Skocz do zawartości
barkor

Hydrauliczne sprzęgło w seju

Rekomendowane odpowiedzi

Montował ktoś z Was hydrauliczne sprzęgło do seja? Coś się tu na forum przewijało, że ktoś sobie sprawił, więc z góry zakładam, że się da i miałbym parę pytań bo zamierzam się w to pobawić.

Mam skrzynię z wybierakiem pod hydraulikę i wysprzęglik do niej, w dodatku działanie sprzęgła na linkę pozostawia wiele do życzenia, więc chciałbym pokombinować przez zimę :)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to Taquito miał m.in. ale podobno nie należy to do najprzyjemniejszego moda w cento :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, addy napisał:

z tego co pamiętam to Taquito miał m.in. ale podobno nie należy to do najprzyjemniejszego moda w cento :P

 

Domyślam się, że chodzi o zamontowanie pedału sprzęgła, które na pewno jest problematyczne i pewnie wymaga modyfikacji ścianki grodziowej żeby dodatkowo upchnąć pompę i jeszcze żeby pedał był w odpowiednim położeniu względem pozostałych:/

 

Ja myślałem nad inną rzeczą. Mam nową pompę od hydraulicznego ręcznego, myślałem żeby zastosować taką pompę i podpiąć ją pod seryjny pedał (modyfikując go w miarę potrzeby). 

 

Tylko o ile dobrze zrozumiałem zasadę działania hydraulicznego sprzęgła to jest to dość prosty układ i żeby sprzęgło było odpowiednio wysprzęglane a skok pedału był taki jak być powinien to wszystkie elementy układu muszą być ze sobą perfekcyjnie zgrane pod względem wydajności (odpowiednia wydajność pompy i wysprzęglika) no i na koniec dopasowana do tego dźwignia z jaką pedał sprzęgła wciska pompę. I jeśli dobrze myślę, to zmieniając jeden z tych elementów (np. wspomnianą pompę - załóżmy że będzie miała większą wydajność niż fabryczna) to pedał sprzęgła będzie zatrzymywał się w połowie drogi i wysprzęglał dużo wcześniej niż powinien.

 

Jeśli jest tak jak myślę, to jednak najrozsądniej zamontować cały układ z jednego samochodu. Z drugiej strony ciekawy jestem jak ludzie montują takie pedal boxy:

kit_car_pedal_box.jpg

Tutaj też jest niefabryczna pompa, taka jak w hydraulicznych ręcznych, a jednak da się to chyba zamontować do fabrycznego wysprzęglika i jakoś to chyba musi sensownie wysprzęglać jednak.

Edytowane przez barkor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa będzie miała większą wydajność tzn pojemność tłoka niż wysprzęglik to masz 99% szans na to że rozwalisz wysprzęglik, jeżeli nie zablokujesz mechanicznie pompy.

Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło. Potem ładnie trzeba sprawdzić na jakim ramieniu pedału (od osi obrotu) masz taką wartość przesunięcia, no i wtedy ładnie to poskładać do kupy i wtedy musi banglać. Pozostają jeszcze 2 sprawy, tzn punkt mocowania na pedale sprzęgła porusza się po łuku, jeżeli trzpień pompy jest sztywny to trzeba zamocować wahliwie pompę. No w sumie tyle, no oczywiście trzeba jeszcze znaleźć miejsce na to wszystko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kuki000 napisał:

Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło.

 

Brzmi prosto, ale raczej nierealne jest złożenie wszystkiego na stole tak żeby później to idealnie zagrało w samochodzie, ciężko byłoby ustalić ile dokładnie ma się wysunąć wysprzęglik, to raczej musiałby być test przeprowadzony już na samochodzie z zamontowanym układem. Przypuszczam, że najprościej byłoby poskładać układ na samochodzie, a dopiero na koniec sprawdzić i wyregulować wszystko, dobierając odpowiednią dźwignię na pedale sprzęgła. 

 

Wychodzi na to, że jednak najsensowniej jest kupić cały układ z jednego samochodu łącznie z pedałem sprzęgła i wtedy jedyna rzeźba jaka by była to dorobić odpowiednie mocowanie dla tego pedału.

 

Zauważyłem też kolejny problem. Otóż wydawało mi się zawsze, że wysprzęglik i pompę łączą przewody takie jak hamulcowe ze standardowymi wkręcanymi końcówkami. A teraz widzę, że to są jakieś specyficzne końcówki, wciskane i zabezpieczane zawleczką. W dodatku inne końcówki przewodów są w punto, stilo, pandzie itd. Zatem nawet mix wysprzęglika i pompy np ze stilo i punto nie wchodzi w grę, trzeba wziąć cały układ z jednego samochodu łącznie z przewodami łączącymi pompę z wysprzęglikiem, bo później byłby problem jak to połączyć. 

