Skocz do zawartości

Automat Powershift - "niska wydajność skrzyni biegów"


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, maciejka napisał:


Najwidoczniej, obstawiam może jakiś czujnik w dupnym miejscu. Generalnie skrzynia bardzo fajna , trasę na Chorwację z przelotowka 170-180 zniosła pięknie .
 

Może olej przemieszcza się na zakręcie i jakiś czunik to wychwytuje - ciekawe, dlaczego tylko na zimnej skrzyni :hmm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Może olej przemieszcza się na zakręcie i jakiś czunik to wychwytuje - ciekawe, dlaczego tylko na zimnej skrzyni :hmm:

 

 

Olej w skrzyni zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury. Dlatego jego poziom ustala się jak jest rozgrzany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w cmax też ten problem występuje i to tylko w jednym miejscu na ślimaku. Dzieje się to na zimnym silniku przy szybszym wjeżdżaniu w ten zakręt. Wystrczy zatrzymać się uruchomić samochód ponownie i można dalej jechać błędu skrzyni nie ma. Dzieje się tak zarówno przed wymiana oleju jak i po (aktualnie 122kkm najechane). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze, chłopaki, nie piszcie mi, że TTTM. Jak przed wymianą było ok, to znaczy, że nie musi tak być. Jeśli przed wymianą było więcej oleju u było ok., znaczy ilość oleju wlewana przy wymianie jest nie ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Kysior napisał:

Jeśli przed wymianą było więcej oleju u było ok., znaczy ilość oleju wlewana przy wymianie jest nie ok. 

Ciekawe czy wymiana i sprawdzenie poziomu było zrobione zgodnie z procedurą.

https://www.dropbox.com/s/3dv5xv8crqt2f0f/spuszczeni i napełnianie MPS6.pdf?dl=0

https://www.dropbox.com/s/b5jihwn02ruz39m/sprawdzanie poziomu MPS6.pdf?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kumpel dzisiaj dzwonił.

 

Był w jakimś serwisie w Chorzowie bodajże. Tam spuścili olej i okazało się, że było co najmniej litr za mało.

 

Szczegółów technicznych nie znam, ale w Vovlo za każdym razem zapewniano, że oleju jest tyle, ile potrzeba - sprawdzali poprzez korek przelewowy. Natomiast w serwisie w Chorzowie stwierdzono, że w jednej komorze było 3l, a w drugiej 1,5l. 

 

Dolali i od tego czasu jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartłomiej napisał:

To tylko pokazuje, jaki jest poziom fachowości w ASO. :facepalm:

Kiedyś pisałem jaki jest poziom serwisu Volvo w UK-po 10 latach serwisowania nie było widać we wzierniku plynu do wspomagania:hehe:.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 25.01.2018 o 10:25, Kysior napisał:

Hej

 

Kolega ma Volvo s60 z tą skrzynią, ale to chyba Forda jest, dlatego daję na ogólnym, żeby się do konkretnej marki nie ograniczać. Prosił, żeby zapytać tutaj, może ktoś pomoże rozwiązać problem:

 

Chodzi o dwusprzęgłówke PowerShift w Volvo, w której przy przebiegu 90kkm zalecono wymianę oleju. Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją).

 

1) Następnego dnia skrzynia w trakcie jazdy bez powodu zredukowała bieg (zwiększając obroty silnika), przy równomiernym obciążeniu "skakało" po biegach, a po chwili przez pewien czas jechało tylko "na jedynce".

2) Kolejny dzień i znowu znowu pojawił się komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów" a po kilku minutach nie była możliwa jazda do tyłu (po wybraniu R oczywiście).

3) Kolejny dzień to samo: komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów". Przez kilkadziesiąt sekund auto jechało normalnie a potem tylko "na dwójce" niezależnie od obrotów.

4) itd., itp.

* Każdorazowo nie mogę ręcznie zmieniać biegów  (lub tylko w początkowej fazie ale po chwili już nie). 

* We wszystkich wypadkach zaczyna się od - uwaga - stosunkowo szybkiej jazdy w ostrym zakręcie - ślimak 270* na obwodnicy miasta, w prawo delikatnie pod górkę (ale uprzedzę, że to nie Trójkąt Bermudzki).

* Po wyłączeniu silnika sprawa się "normuje" ale praca skrzyni biegów nie jest szybka/płynna. 

* Dwie kolejne wizyty w ASO nic nie pomogły.

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu usterki. Z góry dziękuję 

 

Dopytałem, że olej wymieniano podobno statycznie. Na pierwszą myśl przychodzi mi tutaj zbyt mała ilość oleju, ale to chyba ASO by sprawdziło w pierwszej kolejności...

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Witam 

Czy udało się ustalić co było powodem problemów ze skrzynią? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2018 o 11:13, Kysior napisał:

No ok, ale przed wymianą oleju wszystko chodziło ok. Samochód ma dopiero 90kkm, za wcześnie chyba na takie akcje?

kiedyś miałem podobnie, nalali mi w ASO "zły" olej - złej specyfikacji, od tego bym zaczął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.