Skocz do zawartości

b5 fl 1,6 czy jednak mocniejszy?


todamian

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Przymierzam sie do zmiany autka.

Rozglądam sie za pasatem b5 fl (najlepiej 2004 rok i młodszy) silnik w sumie nie wybrany ale tak zastanawiam sie nad 1,6 i włożyć do niego LPG.

Czy jak szybko go kupie tak szybką będe chciał sprzedać?

Kusi minie silnik 1,8 TB(miałem takiego i byłem bardzo zadowolony z dynamiki i jazdy) jednak obawiam sie kosztów utrzymania doś już leciwego samochodu, bo tam i dwumasa, i ten napinacz, i smok sie zapycha idt.

Nie wykluczam też 1,9 130KM.

Pewnie co lepsze znajde to kupie ale czy jeśli wpadnie mi w ręce ten 1.6 to czy zastanawiać sie nad nim??

Czy tak okropnie jeździ jak o nim piszą?

Obecnie mam a3 8p 1,9 105KM i dynamika wystarcza mi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, todamian napisał:

witam

Przymierzam sie do zmiany autka.

Rozglądam sie za pasatem b5 fl (najlepiej 2004 rok i młodszy) silnik w sumie nie wybrany ale tak zastanawiam sie nad 1,6 i włożyć do niego LPG.

.....

 

Witam,

Posiadam Jettę z tym silnikiem i LPG. Jeżeli chodzi o eksploatację to silnik bezproblemowo współpracuje z LPG, spalanie od 8 do 9 litrów LPG, dziwne ale pali równo 8] czy to trasa czy miasto. Osiągi dla mnie są wystarczające - jazda w 90 % "dziadkowa" czyli przepisowa tzn w mieście 50 w trasie 90-100 (w Pile nie ma ekspresówek ani autostrad ;]). Jeżeli chodzi o pobór oleju to przy moim stylu jazdy pobiera  znikome ilości, inni użytkownicy narzekają, że przy 140 i powyżej to olej znika w zastraszającym tempie. Silniczek cicho pracuje, przy moich prędkościach bardzo komfortowa jazda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, czachabrava napisał:

2.0 115KM

tylko że ich jak na lekarstwo a rocznik 2003-4 to już jak biały kruk hehe

 

te silniki rzeczywiście są tak dobre? nie biorą oleju jak te 130km?

nie mają jakichś bolączek? bop jeśli pb to musi jednak tolerować lpg a ten jest bardzo polecany do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, todamian napisał:

a rocznik 2003-4 to już jak biały kruk hehe

 

Eeee tam,  biały kruk ... stoi taki jeden u mnie pod blokiem ;-)

 

Godzinę temu, todamian napisał:

te silniki rzeczywiście są tak dobre?

 

Dobre. Proste i dobre.Silnik AZM to "rozwinięcie" konstrukcji silników 2E i ADY. Generalnie nie do zepsucia ;-)

 

Godzinę temu, todamian napisał:

nie biorą oleju jak te 130km?

 

Biorą.

 

Godzinę temu, todamian napisał:

bop jeśli pb to musi jednak tolerować lpg

 

Od dwunastu lat zagazowany - jakieś 250 000 tyś przejechane. Raz wymieniłem listwę, raz parownik i raz butlę ;-) Świece wymieniam 2x częściej i jeździ ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T po mieście muł , każdy go łyka jak chce, ale za to silnik elastyczny a żeby nim szybciej pojechać to dopiero zbiera się od 3000tys. obrotów, auto fajne w trasy no i na trasie małe spalanie a to tez zaleta, silnik1.6 do takiego autka to chyba trochę za mały i zapewne paliwożerny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2018 o 12:56, todamian napisał:

te silniki rzeczywiście są tak dobre? nie biorą oleju jak te 130km?

 

miałem 2.0 115KM przez prawie 3 lata. Olej brał, ale bez tragedii, ~1 litr między wymianami ;]

 

oczywiście zagazowany był :oki:  spalanie gaziwa tutaj ;]

 

większych problemów brak, polecam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Waldek40 napisał:

1.8T po mieście muł , każdy go łyka jak chce, ale za to silnik elastyczny a żeby nim szybciej pojechać to dopiero zbiera się od 3000tys. obrotów, auto fajne w trasy no i na trasie małe spalanie a to tez zaleta, silnik1.6 do takiego autka to chyba trochę za mały i zapewne paliwożerny

1.8T muł? Jak kierownik pipa albo silnik mocy nie trzyma... ja swoim wazacym przeszlo 1700kg jeżdżę w zakresie 2-3kRPM i zwykle jestem pierwszy, a jak pocisnę po obrotach to już całkowicie ciężko o szybszego zawodnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może go nie piłuje  aby być pierwszy od świateł do świateł co nie zmienia faktu że na ulicy obok mnie znajdują się auta mniejsze.lżejsze, nowocześniejsze w których to teraz nawet upychają 2 turbiny  które lepiej się zbierają, vw nie ciągnie od dołu a dopiero jak pisałem od 3000tys. obrotów, nie będę przecież w mieście ciągnął go do 6000tys. obrotów aby to jakoś się odpychało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Kobita jeździ B5 2000r z 1,6 silnik ANA zagazowany. Jeździ po mieście i daję radę, jedyna zaleta to koszt jazdy 100km 20 pln. Niestety nie polecałbym ani silnika ani podwozia B5. Koszt utrzymania zawieszenia wielowachaczowego jest duży, i po polskich wybojach to prawie co 2 lata remont. Miała też B5 z 1.9 TDi i zawieszenie też trzeba było robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BOGUSS napisał:

Kobita jeździ B5 2000r z 1,6 silnik ANA zagazowany. Jeździ po mieście i daję radę, jedyna zaleta to koszt jazdy 100km 20 pln. Niestety nie polecałbym ani silnika ani podwozia B5. Koszt utrzymania zawieszenia wielowachaczowego jest duży, i po polskich wybojach to prawie co 2 lata remont. Miała też B5 z 1.9 TDi i zawieszenie też trzeba było robić.

 

Co dwa lata ,to chyba jak się zakłada części MS z all..o. Albo robi przez ten czas 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BOGUSS napisał:

Kobita jeździ B5 2000r z 1,6 silnik ANA zagazowany. Jeździ po mieście i daję radę, jedyna zaleta to koszt jazdy 100km 20 pln. Niestety nie polecałbym ani silnika ani podwozia B5. Koszt utrzymania zawieszenia wielowachaczowego jest duży, i po polskich wybojach to prawie co 2 lata remont. Miała też B5 z 1.9 TDi i zawieszenie też trzeba było robić.

Jak nie ten silnik i zawieszenie to B6 zostaje ;) zawieszenie proste i tanie i komfortowe.  W B6 tez jest 1.6MPI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.