Skocz do zawartości

Pracuje na 2 cylindrach, cewki sprawne


cynamon

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silnikiem 1.2 8v. Kilka tygodni temu przestały działać 2 cylindry na kilka minut. Później znowu, tylko już na dłużej. Wymieniłem cewkę która obsługuje 2 i 3 cylinder i na kilka tygodni był spokój. Teraz przestaje palić na 2 i 3 cylinder i po około pół minuty jest ok. I tak w kółko, raz pali na 4, za pół minuty na 2. Cewki wykluczyłem, bo zamiana cewek powoduje, że problem jest na nadal na 2 i 3 cylindrze. Ruszanie kablami zapłonowymi i wiązką w której idzie sterowanie cewek nic nie daje. Wtyczki od sterowania cewek są ok. Nie wiem, czy ma znaczenie, że cewki mają trochę inny kształt, ale po ich zamianie nic się nie zmienia i nadal nie palą cylindry 2 i 3. Wygląda na problem ze sterowaniem. Gdzie szukać usterki? Sterownik silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem trochę więcej. W czasie gdy pracuje na 2 cylindrach, cewka dostaje sygnał sterujący. Podmieniałem świece, kable i cewki, oraz sprawdzałem próbówką sygnał sterujący. Po ściągnięciu kabla z cewki, w czasie gdy pracują tylko 2 cylindry, iskra jest.

Okazuje się, że problem jest najprawdopodobniej w głowicy. Od jakiegoś czasu jest niewielki wyciek płynu chłodzącego spod głowicy i czekałem tylko na chwilę wolnego czas aby ją ściągnąć i zrobić mały remont. Po wykręceniu świec, 2 i 3 (czyli te z problemowych cylindrów) miały inny kolor, więc płyn na pewno dostaje się do cylindrów. Czasami także pokazuje się biały dym.

Przejechałem się nim dzisiaj. Podczas jazdy i utrzymywania obrotów powyżej 2k, cały czas palił na 4 gary. Tylko na wolnych obrotach tracił 2 i wywalał check. Podejrzewam, że płyn chłodzący gasi iskrę (jeżeli takie coś jest możliwe). Jutro ściągnę UPG, bo tak czy inaczej było to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiem, że sugerowaliście sterownik ale głowica i tak była do zrobienia, bo ciekła.

Ściągnąłem głowicę i okazało się, że cylindry były szczelne, przynajmniej na uszczelce, bloku i głowicy nie było widocznych nieszczelności. Był tylko wyciek na zewnątrz z kanału wodnego. Głowicę dałem do planowania, podocierałem zawory, sprawdziłem szczelność zaworów, później na myjkę ultradźwiękową. Ogólnie głowica, zawory, prowadnice, wałek, panewki były w bardzo dobrym stanie. Skręciłem wszystko na uszczelkach Reinz. I dupa, nadal pali na 2 cylindry. Jednak uszkodzony był sterownik. No ale głowica i tak ciekła, więc trzeba było ją zrobić. Lało się z uszczelniaczy na wale i wałku, rozrząd był już do wymiany. Więc przy okazji to też zrobiłem. Naprawiłem sterownik i silnik śmiga. Tylko nadal jest biały dym, tak samo jak przed remontem. Tylko, że teraz tylko, gdy obroty są powyżej 2000-3000. Co to może być? Pęknięcie gdzieś w głowicy? Jeżeli tak, to jakieś mikroskopijne, bo ja nic nie zauważyłem. Gdzie jeszcze płyn może się dostawać do cylindrów?

Na razie pojeżdżę i będę obserwował poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.