Skocz do zawartości

Nawiew na szybe plus środkowy


Gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Gokart napisał:

 

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki

 

Hmmm, ale to chyba zalezy od modelu auta, a nie wieku ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od auta. W Foresterze przy ustawieniu na szybę dmuchają mi boczne kratki z mniejszą mocą. W Lancii dmuchały mi z normalną mocą też kratki środkowe co mnie irytowało i je przymykałem.

W starym punciaku zaś było ustawienie góra+środek+nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gokart napisał:

czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe?

W Fordach Focus mk1, Mondeo mk4, czyli pewnie w innych modelach  też, na panelu automatycznej klimatyzacji można ustawiać szyba+środek i tak bardzo często mam  ustawione. 

W panelach manualnych szyba i środek, chyba w zdecydowanej większości samochodów, są na przeciwnych końcach pokrętła więc raczej normalnie się nie da.

W panelach automatycznych dużo zależy od tego czy każdy kanał nawiewu ma niezależne sterowanie silnikami i wtedy mamy swobodę ustawień czy jest to tylko zautomatyzowany manual i wtedy wszystko działa jak z pokrętłem tylko sterowanie mamy przyciskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, rwIcIk napisał:

Zależy od auta.

U siebie mam 3 przyciski i mogę je dowolnie wciskać, tak więc, gdy wcisnę odpowiednie dwa, to uzyskam nawiew na szybę i środek :ok:

 

U mnie w Alfie dokładnie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiem o czym mówisz - moje pierwsze auto Megane I z '96 pozwalało dać nadmuch "na twarz", na  szybę i nogi jednocześnie.

Kolejne: Stilo i Megane 3 tego nie potrafiło, dlatego jak kupowałem, to sprawdzałem czy da się dowolnie sterować nawiewem: climatronic VAG to potrafi (przynajmniej w Superb II)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gokart napisał:

 

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Laguna 2 przed liftem, mam taką opcję w klimatroniku. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od producenta, modelu i systemu wentylacji. Możliwości jest wiele, a obecność 3guzików też nie świadczy o możliwości dowolnej kombinacji.

Przykład kombinacji 1: góra+środek=silny nawiew na szybę i lekki przez kratki.

Przykład kombinacji 2: góra+środek+nogi=taka sama moc nawiewu wszędzie

Przykład kombinacji 3: góra+nogi=j.w.

Przykład kombinacji 4: środek+nogi=j.w.

Pacjent: insignia, astra h

 

W s-max faktycznie każdy kanał był w 100% niezależny i siła nawiewu nie była uzależniona od kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Omedze mogę dowolnie sterować góra/środek/dół. Dodatkowo jest też oddzielny przycisk na szybę, który z tego co widzę od razu daje nawiew na maksa, ale nie różni się niczym, gdybym dał "góra" i dmuchawę na maxa. Z tym że przy "szyba", nie mogę już dołożyć środka ani dołu, więc trzeba przełączać w tryb "góra" i wtedy można dołożyć środek lub nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna w Grande Punto - mogę sobie ustawić jak mi się podoba (wszystkie nawiewy, dół+środek, dół+szyba, środek+szyba + kombinacje nawiewów dla dwóch stref, czyli lewa dół, a prawa połowa szyby+prawy środek - do tego automatyczne dzialanie) ;] W bliźniaczej linijce już tak nie ma.
W 500X w dwustrefowej sterowania nawiewami dwustrefowo nie ma, ustawić na szybę i środek można, można dół+środek, i wszystkie.  Ogółem krok w tył w porównaniu do GP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gokart napisał:

 

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki

 

Pewnie w większości z klimatronikiem się da, tylko po co potrzebny nawiew na szybę i kratki środkowe. Aby w samochodzie panowała komfortowa temperatura ogrzewamy nawiewem dolnym. Nawiew na szybę stosujemy tylko, aby wyeliminować parowanie przedniej szyby. Takie są prawa fizyki, że ciepłe powietrze wędruje do góry i tylko w ten sposób możemy nagrzać równomiernie całe wnętrze od dołu do góry. W nowych domach też obecnie najpopularniejsze staje się ogrzewanie podłogowe bo daje największy komfort cieplny w pomieszczeniu. W zimie kratkami środkowymi-bocznymi  w nielicznych samochodach wspomagamy odroszenie bocznych szyb. W innej sytuacji środkowe mogą być zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

Prawie wszedzie tak bedzie, bo przeciez musi cos dmuchac na boczne szyby ;) 

a kto mi zabroni przestawić kratkę tak żeby na szybę nie dmuchała? Kratki środkowe nie są od dmuchania na szyby.

16 godzin temu, kartonik napisał:

Niby tak ale na boczne szyby mam osobne mniejsze kratki.

dokładnie, są osobne nawiewy na boczne szyby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rafaltd napisał:

W nowych domach też obecnie najpopularniejsze staje się ogrzewanie podłogowe bo daje największy komfort cieplny w pomieszczeniu.

O ile instalacja dobrze zrobiona i jest do tego automatyka sterująca, a to kosztuje - "fachowcy" potrafią spartolić/inwestorzy ciąć koszty - jedno i drugie prowadzi do późniejszej klapy. Ogólnie nie do końca tak różowo jest :)
1. Ładnie lata kurz.

2. Bezwładność cieplna - kilka osób więcej w pomieszczeniu i temperatura idzie do góry poza kontrolą - nagrzana podłoga w 5 minut nie schłodzi się.

