Skocz do zawartości

napęd alternatora seicento 1.1 mpi


halomistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy pasek alternatora w tym modelu posiada osobny napinacz? (wersja 1.1 mpi 2002r). To auto mojego ojca, stało nie ruszane przez 3 miesiące ,po naładowaniu aku odpalił od razu ale był słyszalny silny gwizd i poszedł dym z pod maski.Zgasiłem go i widzę na pasku jakieś strzępki gumy.Podejrzewam zablokowany napinacz lub alternator.Przy tej pogodzie mam problem żeby się tam dobrać.Chyba na parkingu przetnę nożem pasek i wtedy zobaczę chociaż czy alternator się obraca.Jeśli będzie zblokowany altek lub napinacz to po usunięciu paska będę mógł chociaż bez ładowania nim pojechać do jakiegoś ciepłego pomieszczenia.Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli alternator "spuchł" podobno częste we fiatach.Czy jest szansa na jego uratowanie,czy już kupować nowy? Podobno jest kiepski dostęp do śrub,ale w mpi nie trzeba demontować poduszki silnika,jakie mają koledzy doświadczenia w takim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chyba trzeba poduszkę ruszyć....przy montażu altka jest ciężko wsadzić śruby z powrotem...altek mógł się zapiec...u mnie stal z miesiąc i po demontażu nie chciał się kręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, roach napisał:

oj chyba trzeba poduszkę ruszyć....przy montażu altka jest ciężko wsadzić śruby z powrotem...altek mógł się zapiec...u mnie stal z miesiąc i po demontażu nie chciał się kręcić...

ale dał się rozruszać? zapiekł się na łożyskach,czy przez rdzę między wirnikiem ,a stojanem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyszło przy swapie silnika...altek leży w piwnicy I nic z nim nie robiłem...także nie wiem...

jutro pójdę do piwnicy i spróbuję go rozruszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎01‎-‎18 o 18:59, roach napisał:

To wyszło przy swapie silnika...altek leży w piwnicy I nic z nim nie robiłem...także nie wiem...

jutro pójdę do piwnicy i spróbuję go rozruszać...

rozruszałeś? jaki jest potrzebny rozmiar klucza od koła pasowego? (spróbowałbym ruszyć kółkiem na aucie,to może bym go rozruszał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kolego na twoim miejscu poszukal uzywki z jakiegos rozbitka. Mi kiedys spalil sie w Stilo. Koszt naprawy takiego = kupno nowki . przegrzebalem all.... I w okolicy znalazlem swiezo rozbite doblo. Za 100zeta kupilem 3 letni altek. Juz 4 rok i napiecie 13.8  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2018 o 12:09, halomistrz napisał:

rozruszałeś? jaki jest potrzebny rozmiar klucza od koła pasowego? (spróbowałbym ruszyć kółkiem na aucie,to może bym go rozruszał)

no właśnie nie:skromny: zapieczone cholerstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2018 o 16:50, halomistrz napisał:

Czyli alternator "spuchł" podobno częste we fiatach.Czy jest szansa na jego uratowanie,czy już kupować nowy? Podobno jest kiepski dostęp do śrub,ale w mpi nie trzeba demontować poduszki silnika,jakie mają koledzy doświadczenia w takim przypadku?

Dałem radę bez ruszania poduszki - 2 śruby dostęp od dołu od nadkola, 1 śruba od góry - najgorzej jest ze śrubą przy poduszce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.