Skocz do zawartości

Stilo 1.9 JTD 2005 problem z ABS


Keengoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

otóż wczoraj Klient podstawił Fiata na wymianę sprężyn zawieszenia przednich - żadna to skomplikowana robota, jednak po naprawie przy ok. 50 km/h zapala się lampka ABS, a na wyświetlaczu "EBD failure". (na kompie błąd wieńca w kole lewym - przecież nic tam nie ruszałem !?!?)

Przy wymianie springów nic nie było odpinane, wyciągane - prócz oczywiście kolumny MCPhersona (dwie śruby przy zwrotnicy i jedna przy kielichu). Dziwna sprawa, bo robiłem to sam osobiście i jestem przekonany, że po drodze niczego nie uszkodziłem :/ 

Auto podpięte pod komp - jazda testowa - czujniki do 47km/h pokazują jednakowe lub b. zbliżone wartości - potem cyk - zapala się ABS i rozłącza komputer diagnostyczny.

Sprawdziłem akumulator (prawie nowy) i ładowanie - tu były jakieś dziwactwa - po rozruchu ładowanie 13,7 - 13,8V przy zapalonych światłach, gdy włączyłem klimę, ładowanie spadło do  12,6V, ale gdy ją wyłączyłem, to wzrosło do 14V :8  Kable od czujników są całe, nieuszkodzone... Aha, podczas hamowania z lewej strony słychać stukanie, a na pedale hamulca drżenie - jakby chciał zadziałać ABS. Co mogło się wykrzaczyć ? Albo inaczej - co ja mogłem popsuć?

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu wookol pierścienia nagromadzil się syf?  Miałem podobnie ale na tyle.. Wymieniałem klocki . i po pewnym czasie błąd ABS ESP ... Reset wyłącz/załącz silnik kluczykiem  pomagał ... Po kilku dniach zajrzalem do koła ... Na pierscieniu miałem syf opiłki brud który chyba wpływał na odczyt czujnika. Delikatnie wyczuscilem ten osad i do dzis spokój.

 

 

U ciebie będzie trzeba odpiąć czujnik że zwrotnicy , wahacz,drążek kier, plus śruby Amor+zwrotnica i nakrętkę piasty żeby tam zagladnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki błąd po tym jak mi serwis spartolił prostą wymianę łożyska. Założono pierścień segera z zamkiem przekręconym o 180 stopni, co uniemożliwiło prawidłowy montaż czujnika ABS. Czujnik wbito na siłę, co spowodowało jego przekoszenie i niewłaściwe łapanie impulsów powyżej prędkości 50km/h. Wyciągnij czujnik ABS, wyczyść go, dmuchnij powietrzem w otwór w zwrotnicy. Dodatkowo rozepnij złączkę przedłużki czujnika ABS przy lewym kielichu i potraktuj jakąś chemią do elektroniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Więc było jak napisał Techno - przy demontażu kolumny na pierścień łożyska jakimś cudem dostał się całkiem spory opiłek metalu - znalazłem go dopiero wtedy, gdy wyjąłem półoś z piasty - całość wymyłem i jest ok.

Temat zatem załatwiony.

OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.