz może być. A co do spalania, to nie udało mi się przekroczyć 10 litrów. Fakt, że nie bije rekordów prędkości ale czasem jeżdzę w koło komina i wtedy sporo spala. Kiedyś miałem lagunę 1 z tym silnikiem i spalała około 0,5 litra więcej. Głośny jest. Niestety nie ma za bardzo w czym wybierać jak chodzi o silniki w Renault.

Edited by biniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 tce w Megance III daje radę. Jeździ fajniej niż 1.6 NA, nie ma problemu z LPG.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, ze silnik 1.4 tce dosyc szybko konczy swoj zywot. I to nie odosobione przypadki, a znalezc dobra uzywke to ok 6 tys. 

Edited by czachabrava

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, czachabrava napisał:

Nie polecam Megane 3 1.6. Silnik jak na taką budę strasznie słaby, wyciszenia to tam chyba nie ma w ogóle. I jak na taką pojemność spala ok 12l lpg.

Nie myślałem, że 1.6 może byc tak paliwożerny. Wczesniej miałem dużo aut o takiej pojemnosci i jakby nie jezdził spalały 9-10l lpg.

 

1.6 w Reno paliło chyba nawet więcej niż 1.8. W zasadzie jak wybór jest wśród wolnossących to najlepsza opcja to 2.0 choć nie wiem czy była w Megane 3. Ale ten silnik stosunek mocy do spalania miał lepszy niż 1,6 i 1,8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2018 o 22:25, rostex napisał:

Pozeracz oleju.

Trzeba wiedzieć, których się wystrzegać... tak mniej więcej od połowy 2005 w górę problemów być nie powinno, a jak wersja po FL (2006) to już w miarę spokojnie można kupować.

Jednak to auto najlepiej eksploatować na samej Pb, bo LPG różnie znosi (w głównej mierze zależy od tego jak została zamontowana i wystrojona instalacja LPG).

Regulacja luzów zaworowych szklankami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.