Skocz do zawartości

Hydrauliczne sprzęgło w seju


barkor

Rekomendowane odpowiedzi

Montował ktoś z Was hydrauliczne sprzęgło do seja? Coś się tu na forum przewijało, że ktoś sobie sprawił, więc z góry zakładam, że się da i miałbym parę pytań bo zamierzam się w to pobawić.

Mam skrzynię z wybierakiem pod hydraulikę i wysprzęglik do niej, w dodatku działanie sprzęgła na linkę pozostawia wiele do życzenia, więc chciałbym pokombinować przez zimę :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, addy napisał:

z tego co pamiętam to Taquito miał m.in. ale podobno nie należy to do najprzyjemniejszego moda w cento :P

 

Domyślam się, że chodzi o zamontowanie pedału sprzęgła, które na pewno jest problematyczne i pewnie wymaga modyfikacji ścianki grodziowej żeby dodatkowo upchnąć pompę i jeszcze żeby pedał był w odpowiednim położeniu względem pozostałych:/

 

Ja myślałem nad inną rzeczą. Mam nową pompę od hydraulicznego ręcznego, myślałem żeby zastosować taką pompę i podpiąć ją pod seryjny pedał (modyfikując go w miarę potrzeby). 

 

Tylko o ile dobrze zrozumiałem zasadę działania hydraulicznego sprzęgła to jest to dość prosty układ i żeby sprzęgło było odpowiednio wysprzęglane a skok pedału był taki jak być powinien to wszystkie elementy układu muszą być ze sobą perfekcyjnie zgrane pod względem wydajności (odpowiednia wydajność pompy i wysprzęglika) no i na koniec dopasowana do tego dźwignia z jaką pedał sprzęgła wciska pompę. I jeśli dobrze myślę, to zmieniając jeden z tych elementów (np. wspomnianą pompę - załóżmy że będzie miała większą wydajność niż fabryczna) to pedał sprzęgła będzie zatrzymywał się w połowie drogi i wysprzęglał dużo wcześniej niż powinien.

 

Jeśli jest tak jak myślę, to jednak najrozsądniej zamontować cały układ z jednego samochodu. Z drugiej strony ciekawy jestem jak ludzie montują takie pedal boxy:

kit_car_pedal_box.jpg

Tutaj też jest niefabryczna pompa, taka jak w hydraulicznych ręcznych, a jednak da się to chyba zamontować do fabrycznego wysprzęglika i jakoś to chyba musi sensownie wysprzęglać jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa będzie miała większą wydajność tzn pojemność tłoka niż wysprzęglik to masz 99% szans na to że rozwalisz wysprzęglik, jeżeli nie zablokujesz mechanicznie pompy.

Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło. Potem ładnie trzeba sprawdzić na jakim ramieniu pedału (od osi obrotu) masz taką wartość przesunięcia, no i wtedy ładnie to poskładać do kupy i wtedy musi banglać. Pozostają jeszcze 2 sprawy, tzn punkt mocowania na pedale sprzęgła porusza się po łuku, jeżeli trzpień pompy jest sztywny to trzeba zamocować wahliwie pompę. No w sumie tyle, no oczywiście trzeba jeszcze znaleźć miejsce na to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kuki000 napisał:

Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło.

 

Brzmi prosto, ale raczej nierealne jest złożenie wszystkiego na stole tak żeby później to idealnie zagrało w samochodzie, ciężko byłoby ustalić ile dokładnie ma się wysunąć wysprzęglik, to raczej musiałby być test przeprowadzony już na samochodzie z zamontowanym układem. Przypuszczam, że najprościej byłoby poskładać układ na samochodzie, a dopiero na koniec sprawdzić i wyregulować wszystko, dobierając odpowiednią dźwignię na pedale sprzęgła. 

 

Wychodzi na to, że jednak najsensowniej jest kupić cały układ z jednego samochodu łącznie z pedałem sprzęgła i wtedy jedyna rzeźba jaka by była to dorobić odpowiednie mocowanie dla tego pedału.

