lisik Napisano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy? Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 A nie masz czasem elektrycznej pompy wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Skoro nie ma wycieków a płynu ubyło (i to nie mało) to raczej grubsza sprawa się zapowiada ale, na razie, obserwować stan płynu i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Możesz mieć nieszczelność w układzie chłodniczym, pęknięta nagrzewnica, uszkodzony króciec, czy zerwana opaska zaciskowa i płyn zwyczajnie wycieka i odparowuje. Podjedź na test zawartości CO2 w układzie aby wstępnie wykluczyć UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 14 minut temu, chojny napisał: Podjedź na test zawartości CO2 w układzie aby wstępnie wykluczyć UPG. Nie tylko UPG ale i samą głowicę. Tam gdzie stosowne są metalowe uszczelki to częściej padają głowice niż uszczelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pers Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Sprawdź pompę wody. U mnie tez ubywalo bez zadnych sladow czy widocznych wyciekow. Majonezu pod korkiem, spalin w układzie brak. Wczoraj auto u mechanika na wymiane swiec i paska wylądowało i wyskoczyla pompa wody jeszcze ( nieszczelności chyba) właśnie jadę po odbiór auta. Bede wiedzial cos bardziej szczegółowo to napisze. Ps. U mnie bmw e65 Ps2. Masz webasto?? Ten szum to może być webasto (uwalony sterownik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 31 minut temu, Pers napisał: Ten szum to może być webasto (uwalony sterownik) Szum to często właśnie mało płynu w układzie i zamiast płynu pompa mieli mieszankę płynu i powietrza a wtedy jest słyszalny szum i bomblowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 10 godzin temu, lisik napisał: Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy? Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke? w BMce msza pompę obiegową dla ogrzewania (elektryczna) to pewnie ona hałasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pers Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 2 godziny temu, chojny napisał: Szum to często właśnie mało płynu w układzie i zamiast płynu pompa mieli mieszankę płynu i powietrza a wtedy jest słyszalny szum i bomblowanie. Tez możliwe , u mnie pompa "latała" jak to określił mechanik.Założona nowa , stara oryginalna jeszcze była (2003) , co niby dziwne ,bo plastikowe łopatki jeszcze były tam Wyciek na pompie właśnie , przy czym mechanik powiedział ,że bardzo trudno ten wyciek wykryć , na ciepłym jedynie cieknie i to podczas jazdy gdy wstrząsy są, na postoju auto przejdzie nawet próbę ciśnieniową i nie wykryjesz tego. Przy okazji płyn nowy poszedł , świece , pasek główny + klimy , czujnik temp wody , korki odmy,oleju i chłodnicy - 1805 pln ( premium hehe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Dnia 1/4/2018 o 00:12, lisik napisał: Silnik BMW 3.0D R6. Czy to normalne ze po wlaczeniu zaplonu slychac pod maska intensywny obieg plynu chlodzacego i buczenie jakiejs pompy? Kilka dni temu mignal komunikat aby sprawdzic poziom plynu. Temperatura ok. Dzis stracilem ogrzewanie. Wlalem 3litry borygo i plywak w zbiorniczku jeszcze nie pokazal minimum. Ogrzewanie juz jest z nawiewow nie smierdzi, korek oleju czarny i nie smierdzi borygo. Auto chyba kopci zwyczajnie, nie ma bialej chmury za autem. Pracowal 20min na suchym betonie i nie widac wycieku. Szyby w aucie nie paruja. Najbardziej zdziwil mnie ten obieg plynu na wylaczonym silniku odglos jak z kanalizacji w pietrowych budynkach gdy ktos puszcza wode. To fabryka czy ktos sobie dolozyl jakas pompke? Nie napisałeś jaki silnik. Osobiście jeździłem M57N i 2xN57 - w żadnym opisanych objawów (hałas) nie było, więc raczej normalne nie są. Jak już ktoś napisał, zapewne wynikają z "mielenia" przez pompę resztek płynu z powietrzem. Co ja bym zrobił? Na zimnym silniku zalał płynu do chłodnicy tak, by było maksimum wskazania i potem systematycznie kontrolował poziom (na zimnym) aby zorientować się jak duży masz wyciek (bo raczej masz). Jak nie za duży, tzn. nie tracisz litra dziennie, to zalałbym środek do uszczelniania i ponownie kontrolował poziom. Kiedyś miałem taki problem i płyn pomógł natychmiast. Niczego nie zatkał, nic się nie przegrzewało - tylko wyciek zniknął. Jak nie pomożo, to czeka grubsza naprawa - głowica / uszczelka / blok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.