 

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

 

Szkoda, że temat nie pociągnięty do końca, widać tylko że da się taki pedal box przykręcić w seju do podłogi:) Brak rezultatu końcowego niestety:/ Jedyny sej o którym wiem że ma pedal box to ten złożony w TRSie, z silnikiem 1.6 vtec. Tam po prostu nie zmieściło się już pod maską seryjne serwo z pompą i musieli zamontować boxa w podłodze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najtrudniejsze w montażu hydraulicznego sprzęgła jest dobranie punktu mocowania "popychacza tłoka" tak żeby to wszystko razem zagrało i się zmieściło. Zabawy z tym jest mnóstwo i nie ma gotowej recepty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

TRS mocował pedal box przy projekcie cento-hondy 1.6 - nie było miejsca na pompę i serwo "klasyczne".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Robilismy u kumpla w 126p hydro sprzeglo przy swapie na centrala.  Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lesiu_Zett napisał:

Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie

 

Dzięki, też myślałem o układzie z pII bo wygląda najsensowniej. Przewód łączący wysprzęglik z pompą też wzięliście od punto czy pasuje z czegoś innego, a może da się jakoś dorobić taki przewód według potrzeb (chodzi o te dziwne końcówki wchodzące w wysprzęglik i pompę)? 

Pedał sprzęgła też z punto czy coś zmodziliście na bazie seryjnego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Da się temat ogarnąć na pompie z P2 i seryjnym pedale sprzęgła.tylko wystarczy DOBRZE popatrzyć jak to można zamontować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Koncowki w ukladzie hydraulicznym moze sa rozne w roznych modelach aut ale w dobrych punktach dorabiania przewodow hydraulicznych ogarna temat. Z jednej strony koncowka  pompy z modelu A a z drugiej z wysprzęglika z modelu B do tego odpowiednia dlugosc przewody elstycznego - zakuwają na wymiar i gotowe. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No i po prawie 2 miesiącach kombinowania, dziś hydrauliczne sprzęgło zadziałało :)

Zamiast seryjnego pedału sprzęgła zaadoptowałem cały hydrauliczny ręczny po małych modyfikacjach :)

 

20180306_221248.jpg.0952c2cdf1d7b48a6727c1fb9c133307.jpg

 

Wysprzęglik miałem ze stilo, z kawałkiem uciętego przewodu, który udało się zarobić pod końcówkę od przewodów hamulcowych.

20180306_233158.jpg.d0bdbe85efa5c177341aa2c921d25436.jpg

 

Pod maską (zbiorniczek na płyn mógłby być trochę mniejszy, ale taki akurat miałem, chyba do ursusa :) )

20180309_200528.jpg.7a46f56b6bf16d74f36fe79cab8a4993.jpg

 

A tak się wpasowało pod nogi (wykorzystałem kawałek seryjnego pedału sprzęgła i połączyłem z wajchą od ręcznego):

20180311_190128.jpg.b4059ec77e60e39790d0eefccc74a268.jpg

20180311_190450.jpg.5194f0f203e7de2cf08fe812659f04b3.jpg

 

Na sucho wydaje się, że wysprzęgla dobrze i do końca, ostateczna regulacja będzie jak już poskładam i odpalę silnik. Niestety długość pedału wyszła nieduża, przez co dźwignia z jaką działa na pompę jest mała i w sumie pedał chodzi dość ciężko, podobnie jak przy lince, choć liczyłem, że będzie chodził o wiele lżej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2018 o 14:25, Lesiu_Zett napisał:

Robilismy u kumpla w 126p hydro sprzeglo przy swapie na centrala.  Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie

O czymś nie wiem? :hmm:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A co taki mod daje ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Daje tyle, że np. przy montażu skrzynki c510 z t-jet'a da się uruchamiać sprzęgło, bo skrzynia t-jet ma wysprzęglik hydrauliczny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A to nie da się go przełożyć na linkę tak, jak zrobiłem to w swoim pokraku ze skrzynią 6-biegową? Wystarczy dekiel wybieraka założyć z mocowaniem na linkę. Mylę się?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie, piszemy o c510 a w pokraku masz 514. To rozne skrzynie są

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że 510 to nie 514, pytam bardziej pod kątem ułatwienia sobie zamiast robić hydraulikę, bo na skrzyni jest wysprzęglik, czy nie lepiej byłoby przełożyć dekiel na taki z na linkę tak jak zrobiłem to w 514? Chyba, że chodzi o sam fakt posiadania hydrauliki lub brak skrzyń 510 na linkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Brak 510 z boltpattern'em FIRE na linkę. Da się wyrzeźbić mechaniczny wysprzęglik, ale linka nie ma łatwo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem c510 na linkę i linka miała ciężki żywot a była grubsza z JTD więc w jeden wieczór założyłem hydraulikę 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.