3. Nie należy stosować w pomieszczeniach, w których się śpi, ale jeśli ktoś się uprze, to czemu nie?

Przy pomocy grzejników łatwiej kontrolować temperaturę w pomieszczeniu, szczególnie z termostatami elektronicznymi.

 

O plusach podłogówki już rozpisywał się nie będę, ;) ale jednym z nich jest ogrzewanie pomieszczeń z wysokim sufitem.

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎01‎-‎13 o 11:51, gandw napisał:

W grupie VAG przy pokrętle "ręcznym" da się tak ustawić w pozycję pośrednią między szybą a kratkami. W Renault z automatyczną klimą nie da się :(

 

Ale chyba nie w każdym VAG'u , pamiętam że w Octavii 1 / Golfie 4 z klimą na pokrętła tak się nie dało - przednią szybę można było mieszać tylko z nogami

9b96ad9dde6e23a3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.01.2018 o 11:15, Gokart napisał:

 

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Któraś z ostatnich (+/- 5 lat) E klas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.01.2018 o 17:48, krowka napisał:

O ile instalacja dobrze zrobiona i jest do tego automatyka sterująca, a to kosztuje - "fachowcy" potrafią spartolić/inwestorzy ciąć koszty - jedno i drugie prowadzi do późniejszej klapy. Ogólnie nie do końca tak różowo jest :)
1. Ładnie lata kurz.

2. Bezwładność cieplna - kilka osób więcej w pomieszczeniu i temperatura idzie do góry poza kontrolą - nagrzana podłoga w 5 minut nie schłodzi się.

3. Nie należy stosować w pomieszczeniach, w których się śpi, ale jeśli ktoś się uprze, to czemu nie?

Przy pomocy grzejników łatwiej kontrolować temperaturę w pomieszczeniu, szczególnie z termostatami elektronicznymi.

 

O plusach podłogówki już rozpisywał się nie będę, ;) ale jednym z nich jest ogrzewanie pomieszczeń z wysokim sufitem.

 

EOT

Nie temat o podłogówce, to:

- kurz i tak lata bo jest nawiew;

- bezwładność cieplna nie dotyczy ogrzewania samochodu;

- w samochodzie się nie śpi (przynajmniej nie zaleca się dla kierowcy);)

Nie zmienia to faktu, że rozkład temperatur przy podaniu ciepła od dołu jest najbardziej równomierny.

Dnia 14.01.2018 o 17:58, Piotrus napisał:

 

Ale chyba nie w każdym VAG'u , pamiętam że w Octavii 1 / Golfie 4 z klimą na pokrętła tak się nie dało - przednią szybę można było mieszać tylko z nogami

9b96ad9dde6e23a3.jpg

Bo tak inżynierowie zaprojektowali, żeby było ergonomicznie. Na zimę przekręcamy pokrętło w lewo i operujemy tylko (góra) szyba - dół (nogi) a na lato dajemy w prawo i wentylujemy się środkowymi kratkami (szczególnie dotyczy to aut bez klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec

Prym w idiotyzmie konstrukcji klimatyzacji mają japońscy inżynierowie. Dla nich podstawowe prawa fizyki dotyczące tego jak przemieszcza się ogrzane a jak zimne powietrze wydają się nie obowiązywać.

Klima automatyczna w paru japońcach którymi miałem okazje jechać działa w sposób iście kretyński ustawiając nawiew ze środkowych kratek. Niestety inżynier nie przewidział możliwości jednoczesnego puszczenia nawiewu na szybę i ze środkowych kratek (np. w VAGu tak jest). Skutkuje to tym że komfort cieplny w takim samochodzie jest do kitu bo od przedniej szyby wali żar prosto w głowę, a kratki środkowe chłodzą klatę. Efekt jest taki że ze łba leje się pot a w ręce zimno. O wiele lepszy komfort cieplny daje włączenie samego nawiewu na szybę, no ale wtedy trzeba się bawić w full manual bo sterowanie temperaturą i prędkością nadmuchu nie za bardzo chce działać. W przypadku ogrzewania jest lepiej bo nawiew standardowo ogrzewa szybę i nogi. 

 

Strasznie to wkurzające jest.

 

Krawiec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam krótkie pytanie czy jest w samochodzie możliwe ustawienie nawiewu jednocześnie na szybę i na kratki środkowe? A jeśli nie to dlaczego mówimy o autach 10 letnich. Dzięki
 
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 
 

Golf 4 z klimatronikiem. Bez problemu
Mozna nawet jednocześnie na szybe, kratki i nogi. I nawet jednocześnie zamknąć obieg zewnętrzny

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.01.2018 o 12:22, jqr napisał:

dobrze wiem o czym mówisz - moje pierwsze auto Megane I z '96 pozwalało dać nadmuch "na twarz", na  szybę i nogi jednocześnie.

Kolejne: Stilo i Megane 3 tego nie potrafiło, dlatego jak kupowałem, to sprawdzałem czy da się dowolnie sterować nawiewem: climatronic VAG to potrafi (przynajmniej w Superb II)

Z tego co pamiętam to u mnie stilo z climatroniciem dmuchało na twarz szybę i nogi jednoczeście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAzda 6 GH ma ten zabawny myk, że nie da się na szybę i centralnie nastawić niestety.
Tak jak @krawiec pisał, automat nie jest zbyt użyteczny i zostaje regulacja manualna klimy.

Jedyny plus, ze sa p prostu dwie stry, i każdy ma swoją temperaturę chociaż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.