Skocz do zawartości

Kiepskie prowadzenie E46


czachabrava

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem z E46. 

Od samego poczatku od zakupu auto prowadzi sie nieprzewidywalnie powyzej tak 110km/h. Tzn jadac po rowniutkiej 2 pasmowce mozna spokojnie jechac te 140 i auto jedzie normalnie, gorzej na jakims luku itp. Zas jadac po drodze nie gladkiej jak jajko auto powyzej tych 100km/h plywa/myszkuje i ciezko nad nim zapanowac.Strach zrobic jakis manewr by nie wyladowac w rowie. 

Mam juz dosyc jezdzic po mechanikach i stacjach diagnostycznych, poniewaz wszedzie slysze ze zawieszenie przod jak i tyl jest ok.  Na kolach 17 i 16" to samo, wiec to nie wina kol, wywazane chyba z 10 razy. 

Zauwazylem, ze jadac powyzej tych 100km/h i robiac szybkie zdecydowane i krotkie ruchy kierownica auto za bardzo nie reaguje na nie. Maglownica podczas postoju krecac reaguje od razu, nie stuka... 

Macie jakies pomysly? Bo mi juz ich brak... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrii nie ustawiałem. Tak to auto jedzie prosto i opony nie są wyząbkowane, czy coś z tych rzeczy. Auto wygląda na proste, większego dzwona nie miało.

Tylne tuleje przednich wahaczy sam oglądałem i wyglądają na ok. Z reszta zrobiły moze z 25kkm(meyleHD). Konówki z drażkami odkreciłem od zwrotnicy i szarpiąc też nie wyczułem żadnego luzu...

Jedynie z tyłu mi cos popukuje, ale mechanik powiedział, że to luz na dyfrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszystko niby ok to spróbowałbym:

1. Na szarpakach upewnić się, czy faktycznie nie ma luzów.

2. Sprawdzić, czy tylna rama pomocnicza nie zaczyna odrywać się od podłogi/ nadwozia.

na koniec, jak powyższe będzie wyeliminowane:

3. Zrobić geometrię.

 

A dlaczego geometrię? Kiedyś w FWD (golf 3) po wymianie amorków ledwo dojechałem autem do domu a o jeździe powyżej 60kmph nie było mowy. Po zrobieniu geometrii auto ponownie zaczęło trafiać w drogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu w golf 3 ustawia sie na amortyzatorze kąt pochylenia koła a wraz z nim zmienia się zbieżność

 

Sprawdź geometrie bo pewnie nic tam nie jest dobrze ustawione, a na tych tulejach co miałeś wymieniane ustawia się zbieżność - otwory na śruby są jajowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje, to będzie geometria. Nie jedź do ASO, tylko do dobrego warsztatu z geometrią 3D, np Hunter. Oni zawsze przed kontrolą sprawdzają też luzy w zawieszeniu. Poproś też o kontrolę amorków. W BMW jest też inny powód na złe prowadzenie, mianowicie specyficzne opony na tylnej osi i wcale nie oznacza to złych opon. Po prostu niektóre opony na tylnej osi w BMW nie sprawdzają się i auto pływa po drodze. Moje e46 było nie do jeżdżenia, jak je kupiłem i z tyłu były nowe Micheliny Primacy 3 w rozmiarze 205/55R16. Musiałem się jakoś przemęczyć do domu 500 km, nawet po drodze zajechałem na stację i dmuchnąłem w tył 3,2 bar, ale na nic. Z przodu zaś były założone inne Micheliny (Pilot Exalto) i jak po powrocie już w domu zamieniłem koła przód na tył, to dopiero mogłem poginać z każdą prędkością. Wiem, że przy BMW na tyle nie sprawdza się też Dębica Frigo 2, założyłem takie nowe do e36 i tragedia, musiały więc wylądować na przedniej osi. Jakie masz obecnie opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to przez opony i dystanse, i geometrię? Tak wszystkiego po trochu...

 

Ja mam na lato apollo aspire 4g (225/45R17) asymetryczne - jedyna wada to, że słabiej trzymają na mokrym (szczególnie na mazi). Na zimę michelin pilot alpin (205/50R17) kierunkowe. Felgi bmw, bez dystansów, na lato szersze.