 

Zauważyłem też kolejny problem. Otóż wydawało mi się zawsze, że wysprzęglik i pompę łączą przewody takie jak hamulcowe ze standardowymi wkręcanymi końcówkami. A teraz widzę, że to są jakieś specyficzne końcówki, wciskane i zabezpieczane zawleczką. W dodatku inne końcówki przewodów są w punto, stilo, pandzie itd. Zatem nawet mix wysprzęglika i pompy np ze stilo i punto nie wchodzi w grę, trzeba wziąć cały układ z jednego samochodu łącznie z przewodami łączącymi pompę z wysprzęglikiem, bo później byłby problem jak to połączyć. 

 

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

 

Szkoda, że temat nie pociągnięty do końca, widać tylko że da się taki pedal box przykręcić w seju do podłogi:) Brak rezultatu końcowego niestety:/ Jedyny sej o którym wiem że ma pedal box to ten złożony w TRSie, z silnikiem 1.6 vtec. Tam po prostu nie zmieściło się już pod maską seryjne serwo z pompą i musieli zamontować boxa w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtrudniejsze w montażu hydraulicznego sprzęgła jest dobranie punktu mocowania "popychacza tłoka" tak żeby to wszystko razem zagrało i się zmieściło. Zabawy z tym jest mnóstwo i nie ma gotowej recepty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lesiu_Zett napisał:

Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie

 

Dzięki, też myślałem o układzie z pII bo wygląda najsensowniej. Przewód łączący wysprzęglik z pompą też wzięliście od punto czy pasuje z czegoś innego, a może da się jakoś dorobić taki przewód według potrzeb (chodzi o te dziwne końcówki wchodzące w wysprzęglik i pompę)? 

Pedał sprzęgła też z punto czy coś zmodziliście na bazie seryjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncowki w ukladzie hydraulicznym moze sa rozne w roznych modelach aut ale w dobrych punktach dorabiania przewodow hydraulicznych ogarna temat. Z jednej strony koncowka  pompy z modelu A a z drugiej z wysprzęglika z modelu B do tego odpowiednia dlugosc przewody elstycznego - zakuwają na wymiar i gotowe. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No i po prawie 2 miesiącach kombinowania, dziś hydrauliczne sprzęgło zadziałało :)

Zamiast seryjnego pedału sprzęgła zaadoptowałem cały hydrauliczny ręczny po małych modyfikacjach :)

 

20180306_221248.jpg.0952c2cdf1d7b48a6727c1fb9c133307.jpg

 

Wysprzęglik miałem ze stilo, z kawałkiem uciętego przewodu, który udało się zarobić pod końcówkę od przewodów hamulcowych.

20180306_233158.jpg.d0bdbe85efa5c177341aa2c921d25436.jpg

 

Pod maską (zbiorniczek na płyn mógłby być trochę mniejszy, ale taki akurat miałem, chyba do ursusa :) )

20180309_200528.jpg.7a46f56b6bf16d74f36fe79cab8a4993.jpg

 

A tak się wpasowało pod nogi (wykorzystałem kawałek seryjnego pedału sprzęgła i połączyłem z wajchą od ręcznego):

20180311_190128.jpg.b4059ec77e60e39790d0eefccc74a268.jpg

20180311_190450.jpg.5194f0f203e7de2cf08fe812659f04b3.jpg

 

Na sucho wydaje się, że wysprzęgla dobrze i do końca, ostateczna regulacja będzie jak już poskładam i odpalę silnik. Niestety długość pedału wyszła nieduża, przez co dźwignia z jaką działa na pompę jest mała i w sumie pedał chodzi dość ciężko, podobnie jak przy lince, choć liczyłem, że będzie chodził o wiele lżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 17.01.2018 o 14:25, Lesiu_Zett napisał:

Robilismy u kumpla w 126p hydro sprzeglo przy swapie na centrala.  Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie

O czymś nie wiem? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, że 510 to nie 514, pytam bardziej pod kątem ułatwienia sobie zamiast robić hydraulikę, bo na skrzyni jest wysprzęglik, czy nie lepiej byłoby przełożyć dekiel na taki z na linkę tak jak zrobiłem to w 514? Chyba, że chodzi o sam fakt posiadania hydrauliki lub brak skrzyń 510 na linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.