Skocz do zawartości

Rozpoczęcie zabawy z diagnostyką bmw. Pomoc.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że przypadkiem stałem sie posiadaczem bmw e61 poliftowej. Chciałbym rozpocząć zabawe z jej diagnozowaniem bo jak czytałem i widzę to elektroniki jest multum i podobno lubi płatać figle.

Więc czy jest ktoś tutaj kto by pomógł osobie, która na oczy tego typu programu nir widziała i z bmw nigdy nic wspólnego nie miała.

Mógłbym na czyjąś pomoc liczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no neie chodzi o psodstawy. Bardziej o to czy sa jakies sprawdzone linki dla takich początkujących jak ja?

Bo czytałem podwieszony wątek i chciałbym zacząć od diagnostyki bo to chyba najłatwiejsze. Np coś czujniki parkowania nie działają i takto mógłbym samodzielnie sobie to posprawdzać. Nie mówię o kodowaniu czy programowaniu bo to wiadomo,że trzeba doświadczenia i obycia z tymi programami.

Więc czy inpa to program typu instaluje podpinam kabel i zczytuje mi błedy i mogę w trybie rzeczywistym sprawdzić parametry auta?

Ten program jest w ojczystym jezyku czy only inglisz?

 

Taki fejs bedzie ok? Zarówno do diagnostyki jak i w przyszlości do kodowania ? http://allegro.pl/interfejs-kabel-diagnostyczny-pl-bmw-5-e60-i5020612744.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OlekBartek napisał:

Nie no neie chodzi o psodstawy. Bardziej o to czy sa jakies sprawdzone linki dla takich początkujących jak ja?

Nie wiem na ile jesteś obcojęzyczny, ale chyba najkonkretniej tu: http://ecubb.bmwecu.org/board/index.php 

A dużo po polsku tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=48&sid=927079935d4ca2af0b1e0e47fd4976cc (nawet sam się kiedyś tam udzielałem przy wdrażaniu pewnych rozwiązań)

 

Do sprawdzenia praktroników, nie potrzebujesz kompa, wystarczy ucho przyłożyć do czujnika i zobaczyć który cyka a który nie

Co do inpy, to potężne narzędzie, aczkolwiek dość prosto napisane i można zepsuć auto. 

Jak polecam Rheingolda - sciagnij sobie z p2p, powinna być dołączona instrukcja instalacji.

 

Co do interfejsu - koniecznie szukaj takiego na chipie FTDI (jeśli USB). W zasadzie w E61 jest most (światłowód w schowku) i tam się podłącza pod diagnostykę, i musisz mieć świadomość że np diagnostyka czy kodowanie wgrywanie do navi po OBD w zasadzie odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.