Na żadnych z tych opon nie mam problemów z prowadzeniem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Wlasnie 17tki na lato sa bez dystansow. Zimowki to szeroka stal i bez dystansow nie da rady przykrecic. Moze byc, ze ma wplyw wszystko po trochu. Jak ustawie geometrie, to zdam relacje. 

Zastanawiam sie, czy z dystansami nie bedzie problemu by ustawic geometrie... 

Do geometrii załóż jakieś koła z oryginalnym ET bez dystansów, ewentualnie coś, co ma nie mniej niż 35 ET. Przy bardzo małym ET, lub dystansach, geometrię ustawią, bo nie ma to wpływu na zbieżność, kąt PK i WSZ, ale ma wpływ na zmiany kątów przy skrętach kół. Co to za stalówki, że bez dystansów nie wchodzą? Chyba, że problem jest z zaciskiem hamulcowym i trzeba je odsadzić.

Z przodu nie ustawią KPK i WSZ, więc możesz się umówić tak, że gdy będzie mocno rozjechany któryś z tych parametrów, to niech tylko skasują za kontrolę i dadzą wydruk (z reguły to kosztuje 30zł), a wtedy sam sobie poprawisz i ponownie pojedziesz już na regulację. Jak wrzucisz tu wydruk, to podpowiem w razie czego, co i gdzie można samemu poprawić. Pamiętaj, że trzeba podać przy pomiarze rodzaj zawieszenia (Sport pakiet) i jakie felgi, bo w tych nowych sprzętach jest tego od cholery do wyboru przy e46, a niestety najsłabszym ogniwem w tym przypadku jest oczywiście człowiek diagnozujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Do geometrii załóż jakieś koła z oryginalnym ET bez dystansów, ewentualnie coś, co ma nie mniej niż 35 ET. Przy bardzo małym ET, lub dystansach, geometrię ustawią, bo nie ma to wpływu na zbieżność, kąt PK i WSZ, ale ma wpływ na zmiany kątów przy skrętach kół. Co to za stalówki, że bez dystansów nie wchodzą? Chyba, że problem jest z zaciskiem hamulcowym i trzeba je odsadzić.

Z przodu nie ustawią KPK i WSZ, więc możesz się umówić tak, że gdy będzie mocno rozjechany któryś z tych parametrów, to niech tylko skasują za kontrolę i dadzą wydruk (z reguły to kosztuje 30zł), a wtedy sam sobie poprawisz i ponownie pojedziesz już na regulację. Jak wrzucisz tu wydruk, to podpowiem w razie czego, co i gdzie można samemu poprawić. Pamiętaj, że trzeba podać przy pomiarze rodzaj zawieszenia (Sport pakiet) i jakie felgi, bo w tych nowych sprzętach jest tego od cholery do wyboru przy e46, a niestety najsłabszym ogniwem w tym przypadku jest oczywiście człowiek diagnozujący.

 

To założę do geometrii oryginalne 17-tki co mam na lato. Własnie w 16-tkach jest problem z zaciskiem hamulcowym, są to felgi oryginalne od jakiejś starszej beemki(ET32?).

A czemu nie ustawią KPK i WSZ? facet twierdził, że niby wszystko ustawia, bo podpytywałem. Znalazłem wydruk z ustawienia geometrii z przed dwóch lat i tam jest zaznaczona opcja "sportowe zawieszenie" i wszystko wyszło na zielono.

Ze sport pakietu to mam tylko z przodu amortyzatory MTS :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, czachabrava napisał:

 

To założę do geometrii oryginalne 17-tki co mam na lato. Własnie w 16-tkach jest problem z zaciskiem hamulcowym, są to felgi oryginalne od jakiejś starszej beemki(ET32?).

A czemu nie ustawią KPK i WSZ? facet twierdził, że niby wszystko ustawia, bo podpytywałem. Znalazłem wydruk z ustawienia geometrii z przed dwóch lat i tam jest zaznaczona opcja "sportowe zawieszenie" i wszystko wyszło na zielono.

