Skocz do zawartości

Fiat uno rzucil palenie


mrozik1295

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

Przekaźnik pompy paliwa nie zawiesza się? Iskra przy odpalaniu jest?

Na pych da się go uruchomić?

Pompka jest mechaniczna Z tego co wiedzę (jak w maluchu) iskry jeszcze nie sprawdzałem z tego względu ze wczoraj juz bylo późno. Ciagniety na holu złapał i dojechał już o wlasnych silach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za milion. Kolo kola pasowego oprócz czujnika oleju tak mniemam bo jest koło filtra 😅 nie ma nic innego do czego miały by przychodzić przewody. Zapłon ze tak powiem klasyczny cewka >rozdzielacz>świece. Jak to jest sterowane ? Jak podłączyłem świece bezpośrednio pod cewke to iskra przeskakiwala czyli coś ten sygnał musi przerywać.. Prościej będzie chyba wydrzeć ten silnik i wstawić inny 😅😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aparacie jest czujnik halla... to jest cały moduł zapłonowy...

sprawdź UFO na nim.... to na początek (to tak na szybko myśl)... bdw, który rocznik auta?

i skąd jesteś? bo taki trochę mamy wróżenie z fusów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mrozik1295 napisał:

Witam. Wczoraj drogą kupna nabyłem uniaka z silnikiem 1.0 na gazniku z LPG. Problemem jest to ze na zimnym silniku nie ma szans go odpalić. Dopiero załapał podczas holowania i po tym pojechał juz o wlasnych siłach. Po wysgygnieciu silnika problem powrocil. Na chwile obecna zmienilem akumulator doprowadzilem dodatkowa mase do cewki oraz Posprawdzalem polaczenia przewodow jednak bez skutku. Jakies sugestie ? Z góry dzieki za pomoc

jak jeździsz tylko na benzynie to ten problem też  występuje?

Jeśli tak to czy zamyka sie klapka nad gardzielą i nieco otwiera sie przepustnica po włączeniu tzw ssania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnał dla iskry generowany jest przez czujnik Halla/impulsator umieszczony wewnątrz aparatu zapłonowego, a wygląda tak, jak na zdjęciu. 

z niego sygnał idzie do modułu zapłonowego (ten mały komputerek na wierzchu dokręcony do aparatu zapłonowego) i stąd dopiero do cewki zapłonowej, z której iskra przekazywana jest na rozdzielacz.

 

Sprawdź iskrę nie z samej cewki, a już za rozdzielaczem z kabli WN. Może być, że sam rozdzielacz (palec albo kopułka) ma już na tyle styki wypalone, że nie daje iskry na cylindry.

 

A jeśli iakrę masz na kablach WN to może jest za słaba lub za rzadko, więc na początek możesz też wymontować ten czujnik, przyczepić do niego dobry magnes (np. z głośnika) i tak przez noc przetrzymać, a następnego dnia złożyć wszystko spowrotem i sprawdzić czy działa.

8.4980m-fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak uda mi się wrócić z pracy o normalnej godzinie to sprawdze. Chyba ze znowu mnie zasypie :D

 

Rozumiem ze ten czujnik rowniez znajduje sie w aparacie zaplonowym? Jedyne 2 przewody jakie pamiętam ze wychodzily z okolicy to z kostki z radiatorem wiec zakładam ze mówimy wlasnie o tym komputerku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaobserwowanych dzisiaj rzeczy zauważyłem ze iskra jest jakoś tak na moje oko slaba. Taka cieniutka mało wyrazna. Niezależnie czy to prosto z cewki czy z poszczególnych kabli. Iskra jest na wszystkich kablach. Jest sens inwestowac 90 zł w nowa cewka czy to może być wina czegos innego ? Masa do cewki jest doprowadzona dodatkowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zmagałem się z tym, że uniak gasł po przejechaniu kilku km i zagrzaniu się, a potem nie dawał się odpalić póki nie ostygł (wcześniej sporadycznie gubił iskrę).

 

Winny był przede wszystkim impulsator, którego zdjęcie jest wyżej - podejrzewam, że z racji wieku już się rozmagnesował, a gdy temp. silnika wzrosła, to rósł też opór elektryczny i przestawało to funkcjonować...

 

W sumie wtedy wymieniłem UFO, impulsator, cewkę (jej wymiana w moim przypadku nie pomogła i okazała się zbędna) i moduł zapłonowy (poprzedni sam uszkodziłem, bo miał uszkodzoną tą masę uszczelniającą, a gdy próbowałem ją usunąć, żeby na nowo uszczelnić, to coś w środku urwałem) ;]

 

Możesz obejrzeć, czy u Ciebie moduł jest szczelny, a jakbyś się decydował na wymianę cewki, to mogę Ci wysłać moje (oryginalną i zamiennik) za jakiś grosik - taniej niż zakup nowej ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.