Skocz do zawartości

Wahania wskazówki temperatury


oskar 16v

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam Stilo 1.2. Zaobserwowalem ostatnio wahania wskazówki temperatury- szybko wstaje do pionu, ale podczas jazdy potrafi uciec o 2 grubości w lewo, bądź jedną w prawo- TTTM? Pompa wody nowa, ciepłe powietrze cały czas leci z nawiewu po nagrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, oskar 16v napisał:

Cześć, mam Stilo 1.2. Zaobserwowalem ostatnio wahania wskazówki temperatury- szybko wstaje do pionu, ale podczas jazdy potrafi uciec o 2 grubości w lewo, bądź jedną w prawo- TTTM? Pompa wody nowa, ciepłe powietrze cały czas leci z nawiewu po nagrzaniu.

 

Termostat szwankuje.

 

W 1,4 było wszystko na wierzchu, dało radę samemu wymienić i odpowietrzyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu 125.500 km był wymieniany dokładanie 23-11-2013 r.

Został założony ricambi originali .

Jeżeli masz 150 tys na liczniku to wytrzymał tylko 25 tys.

Wymiana bardzo prosta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się przypomniało.

Pierwszy właściciel wymienił rozrząd bez pompy.

Ja wymieniłem rozrząd  już z pompą wody + nowy płyn.

Po tej wymianie wskaźnik temperatury podobnie się zaczął się zachowywać, tzn szybko łapał temperaturę

ale wskazówka potrafiła zafalować nie dużo ale jednak przed wymianą tego nie było.

Znajomy mi powiedział że może być poduszka powietrza w układzie żeby pojeździć i obserwować.

Po pewnym czasie bez poprawy wymieniłem termostat na oryginalny i już było ok.

W lecie 2017 r po 5 latach kolejna wymiana rozrządu  wraz z pompą + nowy płyn .

Po wymianie było ok ale w tedy były robione krótkie odcinki 6-10 km bardzo sporadycznie 20 km

więc mogłem tego nie zauważyć.  

Mimo wszystko powtórka sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w Albeii, pod tym względem bardzo wredny i czuły, nie olewaj tematu bo skończy się jak u mnie, zagotuje się znienacka i zacznie brać olej :facepalm:

 

Pierwsze primo to termostat i to koniecznie ori/behr - żadnego Verneta :ogien:

 

Do tego pompy wody też są dziwne... wirniki plastikowe i zależy jak trafi, mi się trafiła pompa z minimalnie mniejszym wirnikiem (różnica na średnicy wirnika około 1mm) i to wystarczyło żeby układ zgłupiał, falował temperaturą i wyrzucał płyn korkiem w zbiorniczku. Do tego dochodzi poduszka powietrza która potrafi się wyjątkowo długo utrzymywać. Odpowietrznik masz na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy za silnikiem.

 

ps. co drugi mechanior mówi że mam pękniętą głowicę ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.