Ze sport pakietu to mam tylko z przodu amortyzatory MTS :D

Z przodu WSZ jest stałe, a KPK można zmienić tylko po spiłowaniu kołka ustalającego w poduszce Mcphersona. Skoro byłeś dwa lata temu i te parametry były OK, to bez dzwonu samo się nie zmieniło, więc niech ustawiają zbieżność przód/tył i KPK tył. Tylna zbieżność jest bardzo ważna w rwd. Jak masz zawieszenie obniżane, to jedziesz normalnie. Na standardowym w e46 trzeba obciążać odważnikami i lać pełny bak paliwa. Jeśli chodzi o paliwo, to też należy pamiętać, że do 30 litrów całe paliwo jest w prawej komorze zbiornika i auto jest minimalnie przechylone na tą stronę. Tak więc przy obniżanym zawieszeniu, gdzie nie ma obowiązku lania pełnego baku do pomiaru, lepiej mieć bliżej 20% zbiornika, albo bliżej 80-100% zbiornika. Unikać połowy baku. Ustaw ciśnienie w kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Z przodu WSZ jest stałe, a KPK można zmienić tylko po spiłowaniu kołka ustalającego w poduszce Mcphersona. Skoro byłeś dwa lata temu i te parametry były OK, to bez dzwonu samo się nie zmieniło, więc niech ustawiają zbieżność przód/tył i KPK tył. Tylna zbieżność jest bardzo ważna w rwd. Jak masz zawieszenie obniżane, to jedziesz normalnie. Na standardowym w e46 trzeba obciążać odważnikami i lać pełny bak paliwa. Jeśli chodzi o paliwo, to też należy pamiętać, że do 30 litrów całe paliwo jest w prawej komorze zbiornika i auto jest minimalnie przechylone na tą stronę. Tak więc przy obniżanym zawieszeniu, gdzie nie ma obowiązku lania pełnego baku do pomiaru, lepiej mieć bliżej 20% zbiornika, albo bliżej 80-100% zbiornika. Unikać połowy baku. Ustaw ciśnienie w kołach. 

Jak robiłem geometrię na Hunterze to kazali mi wydłubać z auta szpej typu fotelik dla dziecka i wózek. Dodatkowo powsadzali mi odważniki, ale nie pamiętam już gdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Z przodu WSZ jest stałe, a KPK można zmienić tylko po spiłowaniu kołka ustalającego w poduszce Mcphersona. Skoro byłeś dwa lata temu i te parametry były OK, to bez dzwonu samo się nie zmieniło, więc niech ustawiają zbieżność przód/tył i KPK tył. Tylna zbieżność jest bardzo ważna w rwd. Jak masz zawieszenie obniżane, to jedziesz normalnie. Na standardowym w e46 trzeba obciążać odważnikami i lać pełny bak paliwa. Jeśli chodzi o paliwo, to też należy pamiętać, że do 30 litrów całe paliwo jest w prawej komorze zbiornika i auto jest minimalnie przechylone na tą stronę. Tak więc przy obniżanym zawieszeniu, gdzie nie ma obowiązku lania pełnego baku do pomiaru, lepiej mieć bliżej 20% zbiornika, albo bliżej 80-100% zbiornika. Unikać połowy baku. Ustaw ciśnienie w kołach. 

W dokumentach poprzedniego wlasciciela znalazlem fakture z wynikami geometrii dla zawieszenia sport. Nastepnie wymienione zostaly amortyzatory tyl na seryjne z ori sprezynami i z przodu zostaly zolte mtsy z ori springami. I juz z tego co dopytalem nie bylo po tym zabiegu ustawiane nic.  Takze mysle, ze teraz mozna ustawic geometrie na seryjny zawias. Z tym bakiem to sie zastanawiam, poniewaz mam butle lpg,  czyli nabita tez sporo zwieksza wage. 

