Skocz do zawartości

Wjeżdżanie tyłem pod dystrybutor paliwa


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, sebaM25 napisał:

Pewnie dlatego że taki pistolet od dystrybutora tir, to co najwyżej do zbiornika płynu chłodniczego wejdzie, a nie do wlewu paliwa osobówki.

 

A ja myślę, że dałem radę zatankować - zresztą radę dałby każdy - bo przy dystrybutorze były dwa pistolety ;-) Mały i duży ...

 

Lubię to rozwiązanie - w większości przypadków nie muszę czekać w kolejce, bo dystrybutor TIR stoi pusty :D

 

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Ale tam chyba strasznie szybko paliwo leci?

 

2 godziny temu, kartonik napisał:

Przy dystrybutorach dla Tirów jest chyba jakiś przycisk zwiększający przepływ paliwa.

 

Jw. - są dwa pistolety : jeden "gruby" i jeden "chudy". W chudym przepływ jest taki jak na "normalnym" stanowisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, motomouse napisał:

 

A ja myślę, że dałem radę zatankować - zresztą radę dałby każdy - bo przy dystrybutorze były dwa pistolety ;-) Mały i duży ...

 

Sie wie - sie tankuje :phi:

 

Ale wiesz, jak ja bym teraz podjechał osobówką na tą Twoją stacje, to przecież wiadomo że też bym się pod dystrybutor ON TIR nie pchał.

 

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Ale tam chyba strasznie szybko paliwo leci? Przynajmniej tak jest napisane na dystrybutorze.

No jak pistolet ze 3 razy grubszy, to i ze 3 razy szybciej leci.

 

Nie przypominam sobie teraz jakiegoś auta, do którego dałoby radę taką rure do wlewu wsadzić.

Chyba że jakiś stary wartburg.

Ale po co by mi była ropa we wartburgu? Nie wiem....:hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Polarny napisał:

Jeździj zatankować wtedy, gdy nikogo nie będzie.

 

To nie tak. Ja oczekuję, że nikogo nie będzie gdy akurat mam zamiar jechać zatankować!

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.01.2018 o 12:40, Polarny napisał:

Czy taki manewr jest w związku z jakimikolwiek przepisami zabroniony?

 

Wyjaśnienie powodu manewru:

Jak zapewne większość - mam wlew paliwa z prawej strony. Często wszystkie "prawe" miejsca przy dystrybutorach są zajęte - więc radzę sobie w taki a nie inny sposób.

Szorować przewodem paliwowym po szybie i karoserii jakoś nie chcę.

 

 

Spytaj się kolegi @Slawek_L czy zgłaszał to do prokuratury :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kartonik napisał:

Coś mi chodzi po głowie, że taki patent widziałem na Shellu, ale ręki za to uciąć bym sobie nie dał ;]

Jak na shellu, to pewnie magiczny czerwony guzik do kontunuowania nalewania z dystrybutora 2, po odłożeniu pistoletu z dystrybutora 1, bez zerowania wyświetlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kartonik napisał:

Coś mi chodzi po głowie, że taki patent widziałem na Shellu, ale ręki za to uciąć bym sobie nie dał ;]

Ten guzik co widziałeś na shellu to przełącza pompę żeby uruchomic pistolet z drugiej strony. W ciężarówkach masz przeważnie baki po dwóch stronach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bezsensowne kombinowanie. Jak nie chcesz sobie jezdzic wezem po szybie to czekaj, bo takie wjezdzanie tylem powoduje pozniej zamieszanie wsrod osob, ktore czekają prawidłowo na swoją kolej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.01.2018 o 14:21, wujekcybul napisał:

Przeciez przewod jest dlugi co za roznica z ktorej strony? Mnie sie wydaje, ze nie wszyscy powinni miec samochod bo to za duzo problemow. Juz od dlugiego czasu nie spotkalem krotkiej wersji tak zeby nie mozna bylo na ludzie zatankowac. Dodatkowo polecam kupowac Japonce albo Koreance wtedy ominie sie Januszy w Skodach czy Passatach. 

a to zależy jak leży:hehe: w e32 wlew był z prawej strony, dodatkowo miałem w nim wlew LPG. Jak nie udało się pod dystrybutor prawą stroną podjechać, bo był zajęty, to podjeżdżałem lewą stroną. Zazwyczaj wąż od LPG jest długi i nie zwija się jak te od paliw płynnych. Był usyfiony piachem, błotem. Też nie bardzo widziałem sens żeby bujał się po karoserii i ją rysował czy brudzić się samemeu i trzymać go nad autem. Jak stawałem tak, że koniec auta był na wysokości dystrybutora, a przed budynkiem stacji stały samochody to na mniejszych stacjach inni mieli problem żeby przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, zolu napisał:

ktore czekają prawidłowo na swoją kolej.

tekst i zachowanie w stylu : stoje sobie prawidłowo na lewym pasie,  na prawym korek a debil z tyłu probuje mnie poganiać :hmm: 

 

mam w okolicy 3 stacje z wjazdami z róznych kierunków, mam do dystrybutorów sie ustawiac tylko tak jak niemoty ktore stoja w kolejce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spowodowane jest to prawdopodobnie tym, że po zatankowaniu kierowcy idą do kasy i jeszcze "po drodze" popatrzą na gazety, przejrzą stoiska z chipsami i/lub zamówią hotdoga. A kolejka sfrustrowanych kierowców rośnie.

