halomistrz Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Czy pasek alternatora w tym modelu posiada osobny napinacz? (wersja 1.1 mpi 2002r). To auto mojego ojca, stało nie ruszane przez 3 miesiące ,po naładowaniu aku odpalił od razu ale był słyszalny silny gwizd i poszedł dym z pod maski.Zgasiłem go i widzę na pasku jakieś strzępki gumy.Podejrzewam zablokowany napinacz lub alternator.Przy tej pogodzie mam problem żeby się tam dobrać.Chyba na parkingu przetnę nożem pasek i wtedy zobaczę chociaż czy alternator się obraca.Jeśli będzie zblokowany altek lub napinacz to po usunięciu paska będę mógł chociaż bez ładowania nim pojechać do jakiegoś ciepłego pomieszczenia.Dobrze kombinuję? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HARDTECHNO Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 100% że nie ma tam napinacza tylko bezpośrednio alternator koło pasowe wału. Musiałbyś mieć klime żeby był napinacz. Odpalisz na aku i pojedziesz tylko światła mogą być słabe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
halomistrz Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 Czyli alternator "spuchł" podobno częste we fiatach.Czy jest szansa na jego uratowanie,czy już kupować nowy? Podobno jest kiepski dostęp do śrub,ale w mpi nie trzeba demontować poduszki silnika,jakie mają koledzy doświadczenia w takim przypadku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roach Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 oj chyba trzeba poduszkę ruszyć....przy montażu altka jest ciężko wsadzić śruby z powrotem...altek mógł się zapiec...u mnie stal z miesiąc i po demontażu nie chciał się kręcić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
halomistrz Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 Godzinę temu, roach napisał: oj chyba trzeba poduszkę ruszyć....przy montażu altka jest ciężko wsadzić śruby z powrotem...altek mógł się zapiec...u mnie stal z miesiąc i po demontażu nie chciał się kręcić... ale dał się rozruszać? zapiekł się na łożyskach,czy przez rdzę między wirnikiem ,a stojanem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roach Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 (edited) To wyszło przy swapie silnika...altek leży w piwnicy I nic z nim nie robiłem...także nie wiem... jutro pójdę do piwnicy i spróbuję go rozruszać... Edited January 18, 2018 by roach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
halomistrz Posted January 20, 2018 Author Share Posted January 20, 2018 Dnia 2018-01-18 o 18:59, roach napisał: To wyszło przy swapie silnika...altek leży w piwnicy I nic z nim nie robiłem...także nie wiem... jutro pójdę do piwnicy i spróbuję go rozruszać... rozruszałeś? jaki jest potrzebny rozmiar klucza od koła pasowego? (spróbowałbym ruszyć kółkiem na aucie,to może bym go rozruszał) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HARDTECHNO Posted January 20, 2018 Share Posted January 20, 2018 Ja bym kolego na twoim miejscu poszukal uzywki z jakiegos rozbitka. Mi kiedys spalil sie w Stilo. Koszt naprawy takiego = kupno nowki . przegrzebalem all.... I w okolicy znalazlem swiezo rozbite doblo. Za 100zeta kupilem 3 letni altek. Juz 4 rok i napiecie 13.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roach Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Dnia 20.01.2018 o 12:09, halomistrz napisał: rozruszałeś? jaki jest potrzebny rozmiar klucza od koła pasowego? (spróbowałbym ruszyć kółkiem na aucie,to może bym go rozruszał) no właśnie nie zapieczone cholerstwo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yahoo73 Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Dnia 18.01.2018 o 16:50, halomistrz napisał: Czyli alternator "spuchł" podobno częste we fiatach.Czy jest szansa na jego uratowanie,czy już kupować nowy? Podobno jest kiepski dostęp do śrub,ale w mpi nie trzeba demontować poduszki silnika,jakie mają koledzy doświadczenia w takim przypadku? Dałem radę bez ruszania poduszki - 2 śruby dostęp od dołu od nadkola, 1 śruba od góry - najgorzej jest ze śrubą przy poduszce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.