Ale juz nie bede dorabial teorii, tylko w weekend wymienie kola, zatankuje pod korek i we wtorek jestem umowiony na geometrie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, czachabrava napisał:

W dokumentach poprzedniego wlasciciela znalazlem fakture z wynikami geometrii dla zawieszenia sport. Nastepnie wymienione zostaly amortyzatory tyl na seryjne z ori sprezynami i z przodu zostaly zolte mtsy z ori springami. I juz z tego co dopytalem nie bylo po tym zabiegu ustawiane nic.  Takze mysle, ze teraz mozna ustawic geometrie na seryjny zawias. Z tym bakiem to sie zastanawiam, poniewaz mam butle lpg,  czyli nabita tez sporo zwieksza wage. 

Ale juz nie bede dorabial teorii, tylko w weekend wymienie kola, zatankuje pod korek i we wtorek jestem umowiony na geometrie. 

Czyli przód masz sport a tył seria? Może tu jest przyczyna niestabilności? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jestem już po sprawdzeniu geometrii. Niestety dostałem odpowiedz, że by tego nie ruszali bo tyle to jest ok. Odczułem, że chłopaczki za bardzo się na tym nie znają i wolałem dać 5 dyszek za sprawdzenie jak żeby mi to rozgrzebali.

Auto na hunterze 3D, dociążone całe auto odważnikami.

Luzy sprawdzali na szarpakach przód i tył. Zawieszenie ok.

 

Przód:

przod.jpg.be94b2d154514f3af94c48584e3cfa19.jpg

 

 

Tył:

 

5a53274111d71_ty.jpg.ee6c45a302973eb29829e3e6eaa2b5d5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też szpecem nie jestem, ale wydaję mi się, że przy takim ustawieniu tragedii nie powinno być. W innych autach po wymianie zawieszenia miałem duuużo bardziej przestawione zawieszenie i auto prowadziło się sto razy lepiej. Teraz jak założyłem szersze 17tki to auto jedzie jak chce. I na nierównościach trzeba trzymać ostro kierownice, plus czuć każdy dół na kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 14:34, borbet napisał:

2. Sprawdzić, czy tylna rama pomocnicza nie zaczyna odrywać się od podłogi/ nadwozia.

A z tym jak jest? 

 

Dnia 5.01.2018 o 15:38, borbet napisał:

Czyli przód masz sport a tył seria? Może tu jest przyczyna niestabilności? :hmm:

No i czy to nie jest powodem?

 

Do powyższych obadałbym jeszcze cyrklami przekątne auta.

 

Ja jednak stawiam raczej na jakiś problem z ramą pomocniczą zawieszenia tył...

 

PS W mojej e46 touring mam alu oryginalne lato i zima (rozmiary podawałem wcześniej)  i nigdy nie było problemów ze stabilnością prowadzenia. Zawias (chyba) standard i bez luzów. Nawet na nieustawionej zbieżności (po wymianie końcówki drążka kierowniczego) i telepiących się łącznikach stabilizatora dało się jechać i 80kmph. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem jak nie zapomnę wrzucę Ci zdjęcie z ustawienia zbieżności u siebie w E46 Touring po wymianie przednich wahaczy i wszystkich tulei w tylnym zawieszeniu.
Też poszukam swojego wydruku

Klepnięte w biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, borbet napisał:

Też poszukam swojego wydruku

Klepnięte w biegu
 

To poszukaj i wklej koledze bo ja nie zdążyłem cyknąć fotki wydruku,a wszystkie papiery wraz z autem odjechały z nowym właścicielem.:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Prozaq napisał:

To poszukaj i wklej koledze bo ja nie zdążyłem cyknąć fotki wydruku,a wszystkie papiery wraz z autem odjechały z nowym właścicielem.:skromny:

Właśnie zauważyłem, że ogłoszenie zniknęło. Gdyby nie kolor (niebieski samochód już mam ;)) to bym się zainteresował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wyniki geometrii (330dA, zawias seria, koła ori 17'', szyby nieprzyciemnione)*

 

Pomiar na Hunterze w Motoricus Międzylesie:

geometria_Wwa_2014.thumb.jpg.951e9e855dadc6e1ff7f3844faf34944.jpg

 

Pomiar w Józefowie (polecone przez @szyman)

geometria_Jzfw_2015.jpg.f7d5145a82d576710930193f66d1be68.jpg

 

* mam lekko skrzywionego prawego MacPhersona, ale geometria jesta tak ustawiona, że nic nie ściąga i opon nie ścina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.01.2018 o 09:09, czachabrava napisał:

A więc jestem już po sprawdzeniu geometrii. Niestety dostałem odpowiedz, że by tego nie ruszali bo tyle to jest ok. Odczułem, że chłopaczki za bardzo się na tym nie znają i wolałem dać 5 dyszek za sprawdzenie jak żeby mi to rozgrzebali.