Czasem, jak jest blisko, to po zatankowaniu, odjeżdżam na parking i dopiero idę płacić.

 

Tylko raz, w nocy w CRO, jak odjechałem spod dystrybutora to wybiegł za mną pracownik stacji i pogroził żebym tak więcej nie robił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, tomeq77 napisał:

Spowodowane jest to prawdopodobnie tym, że po zatankowaniu kierowcy idą do kasy i jeszcze "po drodze" popatrzą na gazety, przejrzą stoiska z chipsami i/lub zamówią hotdoga. A kolejka sfrustrowanych kierowców rośnie.

Czasem, jak jest blisko, to po zatankowaniu, odjeżdżam na parking i dopiero idę płacić.

 

Tylko raz, w nocy w CRO, jak odjechałem spod dystrybutora to wybiegł za mną pracownik stacji i pogroził żebym tak więcej nie robił :)

Prawdopodobnie i tak odblokują dystrybutor aż zapłacisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bezsensowne kombinowanie. Jak nie chcesz sobie jezdzic wezem po szybie to czekaj, bo takie wjezdzanie tylem powoduje pozniej zamieszanie wsrod osob, ktore czekają prawidłowo na swoją kolej.
Ale jakie zamieszanie? Wjechałem tyłem to i tyłem wyjadę. Nie będę się pchał w auta czekające w kolejce...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2018 o 12:35, sebaM25 napisał:

No jak pistolet ze 3 razy grubszy, to i ze 3 razy szybciej leci.

 

Nie przypominam sobie teraz jakiegoś auta, do którego dałoby radę taką rure do wlewu wsadzić.

Chyba że jakiś stary wartburg.

Ale po co by mi była ropa we wartburgu? Nie wiem....:hmm:

 

Ja zatankowalem tak Hyundai'a Elantre w Czechach.Strasznie zdziwiłem się jak szybko pędzą cyferki na dystrybutorze:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomecki napisał:

Ale jakie zamieszanie? Wjechałem tyłem to i tyłem wyjadę. Nie będę się pchał w auta czekające w kolejce...

 

 

Takie, że osoba która ustawi się w kolejce za Tobą nie będzie wiedziała jak Ty chcesz wyjechać, co stworzy niepotrzebne zamieszanie. A po drugie na terenie stacji, na małej przestrzeni kręci się dużo pieszych i manerwuje sporo aut. Dorzuć jeszcze do tego 3 samochody jadące tyłem i tylko czekać na stłuczke/potrącenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Łukasz___F napisał:

Niestety nie rozwiązuje to nie stania w kolejce :phi: chyba że jesteś burak ;]

Na własnej stacji postawi sobie dystrybutor dla vipów. A Łysy załatwi mu oryginalną plakietkę "vip", bo to bardzo wpływowy człowiek jest. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.01.2018 o 12:40, Polarny napisał:

Czy taki manewr jest w związku z jakimikolwiek przepisami zabroniony?

wjeżdżasz normalnie, węże są na tyle długie, że jak staniesz w miarę blisko to i tak dosięgniesz z drugiej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy sam pan z obsługi na Orlenie zaproponował żebym tyłem podjechał bo będzie szybciej... Z resztą konstrukcja tego orlena na którym tankuje jest taka że jak ktoś stanie przy LPG dwa dystrybutory są wolne i wg tutaj co niektórych powinny dalej stać wolne bo nie wolno cofnąć, a takto każdy wyminie tego co stoi przy LPG i cofnie pod dystrybutor. Wilk syty i owca cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2018 o 13:35, sebaM25 napisał:

Sie wie - sie tankuje :phi:

 

Ale wiesz, jak ja bym teraz podjechał osobówką na tą Twoją stacje, to przecież wiadomo że też bym się pod dystrybutor ON TIR nie pchał.

 

No jak pistolet ze 3 razy grubszy, to i ze 3 razy szybciej leci.

 

Nie przypominam sobie teraz jakiegoś auta, do którego dałoby radę taką rure do wlewu wsadzić.

Chyba że jakiś stary wartburg.

Ale po co by mi była ropa we wartburgu? Nie wiem....:hmm:

 

Do okulara 300td/320cdi wchodzi bez problemu. Zdarzało się je pare razy tankować z dystrybutora tir ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2018 o 11:03, Luke16 napisał:

Ile razy sam pan z obsługi na Orlenie zaproponował żebym tyłem podjechał bo będzie szybciej...

