Skocz do zawartości

Ubywa plynu chlodzacego


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy?

Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wody. U  mnie tez ubywalo bez zadnych sladow czy widocznych wyciekow. Majonezu pod korkiem, spalin w układzie brak. Wczoraj auto u mechanika na wymiane swiec i paska wylądowało i wyskoczyla pompa wody jeszcze ( nieszczelności chyba) właśnie jadę po odbiór auta. Bede wiedzial cos bardziej szczegółowo to napisze. 

 

Ps. U mnie bmw e65

 

Ps2. Masz webasto?? Ten szum to może być webasto (uwalony sterownik) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lisik napisał:

Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy?

Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke?

w BMce msza pompę obiegową dla ogrzewania (elektryczna) to pewnie ona hałasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:

 

Szum to często właśnie mało płynu w układzie i zamiast płynu pompa mieli mieszankę płynu i powietrza a wtedy jest słyszalny szum i bomblowanie. 

 

Tez możliwe , u mnie pompa "latała" jak to określił mechanik.Założona nowa , stara oryginalna jeszcze była (2003) , co niby dziwne ,bo plastikowe łopatki jeszcze były tam :)

Wyciek na pompie właśnie , przy czym mechanik powiedział ,że bardzo trudno ten wyciek wykryć , na ciepłym jedynie cieknie i to podczas jazdy gdy wstrząsy są, na postoju auto przejdzie nawet próbę ciśnieniową i nie wykryjesz tego.

Przy okazji płyn nowy poszedł , świece , pasek główny + klimy , czujnik temp wody , korki odmy,oleju i chłodnicy - 1805 pln ( premium hehe) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1/4/2018 o 00:12, lisik napisał:

Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy?

Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke?

Nie napisałeś jaki silnik. Osobiście jeździłem M57N i 2xN57 - w żadnym opisanych objawów (hałas) nie było, więc raczej normalne nie są. Jak już ktoś napisał, zapewne wynikają z "mielenia" przez pompę resztek płynu z powietrzem. Co ja bym zrobił? Na zimnym silniku zalał płynu do chłodnicy tak, by było maksimum wskazania i potem systematycznie kontrolował poziom (na zimnym) aby zorientować się jak duży masz wyciek (bo raczej masz). Jak nie za duży, tzn. nie tracisz litra dziennie, to zalałbym środek do uszczelniania i ponownie kontrolował poziom. Kiedyś miałem taki problem i płyn pomógł natychmiast. Niczego nie zatkał, nic się nie przegrzewało - tylko wyciek zniknął. Jak nie pomożo, to czeka grubsza naprawa - głowica / uszczelka / blok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.