Auto na hunterze 3D, dociążone całe auto odważnikami.

Luzy sprawdzali na szarpakach przód i tył. Zawieszenie ok.

 

Przód:

przod.jpg.be94b2d154514f3af94c48584e3cfa19.jpg

 

 

Tył:

 

5a53274111d71_ty.jpg.ee6c45a302973eb29829e3e6eaa2b5d5.jpg

Przecież tu widać, że masz rozbieżne tylne koła, a powinny być zbieżne. Zbieżne koła zawsze dążą do do jazdy na wprost, natomiast rozbieżne chcą jechać w prawo i w lewo, także można sobie wyobrazić, co działa na tylnej osi. Kąty na tyle masz wzorowe, więc właź pod auto, weź nasadową 18mm, popuść lekko po 3 śruby regulacyjne przy tulejach progowych i przesuń mocowania tulei po równo o około 2-3mm w kierunku środka auta. Zrób ślady korektorem, albo ostrym wkrętakiem przy śrubach i będzie ładnie widać, jak przesuniesz. Następnie z przodu masz za duży negatyw z prawej strony i bardziej zbieżne prawe koło. Zetnij kołek ustalający w prawej poduszce mcphersona (można go nawiercić z góry, jest aluminiowy), popuść trzy nakrętki, unieś lewarkiem koło do góry, przesuń mcpherson w kierunku środka auta o jakieś 2mm, skręć nakrętki. Tym zabiegiem zmniejszysz negatyw w prawym przednim kole i automatycznie zmniejszy się zbieżność połówkowa tego koła z 0*10" w okolice 0*05". Potem się przejedź, jak kierownica będzie prosto i auto pojedzie, jak po szynach, to jesteś w domu. Jak pojedzie dobrze, a kiera lekko ucieknie, to na geometrię skorygować zbieżnością przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną odpuszczę trochę temat, bo znowu założyłem koła zimowe i nie chce mi się znowu przekładać w takie zimno :D Do tego czytałem, że amortyzatory mts mają skrócony skok tłoka, wiec z seryjną sprężyną też może powodować gorsze prowadzenie. Wiec zamówię jeszcze amortyzatory do kompletu.

BTW zakładał ktoś amortyzatory Meyle do e46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Najbardziej mnie zastanawia sprawa, że sachs, kyb, monroe maja podział amortyzatorów według silników. A takie meyle nie mają...

Mogę podpytać w lokalnym autosklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

Najbardziej mnie zastanawia sprawa, że sachs, kyb, monroe maja podział amortyzatorów według silników. A takie meyle nie mają...