Niektórzy opisują przypadki, że mówiono im, by tyłem nie wjeżdżali.

Więc różnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2018 o 16:54, zolu napisał:

osoba która ustawi się w kolejce za Tobą nie będzie wiedziała jak Ty chcesz wyjechać, co stworzy niepotrzebne zamieszanie

Notorycznie wjeżdżam tyłem i nigdy żadnego zamieszania nie stwierdziłem.

Dnia 19.01.2018 o 10:46, tomeq77 napisał:

po zatankowaniu, odjeżdżam na parking i dopiero idę płacić

Sam się przekonałeś, że nie lubią żeby tak robić. Nawet nie chodzi o przypuszczenie kradzieży - kolejny kierowca podjeżdża i mu "nie leci".

Tankowanie, płacenie, odjazd na parking, pozostałe czynności - taka jest prawidłowa kolejność. No chyba że kupujesz coś od razy przy kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzś podobną sytuację miałem, wszystkie nalewaki od prawej strony były zajęte, za to od lewej wolne, objechałem pierwszy i zaparkowałem pod prąd z drugiej strony. Od obsługi żadnych uwag za taki manerw i jeszcze było pytanie czy nie pomóc w nalewaniu paliwa :). Manewr ten robiłem wiele razy w całym kraju i bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robox napisał:

No to dzś podobną sytuację miałem, wszystkie nalewaki od prawej strony były zajęte, za to od lewej wolne, objechałem pierwszy i zaparkowałem pod prąd z drugiej strony. Od obsługi żadnych uwag za taki manerw i jeszcze było pytanie czy nie pomóc w nalewaniu paliwa :). Manewr ten robiłem wiele razy w całym kraju i bez problemów.

Wielu jest takich, którzy zamiast stosować ten prosty sposób, woleliby kupić inne auto z wlewem z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Polarny napisał:

Wielu jest takich, którzy zamiast stosować ten prosty sposób, woleliby kupić inne auto z wlewem z lewej strony.

Proponuje zakonczyc ta bezsensowna dyskusje. Niektorzy powinni oddac PJ a inni niech kupia idealne auto na wielki problem tankowania... Mianowicie Maserat otoz ma dw baki i dwa wlewy.

 

a65d9cdb5be3252fd257fb59249bcd03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobitka pracuje na stacji i o ile podjaz pod dystrybutor nie robi wielkiego problemu to "szarpanie" się z wężem po to żeby nalać paliwo po drugiej stronie auta skutkuje tym że z automatu blokuje dystrybutor i nie ma bata nie nalejesz. A to wszystko z racji tego że takie dostali instrukcje wewnętrzne na stacju, ponieważ zdarzyło się że paliwo bylo wszędzie ale nie w zbiorniku. To samo z resztą tyczy się tankowania do butelek po wodzie lub wchodzenie "na sklep" z zatankowanym kanistrem. Po prostu nie wolno i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wujekcybul napisał:

Proponuje zakonczyc ta bezsensowna dyskusje. Niektorzy powinni oddac PJ a inni niech kupia idealne auto na wielki problem tankowania... Mianowicie Maserat otoz ma dw baki i dwa wlewy.

 

 

Chyba Mercedes W108 miał centralnie? Jak to było @koNik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, andre44 napisał:

Kobitka pracuje na stacji i o ile podjaz pod dystrybutor nie robi wielkiego problemu to "szarpanie" się z wężem po to żeby nalać paliwo po drugiej stronie auta skutkuje tym że z automatu blokuje dystrybutor i nie ma bata nie nalejesz. A to wszystko z racji tego że takie dostali instrukcje wewnętrzne na stacju, ponieważ zdarzyło się że paliwo bylo wszędzie ale nie w zbiorniku. To samo z resztą tyczy się tankowania do butelek po wodzie lub wchodzenie "na sklep" z zatankowanym kanistrem. Po prostu nie wolno i tyle.

Ja chyba częściej nalewam do baku z prawej podjeżdżając pod "lewy" dystrybutor niż normalnie. Ostatnio nawet Pan proponował mi nalanie w takiej sytuacji, ale dałem sobie rady bez pomocy :D W sumie auto nieduże to i kłopot żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wujekcybul napisał:

Proponuje zakonczyc ta bezsensowna dyskusje. Niektorzy powinni oddac PJ a inni niech kupia idealne auto na wielki problem tankowania... Mianowicie Maserat otoz ma dw baki i dwa wlewy.

Jak byś nie zauważył, właśnie wyśmiewałem tych, którzy radzą kupić inne auto w związku z domniemanymi problemami z tankowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2018 o 13:35, sebaM25 napisał:

Nie przypominam sobie teraz jakiegoś auta, do którego dałoby radę taką rure do wlewu wsadzić.

Chyba że jakiś stary wartburg.

Ale po co by mi była ropa we wartburgu? Nie wiem....:hmm:

 

Stilo tak tankowałem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.