Tyle amorków mi przez ręce przeszło (od e46 oczywiście), że powiem Wam, różnicy nie widzę. Owszem, KYB ma serię normalną exelG i ma twardsze gasAjust, Monroe ma serię standard i reflex, Sachs ma supertouring i advantage. Różnią się siłą tłumienia, ale jest też podział na silniki R4, R6, przedlift, polift, zawieszenie standard, zawieszenie Mpakiet itp. Ja miałem zawieszenie standard z oe amorkami i założyłem do nich sprężyny z Mpakietu -20mm. Amortyzator dawał radę bez problemu, zrobiłem wiele tys.km, później wpadłem na pomysł wymiany amorów na nowe, dobrałem od zawieszenia sportpakietII, Sachsy, najdroższe, jakie były (prawie 600zł/szt w detalu) i co? Nie widać różnicy w prowadzeniu między nimi, a między standardowymi z nalotem ćwierć miliona km. Wysokość miseczki, długość i skok tłoka w obu taki sam. Możesz zakładać te Meyle, jak są tanie, albo dołożyć nieco do Monroe, bo też będą dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Tyle amorków mi przez ręce przeszło (od e46 oczywiście), że powiem Wam, różnicy nie widzę. Owszem, KYB ma serię normalną exelG i ma twardsze gasAjust, Monroe ma serię standard i reflex, Sachs ma supertouring i advantage. Różnią się siłą tłumienia, ale jest też podział na silniki R4, R6, przedlift, polift, zawieszenie standard, zawieszenie Mpakiet itp. Ja miałem zawieszenie standard z oe amorkami i założyłem do nich sprężyny z Mpakietu -20mm. Amortyzator dawał radę bez problemu, zrobiłem wiele tys.km, później wpadłem na pomysł wymiany amorów na nowe, dobrałem od zawieszenia sportpakietII, Sachsy, najdroższe, jakie były (prawie 600zł/szt w detalu) i co? Nie widać różnicy w prowadzeniu między nimi, a między standardowymi z nalotem ćwierć miliona km. Wysokość miseczki, długość i skok tłoka w obu taki sam. Możesz zakładać te Meyle, jak są tanie, albo dołożyć nieco do Monroe, bo też będą dobre.

 

 

Własnie zastanawiałem się także na amorkami Monroe, bo do E46 są niewiele droższe od tych Meyle. Ale kiedyś założyłem je do 156-tki i zrobiła się bardzo miękka jakbym jechał nubirą.

Mógłbyś napisać jak w E46 się sprawdzają..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czachabrava napisał:

 

 

Własnie zastanawiałem się także na amorkami Monroe, bo do E46 są niewiele droższe od tych Meyle. Ale kiedyś założyłem je do 156-tki i zrobiła się bardzo miękka jakbym jechał nubirą.

Mógłbyś napisać jak w E46 się sprawdzają..?

Są dobre, ale kupuj serię reflex. Mają w numerach katalogowych literę E. Mam takie na tyle, bo Sachs już nie robi Mpakietowych na tył, a z przodu dałem Sachs, które były dość drogie i teraz żałuję że nie kupiłem Monroe. Seria reflex ma zawór bocznikowy w rurze i amorek się mocno usztywnia przy nagłym ruchu tłoczyska.

Wydaję mi się jednak, że problem nie leży w amorach, zwłaszcza przednich. Nawet skrócony skok nie zaburzy dobrego prowadzenia. Zobacz jaką zbieżność sumaryczną tylnej osi miałeś na starym wydruku, a jaką masz teraz. Minus przed wartością oznacza rozbieżność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Dziura jest pod rozpórką, pomiędzy śrubami poduszki. Jak nie masz regulowanej rozpórki, to może być problem z przestawieniem. Jeszcze jedno! pomyliłem się, pisząc Ci, żebyś przesunął Mcpherson do środka auta. Jak jest za duży negatyw, to na zewnątrz odsuń, ale tak, jak pisałem, nie więcej niż 2 mm. Wtedy też zbieżność połówkowa prawego koła nieco się powiększy, ale to później skorygują na stacji, albo sam zdejmij prawe koło i wydłuż drążek od 3/4 do 1 obrotu. (tam jest gwint 1,5mm, więc będzie dobrze). Ważniejszy jest tył, trzeba go zrobić na zbieżny, przesuwając mocowania tulei pod progami, bo tył Ci jeździ na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Narazie przy tej pogodzie nie jezdze wiecej jak 120km/h i poczekam az zrobi sie cieplej. Dla swietego spokoju wymienie koncowki, sprawdze magiel i pojade ustawic geometrie. 

Wydaje mi sie, ze to raczej nie geometria. Bo jechalem z kolega wiele razy i jego auto prowadzilo sie ok, tylko delikatnie zaczelo go sciagac. A co sie okazalo? 3 opony scielo, jak podjechal na geometrie to mowi, ze tylna zbieznosc rozjechana byla na 30' i katy kol przednie i tylne. 

Sam juz nie wiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A wiec przyszła wiosna i powoli zabrałem się za powtórne badanie sprawy.

Zawieszenie przetrzepane u kolegi i żadnych luzów nie ma. Wymieniłem profilaktycznie krzyżak i przegub kolumny kierownicy. Przy okazji dokręciłem delikatnie magiel do momentu jak szarpałem za drązek kierowniczy i przestawało delikatnie stukać. Teraz troche cieżej pracuje, ale za to pewniej( mam w planach przesmarowanie listwy). Auto na prostej prowadzi się jak po sznurku. O dziwo na 16-tkach zimowych z 2 cm dystansami jezdziło się dużo gorzej jak na 17tkach letnich. I w zasadzie już by mi taki wynik wystarczył, ale jutro jeszcze przypieczętuje to wszystko ustawieniem geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

Po zrobieniu geometrii jest jeszcze lepiej, spokojnie auto przetestowałem do 180 i w końcu przecina drogi jak należy. Niestety po ustawieniu geometrii nie dało się już założyć rozpórki( nieregulowana).

Ale jak to w używanym aucie wyszedł kolejny problem z szarpaniem na lpg :D

Zabawe zacząłem od regulacji lpg, teraz czekam na filtry i nowe świeczki. 

Czy to możliwe by świece po przebiegu 19kkm z fabrycznej szczeliny 0,6mm dostały szczeliny 0,95?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54b25 siedzialy tam swiece bosch fr5dp platinum plus z przerwa ustalana przez jakiegos magika od swiec z trzema 666 w loginie :)

A teraz zamowilem denso k20tt, w trzech moich autach z lpg jezdzily, a na dodatek znalazlem wpis na forum, ze poprzedni wlasciciel takze byl z nich zadowolony w tym aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czachabrava napisał:

M54b25 siedzialy tam swiece bosch fr5dp platinum plus z przerwa ustalana przez jakiegos magika od swiec z trzema 666 w loginie :)

A teraz zamowilem denso k20tt, w trzech moich autach z lpg jezdzily, a na dodatek znalazlem wpis na forum, ze poprzedni wlasciciel takze byl z nich zadowolony w tym aucie. 

One się tak dużo nie wypaliły. Jeżeli gościu Ci ustawiał, a wiem, jak on ustawia, to zrobił na 0,85-0,9. Miałem u siebie w M54 fr6dp od Boscha, jeździły dobrze przez ponad 20 kkm i lekko się nadpaliły elektrody masowe. Eksperymentalnie jeździłem też na Denso k20tt i też było dobrze, ale najlepiej, szczególnie na wolnych obrotach silnik pracuje mi na Denso ik20tt, z tym że ponad 30 zł/szt. Obecnie jakieś 23 kkm zrobione i niedawno sprawdzane, wyglądają jak nowe. Mają elektrody irydowe i masa platynowa, Denso obliczyło je na 120 kkm albo 70-80 kkm przy lpg. Ustawione są fabrycznie na 1 mm i tak zostawiłem. Te, co kupiłeś, czyli k20tt powinny mieć przerwę ok 0,9 mm, nie zmieniaj jej, ale pamiętaj, że nie wytrzymają więcej niż 20 kkm i pilnuj momentu dokręcenia, bo Denso nie lubi przeciągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K20TT zamówiłem dla testu, ponieważ poprzedni własciciel jeżdził na nich i auto pracowało poprawnie. Do tego sam w kilku autach z lpg je założyłem i było ok.

Bo też nie wydaje mi się za bardzo możliwe, że te bosche po 19kkm sie od tak wysypały i auto zaczeło się dławić na lpg.

Jak w tych swiecach Boscha FR5/6DP wygląda nadpalona elektroda masowa? bo u mnie elektroda chowa się równo w tym białym kołnierzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masowa elektroda jest ta zewnętrzna, od gwintu. Jeśli pytasz o centralną, to ona w fr5/6/7dp jest na równo z izolatorem, ponieważ jest bardzo cienka (0,3 mm) i żeby nie uszkodzić, to ją schowali. Poza tym jest z platyny i nie wypala się tak szybko, więc najpierw wypali się zewnętrzna elektroda masowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.